Kanien omistajat !!!

Meillä ei enää ole kania, mutta vuosikausia oli. Netistä kyllä varmaankin löytyy paljon tietoa aiheesta, mutta laitan nyt jotain.

Hoito: Säännöllinen ruokinta, häkin puhtaanapito, turkin harjaus (karvanlähtöaikaan saattaa lähteä paljonkin karvaa), kynsien leikkaus, seurustelu. Jotkut myös ulkoiluttavat kaneja valjaissa.

Tilat: Meillä eivät olleet häkkiin lukittuna ollenkaan, vaan pääsivät kulkemaan vapaasti. Pysyivät silti lähinnä omalla matollaan (sellainen buklee-käytävämatto häkin edessä), koska inhosivat liukkaita lattioita. Mahdollisimman iso häkki jos kanin pitää siellä viettä aikaansa, ja päivittäin mahdollisuus juosta vapaana.

Kani on tietääkseni aika allergisoiva, mutta itse selvisin pupun kanssa vaikka olenkin astmaatikko. Myös purut ja heinänpöly allergisoivat.

Nämä nyt tulivat ensimmäisenä mieleen.
 
Meilläkään ei enää kania, mutta aikoinaan oli 3 kpl.
Yllä tulikin jo hyviä ohjeita kanin hoitoon.

Meillä kani/kanit oli pääosin häkissä, iltaisin saivat juoksennella vapaana. Häkki oli tosi tilava (maksoi silloin markka-aikaan muistaakseni n.600mk).

Itse olen allerginen heinille ja sahanpuruille, mutta purua saa myös allergikolle sopivaa, jota meillä sitten käytettiin ja se toimi.
 
maymay harmaana
me otettiin vasta ikään pupu,isot tilat vaatii.kun ollaan kotona on vapaana ja päivisin häkissä,tehtiin kompostointikehikosta iso häkki sille.pohjalla matto ja heinää.vessassa sillä on kissan hiekkaa,puru pöllyää ja leviää niin helposti,varsinki ku pupu on pitkäkarvainen,joten sitä ei käytetä meillä ollenkaan.
joka päivä raikasta vettä ja ruokaa.seurustelua et ei olis arkajalka,harjausta ja kynnen leikkuu max.kuukauden välein.oksia purtavaksi. johdot piiloon!!!!
 

Yhteistyössä