Kerro mielipiteesi meidän avioliitosta

  • Viestiketjun aloittaja uteliaisuutta kyselen
  • Ensimmäinen viesti
uteliaisuutta kyselen
Asumme eri maissa, koska kumpikaan ei halua luopua omasta työstään. Olisi mahdollista kummalle vain jäädä työttömäksi ja muuttaa toisen luo, töitä ei välttämättä löytyisi, mutta raha ei olisi ongelma. Tämän lisäksi molemmat käy vielä vuosittain reissussa ystäväporukalla ilman puolisoa.
 
"a.p."
Tuo nyt ei kerro yhtään mitään suhteestanne. Kuinka pitkä välimatka, kuinka usein tapaatte, onko lapsia jne.
Välimatkaa on todella paljon, asutaan tällä hetkellä eri maanosissa. Tapaamisväli vaihtelee tosi paljon riippuen töistä, nähtäiskö keskimäärin 4-6 kertaa vuodessa. Kesällä ollaan kuukausi yhdessä, muiden tapaamisten pituudet vaihtelee kahdesta viikosta muutamaan päivään. Ei ole lapsia eikä niitä myöskään tule.
 
? !
[QUOTE="Illi";29639267]Onko ap mahdollisesti annika metsäketo sairasvuoteellaan?[/QUOTE]

Mulle tuli myös Annika ensimmäisenä mieleen.


Ei minusta tuo oikeastaan avioliitolta kuulosta, enemmänkin kaveruudelta tai mahdollisesti vakipanolta muutaman kerran vuodessa.
 
"hippuli"
Mitä tuosta nyt sitten pitäisi ajatella. Liittoja on niin monenlaisia, eikä mikään niistä ole välttämättä ns. "väärin" eletty.

Mutta itse en missään nimessä haluaisi elää tuollaisessa avioliitossa.
 
"a.p."
Mulle tuli myös Annika ensimmäisenä mieleen.


Ei minusta tuo oikeastaan avioliitolta kuulosta, enemmänkin kaveruudelta tai mahdollisesti vakipanolta muutaman kerran vuodessa.
Miksi ei kuulosta avioliitolta? Siksi, että ei asuta samassa maassa? Onko esimerkiksi kaikkien rauhanturvaajien ja sotilaiden avioliitot myös vaan vakipanoja? Sellaisiakin ihmisiä on olemassa joiden työ vie toiselle puolelle maailmaa. Meidän avioliitto ei ole tavallinen eikä tilanne ole ideaali, mutta on se silti avioliitto. Me olemme virallisesti naimisissa, juttelemme päivittäin, emme harrasta seksiä muiden kanssa ja asumme yhdessä kun olemme samassa maassa. Seurustelimme vuosia ennen naimisiinmenoa ja olemme asuneet yhdessä vuosia ennen kuin työt veivät eri puolille palloa.
 
"vieras."
Jos se sopii teille, niin sittenhän asia on hyvin. Ehkä elämä heittää teidät vielä joskus samaan maahan, jopa samaan kaupunkiinkin. Tuskin toimii kaikilla, mutta mikäpä toimisi.
 
"a.p."
[QUOTE="vieras.";29639309]Jos se sopii teille, niin sittenhän asia on hyvin. Ehkä elämä heittää teidät vielä joskus samaan maahan, jopa samaan kaupunkiinkin. Tuskin toimii kaikilla, mutta mikäpä toimisi.[/QUOTE]

Todennäköisesti heittää. Miehen työ jatkuu korkeintaan kolme neljä vuotta eli viimeistään silloin olisi tarkoitus asua taas samassa maassa.
 
eri juttu
[QUOTE="a.p.";29639294]Miksi ei kuulosta avioliitolta? Siksi, että ei asuta samassa maassa? Onko esimerkiksi kaikkien rauhanturvaajien ja sotilaiden avioliitot myös vaan vakipanoja? Sellaisiakin ihmisiä on olemassa joiden työ vie toiselle puolelle maailmaa. Meidän avioliitto ei ole tavallinen eikä tilanne ole ideaali, mutta on se silti avioliitto. Me olemme virallisesti naimisissa, juttelemme päivittäin, emme harrasta seksiä muiden kanssa ja asumme yhdessä kun olemme samassa maassa. Seurustelimme vuosia ennen naimisiinmenoa ja olemme asuneet yhdessä vuosia ennen kuin työt veivät eri puolille palloa.[/QUOTE]

Rauhanturvaajat on komennuksella 6-12kk kerrallaan ja käyvät kotona n.4 viikon välein joten ei voi verrata kun teillä tuo tilanne on pysyvä..
 
"gia"
[QUOTE="a.p.";29639294]Miksi ei kuulosta avioliitolta? Siksi, että ei asuta samassa maassa? Onko esimerkiksi kaikkien rauhanturvaajien ja sotilaiden avioliitot myös vaan vakipanoja? Sellaisiakin ihmisiä on olemassa joiden työ vie toiselle puolelle maailmaa. Meidän avioliitto ei ole tavallinen eikä tilanne ole ideaali, mutta on se silti avioliitto. Me olemme virallisesti naimisissa, juttelemme päivittäin, emme harrasta seksiä muiden kanssa ja asumme yhdessä kun olemme samassa maassa. Seurustelimme vuosia ennen naimisiinmenoa ja olemme asuneet yhdessä vuosia ennen kuin työt veivät eri puolille palloa.[/QUOTE]

Onko teillä tiedossa tulevaisuudessa (lähitulevaisuudessa?) muutosta tilanteeseen? Kauanko olette olleet erossa toisistanne? On eroa sillä, että onko tiedossa jokin pesti, puoli vuotta, kaksi vuotta, kuin se, että tilanne on vain tuo, eikä muutu toistaiseksi miksikään.
Mikäs siinä, jos olette onnellisia noin. Itse en voisi olla tuollaisessa suhteessa, mutta en toisaalta ole koskaan joutunut luopumaan työstänikään. Vaikka muutin toiseen maahan miehen takia, sain jatkaa työtäni.
 
"a.p."
[QUOTE="gia";29639390]Onko teillä tiedossa tulevaisuudessa (lähitulevaisuudessa?) muutosta tilanteeseen? Kauanko olette olleet erossa toisistanne? On eroa sillä, että onko tiedossa jokin pesti, puoli vuotta, kaksi vuotta, kuin se, että tilanne on vain tuo, eikä muutu toistaiseksi miksikään.
Mikäs siinä, jos olette onnellisia noin. Itse en voisi olla tuollaisessa suhteessa, mutta en toisaalta ole koskaan joutunut luopumaan työstänikään. Vaikka muutin toiseen maahan miehen takia, sain jatkaa työtäni.[/QUOTE]

Tilanne on kestänyt nyt kaksi vuotta ja jatkuu todennäköisesti vielä kolme tai neljä vuotta. Eli pitkä aika, mutta loppuu kuitenkin joskus. Eihän tämä meistäkään ideaali tilanne ole, mutta hyvin tähän on sopeuduttu. Kummallekin meistä työ on kuitenkin tärkeä ja molemmilla on kyse once in a lifetime tilanteesta työn suhteen. Ja meistä ei siis kumpikaan asua Suomessa vaikka molemmat ollaan suomalaisia vaan molemmat ollaan muutettu työn perässä. Ymmärrän, että monelle tämä ei sopisi ollenkaan.
 
Ihan OK, jos ootte itse sujut asian kanssa. Mitä sitä muiden päivittelyjä kuuntelemaan, jos homma teidän kahden välillä toimii :) Jos olisi pieniä lapsia, silloin voisi olla kurja, jos toinen vanhemmista ei pääsisi osallistumaan niin paljon lasten kasvuun ja kehitykseen.

Itsekin haavailen osallistumasta yhdestä työpaikkani monista, lyhyemmistä ulkomaan projekteista (= 3-9 kk poissakotoa). Ei se avioliitto tarkoita, että ura- tai muistakaan haaveista pitäisi luopua!
 
"a.p."
Ihan OK, jos ootte itse sujut asian kanssa. Mitä sitä muiden päivittelyjä kuuntelemaan, jos homma teidän kahden välillä toimii :)
Mulla on tylsää, työpäivä loppu ja mieskin on siellä toisella puolella maailmaa :D Ihan huvikseni ajattelin tänne kirjoittaa asiasta kun täällä saa aina paheksuntaa kaikesta mahdollisesta. Kyllä tätä moni oikeassakin elämässä ihmettelee, mutta ei oo sentään päin naamaa viitsinyt kukaan sanoa, että olette vain vakipanoja :D

Olen samaa mieltä, että jos olisi pieniä lapsia niin tilanne olisi todella ikävä ja en varmaan lasten kanssa tähän olisi suostunutkaan vaan olisin vaikka lähtenyt miehen mukaan. Niiden hoidossa olis sentään ollut tekemistäkin, mua ei oikein huvita lopettaa omaa uraa ja lähteä miehen matkaan kotirouvaksi.

Toivottavasti tekin saatte sumplittua ulkomaan projektin sopimaan, jos se on se mitä haluat :)
 

Yhteistyössä