**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET ** maaliskuu <3

AAM
kärppiksen nibliksille parempia vointeja ja paljon lansinohia ja kulutuksenkestävyyttä :whistle: au ! rintakumit oli mullakin ihan top1 juttu ! ensin ekan kanssa yritin sissinä ilman itsekin silloin mutta itkuksi ja hampaidenkiristykseksihän se meni jos luomuna yritti mutta onneks poika ei maindannut kumeista ja tottui.. tsemppiä :hug:

Oxford ja SS hyviä äippärilomia meille :wave: :D täällä kans alkaa en ma huominen on lomapäivä töistä sopivasti :LOL:

dada & pinkkimieli epävarmuus velloo varmaan sinne aikalailla puoleen väliin asti ihan kevyesti... :hug: :| mutta onneks täällä on vertaistukea tarjolla :) :heart:

Kleolla kaunis huvikumpu :D

am & hippunen 34+3
 
Tervetuloa EM:n ompelukerhoon.... :D Tänään aiheena pinnasängyn reunapehmuste ja vaunulelu.








Että eipä mikään ihme että supistelee kun pitää kykkiä maassa leikkaamassa kankaita ja laittamassa nuppineuloja... :whistle: Nää on siis eilisen ja tämän päivän tuotokset. Eikö vaan ookkin ihan hienot?

Onkohan raskaushormoneissa joku ainesosa joka lisää ompelutaitoa? :LOL: Mä olin yläasteella ihan käsi kaikissa käsityöjutuissa. Ja nyt sit onki onnistunu jo monta juttua! :) Ihanaa kun saa onnistumisen tunteita jostain - ei tarvii maata vaan kaikkia päiviä sohvalla nyppimässä nöyhtää navasta. :LOL:

Kleolla ja AM:llä hienot masut. :D

Kerttu kiitos kaunis kehuista... no ehtiihän sulla se masu kasvamaan. :D
 
nimrasta oli kiva kuulla :heart: :heart: . Kauhia, kun aika menee nopsasti.
Kaavinta tehty ja palasin jo töihinkin sen jälkeen. Kohtutulehdus hellittänyt. Pyysin pillerireseptin katotaan aloitanko niitä vai en. Aika näyttää...

Voikaa paksusti ja ihanaa kevättä.
T. kyylä-mymmis, joka vahtii teitä silmä kovana :LOL: :saint:
 
iltaa pinoon :wave:

Kiva kun Nimra ja Kärppis kerkee kuulumisia käydä laittamassa =) tulkaahan muutkin vauvautuneet kirjoittelemaan kuulumisia!

Kärppä:
Itse olin kans alussa ihan ihmeissäni maitomäärän kanssa kun maito kunnolla nousi esikoisen aikaan :whistle: ja mulle maidonkerääjä oli kyllä ehdoton imetyksen aikana ellei halunnu olla rintamus märkänä koko ajan..

Ihania massu kuvia ootte laittaneet =)

EM: Ootpas ollut aikaan saava :D multa ei onnistuis!

nyt sohvalle.. mies vuokrasi leffan.. saa nähdä kuinka kauan jaksan katsoa kun monta yötä mennyt taas huonosti nukkuessa..

illan taas kirrannut massua ja tässä kun istuu niin menkkatuntemukset pahenee.. joten lähden vaakatasoon :D

danjuska ja vilma 36+5
 
Moikka,

eilisessä ultrassa oli vielä pikkanen hengissä, että ehkä meille nyt tulee vauva? Toivo ainakin kohosi, kun edelliset ovat kuolleet rv 8.

Viikoista menin ihan sekasin. Nla-korttiin (jonka muuten terkka lähetti kirjekuoressa mulle ja kätilö piti mua hulluna kun ojensin avaamattoman kirjekuoren hänelle kun kyseli neuvolakorttia. En vaan halunnut edes nähdä tuota vielä ) merkkas kaks asiaa. Viikko kohdassa lukee 10+5 ja "vastaa viikkoja" kohdassa 11+1. La kuitenkin syyskuun lopulla, että onko tolla mitään väliä? no ei. Varmaan se jossain kohtaa selviää mikä viikko on.

Lapsille puhuin eilen, vanhempi oli että jipii ja katteli noitna kuvia, nuorempi oli vaan että "En usko, oot vaan läski". Monta kertaa hoki "en usko". Ehkä se on niin meidän pikkuvauva (7v...) että se ei haluis luopua asemastaan... niin, ja toi läskiksi sanominen ei ole siltä haukkumista, meillä on vähän oudot kuviot kotona.. Mä itse puhun läskeistäni ja toi on aina "RAAAAAKASTANUT" mun läskimahaa kun se on niin pehmeä.

Ihania mahoja teillä, mulla on nyt jo (vaaka edelleen lähtöpainossa) norsuolo, mä oon kyl sellanen, että varsinkin raskaana koen olevani niiiiin vastenmielisen jättiläisen olonen, että en kyllä tule ikuna tänne mitään mahakuvia laittamaan. Niin vaan te muut olette niin kauniita!!! :)

Hei kärppis vielä, mahtavaa, onnea edelleen, ja kyllä ne nännitkin turtuu. Se on sikahienoa, jos maitoa oikein pursuu, mä en ikinä ees tarttenu liivinsuojia ja silti maito riitti. Mutta kyllä mä sitä mietin koko ajan, että miksi ei pursu. Nyt tiedän, että ei tartte pursua, lapis saa tarpeeksi! Eli voit ihanasti hyvillä mielin imetellä!! Onnea siihen matkaan, onhan se rankkaa, välillä roikutaan 24h tissillä... Jee jee sitä odotellessa..

Täytyyp lähteä lounastamaan, hyviä vointeja kaikille, ja ERITYISONNEA kaikille koulutehtävien kanssa tsemppaaville!!! ainakin Unicco oli, olikos muita? Nimra kyllä muisti niin hyvin kaikki viestissään, että kateeksi käy, mä kyllä luen kaiken, mutta ku kirjotan ni kaik unehtuu.. No mymmikselle moro!!!

w rv jotain.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
AAM
woodoo mainiota että oli kivoja uutisia.. :) :heart: sun viesti kyllä piristi mieltä lisää.. tosi kaunis päivä muutenkin kyllä ollut täällä espoossa muutenkin..

kävin pojan kanssa aamulla perhekahvilassa roska-autolla leikkimässä ja muita mammoja tapaamassa ja viihtymässä itsekin muualla kuin kotona :xmas: täytyy sanoa että mukavaa oli.. harmi vain että on kerran viikossa vaan :( kun ei liikaa näitä äitituttavuuksia tässä lähellä ole (vielä ) .. frendit jää toinen 6.4. varhennetulle ja toinen sitten vasta elokuussa.. mut sit onkin jo pikkuneiti maailmassa ja aikaa viemässä :D

EM järettömän ihania luomuksia ja sinäkö sormikeskelläkämmentä ollut ? sou not true ainakaan enään !! mä kuolaan tuota pinnispehmustetta, ihanat värit ko pieni siitä kasvaa kuule ja alkaa hahmottamaan juttuja siinä parikuisena noita värejä oih !! :p :xmas: :heart: *järjetön kateus iski :D * ja taidanki painella kangaskauppaan ensi ti ko hesassa on tuo kuupinotuksen huhtimasutapaaminen.. :whistle: niin sen jälkeen..

Neuvolassa kaik ok. mun paineet 124/71, syke pieni 160, turvotus oli +, pisi puhas, rt, sf 33, hb 128 :) tosi vähän sitä lisärautaa tarttinu ottaa muutenkin, liikkeet ++ ko herätettiin :D, lapsiveen määrä normi... ja PAINO +906gr/vko (13kg alusta alkaen siis nyt 77kg ) no seki aikalailla sama ko ed raskaudes joten eip tullut kommenttia siitäkään erikoisesti..

am & hippunen 34+4
 
Kleo ei ole mun masussani vielä mitään kuvattavaa (paitsi jokunen pysyväisluonteinen makkara), joten jonkun viikon saat ainakin odotella.

Ärsyttävää! En tältä onnettomalta työkoneelta näe [/b]EM luomuksiasi, täytyy iltaan asti odottaa, jotta kotikoneelle pääsen.

Mymmikselle :wave: ja :heart:

Woodoo ihania kuulumisia! Hyvillä viikoilla alat olla, kyllä teille nyt vauva tulee! Muista, että äidin stressihormonit eivät tee kyytiläiselle hyvää! Relaa siis! Joo... helpommin sanottu kuin tehty, tiedetään! :hug: Sitäpaitsi, vauvamasut on aina ihania, oli koko mikä tahansa!

AM sielläkin hyviä nla-kuulumisia, hieno homma. Mä en jotenkin tota painoasiaa jaksa! Mulla oli tänään - 1 kg edellisestä neuvolasta ja heti kysyttiin olenko syönyt. |O Mikään ei kelpaa!

Siis neuvolassa käyty, tärkeimpänä pienen syke, löytyi helposti ja oli 160, muu sekundääristä! =)

Kerttu ja POKS 14
 
Hienoa woodoo, et kaikki hyvin!! :heart:

Sitten omat neuvolakuulumiset:

rv 35+0

Paino +1290/vko!!! Glup!! No joo, mul vaikuttaa kyl se, et on tota turvotusta tullu iha mielettömästi, eikä siis sormuksetkaa mee sormiin kute sanoin jne. Ja neukkutäti sanokin, et turvotuksen vuoks voi paino nousta monen monta kiloakin vkossa. Et eiköhä se siit tasotu :) Varsinki jos ny osais juoda tarpeeks.. Ny siis yht. tullu 7,4kg.
Paineet koholla.. Ensi oli 132/96, pienen oottelun jälkee 127/90. Just ku aattelin, et ois ollu tavallist matalammat ku menin autolla, mut ei sit ollukaa
Sf 30cm, noussu kahes vkos sentin
Pissa puhdas, liikkeet ++ ja RT. Turvotus +/-
Pienen syke 160.
Hemppaa ei mitattu.
Eli kaikki ihan ok :)
 
KIITOS kehuista. :D Ihanaa että voi niitä kalastella hyvällä omallatunnolla... :whistle: :LOL: No mut oikeesti kun kerranki onnistuu jossain niin on se kivaa. :D

AM kangas on ikeasta. :) Ja olipas vielä edukastakin... ;)

Woodoo Ihanaa että kaikki oli hienosti!!! :D :D JEE!! :heart: :heart:

Hienoja neuvolakuulumisia AM:llä, Kertulla ja Suukkiksella. :) Kerttu mullakaan ei alussa painoa paljon tullut... ei kai tuossa vaiheessa vielä pidä mitenkään huolestua. :) Ota iisisti vaan. Suukkiskin on ihan "käyrillä" ja turvotuksestahan tuo painon nousu johtuu suurimmalta osin... :)

***************************
Neuvolakuulumiset

rv 30+3
RR 116/79
paino 67,2 kg (ohitin mun miehen!!! :D ) nyt yhteensä siis 10,2 kg tullut lisää...
sf-mitta 28
Tarjonta PT (tai ihan ihmeellisessä kippurassa oli, ei ihan poikittain eikä ihan perätilassa)
:heart: : 140
Liikkeet ++

*****************************

Oli mukava neuvolakäynti, olin viimeinen asiakas tältä päivältä ja juteltiin 45 minuuttia. :) Kävin yksikseni niin oli kivaa puhua synnytyksestä ja siitä keskeytyksestä ja ajatuksista ilman että mies oli mukana.

Äitiysjoogassakin tänään kävin aamusella... kylläpä taas teki hyvää! :D

Mymmis :hug:

EM ja Dodoliina 30+3 :heart: :heart:
 
SusSoo
Terveiset rakenneultrasta!
Kaikki hyvin ja vauva vastasi päivälleen viikkoja, joita tänään on 20+6. Vauva oli vikkeläliikkeinen, joten oli vähän vaikeuksia saada mittailtua. Sormet oli välillä suussakin, joka näytti niin hellyyttävältä. Vauva oli jalat alaspäin. Toivottavasti kääntyy! Esikoinen oli perätilassa alusta lähtien ja jouduin sektioon. Sektio kun oli ihan kamala kokemus...
Lisäksi mut ultrasi lääkäri. Mulla kun oli maanantaina pikkuisen limavuotoa taas, niin tarkisti kohdunsuun tilanteen. Vuodon alkuperäkin luultavasti saatiin tällä kertaa nyt selville. Se kohdunnipukka (tai -napukka) siellä vähän vuotelee. Ja vuoto johtuu rasituksesta. Oli aivan ihana lääkäri, joka jutteli meidän viime vuoden keskenmenoistakin. Eli kerrankin oli lääkäri, joka puhuikin jotakin! Viimeksi nimittäin se naislääkäri ei oikeastaan puhunut mitään. Ei pahemmin tervehtinyt, eikä hyvästellytkään. Hyvä fiilis jäi siis tästä sairaalakäynnistä.
Sain vielä yhden ajan sairaalalääkärille, jossa tehdään vauvan painoarvio. Ihanaa, että kerrankin musta tuntuu että meidän odotuksesta välitetään. Primaspaneja syön luultavasti rv 38 asti.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Sussoo ja Suloinen 20+6 :heart:
 
Tänään on taas parempi päivä, ilolla odotan. :)
Mä huomasin, itseasiassa mun äitikin eilen huomasi, että mun alamasu on alkanu pömpöttämään. ihanaa :)
Missähän vaiheessa masukka vois alkaa näkymään? heh en malta oottaa.

Dada ja rakkahin 10+5
 
Oliskohan mun megalomaaninen väsyni hiukan väistymässä, kun olen täälläkin ollut näin aktiivinen... Toivossa on hyvä elää. Toisaalta olen ainakin tänään iloisesti raskaana ihan joka solulla (Dada :wave: )!

Taas oli mukavia ultrakuulumisia, Sussoo ja EM. Hieno homma! Mullekin muuten jo varattiin eilen rakenneultra-aika, joten sitäkin voi alkaa jännittä jo näin hyvissä ajoin.

Ihanaa, kun on lauantai ja vapaapäivä! Aamiainen piiitkällä kaavalla ja muutenkin vain kivoja juttuja. Rakas mieheni oli jo siivonnutkin eilen, ettei tarvii sitäkään miettiä.

Hali kaikille!

Kerttu ja Oliver 14+1

...niin tuo Oliver taitaa nyt olla asukin "tekonimi"!
 
Moi kaikille pitkästä aikaa :)

Sitä on nykyään niin kiireinen (mukamas) ettei ehdi edes mihinkään koneelle kirjoittamaan kuulumisia. Neuvolassa kävin viime viikolla, kaikki oli muuten ihan ok, mutta turvotusta on tullut aika reippaasti (sormukset oli otettava jo pois) ja paino on noussut alusta 11 kg :whistle: great... Mutta on se kyllä myönnettävä että painon nousu näkyykin jo. Mulla ei ole ollut ikinä näin leveää ahteria... :p Vettä olen koittanut kovasti litkiä, että saisi turvotusta laskemaan.

Tällä viikolla hattiin pinnis ja semmoinen pehmuste hoitotasolle. Erillistä hoitopöytää en aio hankkia (rahan tuhlausta, sanon minä ;) ) vaan khh tasolle tulee semmoinen pehmuste, allas on vieressä ja vaatteet on kaapissa siinä yläpuolella. Voihan se olla, että sinne ramppaaminen alkaa ketuttamaan, mutta siellä peikon pylly joka tapauksessa pestään, niin ajattelin että se on ihan sama kannanko kikeron sinne vaippa päällä, vai ilman vaippaa. Tuleepas taas tilitystä... :whistle:

Kiva että SS pääsi äippälomalle.

EM ja sussoo: Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:

-snowball ja peikkoliini 30+5
 
snowball hoitopöytä on taas meille ihan ehdoton. Ei olis mitään muuta paikkaa missä vaihtaa vaipat ja pukea sillai kätevästi. :) Kylppäriin ei mahtuis ja mitään tasoa ei missään ole... ja on toi aika ihana. :D



SusSoo onnea hienoista ultrakuulumisista!!! :heart:

dada mulla alkoi masu näkyä siinä rv 12 lähtien siten et mä ITE huomasin sen eron. Muut huomas vasta joskus rv 16 jälkeen... :)

(.) Vähän on blöö-olo. Tympii. :( onneks oon menossa tänään kivan porukan kanssa ravintolaan syömään. :D Ehkä se saa paremman mielen.

EM ja Dodoliina 30+4 :heart:
 
woodoo onnea ultran johdosta!
Mä muistelisin, et sulla oli jotain vuotelua tossa alussa?
Saako udella että minkälaista ja missä vaiheessa?
Kestikö pitkään?

Saa toki muutkin vastata...

Täällä vahva epäilys, etten tänne pinoon tule pääsemään. :snotty:
 
Mulla on tänään vi****s-päivä. Ärsyttää suunnattomasti kun ukko valvoo yöt ja nukkuu päivät :kieh: Meidän piti lähtee tänään kävelylle, mut taitaa jäädä haaveeks, vaikka ulkona on sairaan hieno ilma. Ukon piti paistaa mulle kerrankin pekonit ja munat aamulla, mut arvatkaa vaan kuka joutui itse paistamaan aamupalansa. Ei taida toi ukko mua arvostaa edes sitä vähää mitä luulin :(

Aurinkoista naistenpäivää kaikille =)

pinkkimieli ja nimetön 6+2
 
Kai mutkin nyt jo vois tonne listalle laittaa. Pahoinvointi on alkanut oikein toden teolla viime päivinä. Taitaa yltyä samanlaiseksi kun ekassakin, jossa olin sairaslomalla pahoinvoinnin takia keskenmenoon asti.

Varhaisultra olisi torstaina, että sen jälkeen kai uskaltaa vähän huokaista, mutta on tämä kyllä stressaavaa aikaa. Koskakohan tämä helpottaa tämä jakuva pelossa eläminen? Eipä ainakaan ennen nt-ultraa, koska siinähän meidän edellinen km todettiin.

Barbapörrö ja Sisu 6+3 :heart:

Ai niin HYVÄÄ NAISTENPÄIVÄÄ kaikille ihanille naisille! :flower:
 

MÄ OON ELOSSA!

viime yönä mietin tosissani jossain vaiheessa että mä kuolen ihan varmasti...kahden aikaan aloin oksentamaan ja sitä jatkui tuohon puoleen päivään saakka tänään. Tunnin - puolen tunnin välein oksensin. Join vettä, ja oksensin sen pois, maitoa, oksennus, tuoremehua, oksennus. |O |O |O |O

Mut nyt näyttää onneks siltä et se on ohi! =) Oksennustauti rv 30+ ei oo kamalan kiva juttu. En suosittele kellekään... :x

Vauva oli ihan stressissä koko yön! Aina kun oksensin se verti hirmuiset tsembalot masussa... voi parkaa. :(


Topiuva EM ja stressaantunut Dodoliina 30+5

 

Yhteistyössä