**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET ** maaliskuu <3

No jos minä sitten uskaultautusin tänne. Eli kolme keskenmenoa takana, tutkimuksia ei ainakaan vielä tehty että miksi. Minulla on kaksi lasta tyttö kahden yön päästä 5 vuotias ja poika 3 vuotias, itse olen 22. Nämä keskenmenot ovat tapahtuneet eri isälle, kuin isommilla lapsilla on tai josko hänestä nyt tulisi isä. Kauheesti on kaikkia oireita, olo on aika turta, mutta pitää olla tyytyväinen..minun vartaloni yrittää tuottaa hormooneja pitämään vauvasta huolta.

Viikkoja 5+3, ja tavallista elämää yritän elellä ja toivoa parasta. En jaksa enää pelätä, olen ihan onnesta soikeena jos kaikki menee hyvin, mutta jos ei...ei semmosta jaksa miettiä :saint: ... Olemme juuri muuttamassa oman tupaan ja elämä muutenkin hymyilee.
 
AAM
mamizuukkeli :hug: lämmin onnittelu :flower: plussasta ja etiäpäin tässä jokainen pyrkii, eipä siihen itse mtn voi pahemmin tehdä jos luonto ottaa omansa pois :( eik anna jatkua.. eiks niitä jalkoja ristissäkään voi pitää pakolla.
Mutta sie oot raskaana ja se on pääasia, päivä ja viikko kerrallaan.. :)

am & hippunen 38
 
ONNEA mamizuukkeli ja tervetuloa! :D Laitatko mulle tietoja vielä niin lisäilen sut listaan? :) Eli LA, synnäri ja milloin oli KM.

Ja taas peräänkuulutus:

PINOLLE UUSI PÄIVITTÄJÄ!!! :attn: :attn: :attn:

Kuukausi vaihtuu pian ja pitäisi saada uusi pino samalla!!! :wave: :wave:
 
Täällä voidaan hyvin, ja olo on oikein hyvä, näin rauhallista odotusoloa ei ole vielä koskaan ollut. Olen vaan päättänyt vetää syvään henkeä ja katsoa päivä kerrallaan. Välillä sitä ihmettelee, mistä sitä voimaa oikein tulee tähän kaikkeen arjen pyöritykseen ja tulevan masu-asukkaan odotukseen, mutta ihmeesti sitä vaan näemmä jaksaa.
Luottavaisin mielin siis eteenpäin ja viikon päästä varailen neuvola-aikaa itselleni...
Jaksuja kaikille keskenmenon pelossa kamppaileville, on vaan uskottava ja luotettava, että tälläkertaa odotus sujuu paremmalla onnella.

Kuiskaten 6+2
 
jos ihan pikana..

mamizuukkelille onnea ja tervetuloa!! Toivottavasti pikkuinen pysyy tällä kertaa mukana loppuun asti!

EM: toivottavasti löytyy uusi päivittäjä niin pääset sinäkin huilimaan :)

neuvolassa kävin ja huomenna soittaa th polille, että millä aikataululla aletaan edetä.. sitten soittaa mulle niin olen minäkin vähän viisaampi. mutta oli samaa mieltä että ensi viikolla heti yliaikakontrolli ja ennen pääsiäisen pyhiä käynnistys ettei kasva liian isoksi. toivottavasti olisivat polilla samaa miltä!

koko päivän maha ihan tajuttoman kipeä ja kireen tuntuinen eikä ruoka meinaa maistua.. nyt alkaa olla jo oikeesti hankala olo.
saa nähdä onko pojastakaan huomenna päiväkotiin kun meinaa flunssaa päälle pukata.

 
Huomenta!

Onkos toi päivittäminen kovinkin hankala homma? Mä tässä koneella roikun aika paljon kun kotiäitinä olen :whistle: Eli jos mua neuvot EM, niin voin ottaa homman itselleni.

Huomenna ultraan!!!Ai että mua jännittää! Kohdun seudulla tuntuu melko paljon ilmeisesti kasvukipua, tuolta sivuilta viiltelee. Eilen anoppi totes että " hei alkaako sulla jo masu näkyä?!" eli ilmeisesti näkyy :D

Homenna on esikoisella aika lastenlinnaan, mennään neurolle kun pojalla tukitaan adhd:n mahdollisuutta(on tutkittu jo jonkun aikaa), sitten jäis muutama tunti luppoaikaa heilua Helsingissä, kun ultra on vasta kolmen jälkeen.

Mutta nyt aamupuuroa pojille keittämään :wave: hyvää tiistaita kaikille!

Heinis ja Toukka 6+4
 
mamizuukkeli onnea ja tervetuloa mukaan! :hug: :flower:

Danjuska toivottavasti pääsisit pian tositoimiin kun olo on kurja. Jaksuja! :hug:

EM kuulostipa kivalta sun vauvakutsut. :heart:

Sini tsemppiä sulle torstain ultraan. Hyvin se varmasti menee! :hug:

Oma ultra meni tosi hyvin. Kun mentiin osotushuoneeseen tuli päivystyshuoneesta pariskunta pois ja se nainen itki. Mua kyllä riipi tosi kovaa sydämmestä. Voi vaan niin hyvin kuvitella miltä silloin tuntuu! Mutta omassa masussa vauveli voi hyvin. Oli todella vilkas ja ultraajaakin alkoi naurattamaan kun mittaaminen oli hieman hankalaa. Vauva vastasi juuri päivälleen niitä viikkoja mitä pitikin. Sukupuolta ei edes haluttu että yritetään katsoa! Voi tätä onnen tunnetta! :heart:

Heinämassu tsemppiä sullekin huomiseen ultraan. :heart:

Kohta pitäis taas lähteä kävelemään töihin päin!

Päksäkkä 21+0 POKS
 
Uusille paljon onnea ja tervetuloa!

Pikaisesti näin tulin tänne hermoilemaan..
Tänään siis nt-ultra ja mua pelottaa ihan hirveästi.
Edellinen raskaus todettiin keskeytyneeksi juuri samassa ultrassa syksyllä.
Tulen sitten kertomaan ultra kuulumiset iltapäivällä jos kaikki siellä hyvin on.

T:rouva ja masukki 11+5
 
Heinämassuihanaa! Ei se ole vaikeaa ollenkaan. Laitan sulle vaikka YV:nä ohjeita. :) Tsemppiä huomiseen ultraan!

Päksäkkä onnea kovasti hienoista ultrauutisista!!! :heart: :flower:

rouva-77 toivotaan että ultrassa kaikki olisi hyvin!!! :hug: :flower:

Danjuskalle tsemppi :hug: ei mene enää kauaa että vauva on sylissä!!! :heart: Viimeiset rutistukset jäljellä!!!

(.) Eilen kun tajusin että tuo vauva alkaa laskeutumaan niin se totuus iski: 3 viikon päästä vauva on täysiaikainen ja voi syntyä!!! Siis KOLME viikkoa!!! :eek: :eek: :eek: KÄÄK. Paniikki. Päässä pyörii kaikenmaailman osaanko, pystynkö, haluanko - ajatukset. Mut ei tätä vissiin enää voi perua. :LOL: Oon mä kyllä toisaalta tosi malttamaton saamaan tämän lapsen, mut kyllä se jännittääkin se elämänmuutos. :) huih. Mut kyllä, tässä voi mennä vielä pahimmassa tapauksessa 8 viikkoa... B)

EM ja Dodoliina 34+0 POKSIS!!! :heart:
 
Heinämassu kuten EM sanoikin, ni helppoo ku heinänteko! no joo, se on kyl oletettavasti paljo vaikeempaa ku listan päivitys :D Onnea huomiseen ultraan!! :heart: :hug: :flower:

rouva Tsemppiä ultraan!! :hug:

Päksäkkä onnea ihanista ultrakuulumisista!!:hug::heart:

tikruliini ei ole. Röntgen kuvia ei sais vaa ottaa. Eli iha vaa sanot, et oot raskaana ni tietävät miten hoitaa :)

 
Uusille tervetuloa ja tarrasukkia matkaan!

Tikruliini: Raskaana ollessa voidaan käyttää puudutetta hammaslääkärillä. (Vasta itsekin kävin.) Muutenkin kannatta kertoa olevansa raskaana niin, ainakin mulla hammaslääkäri laittoi penkin enemmän pystyyn, ettei tule niin helposti pahaolo.

ON: Pahoinvointia aamusta iltaan ja illasta aamuun. On tuo posliinikapistus vessassa tullut hyvin halailtua. Väsymys on armotonta ja huippailua aina ylösnoustessa. Kaiken tämän lisäksi mieleen aiana nousee keskenmenon mahdollisuus. Edellisen vauvan kehitys oli päättynyt näinä päivinä, vaikka keskenmeno tulikin sitten vasta viikolla 11. Kaikki on vaan niin tuoreessa muistissa, eikä näitä asioita pysty noin vaan unohtamaan. Kaikin tavoin yritän nauttia raskaudesta, mutta pelko osaa kyllä olla julma ja ikävä kumppani. Piinaviikot siis jatkuvat edelleen.

Rituri ja Öttiäinen 7+4.
 
moiks

Päksäkälle
onnea hyvistä ultra kuulumisista!! :D :flower:
Varmasti sydäntä riipaissut kun nähnyt toisen itkevän.. tietää sen tunteen.. :'(

Heinämassulle ja Rouvalle
onnea ultriin!

Riturille jaksuja pahanolon kanssa, :hug:

oma olo parempi... vaikka edelleenkään ruoka ei oikein maita.. aamulla alas näkkäri, äsken mysliä ja banaani. Mitään raskasta ei tee mieli.
Kävin kuitenkin koiran kanssa taapertamassa 3km:n lenkin sen jälkeen kun olin vienyt pojan päiväkotiin =)

neuvolasta th soitteli ja sanoi että pe ois neuvola aika ja polilla olivat antaneet armon aikaa ensi maanantaihin, jolloin siis menen poillla käymään tarkistuksessa ja puhumassa käynnistyksestä. Luulen että käynnistäävät ennen pääsiäistä koska sain ajan heti alkuviikkolle ja kun iso vauva kokoarvioiden perusteella odotettavissa.
Esikoinen oli 4250g kun syntyi viikoilla 41+1 ja tämä kasvaa samoja ratoja suunnilleen..
sen verran viisaampi taas täällä erää :whistle:
tai aina toki parempi jos alkais itsestään synnytys.. onhan tässä melkein viikko vielä :)

danjuska ja vilma 40+3
 
Hei...Neuvolassa käyty, verenpaineet ei lupaile hyvää. Oli nimittäin 96/56 :ashamed:

Lueskelin eilen koko ketjun läpi :D

Laskettua aikaa en kovin viitsi edes ajatella mutta se on 27.11. km 11/07 (rv 6+4) km 04/08 (11+3) + yksi keskenmeno jota ei lääkärissä todettu eli stoppas heti ennen ku alkokaan, mutta kerkesin plussaan, nuo kaksi kuitenkin ne viralliset.

Mutta verenpaineet niin huonot että saa nähdä riittääkö minun elimistöni auttamaan pienen sydämen alkamaan lyömään.

Sanottiin että juo kahvia ja syö salmiakkia että sais nuo nopeesti nousemaan ja levätä käskettiin, melkein poru tulee mutta ei onnistu kun täytyy nuo tytön synttärit järjestää ja kolmena päivänä tulee vieraita, aika toivottomalta tuntuu :(
 
Rituri täällä hyvin samanlaisia ajatuksia ja pelkoja. Meilläkin on nyt käsillä ne viikot, jolloin edellinen pieni oli lakanut kasvamasta ja sydän lyömästä. Ja kun mullakin todettiin se km vasta viikolla 12+2, ni ei voi olla ajattelematta sitä, että jos taas käykin samalla tavalla. Tuota pelättyä nt-ultraa kun joutuu odottamaan vielä yli pääsiäisen.

Tosin pahoinvointi täälläkin jatkuu ja taas ollaan saikulla. Eli oireita on ja vatsa on jo aika pallo. Toivossa yritetään elää, että kaikki menee hyvin loppuun saakka.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 9+5
 
noista koko arvioista sen verran että tytöllä osu yksiin, painoarvio toiseks viimesessä ultrassa oli 3800 ja tyttö oli syntyessään 3830(ja 54 cm). Kuuluin riskiryhmään joten ultria oli jos jonkinmoista. Ja jo
tytön aikana minulle sanottiin että yli 4 kilosta et synnytä kun on niin pieni lantio, pojasta sanottiin samaa ja painoarvio oli tuo 3800 myöskin, mutta se ei pitänytkään alkuunsa paikkaansa,poika painoi syntyessään (alakautta,onneksi sain spinaalin) 4950 ja oli 56 pitkä. Mutta puudutuksen ansiosta en tuntenut mitään :D . Mutta hieman heitti tuo arvio. Itse olen ollut enne tytön ja pojan raskauksia noin 170 pitkä ja painanut alle 60 kiloa joten kyllä siinä oli ihmettelemistä kaikilla kun poika syntyi, istukkakin painoi kilon B) , en tosin päässyt viimeiseen kuukauteen liikkun. Hain käynnistystä mutta en saanut koska painoarviot ei noussut yli 4 kilon, poika taisi hämätä pituudellaan.
 
rituri :hug: jaksamista pahan olon kanssa!!

mamizuukkeli ompas alhaiset paineet... :| Nyt vaan salmiakkia nassuun!!! toivotaan parasta!!! :hug:

Barbapörrölle tsemppiä myös... pian ne pahat olot loppuu!

(.) Siis mä oon kun uus ihminen!! Iskiaskivut on tiessään... ihan kun niitä ei olis koskaan ollutkaan!!! :eek: voiko se vauvan laskeutuminen vaikuttaa näin äkkiä?! :D =) No en valita... mut toivotaan etten iloitse liian aikaisin... koputetaas vähän puuta. *kopkop*




EM ja Dodoliina 34+0
 
mamizuukkelille tsempit paineiden kanssa! Mulla oli käytännössä viikolle 15-16 asti paineet tuota luokkaa! Olo oli hutera, mutta selvittiin. Nyt yläpaine jopa 110! Ole itsellesi armollinen synttärijärjestelyiden kanssa, kaupastakin saa kaikkea ja jätski on hyvää! :hug:

Kaikille muillekin :hug: !
 
Juu laittelin vieraille viestiä että täällä mamma kipeä että veranpaineet niin alhaalla että hyvä kun pystyssä pysyy niin kaikilta tuli ettei heidän takiaan tarvi ressata :) ja voivat autella kun tulevat. Laitoin vielä viestiin että tytölle ei kuitenkaan ole se siisteys ja tarjottavat sitä tärkeintä vaan se että meille joku tulee hänen syntymäpäiviää juhliin. Sehän se tärkeintä on. Tänään ajattelin järjestellä ja huomiseks aamupäiväks heitä muksut pihaan ja imuroin ja pesen lattiat. Kyllä se tästä... :D

 
Heippa!

Mamizuukkelille tsemppiä!!!!

EM- ihana masu sulla!!!

Rouva- 77 Hieno ultra!!

kaikille muillekin tasapuolisesti kaikkea hyvää ja erikoistsempit ultraa odotteleville!!

ON: Paha olo alkanut hiukan hellittäää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vieläkin oksennan sillon tällön mutta nyt siis jo hirmusti parempi olo!!

Mulla tuli sunnuntaina 9+0 rikki JEEEE!!! Tämä tarkoittaa myös sitä että lopetan kohta keltarauhashormonilääkityksen huomenna. Tämä on toisaalta ihan ihanaa kun se aiheuttaa mulle huimausta mutta toisaalta mua nyt pelottaakin. Pitäisi varmaan uskoa vaan lääkäriä joka vakuutteli mulle että se on jo tehtävänsä tehnyt mut silti pelottaa...onko muilla kokemuksia Lugesteronista ja millä viikolla se on muilla lopetettu?? Kun siinä takaselosteessa väitetään et jotkut käyttää sitä viikol 12 asti...tiedä häntä???

mulla NT-ultra vasta 20.4 joten siihen asti jännäillään. ehkä voisin kuitenkin rauhoitella itteäni käymällä kuuntelemassa sydänäänet neuvolassa!!
 
Anteeksi kun olen hiljaa taas ollut pitkän tovin. Ei paljon nykyisin kiinnosta istua juurikaan koneella, kun on jatkuvasti hieman huono olo. Muuten ei mitään uutta olotiloissa.
Tai no, koin ahdistusta ja masennusta, kun huomasin kälyn massun jo pullistuneen. Ja tietenkin viimeviikolla työkkärin tätsykkä huomautti et "miten sun massu noin pieni on, kun la on 23.06?" siinä sitten itku kurkussa selittelemään keskenmenoa ja uutta la:ta. Vi....aa suunnattomasti tuollaiset töksäyttelijät :kieh: :kieh:
No mutta tällaista tämä on.
Tänään kävin verinäytteet antamassa ja ensiviikolla sitten olisi lääkärineuvola.

pinkkimieli ja tammenterho 9+4
 

Yhteistyössä