*Keskenmenon jälkeen plussanneet huhtikuussa*

Kiitos kaikille! :) On tää melkoista opettelua, huhuh. Maito ei ole vielä noussut kunnolla, jotain onneksi tulee, annetaan siksi vähän lisämaitoa. Pojan koko yllätti; sairaalassa ultran arvio oli 3,5kg ja lääkäreiden ja kätilöiden käsin tekemät arviot olivat maksimissaan 3,7kg. Pikkuinen tuo on silti. Eka yö kotona meni hyvin, ei se sairaalaympäristö ollut kovin mukava, vaikka mahtavaa apua saikin.

Empuuu ja Taapo 3½vrk
 
Empuu, hurjasti onnea pikku-prinssistä :heart: Aivan ihastuttavasn suloisen halittavan suukoteltavan helluusen näköinen rakkaus pakkasu :heart: :heart:

Täällä vain kuvotus jatkuu :x tunteet on yhtä vuoristorataa ja kroppa ei tunnu enää omalta. Särkee vaihteeks joka paikkaa...hiivatin fibromualgia |O Alkuviikot se pysykin poissa vaivaamasta, mutta nyt sitten on siitäkin edestä paikat kipeenä. Siitepölyalleria kiusaa knas. No, tätä se on kevät muutenkin, mutta nyt ei lääkkeitä parane popsia normaalisti.

Mietin edelleen, kuinka kertoa lapsille. Nekin on niin monta pettymystä eläny meidän mukana, että jos tämäkin kuitenkin jotenkin ikävästi päättyy, en haluaisi suoda heille enää ythään enempää mietittävää. Pienet ei oikein tajua vielä kokonaisuutta ja isot liiankin hyvin.

Päivitystä :attn: Iäksi saapi laittaa 38, kun sellainen luku pyörähtää huomenna mittariin.

Lumi-Marja ja Nuppunen 9+0
 
Onnea ihan sylin täydeltä empuulle niin kauniista poikavauvasta! :flower:
Olihan totisesti aika päästää sut päivittäjän piinasta ;)

Täällä selkää jomottaa, töissä on vaikea olla. Koetan nyt tovin vielä. Ens viikkoon katson vielä. Saas nähdä jäänkö sitten jo hyvissä ajoin pois.

Ja Annimanni, tervetuloa! Laitahan tietoja joko privana tulemaan, tai sitten ihan ketjulle, niin laitan sutkin listalle :)

Listahan löytyy sivulta 3 !!!

Poksuu!

kreta 22+0
 
Kotiuduttu ollaan sekä gyneltä että hammaslääkäristä. Pään toinen puoli ja kieli edelleen ihan tunnoton kun paikattiin särkevä hammas.
Ultrassa kävin ensin tosi pelokkaana ja sitten näin ruudussa huomattavasti kasvaneen vauvan jolla sydän sykki hienosti ja yllättävää kuulemma oli että pikkuinen yritti jo liikkua ja heilutteli kädennysiään ja päätään ja korvatkin näkyi.
Mutta kun olen tällainen vellihousu pelkuri niin mietityttää tuo puuduttaminen edelleen kun hammasläääkäri oli sellainen nuori kloppi. Moneen otteeseen kyllä mainitsin raskaudestani että kaipa se sitten otettiin huomioon.
Gyne otti sitten kelakorvauksien jälkeen yli 140 e . Mutta hienoja kuvia sain. Kysyin myös että mikä km-riski mulla nyt ja vastasi että erittäin pieni . niin ja kuukautisten mukaan rv 8+3 mutta ultran perusteella JO 8+6 kun kokoa katsottiin eli hyvin oli kasvanut.
Huomenna sitten eka neuvola.
 
Paljon onnea Empuuu :flower: Tosi suloinen poika :heart:

Ja onnittelut plussasta uusille :D ja tervetuloa.

Meille tuli postista np-seulan (?) tulokset.Ei kohonnutta riskiä :D
Nyt vaan odotellaan masun kasvamista.Seuraavaa neuvolaa niin kuulis sydän äänet.a sitten seuraavaa ultraa et näkis taas pikkuisen :heart:

rakuuna Kauhean pitkä väli teillä seuraavaan neuvolaan.Vaikka eihän siellä kummosia tehä mut minusta on ainakin aina kiva käydä.(paitsi ei ole kiva tietää paljon on lihonu |O )Mut voihan se olla et jos aikaisemmin on kaikki mennyt hyvin niin he vähentävät alusta niitä käyntejä.
 
minäkin uskallan pikkuhiljaa liittyä tänne odottavien puolelle, vaikka olo onkin vielä aika epävarma.
Plussatestin tein perjantaina, eli LA olisi 29.12. Keskenmeno oli 02.12 ja luulen että tätä raskautta en osaa jotenkin ottaa todesta, tai ainakaan iloita paljoa ennen kuin päästään tuonne 9.lle raskausviikolle.

Oireita ei vielä pahemmin näy, paitsi vilu ja väsymys (mutta väsymys johtunee esikoisen huonoista yöunistakin) odottelen kyllä että alkaisi pahoinvointi niin ainakin uskoisi että tällä kertaa asiat menee paremmin!!

Miten sitä jaksaa odottaa ja elää pelon kanssa niin kauan... en usko että menemme varhaisultraan. Menimme viimeksi ja vaikka siellä sanottiinkin että kaikki oli ok (vaikka sikiö ei vastannut viikkoja, mutta lääkäri ei sanonut sen vaikuttavan mihinkään, vaikka omat epäilyt nousivat jo silloin) kuitenkin oli rankkaa kun oli kuullut jo sydänäänet ja alkanut uskomaan että kaikki oli epäilyksistä huolimatta hyvin, mutta silti meni kesken viikko sen jälkeen. En siis usko että maksamme tuosta ultrasta tällä kertaa, eikä rahatilanne sitä kyllä edes sallisi...

manna ja baba n.4+5
 
manna, tervetuloa joukkoon ja onnea paljon & tarrasukkia pikkuiselle :heart:

Täällä ei uutta, pari kaveria kutsui itse itsensä synttärikakulle, jota ei kyllä ole eikä tule. en todellakaan jaksa alkaa värkkäämään, kun ei ole tullu juhlittua vanhenemista aikapäiviin. No, tulkoot. Mut pakkasesta sulatettu pulla saa kelvata :kieh:

L-M ja Nuppunen 9+1
 
Hei kaikille!

Täällä olisi taas yksi plussannut km-pinosta. :) Ensimmäisen haamusen sain lauantaina kp27/29 (dpo11) ja nyt on kp 31/29 (dpo15). Laskureiden mukaan laskettu aika olisi 4.1.2011. Vielä on sekavat fiilikset, että mitä tässä tuntee. Pelottaa ainakin kovasti. Siksi kysynkin, että missä vaiheessa te olette uskaltaneet alkaa luottaa enemmän? Edes vähän enemmän. Tällä hetkellä jokainen vatsakipu ja valkovuodon "hulahdus" herättää epäilyksen ja heti pitää tarkastaa, joko menkat alkaa.
Ajatukset ovat jo tulevassa ja mietin, että mitä alkoholitonta voisin juoda kesällä terassilla/grillatessa ja kuinka jouluna täytyy jättää 600 kilometrin automatka väliin. Eli niitä normaaleja ajatuksia. :) Ja sitten joka toinen ajatus sanoo, että tämä raskaus voi mennä kesken vaikka tunnin päästä. Ja tämäkin taitaa olla normaalia. :)
Millä ajatuksilla te rauhoitatte itsenne ottamaan vastaan tulee mitä tulee?
 
Onnea manna ja Tuittu plussista :flower:

Tuohon pelkoon voisi sanoa sen, että itse en ole lopettanut pelkäämistä kokonaan missään vaiheessa ja taitaa seurata mukana synnytyslaitokselle saakka :ashamed: Ultrien jälkeen pelot hellittivät aina vähäksi aikaa mutta palasivat taas muutaman päivän päästä. Kun liikkeet alkavat tuntua niin silloin helpottaa myös jonkin verran mutta silloinkin, kun mitään ei ole tuntunut vähään aikaan niin alkaa taas miettiä kaikenlaista. Nyt rv 30+5 ja edelleen kuulostelen liikkeitä tarkalla korvalla, että tiedän kaiken varmasti olevan hyvin... :|
 
Onnea uusillle ja tervetuloa :flower: :heart:

Tänään jouduin ekaa kertaa halaamaan vessanpyttyä :x . Yhtäkkiä tuli karmee olo ja lapset katselivat silmät ymmyrkäisinä vieressä et mikä äitille tuli kun ulkoa piti sisälle rynnätä kesken kaiken. Olin suureen himoooni syönyt suolakurkkupötkylän ja sitten se tulikin kohta jo ylös :x . Mutta tyytväinen siis oon jos oireita ilmenee :D . Eli ihan hyvä merkki oli.
 
Tänään se sitten tuli se toinenkin viiva, jota on nyt monta kuukautta yritetty. Takana yksi keskenmeno vuosi sitten samoihin aikoihin, joten nyt pitää pitää peukkuja korkeella. Menossa siis 4+1 ja suu korvissa asti :)
 
Lisää uusia pinoon - minäkin uskallan vihdoin ilmoittautua mukaan :)

Kävin tänään ultrassa jossa näkyi 11,9 mm tyyppi ja vahva syke. Koko vastasi viikkoja 7+4 joten laskettu aika olisi 12.12.

Keskeytynyt keskenmeno minulla todettiin 10/09 raskausviikolla 8. Siitä toivuin sitten päälle 2 kuukautta... Meillä on 12/08 syntynyt esikoistyttö ja synnytyssairaalana taas ilmeisesti Naistenklinikka.

Alkuraskaus on sujunut ihanan nopeasti. Oltiin parin viikon lomalla jenkeissä ja tuhkapilvi sattui tielle niin sopivasti, että loma piteni yllättäen kolmeviikkoiseksi... Kotiinpaluu on ottanut aika koville kun pahoinvointi on tosissaan alkanut. Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta kuvotusta on läpi koko päivän. Tämä on ihan uutta mulle - edellisissä raskauksissa en ole voinut pahoin. Tähän lisänä työt, väsymys, aikaerosta toipuminen ja esikoisen uhmaikä joten olo on melkoinen...

Huomenna pitäisi varmaan soitella neuvolaan. Ultraava lääkäri tänään vähän hymisteli kun kerroin etten ole vielä neuvola-aikaa varannut B)
 
Onpas tänne tullut paljon uusia plussia! Mahtavaa, onnea kaikille :)! :heart:

Samoilla linjoilla JulyForJoy kanssa tuosta pelosta...Ultrien jälkeen helpotti aina hetkeksi, samoin kuin neuvolan sydänäänten kuulemisien jälkeen. Mutta onneksi tämä on siitä hyvä pino, että täällä kaikki ymmärtävät tuon pelon. :hug:

Mun "energinen" keskiraskaus taisi loppua nyt jo. Ilman päikkäreitä ei selviä, selkä ei kestä istumista...

zanz 24+5
 
Heipat kaikille!

Ja onnea ja tervetuloa uudet plussanneet! :flower:

Ja nyt on tullut niin paljon uusia, joten velvoitan teitä tekemään itse rivin omaan viestiinne joko ketjuun tai sitten mulle privana! :attn: On sitten huomattavasti helpompi lisäillä päivityslistalle =)

Tänne ei kummempia. Selkä ja muutenkin olo ei enää jaksaisi millään tätä työtä, jota teen. Ja siellä ei totisesti helpoteta mun oloa tän mahan kanssa. Ottaa jo niin paljon pannuun, että alkaa näyttää siltä, että jään kokonaan pois töistä. Mur. Siis ikävää zanz, että sun selkä remppaa, mutta tavallaan lohduttavaa kuulla, että sunkin selkä on kipeä. Mua on ahdistanut, tai nolottanut, että olenko jotenkin laiska tms., kun en meinaa millään jaksaa. Siis ihan oikeasti, itku kurkussa välillä teen töitä :( ei kiva. Onko muilla selkä kipeä näillä viikoilla?

Yh-päivät alkaa olla lopussa ja mies tulossa kotiin, joten ihanaa! On ollut uhmiksen kanssa aika raskasta, joten welcome mies kotiin! Täytynee siis siirtyä puuron laittoon.

Vointeja Mammat!

kreta 22+2
 
ikä:24v, km: 5/07, 11/07 ja 3/08 , 2.lapsi

Siinä siis listalle tietoja..
Tää on kyllä ihan järkyttävää tää jatkuva pelkääminen..Ultraan on vielä kolme pitkää viikkoa.
Kokoajan tunnustelen ja kuulostelen josko tulisi lisää raskausoireita ja ettei vaan yksikään oire hellitä..Onneksi löysin tämän paikan, saa vähän purkaa tuntojaan, kun en viitti miehelle hysterisoida jatkuvasti..
No mutta ainakin mun arvot oli nyt kunnossa, eli sen puoleen paremmat mahdollisuudet nyt porskuttaa loppuun saakka..
Toisaalta haluaisin kovasti kertoa raskaudesta lähimmille, mutta jotenkin on helpompaa kantaa alkuajan huoli ihan itsekseen, ettei tarvitse miettiä muiden pettymystä.
No katsotaan malttaako tämäå hoppuhousu mielensä=)
 
annimanni Mulla oli esikoisesta pahoinvointia,väsymystä,vilua.. vaikka mitä oireita siis löyty.. mutta tässä raskaudessa ei oo ollu kuin alussa hiukan väsymystä, ja olin varma että kaikki ei voi olla kunnossa ja että tämäkin menee kesken, mutta nyt jo siis näinkin kauan kyydissä pysynyt, ja liikkeitä tuntenut nyt rv 18+ asti joten se on helpottanut mieltäni. anyway, pointti oli siis tää että muista vaikka niitä oireita ei olisi/tulisikaan niin se ei tarkoita että ei masuasukilla olisi kaikki hyvin, vaikka se varmasti mielessä kävisikin :heart: Yritä ajatella postiivisesti :)

Onnea uusille tulokkaille plussista :flower:

täällä odotellaan huomista ultraa jo malttamattomana :p

marsa ja nyytti 21+6
 

Yhteistyössä