Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2016

Niinkö? Siis lisää kaksosten riskiä? Mistähän tuosta sais lisäinfoa? Mielenkiinnolla lueskelisin:)
Luennoilla mainittu enemmän yleisenä tietona, mutta Google scholariin kun lyö hakusanoiksi folic acid ja twin niin tulee artikkeleita.

Pienihän se kaksosriski joka tapauksessa on, yhden tutkimuksen ilmoittama muutos oli 0,78% ilman vitamiinilisiä ja 1,52% lisillä.
 
Miulla on ehkä omituisin oviksen jälkeinen oire ikinä. Sama on toistunut viime kuussa samoilla dpo:illa. Miulla on oikea jalkaterä niin kipeä, että sillä pitää nilkuttaa. Siis jotkin nivelsiteet tms aristaa! Ei oo todellista!
 
Eikä... Mulla menkkajomoa... :( tai ei ihan normaalia sellaista mut jotakin jomotusta ja säteilee jalkoihin saakka. Mä niin toivon ettei ne vaan nyt ala. Mä en sitten pysty ymmärtämään. Kaikki oireet, jopa ulkoiset niin ei vaan voi menkat taas alkaa. :unsure: No testaan aamulla, jos nega niin kyllä ne menkat sieltä taas tulee. :(
 
Bettinah ei voi olla totta! Jospa se vaan olis nyt jotain raskauteen liittyvää. Sun keltarauhashormooni on kyllä tehnyt sulle tosi ilkeän tempun, jos menkat alkaa.

Mulla on oikealla puolella alavatsassa/nivusessa jotain kireyden tunnetta tullut nyt yön aikana. Ihan kuin joku venyttäisi ihoa. Tällaista on kyllä ollut ennenkin, josko mullakin menkat kolkuttelis... tänään on dpo5.

Piinamiinalla on kyllä omituinen jalkaoire. Naisen elimistö on jotain sellaista mitä ei ymmärrä, taitaa ne miehet olla samaa mieltä.
 
Eikä... Mulla menkkajomoa... :( tai ei ihan normaalia sellaista mut jotakin jomotusta ja säteilee jalkoihin saakka. Mä niin toivon ettei ne vaan nyt ala. Mä en sitten pysty ymmärtämään. Kaikki oireet, jopa ulkoiset niin ei vaan voi menkat taas alkaa. :unsure: No testaan aamulla, jos nega niin kyllä ne menkat sieltä taas tulee. :(
Voi pöh! Mitä testi näyttää?
 
Nega :cry: miten mä enää jaksan tätä? Mä olen kärsivällisesti odottanut yli vuoden. Joka kuukausi elätän toivoa ja pysyn positiivisena. Nyt tässä kierrossa ollut niin outoja ja erilaisia oireita että olin ihan varma tärpistä. Mutta ei. Ehkä meille ei kuulu tulla toista lasta. :cry:
 
Ja tänään siis kp 30/30. Joten tuskin se plussaksi enää muuttuu. Menkat taitaa alkaa tänään tai huomenna. Öisin alkaa noi jomotukset. Nyt taas ei oikeastaan. Vain paineen tunnetta alapäässä. Ei tää nyt ole normaalia jos plussaa ei tule vaikka oireet tulee. Täytynee soittaa lääkäriin ja kysyä. Harmi kun vasta elokuussa se aika sinne lapsettomuusklinikalle.
 
Dpo 4

Aamulla heräsin siihen kun tyttö tuli itkemään et mua oksettaa ja koskee mahaan. Siitäpä se sitten alkoki. Molemmista päistä :(
Itellänikin on ihan outo olo. Päässä tuntu ku olis karmee krapula. Töihin soitin, että pitäs vissiin olla tää päivä pois mut vitut. Joutuu taas ukkoparka viettämään koko päivän kotona. Se kun on nyt tän lähes 10kk ollu muksujen kans kotona jos ne sairastunu. Menee aika "rattosasti". Onneks sillä alkaa ma työt itellään niin saan luvan kanssa olla sairaan lapsen takia poissa töistä!
Rankkaa ollu ku ei oo ollu mitään ylimääräsiä vapaita töistäkään kymmeneen kuukauteen. Ja ykkösvapaita vaan sillon tällön.. Joka kolmas vkonloppu vapaa. Ei hirveesti kerkii palautua ja keräilee voimia :/

Mutta itse omaan oloihin. Maha tuntuu kun pallo olis mahassa. Valkkaria tullu tänään runsaasti!! Pää edelleen käy vähä hitaalla.
Toivottavasti nää masuoireet ei enteile tota mahatautia.. Eilenkin samallailla tuntu.. Ruoka ei oikeen maistu ja siltikii nälkä olis..

Hääpäivä muutes lyötiin lukkoon!! :love::love:

Bettinah! En ala!!!!! :cry: <3 Meillähän on yleensä molemmilla ollu tosi vahvat oireet ja aina saakeli negoja vaan tullee!!!!
 
Tää tuntuu henkisesti tällä hetkellä samalta kuin keskenmeno. Vaikken siis ollut edes raskaana, mutta olin niin varma asiasta. Ehtisin jo ajatella että olen sitten kahden kaverin kanssa lähes samoilla viikoilla. Miksi muut tulevat raskaaksi ilman mitään, vahingossa, pillereiden läpi tai muun ehkäisyn läpi! Yksikin kaveri tuli kierukan läpi. Mitä ihmettä tästä pitäisi ajatella? Miten pysyä järjissään kun niin kovasti vauvan haluan mutta ei onnistu. Miksi muut onnistuvat? Miksi me ollaan tässä ketjussa näin kauan?

Olen onnellinen, että meillä sentään on yksi lapsi. :love: Mutta kyllä se silti sattuu jos toista ei tulekaan. :( Anteeksi kun tänne valitan. Ainoa paikka jonne voin purkaa ahdistusta.
 
Jaksamisia ja halauksia Bettinah! :(

Olet kyllä jaksanut pysyä ihanan toiveikkaana joka kierrossa. Toivottavasti se tärppi vielä tulisi pian tai saisitte viimeistään apua sieltä lapsettomuusklinikalta.

Halaa sitä teidän taaperoa (olihan se about siinä iässä? :) ) oikein kovaa, jospa se auttaisi. En tiedä kun mulla ei sitä ensimmäistäkään ole, mutta äitini sanoi joskus, että kun se joskus nuorena oli oikein ahdistunut ja allapäin, niin paras lääke oli ottaa veljeni oikein lähelle... (Veljeni on siis mua reilusti vanhempi ja oli pieni silloin, meille tuli suuri ikäero koska niin suositeltiin keisarileikkauksen vuoksi, ja äiti vissiin kärsi välillä pahasta vauvakuumeesta)
 
Viimeksi muokattu:
Täältäkin voimahali Bettinahille! <3 Kyllä se vielä pian tärppää! :)

Tänne vain tylsää alkukiertoa... Kp 4 menossa, onneks on jo menkat loppumaan päin.
 
Kiitos ihanat <3

Mulla edelleen niukkaa ruskeaa vuotoa ja tosi paha olo. Oksettaa mut tiedän että ne menkat kyllä alkaa. Kai tästä pian taas ylös päästään. Menkkojen ajan saattaa vielä ärsyttää ja surettaa. Mutta kyllä tää tästä.
 
Bettinah: .....mun piti jotain osanottavaa tähän laittaa, mutta pää lyö ihan tyhjää. Tiedän tunteesi kuten täällä kaikki muutkin.....jaksamisia. Tyhjä olo on varmasti......
 
Bettinah, olo on varmasti hirveä. Miullakin tuli tehtyä pari viikkoa sitten melkoinen surutyö vastaavassa tilanteessa. Menkatkin alkoivat vasta kun olin myöntänyt ja tolkuttanut itelleni, etten nyt todellakaan ole raskaana. Se oli kauheaa.

Nyt menenkin tämän piina-ajan zen-hengessä.
 
Mulla ollu koko päivän tosi paha olo.. Liekköhän tuo tytön aamunen ykätauti iskee muhun.
Äsken tuli sellanen huimauskohtaus että ihan säikähin. Mulla ku ei yleensä huimaa kun kyykystä noustessa ja todella harvoin sillonkaan, mut nyt huimas ihan sohvalla istuessa lettiä tytön päähän tehessä. Tuntu ihan et maailma pyörähtää silmissä ympäri!!! Hyii mikä tunne!! :(

Mahaa nippailee tasasesti kokoajan, en ymmärrä nyt kyllä! Eihän tässä vaiheessa vois ees mtn raskausoireita tullakkaan kun vasta parin päivän päästä tapahtus kiinnittyminen :O
 
Voi Bettinah oon pahoillani! Olin ihan varma, että tekisit plussan. Elämä ei ole reilua, oireet ja kaikki oli ja sitten käy näin. Sulla on ihan liikaa ollut pettymystä pettymyksen perään. Ei ihmisen tarvitse tuollaista jaksaa. Sulla saa ja kuuluukin olla paha olo. Pura tänne niin paljon kuin haluat, se auttaa. On varmasti musertava olo... voimia :love:
 

Yhteistyössä