Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

Mä oon niiiiiin väsy :'( Tyttö piti hereillä eilisillan ja yön jonnekkin puoli 3 asti, kun yski ja kröhi minkä kerkesi, siitä sitten miehen herätyskello herätti 6.30 (lähti muuttoavuksi) ja nousin 7.15 kun koirat rallaa ympäri olohuonetta :kieh:

Päiväuniakaan ei sit tietenkään nukuttu kun sen just ja just 1h, itse koomailin sen ajan peiton alla myös. Muuten on ollut hieno päivä, jaksettiin olla leikkipuistossakin reipas tuntia keräilemässä käpyjä ja keppejä.

Meinasin ruveta tinttailemaan kun mies kysyi että saako olla koko illan vielä remppaamassa, vaikka meidän piti grillata yhdessä kanoja ruuaksi. Pidin sitten kuitenkin itseni ja paistoin ne perhanan kanat, ihan hyväähän se niinkin oli.

Mullahan on kans ollut kohtuu oireeton raskaus, ellei sitä pahoinvointia lasketa. Ajoittain tulee melkein unohdettuakin että on raskaana, mutta kyllä sen sitten kyykkiessä hoksaa viimeistään. Esikoinen oli todella helppo vauvana, mutta mä luulen että tää kakkonen on toista maata, kuten yleensä ovatkin! Mutta sitähän ei tiiä ennenkun näkee :D

Mulle on taas iskenyt tää raha-stressi, kaikki laskut erääntyy taas miten sattuu ja rahaa tulee taas kuinka sattuu. Inhottavaa. Ja autokin pitäis huollattaa katsastaa ja voi velli. Mut eikai se stressaamallakaan parane tää tilanne?? Tai unettomilla öillä...

Jos nyt yrittäisin itsekkin unille, tätä kirjoittaessa kävin kolmesti peittelemässä tuon ipanan. Arghhh.

Beibei & Ipana2 35+3
 
Onnea Catnip ja ninatus!

Täällä käytiin yö kotona ja tänään palattiin uuteen kaarisairaalaan tarkastamaan teho-osastokin. Eli pojan sokerit saatiin kuntoon, mutta bilieubiinit jatkoi nousua ja nyt ollaan valohoidossa. Itketti ihan miten karun näköistä on, mutta huomasi jo eka syötöllä, että parempaan mennään.Mies yritti keventään, että ihanhan tuo näyttää siltä kun etelän lomalla olisi, broilerina makoilee laput silmillä. Totta sekin, taitaa vaan vähän alkaa väsyttää.. Ei se herkkua kotonakaan ollut, kun piti niin topakasti herätellä ja "pakkosyöttää". Nyt vähän heräilee jo itse vaatimaan ruokaa, mikä aina parempi. Täällä siis ollaan ainakin kaksi yötä eli yksi hoidossa ja yksi varmistus, ettei lähde nousuun. Jos ei meinaa laskea, niin useampi vuorokausi hoitoa. Jospa tämä tästä.
Niin kotona kävin puntarissa ja painoa synnärille jäi 6 kg ja kun ennen synnytystä oli vielä 5kg lähtöön, niin olen 11 kg kevyempi kun ennen raskautta. Sama kuin viimeksi. Nautin siis siitä nyt, koska viimeksi imetys ei ehkäissyt kilojen uudelleen kerääntymistä vaikka täysimetin 6 kk ja muuten 8,5 kk.

CityPähkinä/poika/36+4/2636g ja 48cm
 
Onnea vielä täältäkin Catnip ja Ninatus! :heart: Taas vierähtänyt tovi kun viimeksi käynyt täällä lueskelemassa.

Omassa olossa ei mitään ihmeempiä muutoksia. Haluaisin vain mennä pikakelauksella ensi viikon yli, kun 1.6. on meilla seuraava ultra ja silloin pitäisi saada tietää enemmän milloin tätä synnytystä lähdettäisiin käynnistelemään. Fyysinen olo on ihan hyvä nyt ollut, mutta henkisesti alkaa olla vaikeampaa. :| Vaikka mullakin vasta näin vähän viikkoja moniin teihin verrattuna!

Vauvanhuonetta olen nyt laitellut kuntoon ja tehnyt viimeisiä hankintoja, se kyllä hieman piristää mieltä. :D

Pupumama 34+5
 
"lauwra"
Citypähkinä, harmillista palata sairaalaan, mutta onneksi teillä on siellä upeat tilat ja kyse on kuitenkin päivistä :) Helppo itse puhua "vain" päivistä kun esikoisen kanssa oltiin teholla kuukausi ja lastenosastolla 2kk vielä päälle ennen kotiutumista...

pupumama, mikäs sulla olikaan käynnistämisen syy? Ei tässä päässä enää pysy näköjään mikään :D

Tää yrittää nyt käydä nukkumaan kahden tunnin tapetoinnin jälkeen. Oli kauhea nälkä ja vetäsin lasillisen mustikkakeittoa ja tää vauva sai ihme hepulin, tulee jalat kyljestä läpi ihan just! Noh, ei tarvi liikelaskentaa tehdä tälle illalle... Ainiin, ja alkuillasta taas supisteli kivan tiheästi, mutta loppuivat kymmenen aikaan.
 
lauwra, mulla on siis ykköstyypin diabetes :) Viikon takaisessa ultrassa poju oli ottanut aika reippaan kasvuspurtin ja nyt sitten uusi ultra viikon päästä. Katsotaan, onko sama tahti jatkunut ja jos on, niin sitten kuulemma sitä käynnistystä aletaan suunnitella. Jännittää :D
 
"Ruu79"
Catnip, hyvältä kuulostaa, kun ei edes hngitys avustusta ole tarvittu. Meidänkin poika oli sokeritipassa 4 vrk ja sitten valohoidossa 2 vrk. Rinnalla käytin pari kertaa päivässä, että sai tuntumaa ja niitä tehotippoja. Viikon ikäisenä sitten jo syötiin 10-20ml rinnalta ja loput pullosta. San sairaalalta kotiin hyvän pumpun, jolla yölläkin pumppasin kertaalleen. Ja teholla pumppasin niiden pumpulla joka kerta vauvan vieressä. Silloin herui hyvin.
Ja Pampersin asiakaspalveluun kannattaa olla yhteydessä 0vaippojen tiimoilta. Niitä kun ei kaupoista saa ja 1 koko on liian suuri.

Ruu
 
"*Pihla*"
Lauwraaaa....? :D

Tosiaan ykkösen vaipat on taatusti isoja just ja just 2 kiloisella, kun ne on ihan valtavia tälle meidän 2,7 kiloisellekin :D niillä kuitenkin pärjätään ihan hyvin.

Täällä parempi yö takana ja heti taas kaikinpuolin parempi olokin :) poika söi 3 tunnin välein (yhdelle syöttökerralla ensin imetin ja sai korviketta päälle, mutta ei vaikuttanut syöttöväliin tai tyytyväisyyteen, joten muuten mentiin imetyksellä koko yö) ja välit nukuttiin hyvin. Huomenna tulee neuvolan terkka kotikäynnille. Kiva nähdä, miten paino on noussut nyt, kun olen pääasiassa imettänyt ja korviketta on saanut lähinnä silloin, kun mun on tarvinnut tehdä jotain muutakin kuin istua vauva rinnalla. Etenkin näin aamupäivisin tankkaa ihan jatkuvasti. Tällä hetkellä imettäminen sujuu omasta mielestä ihan mukavasti, joten toivoisin, että sillä voitaisiin jatkaa. Mutta jos ei, niin ei se maata kaada. Pidempään nyt jo olen imettänyt kuin ekalla kerralla :D

Viikonloppuna olisi valmistujaiset tiedossa, mutta miehelle ilmoitin jo, että saa mennä yksin ja siinä en periksi anna. Tänään lupasin harkita kauppaan mukaan lähtemistä, kun koirilla alkoi juoksut (kyllä, molemmilla!) ja pitäisi juoksusuojia ostaa... Ei siinä muuten ongelmaa ole, mutta itsensä autoon ja pois kampeaminen on vielä vähän hankalaa. Tai ainakin torstaina vielä oli, sen jälkeen en ole sitä kokeillutkaan.

Mies lähti tytön ja koirien kanssa lenkille ja me lepäillään vauvan kanssa. Kunhan tuo muu porukka kotiutuu, niin mennään omalle pihalle :) tänään joko grillataan tai savustetaan lohta, kun pitkästä aikaa on nätti päivä :)
 
Lauwraa, syliiii, sondeee??:D

Ei tässä toki uteliaita olla!

Beibeille jaksamista! Toivottavasti sun taapero paranee pian <3

En kestä ees ajatella kuin pikkupikkuriikkisiä jotkut vauvat oikeesti on, mä ostin suoraan liberon 2 kokoa ja neki on niiiiin minimaalisia et tuntuu hullulta ajatella et teijän murut hukkuu ykkösiinki! Minähän tosiaan synnytän sit heinäkuussa sen liki viiskilosen.

Pihla, kuulostaa niin hyvältä tuo savustettu lohi. Voisin syödä lohta vaikka jokapäivä, nam!! Meillä ois kans muutamat ylppärit viikonloppuna, lähimmät parinsadan kilsan päässä,. Sinne vois muuten lähtäkin käymään mutta yllättäen ei mahu leningit päälle ja en todellakaan lähe enää tän mahan kans mihinkään mekkokauppaan puhisemaan! Kyläillään siellä sit kesällä vauvan kans :)

Joku tossa jo kehaisikin tätä ryhmää kuin huippu teijän kans on ollut tää odotusaika ja voin kyllä täysin yhtyä siihen! Eilen just miehelle illalla porisin kans tästä et ilman teitä oisin varmaan hajonnu tähän miljoona kertaa.
Että kiitos! <3

Kerttuliinu ja pikkukulta 35+5
 
Onnea Catnipille! Hitto, kun rupee aina itkettämään kun luen teidän synnytyskertomuksia :p

Ei auta sauna, ei seksi eikä puutarhahommat! Ei mitään tuntemuksia!!

Staffy ja onneksi jo viikolla 39

Ps.. Söin hernekeittoa lounaaksi silläkin uhalla että synnytys alkaa tänään ja maha on valmiiksi sekaisin ja joo, päästelen synnytyksen aikana ulos muutakin kuin vauvan...
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: BeiBei ja miiula
"Catnip82"
Kiitos Ruu vaippavinkistä!! Tosiaan nuo 0 koonkin vaipat tuntuu isolta..jotain mikrokokoa on kanssa nyt käytetty.. Mutta enpä olisi tajunnut ettei niitä kaupasta saa, kyllä taas on vertaistuen voimalla merkitystä!!

Minä pääsen kotiin!! Tyttö on päässyt teholta pois jatkohoitoon ja sokeritippaa ei tällä hetkellä tarvita. Mutta nenämahaletku pitää vielä olla koska ei ole niin paljon virtaa että joka syötöllä jaksaisi pullosta ottaa. Muuten kaikki on hyvin!

Jännitän täällä kuka on seuraava :) ja kuka sitten sen ensimmäisen kesäkuun vauvan pullauttaa pihalle!!r
 
"Catnip82"
Kiitos Ruu vaippavinkistä!! Tosiaan nuo 0 koonkin vaipat tuntuu isolta..jotain mikrokokoa on kanssa nyt käytetty.. Mutta enpä olisi tajunnut ettei niitä kaupasta saa, kyllä taas on vertaistuen voimalla merkitystä!!

Minä pääsen kotiin!! Tyttö on päässyt teholta pois jatkohoitoon ja sokeritippaa ei tällä hetkellä tarvita. Mutta nenämahaletku pitää vielä olla koska ei ole niin paljon virtaa että joka syötöllä jaksaisi pullosta ottaa. Muuten kaikki on hyvin!

Jännitän täällä kuka on seuraava :) ja kuka sitten sen ensimmäisen kesäkuun vauvan pullauttaa pihalle!!r
 
"lauwra"
Hahaa, senkin uteliaat! Tahallani vähän viivästytin kirjoittamista vaikka aamulla kävin jo lukemassa :D

Me tapetoitiin miehen kanssa puoleen yöhön ja uni maistui hyvin. Tulipa myös yöllä syötyä suklaa sairaalakassista, piru vie :D

Huomenna olisi ripsihuolto ja keskiviikkona neuvola. Jos se terkka alottaa keskustelun taas lauseella "taas on viikko vierähtänyt..." niin mä käyn sen kimppuun! Voisin tähdätä siihen kesäkuun ekaan kullanmuruun, 1.6 ois kyllä hyvä syntymäpäivä :)

lauwra & hiljainen poika 39+3
(voi luoja kohta ollaan nelosella alkavissa viikoissa...)
 
Pitikö se mennä kehumaan kun niiiin hyvin on asiat, tottakai supisteli(?) koko yön, aivan ihmeellistä kipua, tuntu niinku joku ois sahannu lantiota irti :headwall:
Otin kyllä särkylääkettä ihan maksimit (eipä oo montaa tarvinnu vielä ottaakaan tähän mennessä) ja näköjään oon sitten myös nukkunut :) On kyllä vähän hakattu olo!
Päätänpä tähän tämän valitusvirren kun ei muutakaan asiaa oo :rolleyes:
 
Onnea vauvautuneille. Toivottavasti kaikki syntyneet vauvat pääsevät pian kotiin.

Päivät tuntuvat pitkiltä. Kohta kaikki kaapitkin on siivottu vauvaa odotellessa. Ja sairaalakassin suklaat syöty moneen kertaan :D

Tällä viikolla olis ultra ja näkee missä mennään.. Toivon tosiaankin, että jotain edistystä olisi tapahtunut kohdunsuulla, kun alkaa selkäkipu vaivata siihen malliin.

Toukkamasu 36+2
 
Näin taas viimeyönä synnytysunia, tällä kertaa sain tyttökaksoset jotka nukkui samassa haalarissa, kumpikin omassa lahkeessaan :confused: Oli jotenkin niin todentuntunen uni taas ja kun tuohon heräsin niin kaikki alakerran luut oli kipeät. Kai tuo kaveri vaan taas kaivelee sillä lusikallaan tuola :D

Ja joo, joku noista eritteistä puhui synnytyksen aikana: Ihan varmaan tulee joka reiästä jotain, sen verran kovaa se vauvan pää puristaa kaikesta *****t pihalle, ei sitä pidä pelätä/hävetä :) Hienovaraisesti ne kätilöt hoitaa hommansa, eikä sitä tuu ajatelleeksi enää jälkikäteen (ainakaan minä en muista ajatelleeni??). Parempi vaan, että yrittää ponnistaa ilman niitä estoja, mahdollisimman rentona (rentona ja rentona....) :)

Mulla olis keskiviikkona lääkärineuvola, vähän jännättää että oisko paikat tällä kertaa edes VÄHÄN kypsymään päin. Tuskin, kun ne ainoat tunnetut supistuksetkin oli jo silloin 32 viikolla. Mä varmaan oon kans taas viimesten joukossa synnyttämässä, mutta kiirekkös tässä. Ellei sitten posahda lapsivedet ykskaks yllättäen jonain päivänä, mutta ei tokikaan vielä ainakaan 3 viikkoon tartte. Kun olis se kristallipallo :popcorn:
 
Tulipa taas lukiessa muutama totaalirepeäminen, ensinnäki mielikuva kun lauwra yhtäkkiä ponkasee terkan kimppuun :'D, sitten nuo moneenkertaan syödyt sairaalakassisuklaat :'D, ja eihän tuota popcornia syövää hymiötä vaan voi pokkana kattoa!! :D

Voi teijän kanssanne.
 
Eilen säikähti sitä hulahdusta mut siihen se sit jäi ei ole tullut ainakaan isoa määrää, käytän siteitä niin tiiä sit jos siihen tippassu.. Mut kävin neuvolassa ja tekivät sen lapsivesitestin,ei kuulemma vuoda... Mut luin netistä (googletin) ettei ne testit aina näytä oikein, eihä sitä välttis sillä hetkellä ole/tule, jos vuotokohta on jossai ylhäällä niin ei vuoda säännöllisesti.. Mutta tuntuu vaan niin oudolle et mitä ihmettä se sit oli, kyllä pissassa ja valkovuodossa on tietyt ominaishajut ja ne housut ei haissu sit millekkää!

No odotellaan...

Ja itsellä raskaus kans mennyt ihan ok, ei ole tunnetta että "ei enää koskaan!" :) Mut mistäpä sitä tietää synnytyksen ja sen vauvan hoidon opettelun kans mitä se sit tulee oleen.. Jos se sit kostautuu ku raskaus aikana ei juurikaa oo joutunu "kärsiin".
 
..malsa
Tänään kokeiltu vähän erilaisia synnytyksen käynnistyskeinoja... Käytiin täyttämässä avioliitonesteidentutkinta laput ja varattiin vihkimisaika kirkosta. Mahdollisimman pienimuotosesti ja "salaa" hoidetaan homma. Katotaan joudutaanko aika perumaan vai mennäänkö vielä mahan kanssa vaiko vauvan kanssa kun olis tämä tilaisuus päivä lasketunajan jälkeen.

Toinen häätökeino olikin vähän fyysisempi... Omassa pihassa oltiin tytön ja koiran kanssa kun koira päätti pelästyä kun joku kerran heitti palloa maahan. Tunki sitten portista läpi ja läks. Hädissäni yritin huutaa ja katsoa minne menee, mutta eihän tota 1v7kk voi sekunniksikaan jättää niin taapero kainaloon ja juoksemaan koiran perään.... Eipä koiraa hetkeen näkyny ja juostiin ja huudettiin. Sitten näinkin kun juoksi tossa aika vilkkaan kadun varressa suojatien kohdalla ja auto justiin siinä hidastamatta kurvaa..... Koira tottunut siitä suojatien yli menemään kun meidän auto on toisella puolella tietä ja tykkää kovasti autoilla. Onneksi nyt kuunteli mua kun huusin että tule mennään kotiin ja lähdin kävelemään kotiin päin. Suoraan juoksi sisälle kun olin oven jättänyt auki jos olis tullut itse kotiin. Hui kun pelästyin. Loppu hyvin kaikki hyvin onneksi. Mutta...kova pelästyminen ja Taapero sylissä juokseminen ei näköjään sekään käynnistä synnytystä, tulipahan kokeiltua.

Malsa ja pojuE 38+4
 
"lauwra"
Mua kans nauratti Toukkamasun moneen kertaan syödyt suklaat :D Jospa itsellä jäisi vaan tohon yhteen kertaan...

Sonde, mä uskoisin että jos siinä kalvossa olisi reikä jossain, niin kyllä sieltä lorahtelisi lisää sitä vettä eri asennoissa. Ja kun määrä oli kuitenkin aika pieni, niin en huolestuisi.

malsa, itsekin taannoin säntäsin koiran perään kun karkasi pihasta. Otin sellaisen spurtin, että varmaan kaikki vatsan ja nivusten lihakset venähti ja koko iltana en sitten pystynyt liikkumaan... eli olen myös todisteena, että koiran perässä säntäily ei käynnistä synnytystä :D

Ei saisi valittaa kesästä ja lämmöstä, mutta... mä olen niin syysihminen. Auringossa on jo liian kuuma mulle. Luojalle kiitos, että laskettu aika ei ole elokuussa!

lauwra 39+3
 
Hei! Täällä tilanne näyttää jo paremmalta. Bilirubiiniarvot laskeneet ja jos iltamittauksesta tulee hyvät lukemat, niin pääsee pois valohoidosta ja jos aamulla tulee vielä hyvät arvot, niin päästäisiin kotiin. Poika ainakin virkeämpi ja syö hyvin. Kiitos Ruulle vinkistä. Soitin itsekin Pampers infoon ja sieltä saa kaksi pakettia microvaippoja lahjaksi ja sitten vielä kaupan tiedot mistä saa lisää. Meilläkin, niin minimies, että paremmat on 0 koko, vaikka 1, pysyy päällä. Mutta vielä kun ilmaiseksi saa sopivampaa, niin miksi ei käyttäisi. Meillä on myös nyt vaavi-sänky, jota ehdittiin yksi päivä testata. Muuten hyvä, mutta kaipaisin jarruja. Meillä taapero työnteli niitä mielellään ja vähän jännittää milloin työntää rappusista alas, kun ei saa lukittua. Onneksi on turvaportti. Oma loma kun jäi lyhyeksi, niin tilailin itsellenikin ripsenpidennys ajan, nyt perjantaille. Saa nähdä voinko mennä, mutta tällä hetkellä näyttäisi, että poju vetelee juuri sellaiset unet, että siellä ehtii syöttöjen välissä käydä. Eipähän ole sitten niin räjähtänyt olo, kun nyt viikon sairaalassa makoilujen jälkeen...
 
Vaivaako muita nenäverenvuoto raskausaikana? Mulla aina tasaisin väliajoin tulee ihan kamalat määrät verta nenästä, ja mietin että mikähän siihen auttaisi? Aikaisemmin tuo vuoto on aina alkanut kiltisti kotona ollessa, mutta tänään olin just koiran kanssa kävelyllä tietysti ilman ainuttakaan nenäliinaa taskussa :D Arvatkaa vaan, pysähtyikö KUKAAN auttamaan, vaikka yritin viittoa ohi ajaville autoillekin siinä toivossa, että saisin edes jotain paperia. Ilmeisesti näytin niin epäilyttävältä vaatteet ja naama yltä päältä veressä, ettei kukaan uskaltanut pysähtyä. Lopulta yksi pyöräilevä vanhempi mies pysähtyi ja sain hänen ainoan nenäliinansa :D Sitten soitto miehelle, joka onneksi oli suht lähellä ja tuli äkkiä pyörällä mua pelastamaan. Siinä istuin sitten yhden kirkon pihalla odottamassa ja itkemässä, kun oli niin surkea olo eikä se verenvuotokaan lakannut ollenkaan. Ja edelleen siitä käveli ihmisiä välillä ohi eikä kukaan vaivautunut kysymään olenko ok!

Että tällaista täällä tänään :p Nyt en kyllä enää ikinä poistu kotoa ilman nenäliinapakettia :D

Pupumama 34+6 ja mammaloma alkoi tänään!
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
"*Pihla*"
Kerttuliinu, mua himotti savulohi loppuraskaudesta, mutta en oikein uskaltanut sitä syödä. Joten tänään sitten hyvällä omalla tunnolla :D

Catnip, kiva kuulla, että pääset jo kotiin :) toivottavasti vauvakin pian kotiutuu.

Citypähkinä, toivotaan, että sielläkin bilirubiinit pysyy matalalla ja pääsette kotiin :)

Onneksi meillä on sen verran hyvin aidattu piha, ettei koirat ole ainakaan vielä päässeet karkaamaan. Ei tuo nuorempi varmasti edes lähtisi, mutta tuo 9v. saattaisi lähteäkin.

Mä kävin tänään kaupassa! Tuntui paljon paremmalta kuin viikko sitten ja mieskin kehui, että olen jo huomattavasti nopeampi :D millään en vaan olisi malttanut lähteä pois sieltä kaupasta, kun olen viikkokausia ollut niin jumissa kotona. Jospa sitä tällä viikolla uskaltautuisi jo kävelyllekin :)

Tänäänkin olisi vieraita tullut, mutta onneksi ei nyt sitten tule, kun justiin oltiin siellä kaupassa, kun soittivat, että liikkuivat täällä päin. Mun mielestä jotenkin jopa röyhkeää olla tulemassa näin pian vauvaa katsomaan, kun muuten saattaa olla kuukausia, ettei olla missään tekemisissä tai yhteyksissä... Jotenkin vielä ne lähimmät ihmiset ymmärrän, mutta en noita, joiden kanssa ei kovin tiiviisti muutenkaan olla tekemisissä. Olen sitä mieltä, että sellaiset ihmiset saisivat malttaa mielensä useamman viikon, että saa toipumisrauhan ja ne läheisimmät ehtivät käydä vauvaa katsomassa. Kaikki läheisimmätkään eivät ole vielä kehdanneet tunkea kylään, niin sitten joku kaukaisempi sukulainen, jota muutenkin nähdään vaan muutaman kerran vuodessa... Huoh.

Kylläpä nuo vierailijat nyt ärsyttääkin :D

Rauha maassa, lapset nukkuu :) tytön päikkäriaikaan oli sellainen show, ettei sitä saanut millään nukkumaan. Vuoronperään itki ja nauroi. Lopulta oli ihan hysteerinen. Pari tuntia yritettiin. Ensin minä, sitten mies ja lopulta yritettiin yhdessä, mutta ei. Nyt sitten simahti piirretyn ääreen.
 
"miiula"
pupumama, mulla on ihan sama ongelma, nykyään aina siis paperia mukana mihin tahansa meen+ oon ostanu apteekista semmosta ku spongostan mitä voi ite tunkee tonne nenään, jos ei meinaa vuoto loppua :) Voi vähän turvallisemmin mielin kulkee kylillä :D
 
Pupumama, onpa törkeää, ettei kukaan pysähtynyt auttamaan tai edes kysynyt, oletko ok. :O Ymmärrän vielä, jos ei välttämättä uskalla mennä kysymään vointia kaikkein epäilyttävimmän näköisiltä tyypeiltä, mutta luulisi jokaisen tajuavan, ettei viimeisillään raskaana oleva nainen ole millään tavalla vaaraksi, jos vointia käy kysymässä (tai no, näillä hormoneilla voi ollakin :D).

Keskustassa käyty, tuomisina pari imetyspaitaa sekä kirja ja suklaata sairaalakassiin. Ja niin s*atanan kipeät haarat, että tietää taas käyneensä. Imetysvaatteita etsiessäni ihmettelin samaa mitä raskausvaatteita aikoinaan katsellessa - miksi niissä on lähes aina raitoja? Koska pallomaha ja -tissit eivät saa ihmistä näyttämään ihan tarpeeksi valasmaiselta, niin korostetaanpa levennyttä olemusta vielä varmuuden vuoksi poikkiraidoilla?

Lindexissä oli muuten ihania vauvanmekkoja. :) Itse en yhtään tykkää vaaleanpunaisesta, joten haltioiduin kun kerrankin löytyi mekkoja, joissa oli laivastonsinistä ja vihreää ja muita kivoja värejä mutta kuitenkin tosi tyttömäinen malli.

Tähkä 36+1
 

Yhteistyössä