Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***syksyllä***

diiselikissa pitäisköhän itekin kokeilla tota foolihapon tuplausta... En oo kuullukaan että tuplat vois olla vielä paremmat :) . Mulla on kans ollu tota samaa tunnetta kun näkee tällä hetkellä pieniä vauvoja tai viimesillään raskaana olevia mahoja... tuntuu välillä äärimmäisen pahalle... mulla olis jo nyytti hoidettavana ollu muutaman viikon, jos kaikki olis menny hyvin... Mutta kun ei niin ei. Ja kun ei meinaa millään onnistua! : / Turhauttaa kun pari kertaa on tullut viivakin jopa testiin, mutta sit kuitenkin jonkun päivän päästä täti tuleekin kylään :|

Mutta hei kaikki! Kyllä me vielä onnistutaan eiköstä joo :heart: Toivotaan joululahjaksi sitä kaikkein parasta lahjaa, pikkusta joka kyydissä kestää loppuun asti! :xmas:
 
diiselikissa kyllä toi tunne vähän laimenee kun keskenmenosta on vähän jo aikaa... alkuun oli kyllä niin kettuuntunu muiden odotuksista ja plussista, mutta kyllä sitä alun järkytyksen jälkeen tajuaa ettei toisten onni ole itseltä pois.

Mä ajattelen asian näin että toiset tahkoo kuukaudesta ja vuodesta toiseen eikä saa yhtään plussaa testiin, ite on ainakin sen verran onnistunut että on kolmasti plussannut. Ja pidän kiinni siitä toivon rippeestä että kun hedelmöittyminen selvästikin onnistuu, niin kyllä vielä jokin sinnikäs alkiosissi tarttuu kunnolla kiinni ja saadaan hartaasti toivottu kolmas lapsi.

Mä oon nyt alkanu syömään foolihappoa 400mikrogrammaa raskausmonivitan lisäksi eli yhteensä 800. Apteekista löytyy kysäsemällä, ite en onnistunu purkkia bongaamaan ainakaan. Syön myös d-vitamiinia yhteensä 50mikrogrammaa päivässä. Suotuisaa raskaudelle sekin. Ja jos ovis joskus vielä tässä kierrossa tulee, aloitan disperin 50mg kerran päivässä. Nähtäväksi jää mitä hyötyä näistä on, pari kiertoa ajattelin kokeilla näin kotikonstein jos ei ole sitä ennen päästy lääkärin tutkittaviksi.

Terolutia mulla olis myös mutta en alota sitä tällä kertaa oviksen jälkeen, viime kierto todisti ettei se auttanut alkioreppanaa tarraamaan kiinni. Lugeista vielä haaveilen, ehkäpä yksityiseltä heruis vähän pilleriapua tuleviin kiertoihin..
 


LAUANTAI 26.11.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli....................KM 08/11...................................KP 17/26-30
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10..............KP 25/26-30
maikkuliini...............KM 10/10
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
Coco-85..................TM 07/11...................................KP 8/28-31
Idylli.......................KM 09/10, 10/11
Evya........................KM 6/11, 8/11, 10/11, KM 11/11..KP 16/?
taraolivia.................TM 11/11


HAAVEISSA TOINEN



ElinaMaria...........RK 01/08, KM 05/08, RK 02/11......KP 19/28
kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10..........................KP 13/?
Chamon.............KM 07/11, TM 09/11
Quu...................KM 10/10, 12/10, 3/11, 8/11.........KP 9/28-32
_Lumi_...............KM 11/11....................................KP 9/?
diiselikissa.........KKM 11/11...................................KP 12/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11..........................KP 15/28-30



HAAVEISSA KOLMAS



Fantteli............KM 08/11........................KP 20/26-32
Whisky Peat.....KM 07/11........................KP 11/30-35
Missa-76..........KM 04/11........................KP 12/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11....KP 20/38
Sanle...............KM 1/11, 3/11, 6/11.........KP 22/28



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.......................KM 04/11...............KP 8/25-?
johnu.......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu...............KM 08/10, 08/11.....KP 17/28-29


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 13/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, Bebel, toukka90, mammuzki, DingeLiDong




:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu: Naive88, bebel (km), vauvaqme, Sanmar82, caisachu

Lokakuu: mammuzki (km), Emby^

Marraskuu: Bubba, Johanna26, Maria -80



Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:
 
Omaa napaa vaan nopsaa...eli ovisplussa bongattu tänään (kp18)..clearbluen testiin hymynaama ilmesty ja nyt sit hyödynnetään se tässä tänään ja parina seuraavana päivänä! :) oli viimenen testi käytössä enää tänään, et hilkulle veti, mut onneks tänään sit tuli se plussa.. :)
 
Hei naiset :)

Mä nyt tulin vaan kertoon kuulumisia. Meni toi lääkkeellinen tyhjennys pieleen, tai siis tyhjenin vähän liianki tehokkasti. Ambulanssilla jouduin to-pe välisenä yönä sairaalaan ja suoraan kaavintaan kun vuoto oli ihan hirveää. Arviolta olin vuotanu pari litraa.
Tänään pääsin kotiin ja aika heikko olo, mut enemmän mua henkisesti järkyttää tää tapahtunut.
En mä tiedä "saako" tässä pinossa kirjotella tämmösistä mut en mä tiedä minne muuallekkaan purkaisin tätä :ashamed: Nyt mua pelottaa et uskaltaaks tässä enää lähtee mitään uutta yrittämäänkään : /
 
DingeLiDong Tosi ikävää, että meni noin kamalalla tavalla pieleen tyhjennys. :( Onneksi olet kuitenkin päässyt jo kotiin. Ja totta kai saa ja pitääkin täällä kirjoitella! Kaikki pinossa on kokeneet keskenmenon (toivottavasti ei tosin noin hurjaa kaikilla ollut) ja tietää, millaisia fiiliksiä se nostaa.

Uskon vakaasti, että kun hetken toivut fyysisesti ja henkisesti niin uskallat uuteen yritykseenkin. Loppujen lopuksi kyse on kuitenkin vain hirvittävän huonosta tuurista. Paljon jaksamisia ja pikaista toipumista! :hug:

Itselläni näyttäisi vihdoin 4. lääkesatsi tehonneen ja vuoto on nyt jatkuvaa. Tiistaina selviää, onko kohtu tyhjä vai joudunko kaavintaan. Kovasti toivoisin, että kaikki olisi jo ok. Tein tänään raskaustestin ja näytti heti täysin selvää plussaa. Hassua, miten hyvin istukkahormonia pysyy kropassa vaikka munkaan raskaudessa ei ole mitään kehitystä ollut ainakaan kolmeen viikkoon enää.

Onko muuten täällä kellään hyviä vinkkiä kohdun limakalvon vahvistamiseksi uutta yritystä varten? :) Pitäiskö munkin nyt alkaa perinteiselle greippimehulinjalle? Jostain luin myös, että e-vitamiini vois auttaa.

Kävin pe katsomassa hyvän ystävän viikon ikäistä vauvaa ja kova vauvakuume iski taas ihan kunnolla. Olisihan se ihana saada meidän perheeseen taas pieni tuhisjia. :heart: Toivottavasti vielä ensi vuoden puolella!

Tulen ajatuksella kommentoimaan lisää taas huomenna. Nyt suihkuun ja nukkumaan.
 
DingeLiDong: :hug: Hurjalta kuulostaa, onneksi olet kunnossa ja toivottavasti toivut fyysisesti pian. Henkinen puoli tässä varmaan itse kullakin kestää oman aikansa. Paljon voimia sinulle ja perheellesi! Mun mielestä täällä saa kirjotella omista kokemuksista, vaikka kuumeilu ketju onkin. Tai ainakin mäkin oon kirjottanu omista fiiliksistä ja tapahtumista...
 
Heippa, mahtuisiko mukaan. Minulle yv:llä vinkattiin tästä ketjusta.
Olen vielä seuraamisvaiheessa koska meillä raskaus meni vasta ihan äsken kesken. :(
Ajattelin jo kuitenkin liittyä joukkoon, koska haluaisimme alkaa yrittämään kunhan kierto taas menee. Tuntuu että se on miltei ainoa lääke tähän, että voi kuumeilla ja uskoa toiseen raskauteen.

Ensimmäisen lapsen yritys kesti melkein 2vuotta jossa selvisikin ettei meillä noita nuijapäitä ole juuri ollenkaan, mies kävi ennen uutta yritystä uudestaan testeissä ja tulokset olivat huomattavasti huonommat, kuitenkin tiesimme mistä ongelma johtuu, tällä kerralla ymmärsimme sitten odotella 4pv joka siis lisää tietysti määriä ja kohdistaa oikea ruokavalio MIEHEEN ei minuun, joten yritystä kestikin vain 5kk vaikka olimme valmistautuneet vuosiin jos koskaan.

Nyt kuitenkin uskomme että raskaus on meidänkin huonoilla mahkuilla mahdollinen, jos ensimmäinen raskaus saatiin loppuun asti ja toinen alkoi jo noin nopeasti. Lääkäri sanoi että keskenmenon jälkeen olisi jopa paremmat mahdollisuudet (??) ja kannattaisi yrittää uudestaan heti. (??)

Mitä mieltä olette? Ainoa mistä googlailin oli se, että limakalvot voivat olla huonossa kunnossa ja kotikonstein kannattaisi niitä vahvistaa etenkin nyt... Eli miten? Greippimehua?? Muuta?

Nyt alan lukemaan ketjua läpi että tekisin pikatutustumisen teihin ja pääsisin jyvälle kaikista teistä.
 
Viimeksi muokattu:
DingeLiDong Totta kai tänne saa kertoo tollaisia! :) Tosi kurjaa, mutta onneks olet jo kotona ja parempaan päin! Ja kyllä se vauvakuume siitä pian taas iskee..kunhan toivut tästä järkytyksestä..Jaksamisia ja toivu pian!

tiiru Tervetuloa joukkoon! :wave: ja pahoittelut keskenmenostasi! :hug: Oon kans kuullut, että keskenmenon jälkeen heti olisi paremmat mahdollisuudet raskautua, kun siellä ollaan jo vähän niin ku "valmiustilassa"..ja jos lääkäri on sitä suositellut, niin uutta yritystä vaan heti! :) ja greippimehua en ole ite kokeillut, mutta moni muu tuntuu olevan ja eihän siitä ainakaan haittaa ole.. :) joten kannustan kokeilemaan!
 
Kiitti tuosta foolihappovinkistä, otanpa jo heti tupla-annoksen käyttöön!

E-vitamiinikeskusteluun voin sen verran kommentoida, että aloitin tosiaan tämän kierron alusta e-vitamiinikapseleiden napsimisen ja ainakin oviksen aikaan oli selvästi aiempaa runsaammat limailut. En sitten tiiä kertooko se siitä, että limakalvot ois paremmassa kunnossa vai... Jostain kuitenkin luin, että e-vitamiinin pitkäaikaisella käytöllä voisi olla apua toistuvien keskenmenojen ehkäisyssä.

Niin ja vielä tuosta vihasta ja katkeruudesta muiden onnea kohtaan. Mulle on kyllä vieläkin vaikea tuntea vilpitöntä onnea toisten puolesta. Toki on päiviä, jolloin sattuu vähemmän ja päiviä, jolloin voisin vain rypeä tässä itsesäälissä. Eniten ärsyttää sellaiset kommentit, joissa ihmiset pitävät lapsen saamista itsestäänselvyytenä ja yksinkertaisimpana asiana elämässä. Niin ja sitten nämä ihmiset/ystävät tietty tulevat heti ekasta kierrosta raskaaksi ilman mitään ongelmia. :stick: Musta tuntuu, että me ollaan kärsitty tämän vuoden aikana kyllä koko ystäväpiirin puolesta, nyt saisi olla jo meidän vuoro onnistua.

tiiru, tervetuloa mukaan!
 
Evya ihanaa kuulla kun en ole ainoa jota ärsyttää toisten helpot raskautumiset.. eli käytännössä kaikki joilla yk on alle puolivuotta ja erityisesti "hups vaan ei näin pitänyt käydä mutta raskaana oon".. itse olen ollut samanmoinen ja oon kyllä melkeinpä iloinen että elämä päätti näpäyttää mua tässä kolmannen lapsen tekovaiheessa. Nyt ymmärtää kyllä paljon paremmin miten suuri ihme on tulla raskaaksi ja saada täysiaikainen, terve vauva. Ensimmäinen tuli pillereiden "läpi", toinen tuli yk1. Kolmas on ollut nyt kolmesti tuloillaan ja kesken mennyt.. vuosi kohta yritystä takana.

E-vitamiinilisää olen itsekin miettinyt, ja aion sen aloittaakin heti kun oon apteekissa käynyt. Mitä määriä sitä pitäisi päivittäin ottaa?

muoks. Vaikka en vilpittömän iloinen helpolla raskautuneiden puolesta kykene nykyään olemaankaan, en kenellekään soisi tätä samaa keskenmenohelvettiä mitä itse käy läpi. Olisin itsellenikin toivonut kolmannestakin tärpistä helppoa ja olisin erittäin iloinen jos niin olisi käynyt. Mutta elämää ei voi etukäteen suunnitella, ja oman epäonnen kohdatessa kaikki tunteet on sallittuja - ei ne ole katkeruutta vaan osa surutyötä jota keskenmenon kokenut käy läpi. Ja sitä ei voi ymmärtää kuin toinen keskenmenon läpikäynyt, siksipä toivoisin ettei kukaan vedä näistä jutuista hernareita nenäänsä.

Se vaan pistää niin kovasti silmään kun joku yk1 tai yk2 oleva yrittäjä itkee silmät päästään kun "ei vieläkään tärpännyt". Siinä kohtaa tulee olo että tekisi mieli sanoa pari sanaa mutta jätänpä sanomatta...
 
Viimeksi muokattu:
DingeLiDong: hurjalta kuulostaa tuo sun tapahtuma. Mullahan ei tullut koko aikan kunnolla vuotoa vaikka kohtu tyhjeni. Ällöttävinta että muutama tunti lääkkeistä, huomasin vessapaperissa alkion kädet olkavarresta asti ja jalan eli lääke jotenkin hajoitti alkion. Tyhmänä, kun vessassa käydessä tietty paperista yritin siis tsekata, että joko vuoto alkaisi.

tiiru: Tervetuloa joukkoon! Mun käsittääkseni kaavinnan jälkeen kohdun limakalvo voi olla huonossa kunnossa ja siksi käsketään odottaa yksi kierto, mutta spontaanissa ei tarvitse odottaa. Tässä viimeisessä eli keskeytyneessä km:ssä, sairaalasta käskettiin odottaa kierto, mutta yksityisellä sanottiin että voi koittaa heti uusiksi. Meidän kuopus sai alkunsa suoraan keskenmenosta ja raskaus siis meni loppuun. Nythän mullakin on oikeasti 1.yritys km jälkeen, kun hcg:n lasku normaaliksi kesti 10 viikkoa, joten ovulaatiota ei tapahtunut.

Toi katkeruus toisten vauvauutisista on niin tuttua. Mullakin kuitenkin taustalla vuosien lapsettomuus ja turha yritys, vaikka viimeisemmät 3 raskautta ovatkin alkaneet 1. yrityksestä. Mulla ehkä viimeisemmässä km:ssa katkeruutta aiheutti se, että olen vuoden aikana menettänyt molemmat vanhempani yllättäen, joten jotenkin kun sitten tulin raskaaksi heti kierrukan poiston jälkeen, olin mielessä ajatellut ettei multa voida nyt tätäkin ottaa pois, kun vuoden sisään on jo niin paljon otettu ja 2 km jo aikaisemmin. Mutta voitiinpa hyvinkin...

Mun toiveikkuus on tärpin suhteen on vähän laskenut. Rinnat ehkä vähän pinkeet, mutta repäisykivut laantuneet. Eipä tätä omaa kehoa kannata kauheasti tutkia, kuitenkin mulla on ollut vasta yhdet menkat 7/2007 jälkeen, kun olen koko ajan ollut joko raskaana, imettänyt ja sitten oli se kierrukka (ei menkkoja ollenkaan), joten kropan tuntemukset normaalikierrosta varmaan vähän hakusessa. Paleltaa koko ajan ja kehon lämpö on vähän korkeammalla kun normaalisti. Laskin että ke olisi dpo 10 eli silloin voisi haamujen haamu näkyä, mutta tullut sellainen olo etten uskalla testata, pettymys olisi niin suuri...
 
Kiitokset onnitteluista :) Mut voi siirtää tuolta taustalta plussanneisiin. Toiveikkaana mennään kohti heinäkuuta ja keskiviikon varhaisultraa/ekaa gynekäyntiä. Realistisin odotuksin toki, että todennäköisemmin menee kesken kuin onnistuu.

Tsemppiä ja paljon plussapölyä pukinkonttiin kaikille teille :heart:

Bebel 5+5
 
Heippa kaikille. Täällä kp2 menossa ja eilen alkoi sit noi hormonilaastarit, mitä pitää käyttää koko kierto. Kp 12 ultra jossa suunnitellaan mahdollista Pas:ia. toivottavasti NYT menee kaikki suunnitelmien mukaan.
 
Quu
Paljon onnea Bebel! Ihanaa saada tänne plussauutisia:)

Kuulostaapa hurjalta DingeLiDong tyhjennys! Sellaista ei toivoisi kyllä kenellekään, km jo itsessään on sen verran rankka kokemus, että lisää vaikeuksia siihen ei tarvittaisi. Kovasti voimia sulle ja samoin tiirulle sekä kaikille teille, joilla km on vielä "kesken". Uuden yrityksen aloitus saa ainakin mut positiivisemmalle mielelle, vaikkakin kerta kerralta pelkoa on mukana enemmän. Ja kuten täällä on puhuttu, tuntuu hyvältä, jos on jotain uutta lääkettä tms kokeilussa, vaikka se sitten vaan omaa mieltä hoitaisi.. Tähän yritykseen ei meillä uusia konsteja ole, vielä on "varastossa" kortisonikokeilu, jota jo ehdotettiin, mutta näyttö sen avusta on tosi heikkoa, joten päätettiin vielä jättää vikaksi apukeinoksi, jos vielä seuraavakin menee kesken. Ja sit sen jälkeen oiskin vuorossa yritystauko, sekin kuulemma voi auttaa. No, mutta uusi tärppi on aina uusi mahdollisuus, jospa seurava pysyis jo kyydissä koko matkan kotiin!

Ja foolihaposta vielä, mä käytin aluksi tota raskausmonivitaa, mutta sain sen tilalle reseptin 1 mg tabletista. Melkein samahan siitä tulee, jos ottaa monivitaa+tavallista 400 mcg tablettia molempia.
 
Tuon Greippimehun "taika", taitaa olla siinä, jotta se tekee alakerran limat/olot suotuisaksi(sopiva happamuus) simoille=)

tiiru kirjoittelikin, että miehensä siimahäntäiset ei niitä parhaimpia kroolaajia..joten kannattaa Greippimehua kokeilla, simothin elelee siinä happamassa ympäristössä syöksyn jälkeen ehkä pidempään?
..siis alakerran limojen koostumus muuttuu simoille suosiollisemmiksi.

Aikoinaan paljon asian tiimoilta googlettelin ja tämä oli lääkäreidenhin mielipide - varsinaisesti muuta hyötyä siitä ei tuntuisi olevan.
Aivan kohdun limakalvoa Greippimehu ei kuitenkaan tuntuisi esim. muhevoittavan tai parantavan - E-vitamiini ennemminhin hyväksi.

..vaan ei siitä mehuisesta haittaakaan ole..T O S I N..paljon nautittuna, toisilla naisilla alakerran limat ehtyikin - paikat kuivuivat!(jopa alkoivat kutista)..:O

Lasi, kaksi siinä oviksen tietämillä muutaman päivän ajan, ei varmaankaan ole pahasta.

Plussatuulosia!:wave::heart:


Ps. Tuon Baby asperiinin käytössä kannattaa kuitenkin olla varovainen..omasta kokemuksestani voin kertoilla, että aiheutti minulle aikoinaan aika pian aloituksesta: voimakasta huimausta, huonoa oloa, voimattomuutta, hengen ahdistusta - sydän väpätti kuin lampaan saparo:(..heti kohta lääkkeen lopetettuani - oireetkin hävisi.

..jos siis "outoja" oirehia alkaa ilmenemään, kannattaa tarkoin harkita jatkaako..
En halua peloitella, mutta kyse kuitenkin verta ohentavasta lääkkeestä - vaikka käsikauppa lääke onhin, eli ei niin vahva.

Saatoin aloitella itse liian suurella annostuksella?..en enää muista millainen se oli mutta se kerta riitti minulle.

Tänä päivänä käytössä ihan hepariini pistokset - Fragmin.
..vaihtoehtoisesti olisi Marevan, jota aloin käyttää pysyväisesti -04 raskauden jälkeen, mutta -09 raskaudessa(joka kuitenkin oli keskeytynyt km)aloin Fragminia pistelemään ja se jatkuu vieläkin - laiska kun olen INR-kontroleissa juoksemaan;)

Hoitotasapaino on joskus tosi vaikea saavuttaa ja labrakäynnit alkoi kypsyttää! ..tätä "ongelmaa" ei hepariiniä käytettäessä ole - pistos otetaan vain joka pävä ja se siinä.
..ja Huom!..mie en itse arkajalkana edes kykene pistelemään, mieheni hoitaa sen puolestani:)
(harkinnan alla tosin on itsekin uskaltaa)

Masu on kuin pakanamaan kartta..vaan onhan tuossa tuota laardia vielähin pistellä..:D
..ja ns. verenohennuslääke käytössä siksi kun sairastin keuhkoveritulpan v. 2003
Minulle tehtiin myös SPR:n hyytymispaketti(olikohan se tämän niminen?) josta ilmenisi onko sukurasitetta - ei ollut..vaan niin vain tulppa tuli..myös isäni veli kuoli keuhkoveritulppaan juuri saman ikisenä - 38v kuin sen itsehin sairastin..hilkulla oli omahin lähtö, a i v a n liian pitkään kärvistelin oireineni kotona..

..tämmöisiä juttuja täältä taustalta, yön kähmyröissä..nati nati:heart:
 
Viimeksi muokattu:


TIISTAI 29.11.2011

HAAVEISSA ESIKOINEN



nellielli....................KM 08/11...................................KP 20/26-30
Tillu79.....................KM 01/09, 08/09, 01/10..............KP 3/26-30
maikkuliini...............KM 10/10
Padmerine...............KM 11/10, 04/11
Coco-85..................TM 07/11...................................KP 11/28-31
Idylli.......................KM 09/10, 10/11
Evya........................KM 6/11, 8/11, 10/11, KM 11/11..KP 19/?
taraolivia.................TM 11/11


HAAVEISSA TOINEN



ElinaMaria...........RK 01/08, KM 05/08, RK 02/11......KP 22/28
kultakimpale2.....KM 03/09, 12/10..........................KP 16/?
Chamon.............KM 07/11, TM 09/11
Quu...................KM 10/10, 12/10, 3/11, 8/11.........KP 12/28-32
_Lumi_...............KM 11/11....................................KP 12/?
diiselikissa.........KKM 11/11...................................KP 15/?
beebe010...........KM 07/08, 11/11..........................KP 18/28-30



HAAVEISSA KOLMAS



Fantteli............KM 08/11........................KP 23/26-32
Whisky Peat.....KM 07/11........................KP 14/30-35
Missa-76..........KM 04/11........................KP 15/28-32
Pikkuinen12.....KM 08/11, 09/11, 11/11....KP 23/38
Sanle...............KM 1/11, 3/11, 6/11.........KP 25/28



HAAVEISSA NELJÄS



Koski.......................KM 04/11...............KP 11/25-?
johnu.......................KM 01/11, 06/11
Vaavimasu...............KM 08/10, 08/11.....KP 20/28-29


HAAVEISSA VIIDES



miss bamse..............KM 11/10.................................KP 16/28


HAAVEISSA KUUDES







TAUSTALLA:

Bianca, Tipetsu, Sinderella, taaperotx5, Too-ticki, KatieSadie, Alpa, Lara_84, Katie85, Nuunuu78, Mamulis, plug-in-baby, toukka90, mammuzki, DingeLiDong, tiiru




:heart: PLUSSANNEET :heart:

2010

Marraskuu: viivi ja vagner, Cappuccino, Hjannah, Anna-79, HelinäKeiju10, Blanco, Koralli73

Joulukuu: Minttu81, Orkidea88, Huikkis, Sandemar, innoM, tömpsis, Maximilian

2011

Tammikuu: elmiju, äiti88, kitikat3, Omppu09, Dino80

Helmikuu: Muutosta, Neiti-81, koiksa-79, shenda81, Carriina, Miina84, Leeniliini, Minnuska89

Maaliskuu: Yale, Kiitäjä, Mariel85, MamiJ, Minnäi

Huhtikuu: äiti x4, äidiksi haaveileva, neljäskö, viena, tanjuska<3, Astre, Mango86

Toukokuu: LeenaT

Kesäkuu: Nenex, Naive88, Memelisa, sonsku, PIKKUVIIKINKI

Heinäkuu: Imoen, Epa_88, Champion, Äiti minäkin

Elokuu: syysmyrsky, vauvaqme (km), Nappula, Gabrielle

Syyskuu: Naive88, bebel (km), vauvaqme, Sanmar82, caisachu

Lokakuu: mammuzki (km), Emby^

Marraskuu: Bubba, Johanna26, Maria -80, Bebel



Plussanneiden odotuspuolen pino
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2035190-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksy-2011-a/ :heart:
 
Hei vaan!!

Pahoittelen hiljaiseloa, mitään uutta ei tänne rintamalle kuulu. Ovispäivät hyödynnettiin ja nyt sitten odotellaan. Huih, kp22 jo. Sunnuntaina odotan menkkoja alkavaksi.. mitään oloja ei oo, että vaikee mennä sanomaan miten on asia.

Vähän sellainen blaah olo. Toivon kovasti kyllä että meillä nyt pian onnistuisi. Vaikka tiedän, että se lasten ikäeroasia on se mikä se on niin harmittaa. Olin aina haaveillut, että kaksi lasta tulisi kohtuullisen pienellä ikäerolla. Jos nyt nappaa niin se on jotain 3v 3kk. Oisin niin halunnut että kaksi lasta tulisi lähekkäin ja olisivat seuraksi toisilleen. :( Mitä enemmän nämä kuukaudet kuluu, sitä isommaksi tuo ikäero kasvaa...

hmph.

Nojoo... eipä tässä nyt muuta. Kuulumisiin!

EM
 
).( kp 25 täällä taas on oloja vaikka muille jakaa, mutta sitä en mene sanomaan onko menkkaoireita vai raskausoireita. Kun ei noita menkkoja ole ollut 7/2007 jälkeen kun kerran, niin en oikein enää muista missä kohtaa mahasäryt ym alkaa. Mutta eilen spinningissä huomasin, että ns seisoaltaan polkeminen tuntui tosi ilkeästi mahassa, ei niin kuin sattunut varsinaisesti, mutta sanotaanko näin että tulin hyvin tietoiseksi kohtuni sijainnista. Ja kun ei oikein tiedä milloin menkkoja edes odottaa: kp 13 ultrassa 19x21mm munarakkula, pe kp 14 tasavahvat viivat, la kp 15 tummempi testiviiva, niin eikö tuon perusteella kiertoni pitäisi olla n 30 päivää ja menkkojen sitten pitäisi alkaa su?
 
Foolihapon annostuksesta: mullekin muuten sano naistenpolin lääkäri että 1mg päivässä pitäs ottaa ja tuo Foliren mitä syön on tosiaan vaan 400mikrogrammaa, eli niitähän sais ainakin sen 2 ottaa. Hitsi minäkin oon liian pientä annosta syöny. Tosin purkin kyljessä sanotaan että ei saa ylittää sitä 1tbl annostusta mut jos lääkäri sanoo niin kai sitä uskotaan. Torstai-perjantai akselilla pitäs menkkojen alkaa, katotaan kuis käy.
 
Paljon onnea Bebel plussasta! :flower: Kiva kuulla positiivisia uutisia :) Jännä homma, että täällä pystyy olemaan oikeasti iloinen kohtalotoverien saamista hyvistä uutisista - "todellisessa" maailmassa on tosiaan välillä vähän eri fiilikset.

Voimia DingeLiDong! Tosi inhottavaa, että olet joutunut kokemaan kaiken muutenkin kamalan oikein raskaimman kautta. Mun mielestä täällä saa kirjoittaa ihan mistä vaan, eikä tarvitse missään nimessä sanojaan säästellä. Kaikki me täällä tiedetään millaisia tunteita keskenmeno herättää. Toivottavasti toivut nopeasti. Ymmärrän hyvin sun ajatukset siitä, että uudelleen yrittäminen pelottaa. Itse olen samojen ajatusten kanssa painiskellut viime aikoina. Kun ei mitenkään voi tietää, miten seuraavalla kerralla käy. Olen yrittänyt ajatella, että jos kuitenkin lopulta onnistuu, on se varmasti tämän kaiken arvoista.

morebabies, ei ole kyllä ollut mukava kokemus sunkaan tyhjennys. Toivottavasti pystyt jättämään asian taakse.

_Lumi_, saitko tänään selville, miten tyhjennys on onnistunut? Toivottavasti on mennyt hyvin ja pääsette tekin jatkamaan eteenpäin.

Tervetuloa tiiru ketjuun, ja pahoittelut :hug: Voimia! Mulle on sanottu sekä aluesairaalassa että omassa terveyskeskuksessa, että ne yhdet menkat pitäisi odottaa siitä syystä, että kohdun limakalvot eivät ole vielä kunnossa uutta raskautta varten ja tällöin mahdollisuus keskenmenoon on suurempi. Kuukautisten myötä limakalvo uudistuu ja kohtu on jälleen valmis raskauteen.

Kun noita tyhjennysmenettelyitä on nyt vertailtu, jaan mäkin oman kokemukseni. Olen todella tyytyväinen siihen, miten Porin sairaalassa asia hoidettiin. Sain ensimmäisen vaiheen lääkkeen käynnillä, jolloin tuulimunaraskaus todettiin (rv 10+). Siitä kolmen päivän päästä menin naistentautien poliklinikalle toiseen vaiheeseen. Siellä sain olla omassa huoneessa (ja onneksi oli oma vessa!). Panacodia luvattiin tarpeen mukaan, mutta en halunnut ottaa kuin yhden, koska halusin ajaa itse kotiin. Tyhjentyminen tapahtui rajusti alle viidessä tunnissa, jonka jälkeen tehtiin ultratutkimus, jolla todettiin että kohtu on tyhjä, ja sain lähteä kotiin. Sekä lääkärit että hoitajat olivat aivan mahtavia. Kokemus oli niin hyvä kuin nyt tuossa tilanteessa voi olla. Olisin ollut kyllä varmaan aikalailla shokissa, jos olisin joutunut tuon kokemaan kotona. Oli turvallinen olo, kun hoitaja kävi välillä kysymässä vointia ja kertoi koko ajan mistä on kyse.

Jälkiseurannaksi määrättiin vain verikoe, jossa kävin tänään. Tyhjennyksen ekasta vaiheesta on nyt päivälleen kolme viikkoa aikaa. hCG oli nyt 49, mikä on neuvolan tädin mukaan ihan normaalia tässä vaiheessa. Epäili, että kahdessa viikossa pitäisi pudota ei-raskaana olevan normaaliarvoon, eli alle viiteen.

Sain myös kehotuksen alkaa ottamaan foolihappoa. Otan Multivita Plussaa, jossa on foolihappoa 400 mcg ja lisäksi 400 mcg Folirenia, joten päivittäinen kokonaismäärä on se 800 mcg. Hyvin samoilla linjoilla siis, kuin muillekin on neuvottu.

Mun jälkivuoto on jo pitkään ollut tosi vähäistä, ja himot on jyllänneet - tietysti kun on kielletty ;) Neuvolan täti tänään muistutteli, että pitää sitten muistaa ihan tosi käyttää ehkäisyä ekojen menkkojen ohi. Vähän nyt sitten jännittää, kun viikonloppuna niin sanotusti ajauduttiin tilanteeseen...
 
Taraolivia: No nyt kun mies oli käynyt esikoisen kanssa terkalla niin hänkin sanoi että kannattaa odotella yhdet kuukautiset. Lääkäri kuitenkin sanoi että nimenomaan kannattaisi heti yrittää kun mahdollisuudet suuremmat eikä pitäisi olla mitään limakalvo-ongelmiakaan kun ei kaavintaa jouduttu tekemään....Kauheen ristiriitaista, netissäkin lukee molempia...höh.
En nyt sitten tiedä, tottakai haluaisin käyttää tämän mahkun jos ne kerta ovat suuremmat, mutta en missään nimessä halua mitään keskenmenoa uudestaan. :(
Pitääpä pohtia. Tosi hienoa että sulla on "hyvä" kokemus sairaalasta, kuulee niin paljon järkkyjä tilanteita miten hoitajat ja lääkärit voivat kohdella ihmistä, vaikka on tuossa herkässä ja ahdistavassa tilanteessa. Tekisi kaiksesta vielä kauheampaa!

Munkin pitää nyt ostaa e-vitamiinia kun täällä sitä hehkutetaan, enpä ole ymmärtänyt käyttää. :)

Bebel: Onnea kovasti! =)
 
Menkkojen odottamiseen kommentoin. Ekan km:n jälkeen ootettiin yhdet menkat kiltisti ja niin se toinen km vaan tuli. Toisen jälkeen mulle yksityinen mm. lapsettomuuteen erikoistunut gyne sanoi, ettei hänen mielestään menkkojen odottelulla (jos kaavintaa ei ole tehty) ole mitään väliä, että vaikka keholla on lihasmuisti, niin kohtu ei erota onko viime vuoto ollut tavallinen kuukautisvuoto vai keskenmeno. Hän oli sitä mieltä, että luonto kyllä hoitaa, jos raskaus alkaa, keho on siihen valmis. Meillä käytiin sitten kotona pitkät keskustelut tästä, koska henkinen puoli mua pelotti kovasti. Eli jos ei odota ja km tulee, osaako olla itseään "syyttämättä". No, ilman menkkoja siis mentiin ja nyt porskutellaan 15+2. TOSIN meillä myös nyt ne samaisen gynen määräämät tukilääkkeet olleet kierrossa käytössä, joten silläkin varmasti vaikutusta onnistumiseen. Tietoa siis todellakin näyttää olevan kahdenlaista ja taitaa riippua oikeastaan lääkäristä kumpaan "koulukuntaan" kuuluu. Kaikissa julkisissa terveydenhuoltopalveluissa on meillekkin sanottu, että yhdet menkat pitäisi odottaa. Toisen km:n jälkeen neuvolassa kerroin, että haluasin heti aloittaa yrityksen, neuvolan tätin kommentti oli " nooo, kyllähän ne yhdet kuukautiset suositellaan odottamaan, mutta ei se mikään katastrofi ole jos raskaus alkaa heti, monia tapauksia on ollut. Lähinnä odotusta suositellaan varmuuden vuoksi ja siksi, että raskaudenkeston määritteleminen olisi helpompaa." Että ota näistä selvän, melkein tuntuu, että oma ratkasu on jokatapauksessa tehtävä. :)

Naive ja Sissi 15+2
 
Ostin apteekista foolihappoa, siinä yhdessä tabletissa 300mikrogrammaa... Oon nyt syöny sitä tupla-annoksen. Tänään kp 19/28-30, jotenkin nää päivät vaan matelee.... kuitenkin vaan ne menkat kuitenkin tulee!

Plussatuulia kaikille :heart:
 

Yhteistyössä