Keskenmeno lääkkeet vai luomusti

Kyselin jo aiemmin täällä neuvoja, kun on keskenmeno meneillään, alkio vastaan jotain kuutta viikkoa. Mun pitäis ajaa 200 kilsan päähän huomisaamuna hakemaan tyhjennyslääkkeet ja sit ajaa takaisin kotiin. Kun ei ne saa tk:sta antaa noita lääkkeitä.
Tänään tehtiin siis sisätutkimus ja ilmeisesti sitten se laukaisi jotain, nyt on verenvuotoa ja menkkajomottelua. Kohtu oli kuitenkin tutkimuksessa vielä kokonaan kiinni. Mua pelottaa, että lääkkeet tekee keskenmenosta rajun ja kivuliaan, toisaalta haluan nopeasti päästä tästä eteenpäin ja uuteen yritykseen. Pelottaa, että vuoto taas lakkaa. Aiemmin oli jo vuotoa, mutta se loppui.

Mulla siis keskeytynyt keskenmeno, havaittiin vasta nyt, kun viikkoja 10, mutta siis alkuunsa oli jäänyt.

Keskenmenon kokeneet, mitä tekisitte? Odottelenko omaa vuotoa vai haenko lääkkeet? Kuinka kauan kannattaa odotella? Onko luomukeskenmenossa suurempi vaara jäädä jotain kohtuun?
 
En tiedä tosta kohtuun jäämisestä mut on mahdollista et alkaa aiheuttaa tulehdusta jos et tyhjennä kohtua. Mulle siis tehty lääkkeellinen tyhjennys ja sain myös kipulääkkeitä sivussa mut itse en koe et olis ollut järkyn kivulias. Mulla alkio vasta 9+4 kun huomattiin 11+4 ja jos on kehitys loppunut noin rv 6 niin ei välttis ole edes sitä materiaalia vielä niin paljoa mitä tyhjentyä. Hae vain lääkkeet niin pääset eteen päin tilanteesta ja sun kroppas saa alkaa toipua keskenmenosta. Pahoittelut et sullekin kävi noin :hug:
 
Kiitos. Mullakin on aika vahvana nyt tuo, että lähden hakemaan ne lääkkeet sieltä. Katson vielä yön yli ja jos tulee kovaa vuotoa pitää ehkä käydä sitten parin päivän päästä.

Ketuttaa vain tuo ajaminen ja vähän pelottaakin, että jos ne laittaa ekat pillerit jo sairaalassa ja pistää mut ajamaan kotiin ja tulee kipuja ja runsasta vuotoa, kun tuota matkaa tosiaan on.
 
Pyydä kotiin mukaan ne pillerit eli cytotekkejä ne vissiin antaa? Ne voi ottaa suun kautta ja tiedän monia jotka vasta kotona ottaneet. Itse en ton ajaomatkan vuoksi ottas sairaalassa koska mulla alkoivat parissa tunnissa vaikuttaa. Ja muista pyytää kipulääke rsepti, itse sain panacodeja poretabletteina ja olivat tosi tehokkaita!
 
Ei kai ne enää tee kaavintaa aikaisin päättyneille raskauksille kuin siinä tapauksessa, ettei tyhjene lääkkeillä. Lääkkeissä ei ole sitä kohdun vahingoittamisen riskiä eli hieman luonnollisempi tapa, käsittääkseni.
Juurikin noin. Kannattaa kokeilla lääkkeillä eka ja sit vasta kaavinta vikana vaihtoehtona. Molemmat olen kokenut mut kaavinnassa on aina riskinsä.
 
mulle
Mä sain itse valita, kun vuoto oli jonkun verran jo alkanut, että otanko sen nopeuttamiseksi tyhjennyslääkkeet. Olin rv9 ja en ottanut. Sujui ihan rauhallisesti tyhjentyminen, kuin runsaat ja kivuliaammat kuukautiset. Myöhemmin on kokemus myös lääkkeellisestä tyhjennyksestä, kun oli jo suuremmilla viikoilla ja olin ihan sairaalassa tyhjennyksessä. Aika kurja ja kivulias oli kokemus. Voimia sinulle, mihin vaihtoehtoon sitten päädytkin!
 
Pyydä kotiin mukaan ne pillerit eli cytotekkejä ne vissiin antaa? Ne voi ottaa suun kautta ja tiedän monia jotka vasta kotona ottaneet. Itse en ton ajaomatkan vuoksi ottas sairaalassa koska mulla alkoivat parissa tunnissa vaikuttaa. Ja muista pyytää kipulääke rsepti, itse sain panacodeja poretabletteina ja olivat tosi tehokkaita!
Kiitos neuvoista. Gynellä väittivät (kun päivällä soitin), että ei ala heti, että voivat laittaa tabut sisään ja sitten ajelen kotiin. Suhtaudun kyllä itsekin varauksella tuohon ja ehkä en anna niiden laittaa niitä siellä, jos eivät ota sitten sisään sairaalaan. Siis itsellä yhden synnytyksen käynnistyksen verran kokemusta cytotekeistä ja kyllä ne nopeammin voi vaikuttaa. Mulla ainakin tuli nätit supistukset hetikohta ekan laitosta...
 
Mulla on vaatinut aina tuollaaisessa keskeytyneessä keskenmenossa kaavinan ja sairaalassa olen ollut.
Ei kun viimeinenhn tuli 2 sisätutkimuksen jälkeen - tosin vuoto oli sitten rajua ja sairaalaan piti lähteä ja kaavintaan pääduyin silloinkin.

Kesken palstailun lähin...
 
"vieras"
Edellisessä keskenmenossa oli vuotoa ollut hieman raskauden alusta lähtien. Su. aamuna tiesin että alkio ei enää elä, vaikka muutama päivä aikaisemmin olin sykkeen nähnyt itsekin ultrassa. Illalla päivystyksessä totesivat näin olevan ja neuvoivat hakemaan aamulla lääkkeet gynen polilta.
Hain lääkkeen ja kotiin päästyäni nappasin lääkkeet suun kautta ohjeiden mukaan. Lähdin kiertämään koiran kanssa vielä n.500m. lenkin, mutta kotiin en meinannutkaan enään päästä. Lääkkeiden otosta oli n.30min kun kipeät supistukset alkoivat. Muutaman päivän olin todella kipeä!
Eli älä lähde ajamaan yksin jos laittavat lääkkeet jo sairaalassa! Niin ja minua eivät olisi päästäneet kotiin lääkkeiden kanssa yksin. Piti siis olla vuorokaudeksi seuraa kotona!
 

Yhteistyössä