Keskenmenon jälkeen plussaanneet!

Sain ensimmäistä kertaa "varmasti" kuulumaan dopplerilla vasta noin 12 viikon tienoilla, ennen sitä tuntuu että välillä sain "melkein" mutta ehti hävitä ennen kuin olin varma. Yritin viikolta 9, mutta 11 viikon tienoilla olin reissussa vajaa kaksi viikkoa jolloin en myöskään päässyt yrittämään. Ultrassa näin eloa 9+4 (muistaakseni) ja viikkoa myöhemmin saatiin neuvolassa äänet kuuluviin, joten en ehtinyt dopplerin takia stressata.

Reissun jälkeen oli ihana tulla kotiin kun sain heti sykkeen kuuluville, olin ollut niin huolissani :)

Mäkään en luottaisi ollenkaan siihen näytön lukemaan. Mulla se ainakin näyttää mitä sattuu ellei ole tosi vahva syke juuri kohdalla. Nyt tuo onkin ollut täysin turhana jo melkein kymmenen viikkoa, kun liikkeet ovat tuntuneet niin selvästi. Mutta sen reilun kuukauden ajan oli tosi iso helpotus kun saattoi tarkistaa että se sydän vielä sykki :)
 
Mulla näytti neuvolassa ennen päivystykseen menoa kerran 157, mutta ääniä ei kuulunut. Viikkoja oli 10+ jotain ja lähdin siitä samantien päivystykseen. Päivystyksessä todettiin kkm.

Mitä olen seuraillut niin hirmu eri aikoihin ihmiset saa äänet kuuluviin. Ei kannata vielä huolestua.

Mää kokeilin kotona ekaa kertaa doppleria 20+4. Kuului heti ja näytölle tuli syke joka oli 138-154. Mun ei pitänyt koko laitetta hommata, mut sain halvalla käytetyn niin pakkohan se oli.

Nyt on 20+6 ja liikkeitä en vielä tunne. Istukka on etuseinämässä. Painoa pienellä oli jokunen päivä sitten lähes 400 g. Aattelin käyttää doppleria kunnes tunnen liikkeet ja on sitten seuraavaa raskautta odottamassa.
 
Se miks eres koitin tänään kuunnella oli se että ajattelin että olis vähä rauhallisempi miäli mennä ultraan.. Kuuntelin edellisen onnistuneen raskauden tallennetta niin ihan samalta kuulosti kun sillon ekat.. Mutt turhapa tuata on miättiä..saattohan se tosiaan sen laskia mistä vaa :/
 
Onnea ultraan Hipiti, eiköhän sieltä jouluiloa löydy :love: Muistathan että olet tehnyt kaiken ihan oikein ja todennäköisyys on puolellasi. Yritä antaa vauvan välillä levätäkin, stressaantuu vielä toinen kun mietit sitä liikaa ;) Hyvin se menee.

Tulipa hyvä mieli lukea Vauvelin kirjoitus siitä että on doppleri valmiina sitten seuraavaankin raskauteen :LOL:

Mulla alkaa olla vaivaton raskauden vaihe ohi :unsure: Liitoskivut vaivaa ja helvetillinen närästys on alkanut. Viimeksi närästys alkoi vasta joskus 30+ viikoilla, näinköhän nyt saan nauttia siitä pari kuukautta pidempään :X3: Tukivyön löysin marketista hintaan 13€, luojan kiitos! Ja Lidlin vartalotyynyn ostatin miehellä jo joskus rv5 kun niitä oli myynnissä, se on kyllä tosi hyvä unikaveri kun riittää tukemaan mahaakin vaikka alkaa jo nilkkojen välistä. Muistaakseni selällään nukkuminen muuttuu sekä mahdottomaksi että kielletyksikin jossain vaiheessa :cautious:

Olo alkaa olla siis jo jokseenkin raskas. Kaipa tästä kuitenkin selvitään, voiton puolella ollaan jo hei! Hyvää ja paksua joulua kaikille, meidän oma vauvavuosi se sieltä lähenee päivä päivältä :love::love:

Bosch 24+2
 
Tsemppiä Hipiti ultraan!!!!!!

Oma uusinta rakenneultra on torstaina ja toivotaan, että silloin etsitty ristikkäis suoni-juttu löytyy vauvan sydämestä.

Vauva on kovasti nyt potkinut tässä iltasella. Mieskin on saanut osansa;) Lapset ei vielä ole tunteneet ja eivät malta odottaa iskuja.

Nivusiin on sattunut jo viikkoja....kun istuu ja lähtee kävelemään niin hert-syykkeli sentään kun käy kipeää. Kyllä huomaa, että ikä tuo oman lisänsä tähän odotukseen (37v).

Ei tämä vielä todelliselta tunnu. Ehdottomasti stressaavin ja pelottavin raskaus mitä on ollut ja meillä kuitenkin kaksi lasta (10v ja 6v). Mikään ei oikeastaan ole mennyt niin kuin olisi suunniteltu.....päivä kerrallaan.

ninnananna ja rusina 21+0:love:
 
Mulla oli viime viikolla niin kovat kivut että yksi päivä konttasin. Torkuin pari yötä istualteen kun en pystynyt makaamaan kipujen takia. Sitten aattelin että varmaan pitää saada apua asiaan, kun isompia kipuja oli ollut jo 5 päivää.

Sain tukivyön. Paikat siellä vain valmistautuu synnytykseen. Mun kipukynnys on täysin nolla, mielenkiinnolla odotan tulevia viikkoja. Nyt on taas ihan jees olo. Iltaisin maha on turpea ja tissiliivit pitää ottaa pois, kun painautuvat ikävästi ihoon kiinni. Muuten rintavarustus ei juurikaan ole kasvanut.

Väsymys on edelleen ihan kauhea. Mää en taida ollenkaan saada kokea sitä ihanaa toista kolmatta jolloin ei vielä kolota ja on täynnä tarmoa.

Mää voisin siirtyä tästä suoraan toukokuuhun. Ihana ja kauan odotettu asia tämä on mutta fyysiset kivut pelottavat.
 
Mulla on näköjään hermo jumissa, kun oikean reiden ulkopuoli on tunnoton... Ollut jo pari viikkoa. No, vauva majaileekin selkeästi oikealla puolella ja painaa nivusta siltä puolelta.

Toivottavasti menee ohi raskauden jälkeen eikä jätä mitään pysyvää.
 
Mulla sai sairaanhoitajaystävä dopplerilla äänet kuulumaan 10+ viikolla ja sen jälkeen oon ne hyvin löytänyt, mutta ennen tuota ei mitään. Toiset kyllä löytävät ne jo 8+, että eihän se mahdotonta ole. Onnea Hipiti ultraan (y)
 
Onnea ultraan Hipiti!

Mä nukuin ihanan pitkät yöunet ja olo on nyt selkeästi parempi kuin parina edellisenä päivänä. Uni tuli jo ennen yhdeksää, kun yleensä simahdan vasta puolen yön aikaan. Silti huolettaa vähän, kun ei ole mitään tuntemuksia tuolla alavatsalla. Aiemmilla kerroilla on ollut selkeästi enemmän, mutta toisaalta molemmat on menneet kesken. Vielä reilu viikko ultraan.
 
kaz
Minäkään en aina löydä sykettä dopplerilla vaikka viikkoja jo 17+2. Onneksi kuitenkin kuuluu napanuoran syke joka katoaa aina välillä eli liikettä on sekä viuhtomisääniä joten ei ole huolettanut vaikka syke jäänyt kuulumatta.
 
No niin! Ultrassa käyty! Kyllä oli piinaavaa. Ensin teki sisätutkimuksen ja sanoi vaan että kylläpäs täältä kohdusta tulee paljon verta, tuossa kohtaa jo ajattelin että peli on menetetty. Rupesi ultraamaan ja kauan ultrasi, näyttö poispäin musta. Sitte kuitenkin käänsä näytön! Ja sielä hän oli :) sydän löi! Vastasi viikkoja 8+1! Toki löytyi lisäksi suuri hematooma :/ eli vuoto ei ainakaan ole vielä aikoihin loppumassa.. riskejähän tässä aika lailla on! Nyt kuitenkin tiedän että pieni sielä on ja oikeassa paikassa. Nyt vaan täytyy luottaa ja toivoa että pieni sielä pysyy kiinni :)
 
Onnea Hipiti hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä jatkoon. Toivotaan, että hematooma vuotelee hissukseen pois eikä vaikuta raskauden kulkuun :)

Mä sain dopplerilla äänet kotona kuulumaan 9+3 ja sen jälkeen on muutamia kuuntelukertoja, jolloin en ole jaksanut metsästää ääniä jos ei heti 5min jälkeen ole löytynyt. Nyt siis 12+5 ja äänet kuuluu tosi selvästi joka kerta, joskus heti kun dopplerin laskee vatsalle, mut joskus saa etsiä. Kovasti hän tuntuu potkivan doppleria ja istukan äänet kuuluu tosi selvästi.

Mun mieltä on paljon huojentunut oman dopplerin olemassa olo. Riippuu tietty just siitä, saako sillä niitä ääniä kuulumaan vai ei..
 
Paljon onnea hipiti hyvistä kuulumisista! (y) Toivotaan että hematoomasta huolimatta kaikki sujuu hyvin!!

Mä sain eilen hankittua dopplerin, ja sain äänet kuulumaan n. 20 etsinnän jälkeen :love: ihana jumputus! Eilen oli siis 10+1, eli aika samoihin aikoihin kun esikoisenkin aikaan. Olin kyllä jalat kattoonpäin tasapainoitellen ja mies käytti doppleria :ROFLMAO: onneksi on nauhoitustoiminto.

10+2
 
Uusinta rakenneultra käyty. Pikkuisen sydämen ristikkäis-suoni-juttu lääkärin mukaan löytyi kuin löytyikin. Viikko sitten oli vielä kadoksissa. Jos ne suonet olisi menneet suoraan/vierekkäin, niin syntymän jälkeen olisi ollut tiedossa sydänleikkaus.

Lapset (6v ja 10v) oli mukana ultrassa ja tykkäsivat ja isompi oli innoissaan kun hahmotti pikku asukkaan. Rauhallinen asukki oli eikä paljon riehunut. Taisi olla päiväuni aika;).

Jos nyt uskaltaisi hiukan henkäistä......

ninnananna ja rusina 21+2:love:
 
Viimeksi muokattu:
Mukavaa joulua kaikille! Täällä oli pari päivää tosi huono olo ja nyt oli eilen paljon parempi olo. Tänäänkin aika ok. Mietin vaan, että onkohan tämä pahoinvoinnin ja hyvän olon vaihtelu normaalia? Miten teillä muilla oli ihan alkuraskaudessa? Nyt viikkoja oikein 5+4. Yleensä tässä vaiheessa mulla nämä keskeytyy..
 

Yhteistyössä