Karppauksesta tietävät huom. =)

Helekutti
Alkuperäinen kirjoittaja Rigel:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
No ei voi kyllä sanoa noinkaan. Pitää ymmärtää erot tyydyttyneiden, tyydyttymättämien ja monityydyttymättömien rasvahappojen välillä. Ainoastaan tyydyttyneet rasvahapot ovat stabiileja eivätkä hapetu herkästi ja reagoi haitallisiksi aineiksi. Muutenkin kannattaisia opiskella näitä asioita eikä vain ottaa "ylhäältä annettuina totuuksina". Saattaisit yllättyä miten paljon väärää ravitsemustietoutta ihmisillä on.

Esimerkiksi Atkinsin dieetissä ei suosita kasviöljyjä vaan eläinperäisiä rasvoja, voita ja läskiä. Ei ne ole haitallisia. Turha yrittää tehdä karppauksesta salonkikelpoista väittämällä ihmisille että rasvoina käytetään pääasiassa kasviöljyjä. Toki, ehkä itse niin teet mutta suurin osa ei koska ymmärtää kasviöljyjen haitat.
Kiitos vinkistä. Olen opiskellut mm. kemiaa, myös biologiaa yliopistossa. Valmistunutkin.

Atkinsin dieetti ja karppaus eivät ole sama asia.

Luonnollisilla kasviöljyillä ja teollisilla trans-rasvoilla on eroa terveysvaikutuksiltaan.
No shit Sherlock, on vai? Eikun oikeasti, jos on asiaa opiskellut niin ymmärrät sitten mikä tekee kasviöljyistä niin reaktiivisia ja sitä kautta haitallisia. En nyt puhunut transrasvoista laisinkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja CousCous:
Onko siihen joku syy (esim. uskonto) vai ihan muutenko vain et syö sitä..? *ude*
Ei, vaikka esim. matkatessa saan haluamaani lihaa ilmoittamalla ruokavaliokseni "kosher". Olen ollut ilman sianlihaa jo useamman vuoden ihan vain siksi, etten pidä siitä, siis lähinnä sen mausta. Enkä tunne vointiani hyväksi syötyäni sianlihaa.

Ja ennenkuin joku kysyy: Ei, joulupöydässä meillä on kalkkunaa tai peuraa. Ja kyllä, saatan joskus harvoin tehdä poikkeuksen ja syödä makkaraa, jos sitä muu perhe syö eikä ole intoa valmistaa itselleni muuta.
 
Ok rigel =)

mä olen aina palstaillut vaan täällä mitäs nyt palstalla joten en tiedä mitään noista kerhoista.. eli selvennättekö mulle samalla mistä kerhopalsta löytyy ja yv:lläkö haen jäseneksi vai miten..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
No shit Sherlock, on vai? Eikun oikeasti, jos on asiaa opiskellut niin ymmärrät sitten mikä tekee kasviöljyistä niin reaktiivisia ja sitä kautta haitallisia. En nyt puhunut transrasvoista laisinkaan.
Toki. Hapen takiahan me kaikki lopulta kuolemme.

 
vierailija
Muistelen, että kaurapuuro olisi yksi suositelluimmista puuroista karppaajien kesken, mutta asiaan sen tarkemmin perehtymättä en osaa sanoa tarkemmin. Siis niiden kesken, ketkä puuroa syövät. Kunnon voisilmällä tietenkin ;)

Itse aloittelen päiväni kananmunilla yleensä juuston tai voin kera. Tai munavoi raejuustolla ilman karjalanpiirakoita on myös hyvää :D
Ei puuroja tarvi mut jos rahat meinaa loppua on se parempi kuin leipä
 

Yhteistyössä