Karppaajat (hiilarit max 20 gr)

Hei te karppaajat, jotka syötte 20 gr max hiilareita päivässä. Siis ainakin te, jotka laskette ne hiilarit. Miten pystytte syömään terveellisesti ja monipuolisesti, kun noita hiilareita tulee noin vähän?

Voitteko laittaa jotain esimerkkiä päivän ruuista, määristä jne?

Tänks :)

Muoks, ei, älkää neuvoko, en tarvitse neuvoja :D
 
leppis
Toi on ketoosi jossa ollaan jos noin vähän hiilareita. Ketoosia ei kannata ylläpitää kuin max. kaksi viikkoa, ei ole kovin terveellinen tila, ellei nyt sitten ole tosi paljon ylipainoa. Toki tehokas laihduttaja ketoosi on. Mä söin munakkaita pinaatilla, kananmunia välipalaksi, lihaa ja parsaa+kukkakaalta ruuaksi jollain hiilarittomalla kastikkeella tai kermalla. Käy kirjastossa hakemassa joku kirja karppaukseen liittyen, niissä neuvotaan monipuolisesti ja esimerkkejäkin on runsaasti.
 
vieras
No mitä tarkoitat "terveellisellä ja monipuolisella"? Kyllä siihen vihanneksia saa mahtumaan riittävästi, mutta ei sitten oikein mitään ylimääräistä hiilaria. Se karppi-foorumi on täynnä esimerkkejä, ruokapäiväkirjoja jne jne, kannattaa käydä siellä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja leppis:
Toi on ketoosi jossa ollaan jos noin vähän hiilareita. Ketoosia ei kannata ylläpitää kuin max. kaksi viikkoa, ei ole kovin terveellinen tila, ellei nyt sitten ole tosi paljon ylipainoa. Toki tehokas laihduttaja ketoosi on. Mä söin munakkaita pinaatilla, kananmunia välipalaksi, lihaa ja parsaa+kukkakaalta ruuaksi jollain hiilarittomalla kastikkeella tai kermalla. Käy kirjastossa hakemassa joku kirja karppaukseen liittyen, niissä neuvotaan monipuolisesti ja esimerkkejäkin on runsaasti.
En minä tarvitse ohjeita karppaukseen....
 
Teillä vissiin jää kuidut alhaiseksi? Tuokaan määrä kasviksia (800gr) ei tuo tarpeeksi kuitua...

Onko teillä kaikki kiloklubin pallot vihreinä (te jotka sitä käytätte)? Ja että hiilarit on max 20 gr?

Ei?

Ja että hyviä rasvoja on tarpeeksi?
 
o
Rasva toimii kuituna... :D Ja jotkut vetää leseitä tai apteekin kuituvalmisteita. Esim. vehnäleseissä on sadassa grammassa 38 g kuitua ja 15 g hh, ihmisen kuiduntarve on 25 g. Vehnäleseillä ja kasviksilla karppikin saa kuitua hyvin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Teillä vissiin jää kuidut alhaiseksi? Tuokaan määrä kasviksia (800gr) ei tuo tarpeeksi kuitua...

Onko teillä kaikki kiloklubin pallot vihreinä (te jotka sitä käytätte)? Ja että hiilarit on max 20 gr?

Ei?

Ja että hyviä rasvoja on tarpeeksi?
Aika mahdotonta niitä taitaa olla saada vihreiksi alle 20g hiilareilla. Eikä tarvitsekaan, kiloklubin systeemi on yksi keino laihduttaa ja karppaus on toinen. Kuidut jää alas karppauksella, mutta ei ole minulla ainakaan vaikuttanut mitenkään mihinkään.

Rasvoja en erottele, mutta voit varsin hyvin käyttää niitä "hyviä rasvoja". Mun ainoa vinkki tuohon on, että katso ettei sun proteiinit kohoa taivaisiin, monella karppaajalla alussa lähtee vähän lapasesta niiden kanssa kun yritetään pitää hiilarit minimissä eikä uskalleta lisätä rasvaa kunnolla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja o:
Rasva toimii kuituna... :D Ja jotkut vetää leseitä tai apteekin kuituvalmisteita. Esim. vehnäleseissä on sadassa grammassa 38 g kuitua ja 15 g hh, ihmisen kuiduntarve on 25 g. Vehnäleseillä ja kasviksilla karppikin saa kuitua hyvin.
Mä syön luomuleseitä, niissä on kuidut 55 gr/100gr, mutta en tosiaan vedä 100 grammaa päivässä...10-20 gr riittää.

Suositeltava kuiduntarve on vähintään juu se 25 ja tarpeeksi runsaskuituista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Teillä vissiin jää kuidut alhaiseksi? Tuokaan määrä kasviksia (800gr) ei tuo tarpeeksi kuitua...

Onko teillä kaikki kiloklubin pallot vihreinä (te jotka sitä käytätte)? Ja että hiilarit on max 20 gr?

Ei?

Ja että hyviä rasvoja on tarpeeksi?
Aika mahdotonta niitä taitaa olla saada vihreiksi alle 20g hiilareilla. Eikä tarvitsekaan, kiloklubin systeemi on yksi keino laihduttaa ja karppaus on toinen. Kuidut jää alas karppauksella, mutta ei ole minulla ainakaan vaikuttanut mitenkään mihinkään.

Rasvoja en erottele, mutta voit varsin hyvin käyttää niitä "hyviä rasvoja". Mun ainoa vinkki tuohon on, että katso ettei sun proteiinit kohoa taivaisiin, monella karppaajalla alussa lähtee vähän lapasesta niiden kanssa kun yritetään pitää hiilarit minimissä eikä uskalleta lisätä rasvaa kunnolla...
Juuri tätä hain, eli se terveellisyys ei olekaan se pääpointti noilla alhaisilla hiilareilla?

Kiloklubi ei ole tapa laihduttaa, vaan toimii apuna ruokamäärien kirjauksessa. Ja kyllä, minä käytän sitä ja karppaan ja pallot ovat vihreinä. Mutta tosiaan ne hiilarit eivät ole 20 gr, vaan syön hyväkarpisti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Teillä vissiin jää kuidut alhaiseksi? Tuokaan määrä kasviksia (800gr) ei tuo tarpeeksi kuitua...

Onko teillä kaikki kiloklubin pallot vihreinä (te jotka sitä käytätte)? Ja että hiilarit on max 20 gr?

Ei?

Ja että hyviä rasvoja on tarpeeksi?
Aika mahdotonta niitä taitaa olla saada vihreiksi alle 20g hiilareilla. Eikä tarvitsekaan, kiloklubin systeemi on yksi keino laihduttaa ja karppaus on toinen. Kuidut jää alas karppauksella, mutta ei ole minulla ainakaan vaikuttanut mitenkään mihinkään.

Rasvoja en erottele, mutta voit varsin hyvin käyttää niitä "hyviä rasvoja". Mun ainoa vinkki tuohon on, että katso ettei sun proteiinit kohoa taivaisiin, monella karppaajalla alussa lähtee vähän lapasesta niiden kanssa kun yritetään pitää hiilarit minimissä eikä uskalleta lisätä rasvaa kunnolla...
Juuri tätä hain, eli se terveellisyys ei olekaan se pääpointti noilla alhaisilla hiilareilla?

Kiloklubi ei ole tapa laihduttaa, vaan toimii apuna ruokamäärien kirjauksessa. Ja kyllä, minä käytän sitä ja karppaan ja pallot ovat vihreinä. Mutta tosiaan ne hiilarit eivät ole 20 gr, vaan syön hyväkarpisti.
Niin toimii apuvälineenä, mutta siis kyllähän kiloklubi on laihdutusmetodi, johon kuuluu oma systeemi pallukoineen ja suosituksineen. Terveellisyydestä voi olla montaa mieltä, se virallisterveellisiin suosituksiin pohjautuva linja ei ole ainoa vaihtoehto. Minusta ihmisen tulisi kuunnella omaa kehoaan, eikä tuijottaa sokeasti jotain kuitusuosituksia tms.

Toisekseen harva kai niitä hiilareita alle kahdenkympin kauaa pitää, tosin varmaan niitäkin on. Yleensä sitä käytetään induktiovaiheena vain.

Joo kyllä minä uskon, että hyväkarppina saa ne pallot vihreälle, puhuinkin 20g:n hiilareista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
no yllätys. Minä olen aina oikeassa-juttua taas...
:LOL: Hain muiden esimerkkejä ja kysyin kysymyksiä. Ihme touhua, jos menee herne saman tien nenään.

Ei tällä palstalla ole keskustelutaitoisia ihmisiä näköjään lainkaan, vaan heti ollaan kommentoimassa ja haukkumassa ties miksi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
sullehan ei millään muotoa voisi vastata niin että syö terveellisesti vähillä hiilareilla. Koska sä olet päättänyt ettei niin voi tehdä.
Haloo? Nimenomaan sitä hain, että miten tuon 20 gr hiilareilla pystyy syömään tervelllisesti? Ja ei, minä en suosittele virallis"terveellistä" ruokavaliota.

 
Helekutti
öööh, ei karppaus ole max 20 g hiilareita päivässä jos et sattunut tietämään. Atkinsin induktio on 20 g hiilareita päivässä. Mutta siihen 20 g saa helposti mahtumaan puoli kiloa kasviksia päivässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
öööh, ei karppaus ole max 20 g hiilareita päivässä jos et sattunut tietämään. Atkinsin induktio on 20 g hiilareita päivässä. Mutta siihen 20 g saa helposti mahtumaan puoli kiloa kasviksia päivässä.
Juu, kyllä tiedän. Onhan tuolla foorumeilla ihmisiä, jotka pitävät hiilarit max 20 lähes jatkuvasti, ovat ilmeisesti tottuneet siihen.

Siksi halusinkin kysellä asiasta, että onko täällä heitä. Ja että pitävätkö he terveellisempänä sitä karppaus-sanaa välittämättä siitä, mitä ne ruoat sisältää.

Äh, anti olla..ei kukaan vissiin ymmärrä.
 

Yhteistyössä