Kertokaapas te virpomisen "vastustajat"...

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Mä en kyllä tiedä mitä tuossa oikeasti on taustalla. Mutta olisi kiva jos joku tännekin eksyisi virpomaan, lähinaapurustossa ei vaan ole sen ikäisiä lapsia. Kinderit on kyllä valmiina, joutuukohan tässä uhrautumaan itse. :D :p
Miusta tuntuu, että miekin joudun nuo suklaamunat laittamaan parempiin suihin :p Meilläkään ei ole käyny yhtään pikkunoitaa :( Ei käynyt kyllä viime vuonnakaan... eikä sitä edellisenä... mutta olin silti toiveikas.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Ja mikä ihme siinä on, että jos joku ei halua että heillä virvotaan/heidän lapsensa virpoo niin sitä pitää sit kummeksua :) Kaikki nyt vaan ei välitä noista perinteistä.
heitän kysymyksen kaikille niille joiden lapset eivät virvo että mitäs jos lapsesi haluaisikin virpomaan, kieltäisitkö?
Kieltäisin.
Minkä takia? Omien periaatteiden takia? Ajatteletko asiaa yhtään lapsen kannalta?
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Ja mikä ihme siinä on, että jos joku ei halua että heillä virvotaan/heidän lapsensa virpoo niin sitä pitää sit kummeksua :) Kaikki nyt vaan ei välitä noista perinteistä.
heitän kysymyksen kaikille niille joiden lapset eivät virvo että mitäs jos lapsesi haluaisikin virpomaan, kieltäisitkö?
Kieltäisin.
toivottavasti lapsesi ei tule muistamaan pääsiäistä aikuisena samankaltaisena kuin basilica.
En usko. En itsekään muistele.
 
Peuhu
Mun mielestä sukulaisten ja tuttujen virpominen on ok mut sit meillä päin noita noitia riittää joka lähtöön, ei ole juurikaan viitsitty nähdä vaivaa oksien eteen ja mielummin otettaisi rahaa, virpojat on jo lähes teinejä ja täysin vieraita mulle. On käyty repimässä pajuja mahdollisimman paljon että voitais mennä mahd. monee kotiin virpomaan ja saatais palkinto. Jos naapurin lapset käy LÄHInaapurit virpomassa se on musta ok.
 
Rukoilijasirkka
Jos mä kieltäisin lapsiltani virpomisen, koska se on pakanallista ja koska olen uskovainen, niin kyllä sitä vaan kauhisteltaisiin. Kieltää siis saa, mutta kunhan siihen ei ole mitään muuta syytä, kuin mielivaltainen "ei kuulu meidän tyyliin"
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Ja mikä ihme siinä on, että jos joku ei halua että heillä virvotaan/heidän lapsensa virpoo niin sitä pitää sit kummeksua :) Kaikki nyt vaan ei välitä noista perinteistä.
heitän kysymyksen kaikille niille joiden lapset eivät virvo että mitäs jos lapsesi haluaisikin virpomaan, kieltäisitkö?
Kieltäisin.
Minkä takia? Omien periaatteiden takia? Ajatteletko asiaa yhtään lapsen kannalta?
Pitäisikö jehovantodistajan lapsen saada viettää joulua? ihan vaan lapsen kannalta ajateltuna :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Miusta tuntuu, että miekin joudun nuo suklaamunat laittamaan parempiin suihin :p Meilläkään ei ole käyny yhtään pikkunoitaa :( Ei käynyt kyllä viime vuonnakaan... eikä sitä edellisenä... mutta olin silti toiveikas.
muakin odottaa tuolla suklaamunat :xmas:
 
Vieras
Virpomisessa yhdistetty itäsuomalainen virpomisperinne ja länsisuomalaiset trullit. Virpojat saaneet ennen palkkansa vasta pääsiäissunnuntaina.
Tutut virpojat ovat tervetulleita mutta en tykkää, että ihan vieraat lapset tulevat virpomaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mun mielestä se on nykyään muuttunut kerjuuksi. Kiertäkööt ihan vapaasti mun mielestä, mut mä en ovea avannut tänäänkään enkä avaa jos niitä vielä tulee.

Toista se oli ennen kun palkaksi kelpasi omena tai banaani.
Entä jos siellä oven takana olisi seuraavaksi sellainen lapsi, jolle tästä perinteestä on kerrottu sen taustat ja innoissaan tulee ilahduttamaan naapuria?
Menköön rauhassa ilahduttamaan seuraavaa naapuria. Mulla ei ole mitään velvollisuutta ilahtua.
 
minun mielipide
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
On valitettavaa että joidenkin lasten vanhemmat eivät anna lastensa nauttia näistä pääsiäisen ihanista riemuista ja perinteistä.......
Voi nyyh :'(
Lapsiparka! Ei pääse virpomaan... kasvaa varmaan kieroon koko pikkumies!
No lapselle se on isompi juttu kuin voit arvatakaan. Aikuisen sitä voi ollakin vaikea ymmärtää. Mutta kukin tietenkin tavallaan. On se silti jotenkin sääli.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Virpomisessa yhdistetty itäsuomalainen virpomisperinne ja länsisuomalaiset trullit. Virpojat saaneet ennen palkkansa vasta pääsiäissunnuntaina.
Tutut virpojat ovat tervetulleita mutta en tykkää, että ihan vieraat lapset tulevat virpomaan.
Nii et on liikaa vaadittu antaa vieraalle lapselle jotain?
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja minun mielipide:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
On valitettavaa että joidenkin lasten vanhemmat eivät anna lastensa nauttia näistä pääsiäisen ihanista riemuista ja perinteistä.......
Voi nyyh :'(
Lapsiparka! Ei pääse virpomaan... kasvaa varmaan kieroon koko pikkumies!
No lapselle se on isompi juttu kuin voit arvatakaan. Aikuisen sitä voi ollakin vaikea ymmärtää. Mutta kukin tietenkin tavallaan. On se silti jotenkin sääli.
En itsekään lapsena virponut enkä siltikään kokenut jääväni mistään paitsi.
Miksei kaikki sääli noita jellulapsia kun ne ei saa viettää ees synttäreitä :whistle: Mä vaan oon tässä ihan kamala ihminen :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mun mielestä se on nykyään muuttunut kerjuuksi. Kiertäkööt ihan vapaasti mun mielestä, mut mä en ovea avannut tänäänkään enkä avaa jos niitä vielä tulee.

Toista se oli ennen kun palkaksi kelpasi omena tai banaani.
Mutta taitaa olla niin, että se banaani maksaa enemmän kuin esimerkiksi tikkari.
Mut kyse olikin siitä mikä kelpaa palkaksi. ei siitä mitä palkka on maksanut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Ja mikä ihme siinä on, että jos joku ei halua että heillä virvotaan/heidän lapsensa virpoo niin sitä pitää sit kummeksua :) Kaikki nyt vaan ei välitä noista perinteistä.
heitän kysymyksen kaikille niille joiden lapset eivät virvo että mitäs jos lapsesi haluaisikin virpomaan, kieltäisitkö?
Kieltäisin.
Minkä takia? Omien periaatteiden takia? Ajatteletko asiaa yhtään lapsen kannalta?
Pitäisikö jehovantodistajan lapsen saada viettää joulua? ihan vaan lapsen kannalta ajateltuna :whistle:

No miksei? Jokaisella pitäisi olla oikeus valita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mun mielestä virpominen ei ole kerjäämistä. En tiedä virpomisen perinteistä kovinkaan paljoa, mutta pidän sitä hauskana tapana, ja otan ilolla vastaan noitia. Ja ilahdun, jos lapset ovat pukeutuneet, ja nähneet vaivaa oksien tekemisessä, vaikka meiltä kaikki saavatkin palkkansa vaikka virpoisivat pelkällä pajunoksalla jossa ei mitään ole!

Ja miten se kerjäämistä on? "Sulle vitsa, mulle palkka..." Mä saan siis kivan pääsiäiskoristeen ja kivan lorun varustettuna iloisilla hymyillä, multa idat saa palkaksi pientä namia... Kerjuuta olis se, et lapset olis vaan käsi sojossa oven takana pyytämässä karkkia.

Meillä käynyt nyt noin 20 virpojaa, osa enemmän ja osa vähemmän panostanut asuihin ja oksiin. Mutta mun päätäni ei mikään vanne niin lujaa kiristä, ettenkö mielelläni soisi lapsille kerran vuodessa tälläista hauskaa perinnepäivää, ja antaisi karkkia jopa niille "naapurin räkänokkaisille kauhukakaroille" (kuten monesta ketjusta on nyt saanut lukea)...
Samaa mieltä olen! :flower:
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Ja mikä ihme siinä on, että jos joku ei halua että heillä virvotaan/heidän lapsensa virpoo niin sitä pitää sit kummeksua :) Kaikki nyt vaan ei välitä noista perinteistä.
heitän kysymyksen kaikille niille joiden lapset eivät virvo että mitäs jos lapsesi haluaisikin virpomaan, kieltäisitkö?
Kieltäisin.
Minkä takia? Omien periaatteiden takia? Ajatteletko asiaa yhtään lapsen kannalta?
Pitäisikö jehovantodistajan lapsen saada viettää joulua? ihan vaan lapsen kannalta ajateltuna :whistle:

No miksei? Jokaisella pitäisi olla oikeus valita.
Niinpä. Ja mä valitsen sen, että meillä ei virvota eikä virpojia oteta vastaan.
Tehköön muut ihan mitä haluaa, en mä heidän elämäntyyliään arvostele, mutta joillain on kova tarve tuomita minut :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Ja mikä ihme siinä on, että jos joku ei halua että heillä virvotaan/heidän lapsensa virpoo niin sitä pitää sit kummeksua :) Kaikki nyt vaan ei välitä noista perinteistä.
heitän kysymyksen kaikille niille joiden lapset eivät virvo että mitäs jos lapsesi haluaisikin virpomaan, kieltäisitkö?
Kieltäisin.
Minkä takia? Omien periaatteiden takia? Ajatteletko asiaa yhtään lapsen kannalta?
Pitäisikö jehovantodistajan lapsen saada viettää joulua? ihan vaan lapsen kannalta ajateltuna :whistle:
Jokainen perhe tekee valintansa lastenkasvatuksessa omien näkemystensä perusteella. Ei ole lapsen etu saada aina kaikkea mitä muutkin saa. Muslimilapset eivät vietä syntymäpäiviä, kristityt lapset viettävät joulua, juutalaislapset viettävät hanukkaa, jolloin lahjoja saa 7 päivää peräkkäin. Jos kaikkien uskomukset ja tavat olisivat samanlaisia ja kaikkien pitää saada tai olla saamatta samalla tavalla niin mitä me sillon lapsillemme opetetaan?
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Ja mikä ihme siinä on, että jos joku ei halua että heillä virvotaan/heidän lapsensa virpoo niin sitä pitää sit kummeksua :) Kaikki nyt vaan ei välitä noista perinteistä.
heitän kysymyksen kaikille niille joiden lapset eivät virvo että mitäs jos lapsesi haluaisikin virpomaan, kieltäisitkö?
Kieltäisin.
Minkä takia? Omien periaatteiden takia? Ajatteletko asiaa yhtään lapsen kannalta?
Pitäisikö jehovantodistajan lapsen saada viettää joulua? ihan vaan lapsen kannalta ajateltuna :whistle:
Jokainen perhe tekee valintansa lastenkasvatuksessa omien näkemystensä perusteella. Ei ole lapsen etu saada aina kaikkea mitä muutkin saa. Muslimilapset eivät vietä syntymäpäiviä, kristityt lapset viettävät joulua, juutalaislapset viettävät hanukkaa, jolloin lahjoja saa 7 päivää peräkkäin. Jos kaikkien uskomukset ja tavat olisivat samanlaisia ja kaikkien pitää saada tai olla saamatta samalla tavalla niin mitä me sillon lapsillemme opetetaan?
Sepä se. Mutta sitähän ei täällä ymmärretä :whistle:
 
mä meinasin jättää lapset kastamatta aikoinaan koska halusin heidän itse isona päättävän uskontonsa johon uskoo tai on uskomatta, totesin et on helpompi erota kirkosta :xmas:
noh, en nyt halua kuitenkaan lynkata heitä jotka eivät anna virpoa, kummeksun kyllä suuresti sitä jos kieltävät noin mitättömän asian kun lapsi tahtoisikin virpomassa käydä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Mun mielestä se on nykyään muuttunut kerjuuksi. Kiertäkööt ihan vapaasti mun mielestä, mut mä en ovea avannut tänäänkään enkä avaa jos niitä vielä tulee.

Toista se oli ennen kun palkaksi kelpasi omena tai banaani.
Mutta taitaa olla niin, että se banaani maksaa enemmän kuin esimerkiksi tikkari.
Mut kyse olikin siitä mikä kelpaa palkaksi. ei siitä mitä palkka on maksanut.
Tän koko ketjun tarkoituksena oli miettiä virpomisperinnettä ja tässä nyt ollaan puhuttu jostain ihan muusta ;) Että antaa mennä vaan. Tehdään tästäkin mukava tappeluketju, jossa kukaan ei lopulta muista puhuttiinko aidasta vai aidan seipäästä vai kenties naapurin sian perseenreiästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
Jokainen perhe tekee valintansa lastenkasvatuksessa omien näkemystensä perusteella. Ei ole lapsen etu saada aina kaikkea mitä muutkin saa. Muslimilapset eivät vietä syntymäpäiviä, kristityt lapset viettävät joulua, juutalaislapset viettävät hanukkaa, jolloin lahjoja saa 7 päivää peräkkäin. Jos kaikkien uskomukset ja tavat olisivat samanlaisia ja kaikkien pitää saada tai olla saamatta samalla tavalla niin mitä me sillon lapsillemme opetetaan?
Sepä se. Mutta sitähän ei täällä ymmärretä :whistle:
juu ei ymmärretä, ei.. :| suvaitsevaisuus on oikein hieno asia, jostain syystä kuitenkin suvaitaan aina lähinnä ne omat tavat ja näkemykset
 

Yhteistyössä