Keskenmenon jälkeen plussanneet keväällä 2013

Plussaa näyttää, onneksi olkoon! Tervetuloa kaikki keskenmenon jälkeen uudelleen plussanneet keskustelemaan ja jakamaan raskaudenaikaisia tuntemuksia yhdessä muiden kanssa. Mikäli et ole saavuttanut vielä joogin tyyneyttä asian suhteen, älä huoli - täällä saa stressailla ihan huolella! Päivityspyynnöt punaisella, kiitos.







MENOSSA MUKANA
(laskettu aika -- nimimerkki -- ikä -- km/kkm/ku/tm -- monesko lapsi -- synnäri)

Toukokuu 2013

13.5. -- Evya -- 25 v. -- km 06/11, 08/11, 10/11 -- 1. lapsi -- Tays
17.5. -- Scarleth -- 36 v. -- km 1/2012 -- 1. lapsi -- SatKS
20.5. -- Quu -- 35 v. -- km 10/10, kkm 12/10, km 3/11, kkm 8/11, km 3/12 (rv 15) -- 2. lapsi
30.5. -- mumina -- 22 v. -- km 7/12 -- 2. lapsi -- Kät

Kesäkuu 2013

14.6. -- kodehu -- 29 v. -- km 04/11, 08/11, 06/12 -- 1. lapsi -- OYS
21.6. -- tillukas -- 32 v. -- km 5/09, 8/09, 11/09, 2/10, 5/10, kem 5,6,8/12 -- 3. lapsi -- ?
25.6. -- iitu85 -- 27 v. -- kkm 11/11 (rv 18), kkm 1/12, kkm 5/12 -- 1. lapsi -- SatKS
27.6. -- Tanita -- 38 v. -- km 8/11, km 12/11, km 9/12 -- 1. lapsi -- OYS

Heinäkuu 2013

13.7. -- Pikku veturi -- 25 v. -- kkm 07/12 -- 1. lapsi -- EKKS
27.7. -- Simpu83 -- 30 v. -- kkm 09/12 -- 1. lapsi -- TYKS

Elokuu 2013

1.8. -- JeNski91 -- 21 v. -- km 7/12 -- 1. lapsi -- OYS
7.8. -- Tinkatar -- km 07/12, 08/12 -- 3.lapsi
7.8. -- KattiKoo -- 29 v. -- kkm (rv18) 8/12 -- 3. lapsi -- k-sks
15.8. -- EVO -- +30 v. -- kkm 7/12, km 11/12 -- 2. lapsi -- ?

Syyskuu 2013

3.9. -- Nöhvi -- 34 v. -- km 10/12 -- 2. lapsi -- HYS
14.9. -- zapata -- 31 v. -- kkm 6/2012, kem 9/2012 -- 1. lapsi -- NKL
21.9. -- mirvax -- kkm 10/12
25.9. -- rupeltaja -- 30v. -- kkm 10/2012 -- 1. lapsi
28.9. -- serenade -- 21 v. -- km 08/12 -- 1. lapsi -- TYKS
29.9. -- määolenturust -- 24 v. -- km 12/10, ku 12/11, tm 6/12 -- 1. lapsi -- tyks
?? -- Orchidx2 -- RK (geneettinen keskeytys) 07, TM 12/12 -- 4. (5.) lapsi

Lokakuu 2013

4.10. -- Marsilio -- 31 v. -- km09/12, 11/12 -- 2. lapsi -- HYS
6.10. -- rakkaudesta äiti -- 33 v. -- 5. lapsi -- oys
8.10. -- äiti3lasta -- kkm rv15 11/12 -- 3. lapsi. -- kpks
16.10. -- heinis1 -- 36v -- kmt 10/2010 JA 5/2011 -- 2. lapsi -- ??
24.10. -- Marlin -- 29 v. -- km 06/12, ku 11/12 -- 3. lapsi -- OYS -- tyttöolo

Marraskuu 2013

21.11. -- Ammiina -- 31v -- kkm 6/2012 ja 10/2012 -- 2. lapsi -- LKS
21.11. -- Stellini -- 31 v -- kkm 12/12 -- 3. lapsi -- KOS
21.11. --p.ö.m.p.p.i.s -- 26 v. -- km 1/13 -- 3. lapsi -- PKKS
22.11. -- kanella -- kkm 5/08, kkm 3/11, kkm+tm 12/11, tm 10/12 -- toinen lapsi -- KOS
26.11. -- Taike 80 -- km 1/12 -- 2. lapsi -- HYS


Joulukuu 2013

7.12. -- Miirabell -- 30v -- kkm rv 17+ -- 3. lapsi -- JS
12.12. -- Equus -- 27v -- kkm1/13 -- 1.lapsi -- ?
13.12. -- verppu -- 23v --km 12/12, 3/13 -- 1. lapsi -- ?
17.12. -- Rosamunda -- 38 v -- kkm8/12 -- 3. lapsi -- ?
23.12. -- Alexa -- 40v. -- km -92, -96, 06/06, 10/12 -- 4.lapsi -- KOS


Tammikuu 2014

1.1. -- mamuska7 -- 39v -- viim.KM(ku)9/12 (useita km) -- 6. lapsi -- ?


SYNNYTYSSAIRAALOISTA KÄYTETYT LYHENTEET:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



SYNTYNEET

:heart: 10.11.2012 -- ipna -- tyttö -- 49 cm -- 3250 g :heart:
:heart: 15.11.2012 -- nellielli -- tyttö :heart:
:heart: 23.12.2012 -- malttamaton -- poika -- 53 cm -- 4360 g :heart:
:heart: 1.2.2013 -- Sanniz -- poika -- 52 cm -- 3700 g :heart:
:heart: 11.2.2013 -- Neiti-81 -- tyttö -- 49 cm -- 3420 g & tyttö -- 48 cm -- 2860 g :heart:
:heart:27.3.2013 -- kwaidan -- tyttö -- 52 cm -- 3300 g :heart:
:heart:12.4.2013 -- Whisky Peat -- tyttö -- 50,5 cm -- 3635g :heart:
:heart: 1.5.2013 -- Hanne -- tyttö -- x cm -- x g :heart:




MENETYKSEN UUDESTAAN KOHDANNEET- OTAMME OSAA - TERVETULOA TAKAISIN PIAN :heart:
MiNalo 11/12 :hug::hug::hug:
Miwwi 1/13 :hug::hug::hug:
Zannukka 2/13 :hug::hug::hug:
Taru81 12/12, 4/13 :hug::hug::hug:

EDELLISET KESKUSTELUT


Talvi 2012-2013

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2106856-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevat-2012-a/
 
Viimeksi muokattu:
Ultrassa käyty ja viikkoja vastaava alkio siellä köllötteli ihan oikeessa paikassa. Ja sydän löi vimmattua kyytiä :heart: Sikiöpussi oli kuulemma hieman pienempi ku pitäs olla, mutta eipä lääkäri siitä sen kummempia sanonu. Hieman jäi tieten mietityttään kun sitten sanoi että laittaa mun tietoihin ylös että voin ottaa suoraan sinne yhteyttä jos vuotoja tulee. Mutta samalla sitten sano että nt-ultraan mennessä on varmaan jo kiriny kasvun kiinni. Nyt kuitenki aijon nauttia tästä oireettomasta raskaudesta ilman huolia :)

Marlin ja murunen 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: zapata ja kwaidan
Kiitos tillukas uudesta pinosta!

Marlin Jee! Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja ennenkaikkea sykkeestä! :heart:

Ihanaa kevätpäivää ja hyviä vointeja kaikille!
Tulin myös poksumaan.. :D

serenade 10+0 POKS! :)
 
Kiitoksia kaikille vielä tsempeistä ja halauksista. Niistä saa voimaa paljon. Tosiaan maanantain ultrassa oli kuulumiset huonoja, siitä lähete meni OYS:iin ja aika tuli eilen postissa. 5.3 ois aika sitten sinne ja lääkkeellinen tyhjennys eessä taas.
Maanantaina sain tosiaan samalla lähetteen kilpirauhaskokeisiin ja otettiin pieni verenkuva. Kilppariarvot oli TSH 0,97 ST4V 12,7. Minkälaisia teillä muilla joilta nuo arvot on otettu niin ovat olleet? Mietin että onko tuo ST4V liian matala kun kuitenkin raskautta yritetään ja voiko tämä vielä sisällä matkaava kaveri vaikuttaa tuohon arvoon?? No sitten siinä pienessä verenkuvassa yks arvo heitti RWD oli 19 kun pitäis olla alle 15 ja tuota ku lueskelin niin liittyy jotenkin punasolujen liian suureen kokoon. Se taas viittaa anemiaan. Hb oli kuitenkin ok ja ilmeisesti on B12 vitamiinin puutosta sitten kun tuo arvo heittää. Täytyy maanantaina soittaa neuvolaan ja jos se terkka käskis lääkärin kattoa nuo kokeet ja kysyä niistä itekki tiistaina siellä OYS:ssa.

Kunhan nyt sitten se tyhjennys menis hyvin eikä tulis mitään komplikaatioita niin pääsis kroppa palautuun taas ennalleen.

Aurinkoisia kevät päiviä kaikille :)

Kwaidanille tsemppiä viimeisiin viikkoihin :heart:
Marlinille onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

zannukka
 
Viimeksi muokattu:
zannukalle tosi paljon voimia tyhjennykseen! :heart: Toivon niin kovasti että nähdään sut taas pian täällä palstailemassa!

Mä tuossa perjantaina sain postissa tilaamani dopplerin, tietty heti testaamaan ja empä löytänyt sydänääniä. Tiesin kyllä että voi olla aikaista vielä.. Noh, tänään sitten uusi yritys eikä kauaa tarvinnut etsiä. Sieltä kuului mahoton rummutus. Mieskin tuli kuuntelemaan kun huusin että nyt löytyi! Siinä niitä hetken sitten kuunneltiin ja ihasteltiin. :)

Mitä teille muille kuuluu? Kovin hiljaista on ollut täällä.

serenade 10+1
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Marlin :)

Ja ihana kuulla, että serenade löysi sydänäänet! Alkuun niitä olikin vähän vaikea löytää. Täytyy osua hollilleen ja mulla ainakin tuli usein olo että "onkohan ne nää".

(.) Masu on jo pullea ja pyörintää tuntuu päivittäin. Kaikista eniten illalla. Jos sattuu olemaan rauhallinen ilta (harvoin), niin sitten vähintään mies kysyy surkeana että eikö yhtään muka potki ja sopisko yrittää herättää.. No emmää sit raaski kieltää. Tökkimisen jälkeen usein asukas herääkin puuhastelemaan ja saa mieskin tunnustella potkuja. Ihana kun toinen on nyt niin innoissaan niistä potkuista :heart:
Kävin näyttämässä mahaa siskon perheelle, kun eivät vielä tienneet mun raskaudesta (sisko toki tiesi). Oli toisaalta ihana olla huomion keskipisteessä mahan kanssa, mutta toisaalta alkoi jännittää että entäs jos jotakin sattuu... Ei sitä tunnetta näemmä vaan pysty karistamaan pois. Nyt kun siellä on lapsetkin innoissaan tulevasta serkusta. Suurin osa mun suvusta ei siis vielä tiedä mitään ja vähän yritin kaikille sanoa, että josko oltais vielä hissukseen. En joteska tykkää kun juorutaan. Mun täti esimerkiksi kertoo mun kuulumiseni kaikille jotka nyt ees nimeltä voi mut tietää, eli pieneltä kylältä lähes kaikki.
Mun äitee on muuten seonnut! :D Olin asettanut sille ostokiellon vauvatavaroihin, mutta eipä ole tehonnut. Siellä odotti puolen pyykkikorillista vauvanvaatetta kun menin. Huhhuh. Kuinkahan paljon niitä olis, jos olis saanut luvan kanssa ostaa? Huih! Ihanaahan se on kun on innoissaan ja toisaalta ei tartte itse ostaa sitten sitä vaatetavaraa niin paljon. Alkaa vaan tuntua että kesäkuuhun mennessä me hukutaan niihin tavaroihin :D

Ei kait tässä muuta kummempaa :)

-iitu 23+5
 
  • Tykkää
Reactions: malttamaton
zannukalle jaksamista tyhjennykseen ja toipumiseen. Toivottavasti tavataan sinut pian täällä taas!

serenade onnea sykkeen löytämisestä, varmasti mahtava fiilis!

Marlin onnea sykkeestä!

iitu85 Vautsi miten pitkällä sinäkin jo poksut! Voin kuvitella tuon tulevan mummon hötkyilyn ja hössötyksen vaikka se voi tuntuakin hieman hämmentävältä. Kiva kuitenkin että masu on saanut paljon positiivista huomiota.

(.) Täällä ultrasta saatu vain hyviä uutisia. Paniikissa odotin tätä päivää mutta vahva sydän siellä jyskytti ja täysin päivälleen viikkoja vastaava kaveri köllötteli. Nyt ei voisi olla onnellisempi! Tuijottelen hölmönä noita kuvia enkä voi uskoa todeksi. Voiko meille oikeasti tulla syysvauva kotiin?

zapata 12+2
 
EVO
Moi,
hiljaista täällä vähän taitaa olla, mäkin itse käyn monesti vaan katsomassa että onko mitään kuulumisia mutta en oikein itsekään osaa mitään kirjoitella. Aika menee eteenpäin mutta ei ole sen kummempia kertomisia.
Maha toki kasvaa :)
Tänään oli neuvola (rv17+2) ja siellä se sydän vahvana jumputti <3
Hemoglobiini oli jo vähän laskenut eli pinaattia ja persiljaa kehiin :)

Ei paljon muuta, hyvin menee.
Rakenneultra vähän jännittää, muistaakseni 28.3 ja sen jälkeen kerrotaan vauvauutiset esikoiselle. Jos siis kaikki on silloin ultrassa mallillaan.

Aurinkoista päivää kaikille!
 
Heippahei! Käväisen harvakseltaan kuulumisia lukemassa. Itsellä ei oikein ole mitään raportoitavaa, joten kirjoittelu jää tosi vähiin :) Kaikki on mennyt ihan hyvin ja huomenna poksuu jo uusi kymmenlukukin, hui. Vointi on vielä oikein hyvä, ei mitään isompaa kremppaa vielä tässä vaiheessa, mutta onhan tässä vielä reilut pari kuukautta aikaa niillekin ilmestyä....
Tänään juuri olin ylimääräisessä lääkärintarkastuksessa ja ultrassa kun olen vielä lähdössä pitkälle lennolle. Vauva köllötteli siellä pää alaspäin ja päämitan mukaan vastaa noin 31-viikkoa.
niin ja ONNEA itse kullekin hyvistä kuulumisista, plussista ja ultrauutisista ynnä muista!

Scarleth 29+6
 
Minäkin käyn lähes päivittäin täällä lukemassa onko uusia kuulumisia, mutta hiljaista näyttää olevan. Sinänsä harmi, kun tuo kuumeilijoiden ketju oli niin aktiivinen, niin odotin että täälläkin ois hieman enempi jutustelua. Itelläkään ei kyllä sen kummempia oo kerrottavana, kun ei nuita oireita edelleenkään niin hirveesti ole. Tosin sen oon huomannu että jos syön mahan ihan täyteen, niin mulle tulee siitä huono olo :D Ajattelin tänään varata ajan sihen vu:hun, kun mua se sikiöpussin koko edelleen mietityttää. Toisaalta oishan sen lääkärin sillon viikko sitten pitäny antaa aika kontrolliultraan, jos ois jotain syytä epäillä että kaikki ei oo ok.

Marlin ja murunen 7+1
 
Ihanaa, kun porukka täällä vaan porskuttaa :heart: Pino on tosiaan melko hiljainen, johtunee varmasti siitä, kun ollaan niin eri tilanteissa täällä. Lopuillaan olevat muut odottajat ovat olleet todella hiljaisia, niin tuntuu yksikseen vähän hassulta täällä avautua omista viimeisistä viikoista, kun toiset odottavat vasta ensimmäistä ultraa. Vaikka eihän sillä pitäisi olla mitään väliä! Ajattelen vaan, että ketään ei kiinnosta :ashamed:

Scarlethille onnittelut uudelle kymmenelle siirtymisestä. Ja oikein mahtavaa Ameriikan matkaa, toivottavasti löydät hyviä tuliaisia niin itselle kuin pikkutirriäisellekin!

iitukin85 siellä jo kasvattelee mahaa ja pyykkää pikkupyykkiä :heart: Meidänkin äiti välillä pimahtaa noiden vauvaostosten kanssa, tosin ensimmäisellä kerralla hän odotteli kiltisti synnytykseen saakka, ennen kuin alkoi pakettia tipahdella ;) Mutta onhan se mahtavaa, kun lähipiiri auttaa. En oikeasti uskalla edes laskea, paljonko mekin oltaisiin jouduttu omaa rahaa laittamaan, jos kaikki olisi pitänyt ostaa uutena itse. Lainassa oleva rintapumppu ja pinnasänky, lahjaksi saadut vaatteet ja ystävän tekemät kestovaipat helpottavat kummasti omaa taloudellista vauvataakkaa. Ja itse olen pyrkinyt samalla lailla laittamaan sitten hyvää kiertoon, eli paljonkaan en vanhoja pois myy vaan lahjoitan tarvitsevalle.

zapatalle vielä onnittelut NP-ultrasta, nyt vaan seesteisen keskiraskauden pariin! Vaikka täällä pinossa sitä termiä ei taida moni tunnistaakaan :LOL:

Marlin varmasti siellä on kaikki hyvin, mutta kyllä se ultra kummasti mieltä helpottaa. Ne, joilla ei ole km:a taustalla, voi olla vaikea ymmärtää, miksi joku haluaa ravata tarkistuttamassa sikiön tilannetta viikon välein, mutta kyllä se oma mielenterveys on kultaakin kalliimpi asia! Ensimmäiset kolme kuukautta on niin pitkä aika odottaa ilman mitään varmuutta, jotta hulluksihan siinä ehtii tulla.

EVOlle myös odotteluja rakenneultraan!

(.) En edelleenkään usko, että meille on tulossa vauva. Kolmen viikon sisään, ajatelkaas sitä! Ei tunnu yhtään raskaana olevalta, loppuajan vaivat loistavat poissaolollaan ja olen jopa pysynyt oikein levollisella mielellä. Tämä kaveri kun antaa päivittäin niin paljon monotusta, että ei pahemmin tarvitse huolestua, miten vatsassa voidaan. Ainut, mistä olen hieman pettynyt, on supistusten ym. täydellinen puute. Taitaa mennä tämäkin käynnistykseen, mutta toisaalta siitä on viime kerralta hyvät kokemukset, joten haitanneeko tuo lopulta. Pääasia, että saadaan nyytti pian syliin :heart:

Aurinkoista viikonloppua!

kwaidan 39+2
 
Hyvää naistenpäivää!

Vähänpä sitä on tosiaan itsestä mitään kerrottavaa. Maha kasvaa ja alkaa hiljalleen olla kierrettävässä vaiheessa, mutta vielä sain varpaankynnet leikattua ja sääret epiloitua. Alapään siistimisen olen jo jättänyt kokonaan väliin, kun en ole vieläkään keksinyt, mitä kautta sinne turvallisesti ylettyisin ;) Vauva liikkuu, kun liikkuu, mutta on kyllä välillä piinallisen pitkään omissa oloissaankin. Samanlainen oli liikkumisissaan tuo nuorempi tyty, mutta vahinko on otettu takaisin syntymän jälkeen; on paljon ehtiväisempi tapaus kuin isosisko. Sokerirasitus on parin viikon päästä, lääkärineuvola viikon päästä ja istukkakontrolli kuukauden sisällä. Vauvan eteen en ole vieläkään tehnyt muuta kuin Kelaan toimittanut paperit, lääkärineuvolan jälkeen meinasin vakuutusasiat hoitaa kuntoon. Ja loput sitten joskus. Ehkä jo kesäkuussa (la 21.6.). Keväällä haaveilen pystyväni vääntäytymään kukkamaiden ja kasvimaan puoleen, joskin ajatus kuulostaa aika epätodennäköiselle, jos liitoskivut ovat entisenlaisia.

Tsemppiä alkuraskauden piinassa oleville ja supertsemppaus Kwaidanille viimeisiin viikkoihin! Itselläni oli aiemmissa paljon liikaa harjoitussupisteluja, jotka sitten loppuivat 34 viikkoa tultua täyteen ja sitten on vedetty täyttä hiljaiseloa sillä sektorilla synnytykseen saakka. Esikoinen tuli 39+6 ja toinen 41+0.

25+0
 
kwaidan Varmaan tosiaan se vaikuttaa ketjun hiljasuuteen, kun ollaan tosiaan niin eri viikoilla kaikki menossa. Kyllä mua ainaki kiinnostaa :) Ja mua yleensäkin kiinnostaa kauheesti miten ihmisillä raskausaika etenee jne. Johtuu ehkä siitä että haluan kätilöksi :D Jos ei itellä ois taustalla kahta menetystä, niin varmasti osais olla rauhallisempi :) Esikoista ku ootin, niin kerrottiin heti plussauksen jälkeen tyyliin kaikille että meille tulee vauva, eikä sillon osannu etes kuvitella että joku menis pieleen. Voi kun sais sen fiiliksen taas ittelle ;) Ja hurjasti tsemppiä sulle viimesiin päiviin :heart:

tillukas Voi ei nuita liitoskipuja. Mulla oli toisesta lapsesta ihan järkyttävät jossain vaiheessa, ja aina kun yöllä käänsi kylkeä, niin ei sitä pystyny tekeen heräämättä ja kivuitta. Pitää toivoo että nyt säästys niiltä ;)

ON: Soitin äsken sinne keskusneuvolaan, eikä ollut lääkäri vielä kerenny laittaa koneelle epikriisiä ultrasta :/ Mutta nainen joka puhelimeen vastas, sano että jos ois jotain syytä seurannalle, niin varmasti ois lääkäri siitä maininnu ja antanu uuden ajan, ja yleensäkin jos ois syytä huoleen, niin varmasti ois siitä maininnu. Hieman helpotti omaa mieltä. Mutta kyllä mää siellä yksityisellä käyn kun mulla on np-ultra vasta 13+1 viikolla, eli tasan kuuden viikon päästä. Nyt vaan mietin että varaanko ens viikolle, vai maltanko oottaa vielä pari viikkoa :D
 
marlin Olen laajentanut lantiotani varsin tuntuvasti molempien tyttöjen kohdalla ja siitä päätellen, että enää on yksi asento yöllä pidempään käytettävissä ja sekin vaatii pönäkän tyynyn, en kovin suuria odota. Kyljenkäännöistä ei varmaan tarvitse puhuakaan. Molemmilla aiemmilla kerroilla radikaali heikkeneminen liitosten suhteen on tapahtunut 28.-29. viikolla, eli kuukausi armonaikaa jäljellä. Vielä pääsen kotioloissa liikkumaan suhteellisen normaalisti, mutta kävelylle en voi lähteä ja lattialta on välillä vaikea päästä ylös. Lapsi sylissä (11 kg/2v) ei ylöspääsystä ole toivoakaan. Kilometri on äärimmäinen maksimi eikä sitäkään voi tehdä kuin kerran-kaksi viikossa. Onneksi vaiva on tuttu, niin siihen osaa asennoitua.
 
Tulinpas vielä tänne spämmäämään. Semmoista piti sanomani, että toisaalta olen iloinen, kun niin monia meistä keskenmenon jälkeen plussaneista uskaltautuu jutustelemaan noissa ihan tavallisissa kuukausipinoissa, niistähän kuitenkin sen ajantasaisen tuen saa yleensä omiin raskausviikkoihin nähden. Minusta se kertoo, että moni täällä on ihan luottavaisin mielin oman raskautensa suhteen, että ei koe olevansa sillä tavalla erityistuen tarpeessa, vaikka km onkin taustalla. Itselläni kesti ihan hirveän pitkään, ennen kuin uskalsin luottaa tähän onneen. Varmaan johtui siitä, että liikkeet alkoivat kunnolla tuntua vasta reilusti rv 20 ohitettua. Siihen asti kuuntelin sydänääniä dopplerilla joka päivä ja olin varma, että tässäkin vielä jotain pahaa ehtii tapahtua. Silloin oli ihana purkautua juuri tässä pinossa, kun muut maaliskuiset pohtivat jo vauvan nimeä ja ristiäistarjottavia. Asioita, jotka tuntuivat itsestä aivan käsittämättömän kaukaisilta ja saavuttamattomilta. Mutta tässä sitä nyt ollaan :heart: (Nimiä tai ristiäistarjottavia en ole kyllä vieläkään miettinyt ;))

tillukkaalle tsemppiä sokerirasitukseen ja muihin edessä oleviin tutkimuksiin! Kuulostaa todella inhottavalta tuo sinun lantiovaivasi, toivottavasti ei ainakaan nyt pahentuisi edellisiin verrattuna, jotta pääset edes johonkin suuntaan liikkumaan loppuaikana.

Marlin
kuulostaa hyvältä urasuunnitelmalta! Mun ystävä on kätilö ja paljon on tullut vierestä seurattua sitä työtä, arvostan todella. Jos Np on kuuden viikon päästä, niin seuraava Vu kolmen viikon päähän? Olisi sitten yhtä monta viikkoa kärvisteltävänä molemmissa päissä :D

Niin, ja Naistenpäiviä, naiset :flower:!
 
On kyllä vierähtänyt aikaa taas viime kirjoittelusta, käyn kyllä jatkuvasti lukemassa teidän kuulumisia, mutta ehkä itselläni on myös tuo sama "ei ketään kuitenkaan kiinnosta"-pelko, ei tule sitten niin helposti laiteltua kuulumisia jos ei ole mitään erityisempää sattunut.. :ashamed:

Mutta täällä tosiaan porskutetaan hyvää vauhtia eteenpäin, hurjalta tuntuu miten lähellä synnytys jo on! Välillä iskee paniikki ja pelko, että apua olenko nyt yhtään valmistautunut todella vauvan tuloon, mitä tästä nyt tulee, miten synnytys menee, miten jaksan vauvan ja uhmaisen taaperon kanssa.... Viikot vaan vyöryy eteenpäin, ihan huomaamatta. Tai no, huomaamatta, vauva on tosi kova potkimaan, välillä mietin että nukkuuko se ollenkaan :D Ihana on potkuja kyllä tunnustella ja tietää että kaikki on hyvin. Ja ne omalla tavallaan auttaa tajuamaan tätä asiaa ja tekee kaiken todemmaksi, kun toisaalta varsinkin aluksi yritin vain olla ajattelematta asiaa että pysyisi edes jotenkin järki päässä.
Täällä on myös hurjia liitoskipuja ollut, lattialta ja jopa sohvalta kömpiminen on tosiaan työn ja tuskan takana, välillä vaappuu menemään kun mikäkin ankka ja joka askel sattuu. Välillä iskee sellaisia päiviä ettei edes lähikauppaan ilkeä lähteä. Öisin pitää kunnolla herätä että pääsee kääntymään, ja kun vessassakin tulee ravattua useaan kertaan, tekee hieman tiukkaa nousta aamupuuroa keittelemään klo7. Puhhuh!

En muista olenko edes muistanut onnitella syntymista ja pahoitella täällä sattuneista menetyksistä, mutta nyt varmuuden vuoksi iso :hug: kaikille tasapuolisesti! :heart:

Pahoittelut omanapaisuudesta, sitä tämä uupumus välillä teettää :ashamed:

mumina 28+1
 
kwaidan Esikoisen syntymästä asti oon haaveillu tuosta ammatista, eli 4 vuotta. Vielä ois lähäriopintoja vuosi jälellä, mutta nytpä nekin siirtyy puolella vuodella tai jopa vuodella. Sitten pitää vielä hakee sinne amkiin ja opiskella se 4½v :D Mutta onhan se hyvä että on näitä urasuunnitelmia ;) Voi olla että varaan sen ultran parin viikon päähän, ja jos siellä on kaikki kunnossa, niin kyllä mää jaksan oottaa sitä np-ultraa :)

Taas omaa napaa. Mulla on nyt kokoajan semmonen öklöolo :x Kyllä tuolla kohdussa taitaa joku pesää tehä, ja vauhilla :heart:

Marlin 7+2

ps. tuntuu aika hurjalta olla jo "näin" pitkillä viikoilla, kun kahella edellisellä kerralla ei tänne asti oo päästy :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiva taas kuulla kaikkien kuulumisia! Käykääs vaan useammin kertomassa itsestänne ;)
Kwaidanille tsemppiä viimeisiin viikkoihin! :)

(.) Täällä ei mitään erikoista. Masu kasvaa ja asukas potkii paljon. Nyt näkyy potkut tosi selkeästi mahan päälle. Joskus myös maha on selkeästi joko vasemmalla tai oikealla. Tunnustellessakin tuntuu toinen puoli kovalle ja toinen on ihan "tyhjä" :D
Doppleria en ole käyttänyt nyt varmaan pariin viikkoon, mutta kyllä se tuossa vielä on valmiina hiljaisempia päiviä varten. On tässä alkanut omakin luotto asiaan kasvaa. Täyteltiin jo kelan laputkin ja nyt sitten jännityksellä odotellaan paketin saapumista, kyllä siinä varmaan pari viikkoa menee :)

Kävin 1,5h reippaalla lenkillä yks ilta ja kärvistelin sen jälkeen kaksi päivää kipujen kanssa. Tais olla liikaa. Onneksi silti olen näin hyvässä kunnossa vielä, kun tosiaan kevät tulee ja pitäis kukkapenkkejäkin kaivella. Ja tiedossa on myös makuuhuoneen remontointi, mutta sitä ei voi alkaa ennenkuin kelit lämpenee, eli toivottavasti pysyn hyvävointisena ja mahakaan ei älyttömäksi kasva.

Onko teillä kaikilla jonkinlainen tukivyö? Olen sen hankkimista pohtinut, mutta kun ei mulla ainakaan vielä selkä sitä vaadi eikä muutenkaan maha paina. Olisko se silti hyvä olla? Ilman sitä valuu joku ilta maha polviin ja sitten on tukalaa?

-iitu 24+5
 
  • Tykkää
Reactions: malttamaton
iitu mulla oli esikoisesta tukivyö, jolla yritin saada apua seisomatyön takia tulleisiin kipuihin, mutta ainakaan siihen sen teho ei riittänyt. En muista millon aloin sitä käyttämään, joskus puolen välin jälkeen.. Mutta en itse kokoenut saavani siitä juuri mitään helpotusta. Jotkut kuitenkin on kertoneet sen auttaneen, eli riippuu varmaan omasta rakenteesta ja missä kipu on, mihin tukea tarvitaan jne. Eli vaatii varmaan vaan kokeilua, sitten tietää auttoiko :) Ja voisin kuvitella että iso apu vois juuriki olla silloin kun maha ei ole vielä niin valtava ja painava, jolloin tukivyö ei ehkä enää riitä kipuihin jos niitä on tullakseen? Veikkaus vain tosin :) Huutiksesta ainakin löytää aika edullisestikin, jotkut on kai saaneet lainaan/vuokralle fysioterapian kautta tms.
 
iitu85 Mulla ei ole kummassakaan raskaudessa ollut tarvetta tukivyölle. Ajattelisin, että ei sitä varmuuden vuoksi kannata käyttää, sillä jos omat lihakset pitää kropan kurissa, niin aina parempi. Ehkä turhalla käytöllä voi jopa laiskostuttaa omia tukilihaksia, tiedä häntä? Mutta jos on kovia liitoskipuja ja tuntuu, ettei jaksa kannatella mahaa, niin varmasti silloin kannattaa ottaa kaikki mahdolliset konstit käyttöön! Äkkiäkös sä sitten sellaisen hankit, jos tulee tarvetta. Itselläni on ollut Mamaliciouksen raskaustoppi käytössä, semmoista tosi napakkaa kangasta oleva, venyvä toppi, joka pitää mahan kuosissa ja näin loppuaikana on hyvin estänyt housujen mahaosuuden valahtamasta paikoiltaan. Maksoi muistaakeni jotain 15 €. Suosittelen lämpimästi!

39+4
 

Yhteistyössä