Kertokaapas te virpomisen "vastustajat"...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
Alkuperäinen kirjoittaja Marduk:
Ja mikä ihme siinä on, että jos joku ei halua että heillä virvotaan/heidän lapsensa virpoo niin sitä pitää sit kummeksua :) Kaikki nyt vaan ei välitä noista perinteistä.
heitän kysymyksen kaikille niille joiden lapset eivät virvo että mitäs jos lapsesi haluaisikin virpomaan, kieltäisitkö?
Kieltäisin.
Minkä takia? Omien periaatteiden takia? Ajatteletko asiaa yhtään lapsen kannalta?
Pitäisikö jehovantodistajan lapsen saada viettää joulua? ihan vaan lapsen kannalta ajateltuna :whistle:

No miksei? Jokaisella pitäisi olla oikeus valita.
Niinpä. Ja mä valitsen sen, että meillä ei virvota eikä virpojia oteta vastaan.
Tehköön muut ihan mitä haluaa, en mä heidän elämäntyyliään arvostele, mutta joillain on kova tarve tuomita minut :D
No joo.. onhan se noinkin. Ei tässä tuomita haluta. Itsellä kun joissain asioissa on vahvat perinteet niin ei meinaa mennä kaaliin se, että toisilla ei ole samoja perinteitä... Meillä se on huipputärkeää lapsille. Mutta toisilla varmasti taas ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
Minun puolestani muut saavat virpoa ihan vapaasti, kunhan eivät tule meidän kotirauhaamme häiritsemään. Ja jos nyt on ihan pakko tulla, niin miksi ei voi tulla iltapäivällä? Minun mielestä ei sovi häiritä vieraita ihmisiä pyhänä ennen keskipäivää. Tässä tosin on vika vanhemmissa, joiden pitäisi opettaa lapsille milloin sopii häiritä ja milloin ei. Viime vuonna joku oli soittamassa ovikelloa jo ennen aamuyhdeksää :headwall:

Mutta ongelma on onneksi nykyään helposti ratkaistu, kun otin patterit pois ovikellosta. Saatiin nukkua rauhassa niin myöhään kuin haluttiin, ilman ovikellon kilkatusta :)
meillä myös patteri irti
 
v
Tuntuu nyt siltä että näitä mammoja suututtaa enemmän jos heidän pikku pilteilleen ei aukaista ovea.
Miksi ei voi tajuta että kaikki ei vaan tykkää siitä ja sillä selvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
En ole vastustaja, mutta tässä linkki, josta voi selvitä jotain perinteistä ja nykymeiningistä, jos kiinnostaa lukea :) http://fi.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4%C3%A4si%C3%A4isnoita
Hyvä veto, mutta Suomessa on virvottu jo ennen kristinuskon tuloa. Missäs sillon vitsat siunattiin? Miksi juuri pajun oksat? Miksi "kerjätään" palkkaa, jos kyse on siunauksen levittämisestä?

 
v
Meillä kävi kolme virpojaa :) (kaksi tyttöä ja poika, erikseen liikkeellä ). Poika kysyi todella kohteliaasti: Saako virpoa? Luvan saatuaan virpoi ja antoi kauniin vitsan minkä tekemiseen oli todella panostettu.

Niin ja en vastusta virpomista mutta en tykkää siitä että oksaa ei ole koristeltu kuin tyyliin kolme höyhentä tms. Toista on jos on nähty vaivaa koristeiden eteen. :)


Ei tainnut hirveesti ketjuun liittyä mutta pitipä päästä kertomaan :D
 
Näin meillä...
Virpominen on kuulunut minun lapsuuteen ja täällä maalla kaikki lapset kiertävät, pääsiäinen on kuin "joulu" lapselle, jota odotetaan joulusta asti. Ainut että tääläpäin trullit liikkuvat vasta ensi lauantaina. Virpomisen jälkeen mennään kokolle ja paistetaan makkaraa ja ollaan yhdessä ystävien kanssa. Meillä ei siihen liity mitään uskonnollisia vakauksia, enemmänkin se on täällä perinne. Ihan samalla tavalla kun joulu, juhannus.. yms.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Meillä kävi kolme virpojaa :) (kaksi tyttöä ja poika, erikseen liikkeellä ). Poika kysyi todella kohteliaasti: Saako virpoa? Luvan saatuaan virpoi ja antoi kauniin vitsan minkä tekemiseen oli todella panostettu.

Niin ja en vastusta virpomista mutta en tykkää siitä että oksaa ei ole koristeltu kuin tyyliin kolme höyhentä tms. Toista on jos on nähty vaivaa koristeiden eteen. :)


Ei tainnut hirveesti ketjuun liittyä mutta pitipä päästä kertomaan :D
Niin ja hyviin tapoihin kuuluu kysyä lupa ensin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Näin meillä...:
Virpominen on kuulunut minun lapsuuteen ja täällä maalla kaikki lapset kiertävät, pääsiäinen on kuin "joulu" lapselle, jota odotetaan joulusta asti. Ainut että tääläpäin trullit liikkuvat vasta ensi lauantaina. Virpomisen jälkeen mennään kokolle ja paistetaan makkaraa ja ollaan yhdessä ystävien kanssa. Meillä ei siihen liity mitään uskonnollisia vakauksia, enemmänkin se on täällä perinne. Ihan samalla tavalla kun joulu, juhannus.. yms.
Tää pääsiäiskokkoperinne on ihana =) Koskaan en vaan ole päässyt osallistumaan, kun olen aina asunut sillä seudulla, jossa sitä ei harrasteta.

 

Yhteistyössä