Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2015

Se oli ihan marketin testi,RFSU.
Oon kans kuullut aika monesta testistä,että antavat haamuja.(n)

Se on totta uusi alku-74,että ei vaan haluis sitä negaa nähdä.Itse en oo niin kärsivällinen et malttais odottaa :LOL:

Piinalijoille onnea matkaan,toivotaan tärppejä lisää! :p
 
Bettinah: No voi harmi, jos nyt menkat kuitenkin alkaa :(

Lennis: Tylsää tuollaiset testit. En tiedä saako suositella testejä, mutta itse tykkäsin raskauskeijun tosi halvoista liuskatesteistä: testasin km:n jälkeen niillä negaa ja niillä loppujen lopuksi sellainen, ihan rehti, tuli. Ei mtn viivanpaikka-arvuutteluja.

Täällä palattu pariksi viikoksi viikon loman jälkeen töihin, puuh... Oireeton olo jatkuu, mennään ehkä välillä dpo 2-7 :) Oireeton on huono, jos jatkuu vielä yli viikon. Mulla menkat alkaa yleensä ilman fyysisiä oireita (kipuja, kolotuksia, turvotuksia). Skitsoilut ja makeanhimo alkaakin sitten hyvissä ajoin, aina tosin niitäkään ei tule. Raskauksissa oireena ennen plussaa (dpo9-14) on tullut ihan ekana väsymys ja sitten viillot alavatsalla, kohdun kohdalla "kipu"/painontunne, isot tissit ja ripuli. Niitä odotellessa :) Voi kai sitä jännittää vaikka uskoa tän kierron mahkuihin ei olekaan.
 
Mulla siis nyt pyyhkiessä tulee verta. Ja siteessä oli vähän. Se tässä on erilaista et ei oo menkkakipuja, ja tänäänkin illalla nukahdin sohvalle ihan tuosta vaan. En kyllä oikeasti vaan uskalla elätellä toivoa, että menkat ei kuitenkaan alkaisi, vaan olis vaan alkuraskauden vuotoa. Ollaan kauan jo toista kuitenkin yritetty ja keskenmeno oli iso pala, ja jos ei vieläkään onnistu. Aika raskasta, ja alkaa mennä se hohto siitä yrittämisestä. Vaikka ei ole vielä mitään suorittamista. Noh, kai vauva tulee kun on sen aika.
 
Nyt on greppimehu käytössä ja on ihan kamalaa juoda pahaa mehua. Jos vaikka se auttaisi siihen että tärppäisi. Tää on taas vaan tätä odottelua. Ei oo mitään kerrottavaakaan. Ehkä ens viikolla ovis niin sitten jäädään jännäileen taas ja tuskaileen.

Bettinah: mulla alkoi samalla tavalla nää menkat. Mitkä nyt ovat käynnissä. Niin kauvan kun vuoto ei oo kamalan runsasta on kai toivoa. Ainakin niin mä ajattelin pe iltana kunnes aamulla oli ihan hirvee vuoto päällä.

Kp4/23-29 yk4
 
norappi: Mie taas puolestaan olen ihan rakastunut tuohon greippimehuun, voisin juoda purkkitolkulla. :D Mikä merkki sulla on käytössä?

Onko muuten muilla ollut millaiset ekat menkat keskenmenon jälkeen? Mietiskelen vaan että mitä täs tuleman pitää,mahdollisesti jo viikon päästä..mut hei, kohtahan pääsee myös testailee. ;) odotan kyl jotain tuntemuksia ekaks että ois ees tissit kipeenä tms. kun ei tästä kierron pituudesta nyt varmuutta.
 
Hei vaan. Olen lueskellut juttujanne kiitollisena siitä, että vertaistukea on saatavilla. Surullista miten yleinen juttu tämä tuntuukin olevan, vaikkei asiaan juuri törmännyt ennen omaa kokemusta asiasta.

Meillä aloitettiin yritys viime kesänä. Pillerit lopetin jo toissa syksynä, ajatuksena että hormonitoiminta saa tasautua melkein 10 vuoden jälkeen normaaliksi. Viime keväänä alkoivatkin kuukautiset tulla säännöllisesti. Ensimmäinen yrityskierto meni valitettavasti ohi, innokkaasta työstämisestä huolimatta, ovulaatio meni mitä luultavammin reissusta palatessa. Sen jälkeen oli monta kiertoa niin paljon muuta touhua, ettei tärppiä kuulunut ennen joulukuuta. Tammikuussa kuitenkin varhaisultrassa todettiin ettei tyyppi ollut kasvanut. Kaks kaavintaa se vaati, kun ensimmäisestä jäi vielä jotain. Ja vielä reilu kuukausi myöhemminkin tuli yhtäkkinen vuoto ja iso hyytymä, vaikka kaikki muuten vaikutti olevan jo kunnossa.

Aloin sitten testailemaan ovulaatiota ja lopulta sellainen hymyili testissä. Tätä juhlistettiin asiaankuuluvasti ;) Ja pari viikkoa myöhemmin hymyiltiin taas testitulokselle. Heti perään tuli kuitenkin vuotoa ja kipuja, ja ultrailun tuloksena oli tuulimuna ja molaepäily. Eli jälleen kaavinta ja tällä kertaa tutkittiin myös että mitä siellä oli ollut. Molaepäily taisi tosin poistua jo heti kaavinnassa, enkä saanut mitään kieltoa uudelle yritykselle. Ensimmäisen kaavinnan epäonnisuuden vuoksi pyysin tällä kertaa kontrolliajan, joka on aivan pian.

Tuosta kaavinnasta tulee pian kuukausi, ja tällä kertaa taisi onnistua ensimmäistä paremmin. Ajattelin, etten testaisi ovulaatiota nyt enää, vaan mentäisiin rennolla otteella. Halusin kuitenkin vahvistuksen melko selville oireille tänä aamuna, ja hymyhän se siellä :) Onneksi haluja on tällä viikolla jo ollut, mutta täytyy varmaan vähän vielä varmistella asiaa.

Pelottaa, ja mulle on tullut näistä jo jonkinasteinen sairaalakammo. Mutta just nyt hymyilyttää ja toiveissa on maaliskuun nyytti meille, kun tuttavapiiriin puskee nyyttejä aika tiuhaan tahtiin.

Ihan hirveästi tsemppiä meille kaikille, ja kiitos kun tällainen ketju on olemassa. :)
 
Ihan
norappi: Mie taas puolestaan olen ihan rakastunut tuohon greippimehuun, voisin juoda purkkitolkulla. :D Mikä merkki sulla on käytössä?

Onko muuten muilla ollut millaiset ekat menkat keskenmenon jälkeen? Mietiskelen vaan että mitä täs tuleman pitää,mahdollisesti jo viikon päästä..mut hei, kohtahan pääsee myös testailee. ;) odotan kyl jotain tuntemuksia ekaks että ois ees tissit kipeenä tms. kun ei tästä kierron pituudesta nyt varmuutta.
Ihan kuin olisin itse kirjoittanut...melkein samoilla mennään...kp 22/28
 
Aattelin jos aikaisintaan maanantaina :D Mulla kyllä ois 12kpl halppistestejä kaapissa..mut tuntuu turhan aikaiselle vielä, no ehkä aikaisintaan perjantaina aamupissaan vois jo uittaa!..viikonloppuna mennään häihin, mut oon kyl varuilta selvinpäin.
 
Bettinah: Mitäs sinne? Alkoiko menkat todenteolla jo vai vieläkö olet epätietoisuudessa?

Norappi: Maistuisiko sulle ihan hedelmänä verigreippi? Itse popsin sitä poikaa yrittäessä ja kuten kerrottu, heti tärppäs :) Pitäisköhän sitä kaivaa itsekin kikat käyttöön...

Katjuska87: Mulla ekat menkat oli ihan tavalliset: Alkoi oireetta ihan puskista, kun en kierron vaihettakaan yhtään tiennyt, niin en osannut normaalista poiketen mtn odottaa. Normaalistikin alkaa oireetta. Kesto norm., vuoto norm.

amadecasa: Tsemppiä ja voimia!

ua -74: Puhelimella en erota, mutta toivotaan vahvistumista joka tapauksessa:)

Täällä ei mitään. Ihme juttu, että päivässä ei ole olot kasvaneet :) Jos menkat ei ala viikon päästä, tilaan six-packin testejä, jotta ei tartte jännätä. En siis tiedä oviksen tarkkaa ajankohtaa, paitsi että viime viikolla se varmaan oli.
 
Tuli muuten mieleen,että oon elämäni aikana tehnyt todella vähän raskaustestejä :D Esikoisen aikaan tärppäsi ekalla yrityksellä, ja tein testin vasta kp 31/28, tai siis kaksi testiä, kun oli tuplapakkaus. Ei ollut mitään himo kuumeilua vielä,vaan sillai että tulee jos on tullakseen. Sit menikin reilusti yli 7v ennen kuin iski uusi vauvakuume, ja testasin ekan kerran kp 28/28, yhteensä 3 positiivista testiä. Nyt sit testasin km jälkeen 2 kertaa, ekassa oli vielä haamu, toinen nega! Eli yhden ainokaisen negatiivisen raskaustestin oon eläissäni tehnyt,ja sekin nega oli toivottu ja odotettu. Siinä mun elämäni raskaustestit. Mielenkiinnolla silti käyn kurkkimassa himotestaajissa, ja veikkaan että tällä kertaa tulee testattua jo aika tiuhaan ja hyvissäajoin :D
 
Greippi mehu mitä juon on rybb&deckers. Mä en pysty greippiä syömään. Juuri vähän aikaa sitten kokeilin porukoilla syödä verigreippiä ja oli ihan hirveetä. Mehu menee niin kivasti kurkusta alas vaikka maku on kamala.

Katjuska, mulla oli todella runsaat pari päivää ja tuhrumaista tuli monta päivää. Mulla yleensä noin 5 päivää kestää menkat.

Uusi-alku: kyllä mäkin haamun nään.

Amadecasa: pahoittelut kokemuksista ja plussatuulia sinne.

Nyt alkaa olla normaalit menkat. Muutaman päivän runsaampaa vuotoa ja pari päivää tuhrua. Nyt jään vaan ovista odotteleen. Ensviikolla pitäisi olla ovis. Jää nähtäväksi. Aijon nytkin tikuttaa ja katsoa milloin se on. Toivon niin että tää olisi meidän kierto kun en jaksa enään kuumeilla vaan.

Tuli vähän haikea olo kun laitoin myyntiin sisarusrattaat mikä menin hätäpäissäni ostamaan kun oli hyvään hintaan. Kai se koskettaa kun oli niin jo valmistautunut uuteen vauvaan. Sitten kun kakkonen ilmoittaa tulostaan niin esikoinen jo sen ikäinen että kävelee hyvin eikä tarvita enään tuplia sen takia.

Kp5/23-29 yk4
 
Pahoittelut uusille ketjuun joutuneille ja onnittelut plussanneille!

Mulla menossa kp 12/en ees enää tiiä, eikä mitään ovisoireita. Laskureiden mukaan pitäis olla huomenna, mutta mitään tuntemuksia ei oo. Saa nähä milloin se tällä kertaa tulee.. kierto ennen keskenmenoa aina tasan 26 päivää. Keskenmenon jälkeen 26, 29 ja 34. Ei paljo tärppäämisestä toivoa ku kierrot heittelee miten sattuu..
 
norappi: Tossa ei taida olla kuin 40% täysmehua, mulla käytössä 100% täysimehu Tropicana, ja maku ihana ;) Tosin mielipideasia..oiskohan jos vaikka appelsiinimehun sekaan laittas, jos siitä tykkää enempi :)

Huikeeta kyllä tuo uusi alku -74 plussa, tasan kolme viikkoa keskenmenon jälkeen! Täällä ollaan sen verran skeptinen omaa kroppaa kohtaan etten villeimmissä unelmissakaan tollaiseen uskois omalla kohdalla, enkä ole edes kuullut että kukaan noin aikaisin plussaa! Wau! Ehkä sulla on ollut km jälkeen lyhyt kierto, ja aikainen ovulaatio..oon luullut että se on km jälkeen lähes poikkeuksetta toisinpäin :) Toivotaan että viiva pysyy&vahvistuu, pidä meidät ajantasalla!! :) (Älä tulkitse kummasteluani negatiivisesksi, se ei missään nimessä ole sitä!)

Mulla eilen illalla&nyt mahassa pientä nippailua..tisseissä ei vielä menkkatuntemuksia.Yleensä nää mahanippailut alkaa just viikkoa ennen kuukautisia (samat tuntemukset tosin ollut molemmissa raskauksissa,joten ei voi tietää...) :)
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin koitin tuota greippimehua juoda, Tropicanan oma on kyllä tosi hyvää. Mutta mulle se ei sopinut, tai siis mun peruslääkitykselle. Greippi- ja karpalomehut vaikuttaa monien lääkkeiden hajoamiseen ja voi aiheuttaa ihan vaaratilanteita jos lääkkeen määrä kohoaa liian korkeaksi elimistössä. Sääli, koska olen kuullut paljon hyvää greipistä näissä vauvajutuissa ja oisin mielelläni koittanut vähän poppaskonstejakin.

Toivotaan että täällä tuli tuo ovulaatio hyvin hyödynnetyksi. Edellinen ovis ennen tuota toista keskenmenoa käytettiin tosi innokkaasti, nyt ihan tarkoituksella vähän hillittiin. Muutenkin mies tuntuu olevan kovasti rauhallisen lähestymisen kannalla.

Kaapissa on kasa raskaustestejäkin jo odottamassa. Tilasin halpistestejä ihan siksi, että sain rauhassa katsoa koska keskenmenon jälkeen tulee nega. No se tuli melko nopeasti, joten nyt ois sitten millä testailla. Toivottavasti pian alkava loma kuitenkin vie ajatukset muualle, ja maltan tuon testailun kanssa. Ainakaan mökille ei passaa ottaa tikkuja mukaan :p
 

Yhteistyössä