kaunko teillä ponnistusvaiheet on kestäny synnytksissä?

  • Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
Mullekin sairaalassa ehdotti kuopuksen kanssa jakkaraa, mutta mä en jotenki ollu asian kanssa sujut. Onko se homma helpompaa niin vai mikä juju siinä on? :)
No siinä on ensinnäkin asento sellainen ikään kuin kyykky, että paikat mahtuvat antamaan enemmän periksi kuin vaikka makulla (esim puoli-istuen selinmakuulla häntäluu ei mahdu kovasti joustamaan yms). Kuitenkin siihen jakkaraan ja tukihenkilöön saa tuettua sen verran että siinä on hyvä olla ja voimat säästyvät itse työhön :) Sitten siinä on ihan se vetovoimakin kun on pystyssä, poika tuntui melkeinpä "tipahtavan" sieltä omalla painollaan ulos kun sain alkuun autettua ponnistamalla. Mä tykkäsin kovasti, sain vielä jaloilla potkittua lisäpontta ponnistuksiin :)
 
Lähes tunnin, normikokoinen poika. Vaikka oli pitkä ponn.vaihe silti se oli synnytyksen iisein ja paras vaihe. Avautuminen pahin, kesti 2vrk:tta. Mut ei jääny traumoja minkäänlaisia, uutta pukkaa lokakuussa :)
 
eh
[QUOTE="ahaa";25771639]No ei sitä tässä kyllä mitenkään huomaa.[/QUOTE]

No huomaa sen kyllä, jos esikoisessa kesti tunnin ja kolmannessa lapsessa minuutin. Oliko se nyt ap vai kuka sanoi, että kolmella työnnöllä tuli penska maailmaan. Se on jo noloa.

Ei sitä tarvitse paljoa pusertaa, jos siellä hirmune messukeskus on.
 
No huomaa sen kyllä, jos esikoisessa kesti tunnin ja kolmannessa lapsessa minuutin. Oliko se nyt ap vai kuka sanoi, että kolmella työnnöllä tuli penska maailmaan. Se on jo noloa.

Ei sitä tarvitse paljoa pusertaa, jos siellä hirmune messukeskus on.
Mulle taas kätilö sano että ku tulee nopeesti ni on lantionpohjalihakset kunnossa, mitä pidempää kestää ni sen heikommassa kunnossa on lihakset - milläs sitä lasta ponnistaa jos lihakset on surkeet. Ei sulla pallokaa kauas heittäessä lennä ilman voimaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Cherry Maua
ekaa ponnistin 10 min ja toista 5 min. se oli "helpoin" vaihe synnytyksessä. kaikkein haastavin mulle oli se polte, tuntui ettei tullu taukoa olleenkaan supistuksissa. kävelin viel parkkihallista ylös mäen sairaalalle ihan sinne saliin asti. huh.
 
Mulla meni ekassa 30 minsaa, oletan että epparipuudutus vaikutti aika tavalla ja piti väkisin työntää, oli vielä aika ylhäällä kun sai alkaa ponnistaa. Toisessa meni 5 minsaa samoin kolmannessa. Vaikka tuntuikin että tulivat kolmella/neljällä ponnistuksella.
 

Yhteistyössä