Kamalat riidat parisuhteessa..

Me ollaan miesystävän kans riidelty jo reilu viikko. Tää kaikki johtuu ainakin osittain tupakanpolton lopettamisesta koska ei meillä ollu tämmösiä riitoja, ei yleensäkään juurikaan tapeltu kun poltettiin vielä.
Joka päivä tulee nykyään jostain typerästä riitaa ja toinen suuttuu jostain ihan mitättömästä toisen sanomasta ja sit aletaan tosi ilkeiks. Siis hirveen rumaa kielenkäyttöä. Mä haukuin äsken lenkillä miestä ja mies sanoi inhoavansa mua. Kummatkin siis syyllisiä tottakai.
Nyt vaan tuntuu etten jaksa tuota tappelua koko ajan. En halua polttaa ja olenkin miettiny et voiko olla mahdollista ettei me voida olla yhdessä ilman tupakkaa? Tuohan kuulostaa hiton tyhmältä :headwall:
Kumpikaan ei anna piiruakaan periksi ja tässä ollaan.
Eikai meille voi nyt ero tulla, ollaan oltu yhdessä jo kohta 7 vuotta.
Nyt *ituttaa rankasti ja tekee mieli röökiä enemmän kuin koskaan :'(
 
ei hitto
EI HITTO! Arvaa mitä! Just luin jotain aivan muuta ketjua ja yhtäkkiä tuli mieleen, mitenköhän sun röökilakon tila on! Sitten menin takas mitäs nytin etusivulle ja täällä oli tämä! Outo sattuma!
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
kyllä se siitä
Tuo on ihan normaalia, että tupakan jäätyä pois on hermot kireällä ja kun tiedostatte, että riidat johtuu siitä, se ei ole niin vaarallista. Sanokaa toisillenne, kun riita on ohitse, että hei tämä on tärkeää, ettei polteta enää, kestetään nyt vaan, niin kyllä se siitä.
 
  • Tykkää
Reactions: StaRR
ei hitto
Niin ja siis älä nyt kuitenkaan oikeesti sorru! Itsekin nyt jokin aika sitten lopetin, tulee niitä huonoja hetkiä jolloin tekee mieli, mutta sitkeästi se on jatkettava! Kyllä se ärtyneisyys varmasti jossain vaiheessa hellittää. Oisko teillä mitään mahiksia ottaa vähän etäisyyttä toisistanne, sen ajan että pahin ärtymys menisi ohi. Koska eihän se oikeasti ikuisesti kestä.
 
ammattivalittaja
Mun mies ei edes kauaa ollut polttanut mutta sitten kun lopetti niin muistan kuinka kuukausi tai kaksi oli ihan kamalaa aikaa, riitoja oli paljon mutta sitten se tupakanhimo loppui eikä ollut enää kireänä. Hän käytti nikotiinipurkkaa sen aikaa että pääsi tupakasta eroon ja nyt on ollut varmaan n 7v polttamatta.
 
:hug:
Kannattaa sanoa ihan ääneen se epäilys, että riidat johtuvat suureksi osaksi tupakanpolton lopettamisesta ja sen aiheuttamasta tunteiden ja pinnan kiristymisestä! Ja sitten kannattaa sopia, että kun pinna kiristyy niin menette eri huoneisiin tai toinen lähtee rauhoittavalle lenkille... tai mitä vain ikinä keksitte! Kohta helpottaa. Tsemppiä!
 
tarina pienoinen
Mun mieheni poltti vuosia ja aina lopetti ja sitten taas aloitti.

Ne lopetukset oli kerta kaikkiaan kamalia. Miehestä tuli ihan sarvipää pirulainen siinä raittiustouhussaan. Mikään ei ollut hyvin, ja syy oli yleensä minun. Itse halusin kannustaa miestä lopettamaan tupakoinnin, mutta en kuitenkaan suostunut miksikään tupakkavahdiksi. En polta, enkä pidä tupakan hajusta.

Viimeinen lopetusriita oli kesämökillä, joka meillä oli Lapista vuokrattuna. Mies jurnutti ja jurnutti, kunnes ryhdyin pakkaamaan kamoja autoon keskellä yötä. Jotenkin siinä sitten päästiin sellaiseen sopuun että mieskin tuli sinne autoon kamoineen ja lähdettiin ajamaan kohti etelää kuitenkin yhdessä. Silloin laitoin sellaisen ehdon, että saat toki minun puolestani aloittaa sen tupakoinnin taas uudestaan koska tahansa (koska sitä en voi estää). Mutta lopettaa et saa enää kertaakaan minun kanssa, vaan sitten jos aloitat niin poltat kunnes keuhkot pettää, tai seuraavan lopetuksen kohdalla vietät sen ekat kaksi viikkoa hotellissa etkä kotona.

Mies on nyt ollut kaksi vuotta polttamatta. Pisin tupakkalakko viidentoista vuoden yhteisellä taipaleella.
 

Yhteistyössä