Katsoiko kukaan tuota Ykkösdokumenttia Terveys lautasella?

riippuvuuksista
Kaikki alkoi vuonna 1965, kun joku lääketehtaassa S E A R L E huomasi sattumalta aspartaamin makeuden. Vuonna 1981 FDA sen sitten hyväksyi...SEARLE määritti ne ADI-arvot

John Olney kertoi:
"Ensin tutkin aspartaattia, joka ei ole aspartaamia. Aspartaami on kahden aminohapon yhdiste, aspartaatin ja fenylalaniinin. Olin osoittanut, että aspartaattikomponenetti tuhoaa aivosoluja samalla tavoin kuin monosodiumglutamat (eli natriumglutamaatti E621). Pyysin Searlea lähettämään minulle näytteen aspartaamista, minkä he tekivätkin, syötin sitä hiirenpoikasille ja se aiheutti samanlaisia aivovaurioita, kuin aspartaatti ja glutamaatti".
Ja glutamaatit aiheuttavat riippuvuuksia, tiedetään:
pikkuh+
ttp://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2007/nro_3_2007/retkahtamisen_biologiaa_tutkitaan_koe-elaimilla/
 
p@ula
Luomuliha on varmin valinta siksi, että rehuteollisuus nytkin sanelee, mitä meidän elukoille syötetään! Tuossa ohjelmassa vilahti se totuus, että Donald Rumsfeld lähti lääkeyhtiö Searleen. Robert Shapiro, Nutrasweetin toimitusjohtaja esiintyy myös. Nutrasweet osti Monsanton 1985 ja on Searlen tytäryhtiö. Siis kaikki soijarehut ja maissirehut saadaan pois markkinoilta vain käyttämällä luomua - niissä niitä ei sallita. Katsos:
http://www.sott.net/articles/show/183349-Searle-Monsanto-and-Ajinomoto-Three-Corporate-Miscreants-in-the-Toxic-Junk-Food-Additive-and-Aspartame-Business
Tuo linkki toimii yhä:)

Mut täältä en löydä sitä juttua, mikä Turun Sanomissakin oli - tai ainakin äsken vielä oli...:
https://twitter.com/SYKEinfo/with_replies
 
vierailija
[QUOTE="vieras";23247312]Mä olen kymmenen vuotta juonut lähes päivittäin kolajuomia, suurimman osan siitä ajasta light-versiona. Toki olen tiennyt aspartaamin mahdollisesta haitallisuudesta, mutta jotenkin vasta tuo eilinen dokkari herätti... Muuten syön terveellisesti, olen hoikka ja tarkka siitä mitä pistän suuhuni. Mutta tuo kolan litkiminen on ollut mun paheeni. Eilen tuli sille kyllä piste, ei vaan pysty enää.
Sama homma, meillä varsinkin ukko käyttää kovasti kolajuomia, light-versioita. Oon kyllä ollut tietoinen ettei meillä mene käyttömäärät edes lähelle tuota ADI-arvoa mutta kuiteskin. Ite käytän ehkä pari-kolme kertaa viikossa aspartaamia jonkun karppiherkun makeuttamiseen, nyt taitaa tulla kyllä sillekin sitten loppu. No, steviaa on kaapissa useammassakin muodossa.[/QUOTE]
 
vierailija
Auli Koponen kertoo kefalosporiineista v 1999 sivulla 90:

"Trikotekeenit löydettiin ensimmäisen kerran etsittäessä homeiden tuottamia antibiootteja, mutta yhdisteet olivat liian myrkyllisiä lääkekäyttöön.

Trikotekeenit aiheuttavat myrkytyksiä useimmille eläimille. Toisen maailmansodan aikaan Orenburgissa lähellä Siperiaa sairastui suuri joukko ihmisiä, jotka olivat syöneet pellolle talveksi jäänyttä viljaa. Myrkytyksen oireet olivat oksentelu, ihotulehdukset, ripuli ja verenvuodot. 10% viljaa syöneistä kansalaisista kuoli.

Trikotekeeneihin kuuluvaa T-2- toksiinia on käytetty sodassa kemiallisena aseena, koska se aiheuttaa unitautia muistuttavia oireita.

Sateisina vuosina kotimaisessa viljassa on todettu huomattavan korkeita trikotekeenipitoisuuksia."

Täsmennykseksi lisään vielä noita edellä olevan asian:

"Trikotekeeniryhmään kuuluu 40 yhdistettä, joita tuottavat ainakin Fusarium-, Myrothecium-, Trichoderma- jaChephalosporium- suvun jäsenet. Yhteistä trikotekeenejä tuottaville homeille on niiden viihtyminen kylmissä oloissa."

Ja noita kefalosporiineja, joista ihmiset sairastuu, syötetään yhä tuotantoeläimille valtavia määriä, kuten muitakin antibiootteja. Huomasithan, että loppulauseessa oli se sama kefalo...Chephalosporium- siis se ?
 

Yhteistyössä