**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET ** maaliskuu <3

Moikka, ja uudet tervetuloa!! Lisää vaan porukkaa tänne!!!

Piki, toivotaan, että sulla ois tuhrut ihan normaali juttu. Niinhän mullakin niitä tuhruja oli, ja tässä olen vielä. Ja olin kyllä niiiiin varma, että mulla ei tuhruraskaus etene. Olet ainakin kohtalaisen positiivisin mielin (verrattuna itseeni silloin jos ois ollu köysi ja palli ni mua ei enää ois...)!! Pidän peukkuja!!! On se vaan uskottava ettei kaikki töhnä ole km.

Supistuksista en osaa sanoa mitään vaikka kaksi on väännetty.. En mä muista. Mulla ekassa alko supistukset synnytyssalissa kaksi päivää sinne menemisen jälkeen, tiesin heti, että nämä on niitä. Toisen kanssa alko ihan ykskaks ja heti toistuvina, että sillonkin tiesin, että nää on niitä. Ikinä ei muutenvaan ollut kivuliaita supistuksi. Luulis SS, että kun oot noin pitkällä ni se on sitä, mutta voihan sitä muitakin kremppoja olla? Ja toisaalta, sitte kun pitää mennä ni sit sen tietää. Mutta sillonkin tosin ku tokan kanssa lähin, ni oli ne toistuvia, mut ei ne mua kaksinkerroin laittanu. Vähän vaan kremppas, mutta usein. Kakkonen synty kuitenkin pari tuntia laitokselle menemisen jälkeen, että jotenkin sen tosiaan tiesi, että tulossa on. Mut mitä tulee muuten siis kassiin, ni ei sen kanssa kande stressata. Mä oikein mietin, että ekan kanssahan mut komennettiin synnärille suoraan neuvolasta, ei tod ollu mitään kassia mukana, eikä tod ollu mitään pakattuna. Mutta , vaikka kuinka nyt mietin, ni ei siitä mitään traumaa ole tullut, mitä ilmeisimmin mies on ne tärkeät asiat osannut kerätä ja tuoda sinne. Kai sitä muuten muistelisi pahalla, että miksi olin ilman hammasharjaa tmv. tai miksi toi lahkeelliset miestenbokserit tissiliivien sijaan. :LOL: Ku se vauva pukkaa ni on aika paljon muita tärkeitä asioita mielessä, että noi hoituu siinä sivussa.

Voin kuvitella EM fiilikset kantaesityksessä kun mies panee parastaan!!! Aivan mahtavaa varmasti, ja olet syystäkin ylpeä miehestäsi!! Onnea siitä!!!

Mun ja vaa'an suhde on nyt huono. Muutenhan suhde on vaan pervo ku nuohoon sen päällä joka aamu. Eilen mies meni urheilujoukkueensa kaudenppäättäjäisiin ja toinen lapsi yökylään. Oltiin sitten kuopuksen kanssa, että mitäs tehdään ja kuopus siihen, että haetaan herkkuja kaupasta. Älykästä viihdettä eikö? Ja eiku menoks, sipsit ynnämuut ostettiin ja sit katottiin yhessä netistä muumeja kolmen jakson verran ja mässäiltiin. Laadukas perjantai-ilta mulla.... Ja sitten röyhtäiliin ja mentiin mentiin yhdessä nukkumaan. Huhhuhhhuuhhh, mitä se vaaka tänään lauloi. Kyllä huomaa syöneensä. Huomenna pitää jumpata kahta kamalammin.


Noh, tähän hätään eiku hyvää yötä ja voikaa hyvin!!!

w rv 15

:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:
 
Onnea poksuista dada! :heart:

Täällä ei kummempia. Eilen oli se supistus ja sen jälkee ei mittään. Tosin eipä oo ollu petihommiakaan, ni jospa senki takia rauhottu :D Enkä halua kyl et viel syntyiskään.. Eli sikäli mukava olotila :)

SS / mytty 38+2
 
woodoo no niin mä oonkin siitä ylpeä.. :) :heart:

dada onnea pokspoksuista. :D

suukkis mä kyl ihailen tuota sun rentoa asennetta. b :) d mut tottahan se on et kyl se tulee sit ulos kun se on valmis. :D

(.) äiti komensi tänään kylään iltapäivällä - se on jkärkänny mulle vauvakutsut!! :D =)

EM & Miss Dee 33+5 :heart:
 
woodoo mun vaakasuhteeni on kanssa vähintäänkin monimutkainen. Olen viimeaikoina pystynyt pysymään poissa sen luota maanantaiaamuja lukuunottamatta... Huomenna en mene lähellekään sitä kapinetta, kun iltapäivällä on neuvola ja jokunen herkkupala on viikonlopun aikana muhun uponnut. Voi kääk.

dada pokspokspoks -onskut!

Rauhassa Suukkis vaan, pahimmassa (?) tapauksessa saattaa vielä mennä jokunen viikkokin...

EM toivottavasti kutsut ovat onnistuneet!

-K-
 
Täällä mahoton mandariini-fanta himo... menee janojuomana ihan. Ja ruokahalut on ihan valtaisat... öisin ei oikein saa nukuttua, kun asiat kuitenkin pyörii mielessä, ja iltapäivisin alkaa se armoton väsymys sitten kostautua.

Takatalvi laittaa väkisinkin masennusvaihteen päälle... ehti jo iloita ihanasta auringonpaisteesta!

Kuiskaten 6+1
 
Kuiskaten mua masentaa tämä lumentulo niiiin paljon! Kohta alkaa huhtikuu ja täällä lounaassakin hukumme lumeen. En ala! Aamulla yritin epäroivoisesti tehdä kevättä ja auoin rännejä ja naputtelin jäätä kulkureiteiltä. Onneksi sentään on plussalla nyt! Pakko munkin kommentoida vielä nikkiäsi, aivan ihana!

-K-
 
kerttu ehä mä mittään ole hätäillykää :D Mie oon kuule erittäin asennoitunu sinne vkoon 42+ ootteleen eikä häirihte nii yhtää :) Saapahan ainaki juttuja kuntoon kotosalla ku ei viel lähe syntymään. Ja olokin mainio ni mitä sitä hoputtamaan :heart:

woodoo nii, uskosin kyl et oli supistus sillo kyseessä. Ku siinä ol semmone tietty huippu ja sit laantu. Ja muutoin mul on ollu kramppeja jaloissa, etenki reisissä :D ne sit onki iha erilaisia :p
 
Kiitos kaikille.

Nyt sitten olen itse kipeänä. Mahaa polttanut koko päivän nyt sitten istun vähän väliä pytyllä kun maha on täysin löysäl. Muuten kuuluu ihan hyvää.
Koskakoos sitä tarvis neuvolaan ottaa yhteys?

tikruliini 4+6
 
tikruliini onnea plussasta :flower: :heart: !

Danjuska sulla oli nyt isot poksut! Toivottavasti ei tarvitse odotella enää kauaa!

Mulla on huomenna rekenneultra ja olen ihan paniikissa! Mä en oikein edes muista mitä kommentoida! Toivottavasti kaikki on hyvin. Pelottaa kyllä ihan hirveesti!

Päksäkkä 20+5
 
AAM
päksikselle täältäkin :hug: huomiselle :) hyvin siellä menee.. älä turhia stressaa. mie söin lakua just ennen ultraa että oli tytteli hereillä :D :LOL:
tuli hyviä kuvia ja liikkeet oli jees kätilönkin mielestä NO KAI NY
:D
 
Päksäkälle onnea huomiseen ultraan! hyvin siellä kaikki on! =)
juu toivottavasti ei tartteis enää kauan odottaa.. vaikka tuntuu edelleen että ensi viikonloppuna vasta syntyy. Ja sinänsä ei paha asia ollenkaan.. kerkeis mies käydä viikon töissä ja on tässä kaiken maailman suunnitelmia jo viikolle niin kerkeis kaikki tehdä :LOL: Vaikka malttamattomana jo odotankin että syntyis.

Kuiskaten ja Kerttu:
hus, pois masennus, niin kurjaa kuin tämmmöinen ilma onkin auringonpaisteen jälkeen, :hug: ei tee mieli kyllä nokkaansa ulos pistää..
Kertun tekstiä luin ja piti lukee monta kertaa uudestaan kun luin joka kerta että "Aamulla yritin epäroivoisesti tehdä kevättä ja auoin nännejä ja naputtelin jäätä kulkureiteiltä.." olin että mitä... okei vähän lukihäröjä :ashamed: :whistle:

oma napa voi hyvin ja pyöreästi.
Aamulla oli taas lantion seutu niin kipeä ja poltteleva että piti panadoli ottaa mutta nyt ei oikeestaan mitään..
Huomenna ois neuvola.

 
Päksäkkä onnea huomiseen ultraan! =)

Ihanat vauvakutsut oli! Oli ilmapalloja, serpentiiniä ja vaaleanpunainen kakku.... herkkuja pöytä täynnä ja tupa täynnä sukulaisnaisia. :D

kyssäri kokeneemmille: mulla on tässä muutaman päivän tuntunut sellaista outoa vihlontaa ja paineentunnetta.. tai jotain tuolla alapäässä... mietin vaan että eihän se meinaa nyt mitään avautumista tms? Kun mulla on muutamia tiukkoja supistuksiakin tullut... En haluais hysteeriseks alkaa jos tää kuuluu asiaan mut ku en tiiä... :/ voisko se johtua siitä jos vaikka vauva poraa päätään kiinni tuonne alas??! :attn:

Kyllä se kevät tulee!! B)

EM ja Dodoliina 33+5 :heart:
 
Voi miten ihanaa..mä tänään jotenkin iltasella huomasin vasta että mun masu on kasvanu.
Kadehtinu vaan kauheesti muitten masuja, etten oo huomannutkaan että mulla on jo omakin :ashamed:
Mies kysyi kotva sit millon otetaan eka masukuva :D :heart:
Sekin oli huomannu tänään ku tulin kotiin ja otin takin pois :D :eek: :whistle: :heart:

ihanata elämä.


14+0
 
AAM
EM ihanaa :heart: nuo kutsut..
ja vihlonta joo sinne on beibe tekee lisää tilaa yksiössään :whistle: laajentelee paikkoja mut ihan normikuuloista on :)

dada sängylle/lattialle makaamaan ja sit vetäset massun ihan napaan asti ja yrität saaha minigreipin esille :D mulla alkoi näkymään niinko apaut just tuolloin... se on niin koskettava fiilis :hug:

am & hippunen 38 poksrätsrits
 
Miula ois tännää neuvola ja paino noussu varmaa taas pari kiloa vkossa *häpeää* Niihä siin kävi ku joskus puhuinki, et ku nii vähä nous paino ni sit kaikki rysähtää ny loppuvkoilla.. Ku ny tullu jo noin 10kg :/ Ei siis paha ollenkaan, mut pelkään et jos tällä vauhdilla tulee lisää ni koht on tullu jo se 16kg :ashamed:

AM onnea poksuista!! :hug:

Ja ja.. mitäs viel piti.. Nii sitä, ku mytty ei oo vielkää laskeutunu :( Edelleen tuntuu tosi ylläällä.. Koht alkaa jo arvelluttaa, et laskeutuuko se olleskaa. Tai sit se laskeutuu vast rv 40 ja kiinnittyy.. Sit syntyy rv 42. Nooh, ei täs onneks kiire oo :) Mut pelottaa vaa noi jutut ku joilleki sanottu, et ambulanssil pitäs mennä jos vedet menis eikä pieni ois kiinnittyny.

SS/ mytty 38+3
 
Soitin neuvolaan noista vihlonnoista ja paineentunteesta niin terkka sanoi että se on just sitä kun vauva laskeutuu synnytyskanavaan... :D Tarkoittakohan se sitä että se EI enää sit käänny perätilaan?! :p mut mä oon vähän tällainen kaikkien uusien kipujen ja tuntemusten kanssa... :ashamed: aina pelkään et joku on vialla. :snotty: :LOL:

AM onnea poksuista!!! :heart:

(.) siis heräsin viime yönä ihan kaameisiin liitoskipuihin! lantio oli ihan tulessa!!! |O |O Huh! Kaikkea sitä tähän raskaanaolemiseen kuuluukin... :whistle:

EM ja Dodoliina 33+6 :heart:
 
Suukkis hyvä, hyvä :D nimim. viikolla 41+5 synnyttänyt

Danjuska mä olen kyllä epätoivoinen sen kevääntulon kanssa!! :LOL:

EM eks ookkin ihanaa tämä olo ja elo! Kivaa, että kutsut kuitenkin onnistuivat!

Nyt on taas kiidettävä, kaikille tasapuolisesti haleja ja Päksäkälle tsempit!
 
Päksäkkä, kuinkas ultra? Itselläni on vasta torstaina, siihenhän on ihan ikuisuus...! Niin vaan se alkaa jännittämään mitä lähemmäs se tulee.

Inhottavia kipuja monella... itsellänikin on noita liitoskipuja nivusissa ja varsinkin öisin. Varmaan jotenkin puutuvat nukkuessa ja sitten herään siihen, että vihloo ihan mielettömästi, auts. Muutenkin mulla jalat ja kädet puutuvat tosi helposti, jos tekee samaa asiaa pitkään, esim. aamuruuhkan jälkeen on vasen jalka ihan tunnoton kytkimen painelusta ja aina aamuisin on joko molemmat kädet tai toinen aivan tunnottomana. Siinä on sitten kiva yrittää sammuttaa herättävää kännykkää kun ei pysty edes ottamaan kännyä käteensä.

Menenkin tänään neuvolan järkkäämään fysioterapiaryhmään. Siellä raskaana oleville kerrotaan miten ehkäistä selkä- ja niskakipuja, turvotusta jne. Kertailuontoinen "luento", toivottavasti tuosta on jotakin apua.

Eilen muuten huomasin, että sormet oli ihan turvoksissa, ei helkkari nyt vielä!! :eek: Heti ananasta nassuun ja tehostettu veden juonti päälle. Tänään taas sormukset mahtuvat, joten ehkä tuosta oli apua. Pitää kyllä kiinnittää tuohon huomiota.

Jaksuja kaikille,
Sini rv 20+6
 
maanantaita!

eipä mulla varsinaisesti mitään asiaa ollut :whistle: tulin vaan lueskelemaan kun aikaa on ;)

Pojan vein päiväkotiin leikkimään.. mies hakee töistä tullessaan. On tämän ja huomisen siellä niin saa vähän muitten lasten kanssa leikkiä :)
Eli itsellä vähän orpo olo että mitä tekis.. Tuutuun ompelen kohta peiton ja pyykit koneeseen ja sitä rataa.. sitten vois valokuvia laitella albumiin =)

Itsellä pahaolo eikä oikein tee ruokaa mieli.. olo on kestopinkeä jne..
alkaa vaan huolestuttaa että kuinkahan iso kaveri on tulossa.. puolitoista viikkoa sitten painoarvio oli 3800g.. ja kun yli la:n mennyt niin on varmana päälle 4kg.. toivon kovasti että viikonloppuna viimestään syntyis tai sitte käynnistäisivät ensi viikolla.. poika oli syntyessään 4250g ja oli siinä tekemistä.

ElinaMaria: Mulla kans juuri tuota kamalaa painontunnetta ollut.. alkoi jo joksus viime vuoden puolella ja välillä yhtä tuskaa..
Ja itse olen ymmärtänyt että kun vauva laskeutuu ja kiinnittyy niin ei enää sitten käänny.

Saas nähdä ollaanko kipeeks just pahimpaan hetkeen tulossa :| Poika aivasteli koko eilis päivän ja on vähän nuhaisen oloinen ollut.. yön onneks nukkui hyvin kun laitoin sipulia sängyn päätyyn ja aamulla kyllä ihan virkku.. en silti toivois että tähän saumaan saatais flunssa.

danjuska ja vilma 40+2
 
Neuvolakuulumisia:

Rv 38+3[color]


Paino 75,4kg eli -117g/vko Nyt yhteensä 8,7kg

Turvotus +/-

Hemppaa ei mitattu

RR 132/94, toisella mittauksella 131/91

Pissa puhdas

Sf 32cm

RT

Syke + 160
(aina korkeat sykkeet, oisko neuvolasykkeet sitten vaa pienellä :D)
[color]

Pää oli siis suht ylhäällä vielä ja oli kylkeään kääntäny. Eli vielä ei oo laskeutunu laisinkaan eikä asettunutkaan siis kunnolla :D
 
Ihanaa miten paljon tänne on tullut uusia. Kaikille pistän tulemaan tarrasukkia matkalle mukaan, jotta jokainen sen oman nyytin saa kainaloonsa :heart: .

Nyt sitten pikaiseen omaa napaa.... Eli oma odotushan päättyi jo melkein 3viikkoa sitten tuon pienen tuhisevan neitokaisen syntymään :heart: . Synnytys siis meni kaikin puolin hyvin. En nyt kirjoita siitä mitään pitkää tarinaa, mutta jotakin kuitenkin. Eli koko homma kesti 5h 38min, ponnistusvaihe kesti 1minuutin ja istukan irtoaminen 7minuuttia. Ilman kivunlievitystähän minun piti yrittää olla ja niin kyllä yritinkin mutta lopulta oli vaan luovutettava ja spinaalin otin (loistavaa ainetta, suosittelen lämpimästi ;) ). Sairaalaan menimme noin kello 19, jolloin olin vasta 2cm auki. Supistukset alkoivat oikeen tosissaan puoli kahdeksan jälkeen ja siinä vaiheessa olin jopa hurjat 3cm auki. Spinaalin sain kahdeksalta ja yhdeksän jälkeen kivut palasivat, mutta niinpä olinkin sitten jo 9cm auki. Kätilö kysyi puhkastaanko kalvot, jolloin melkein heti voikin ruveta ponnistamaan vai odotetaanko että vauva itse laskeutuu alemmas. Päätimme odottaa. Eipähän menny varttia kauemmin kun piti kätilö kutsua paikalle, kun ponnistuksen tarve oli jo sietämätön. Kätilö antoi luvan ponnistaa omaa tahtia ja minähän sitten tein niin. Lopputulos oli se ettei toista kätilöä ehditty kutsumaan ajoissa paikalle, mutta onneksi yhdelläkin selvisi. Tyttö syntyi 21.31. Isi leikkasi napanuoran, sitten imetin ja reilu tuntia myöhemmin isi sai kylvettää neidin ensimmäistä kertaa. Sen verran neiti teki itselleen tilaa tullessaan, että tikkejä tarvitsin 6 kappaletta. Kotona on kaikki mennyt yllättävän hyvin, imuotteen sain sisukkaalla taistelulla korjattua oikeaksi ja maito on ainakin tähänasti tyllerölle riittänyt. Öisin neiti herää kolme kertaa syömään ja päivisin on rinnalla sitten vähän tiheämmin, mutta onneksi rakastan katsoa kun neiti tissillä tuhisee :heart: .

Tauski ja Nuppu 2viikkoa 5päivää
 

Yhteistyössä