**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET ** maaliskuu <3

Annuli-nannuli tervetuloa ja onnea kovasti! :D Laitatko vielä synnärin ja et minkä ikäinen oot sekä laskettu aika niin lisäilen tuonne listalle.

barbapörrölle myös onnittelut hienoista ultrauutisista! :heart:

Iltsu :hug: voi kun loppuis noi sun vuotelut!

(.) tein tänään karpalo-kinuski-kierrepullia. NAMI! :p

EM ja Dodoliina 31+2 :heart:
 
Onnittelut annuli-nannuli! :heart: :flower: :hug:

EM njamskis! Mahto olla hyvää! Mie tein omenapiirakkaa ja söin sitä vaniljakastikkeen kera.. Oli muute yllättävän vaikee tehä! (ku siin ne omput jää siihe väliin ja sit ei aina tiiä et tuleeks se tahmeus ompuista vaiko taikinasta, joka ois viel raakaa).. Tuli liian hyvää ku ei millää malttais olla syömättä enempiä! Ku söin jo kaks isoo palaa :D

Jahas.. huomenna ois sit taas neuvola. Kauhee usein sielki tuntuu pitävän käydä.. Vaiks onha siitki jo vko ko viimeks kävin! Ei vaa yhtää tunnu siltä, iha ko ois käyny siel toissapvänä viimeks..

SS/ mytty 35+6
 
EM:n pullat kuulostaa hyvältä :p miten niitä tehdään??

Täällä kans leivottiin pojan kanssa pieni omppu piirakka kun noita soseita pakasteessa nioin paljon.. ja hyvää tuli! tein myös vaniljakastikkeen kyytipojaksi =)

mitään uutta ei omaan napaan.. tämä ilta helpompi kuin eilinen.. eilen olin tosi kipeä noitten menkkamaisten kipujen kanssa... mutta sain nukuttua 6(!!) tuntia yhteen menoon yöllä kun nappasin panadolin illalla (en muista joko kävin hehkuttamassa :whistle: :ashamed: ) olipa levännyt olo kun ei tarttenut 3-4 krt laukata vessassa yöllä ja liikutella särkeviä kinttuja =)

Annuli-nannulille
onnea ja tervetuloa!!

nyt vielä iltahommille ja sitten nukkumaan. pitää poika viedä ysiksi aamulla kerhoon. Onneksi on auto niin ei tartte kylän toiselle laidalle lähteä vaappumaan.. (tai no onneksi ja onneksi.. miehellä alkaa huomisesta viikon pakkoloma :( minkä takia auto mulla käytettävissä.. )

danjuska ja vilma 37+5
 
AAM
EM:n, SS:n ja Danjuskan leipomiset ei helpota mun närästystä..:p :headwall: :D perskules... pitää vissiin alkaa sitä Rennietä kiskomaan.. tai sit lakata syömästä lakua ja ruisleipää ja kaikkea mikä närästää (suklaa appelsiinit ja ne kiiwit perGELE ) :kieh:.. |O :headwall: :headwall: :headwall:

Onnea annuli-nannulillekin :) :hug: :flower: ihana ultrauutinen :heart: ja tervetuloa..

am & hippunen 35+3
 
Nyt se on ohitse, toivottavasti ei tule mitään seuraamuksia.

Eilisen päivän vietin siis sairaalassa, kolmansien cytotecien jälkeen syntyi neljäs pienokaisemme, toinen enkelipoikamme. Poju syntyi hieman klo 16 jälkeen, puoli kahdeksan aikaan olin jo kotona rakkaitteni luona.
Synnytys sujui siis oikein hyvin ja ripeästi sitten kun alkoi tapahtumaan juuri ja juuri kerkisin valmisteluhuoneeseen ähkimään viimeisiksi minuuteiksi kun halusin liikkua ja antaa huonetovereille toipumisrauhan, olivat kipeitä leikkauksen jäljiltä. Pahoittelivat kovin sairaalasta ettei ollut yksityishuonetta antaa jotta olisin saanut olla rauhassa.

Poika oli ollut kuolleena jonkin aikaa ja oli kerännyt nestettä itseensä mutta ette usko kuinka täydellinen voi niin pienikin olla, ne pienet sormet ja uskomattoman kauniit kädet ja liikuttavat varpaat kynsineen, kulmakarvatkin jo piirtyivät ja se pieni suu. Kokonaisuudessaan ei niin kaunis näky mutta sen täydellisyyden näki pienistä piirteistä. Ei häntä olisi hennonut sinne jättää. Mutta toisaalta tiedän, että se sisin joka hänestä teki meidän lapsemme on erkaantunut hänestä jo paljon aiemmin, hän oli niin rakas!

Selvisi myös kuolinsyy joka oli niin ilmeinen, että pientä ei edes laiteta patologille tutkittavaksi. Kaikkihan tiedätte miten napanuora on kierteinen? Tämä tarmokas pieni oli kiertänyt nuoraa "väärään suuntaa" yksinkertaisesti liian tiukalle jolloin verenkierto oli estynyt ja vauva kuollut. Siis kun mietitte jotain nyöriä missä on vaikka kaksi säiettä toiseen suuntaan pyörittäessä nuora löystyy ja toiseen suuntaan sitten kiristyy... Todella harvoin kuulemma näin käy mutta vauva on tainnut olla kovin nopea väkkärä jotta se on edes onnistunut, lääkäri sanoi, ettei ole uransa aikana kovin moneen vastaavaan törmännyt ja ikää tällä charmantilla herrasmieslääkärillä oli varmasti yli 50 vuotta.

Tämä ikävä tosiseikka ja se, että näin nuoran itsekin kärsineen selkeästi, antoi minulle kuitenkin toivoa, minussa ei ole vikaa, meillä on edelleenkin kaikki mahdollisuudet saada terve ja elävä vauva. Jos vain rahkeet kestävät, mutta se ei ole juuri tämän päivän asia, eikä huomisenkaan mutta toivoa se antoi jota ei minulla enää ollut ja se tekee siis elämästä lohdullisemman.
Lääkärin sanoin; Teillä oli h***tin huonoa tuuria, että koimme peräkkäin kaksi keskenmenoa samoilla viikoilla, mutta nämä ei liity toisiinsa mitenkään johon itseltäni pääsi hiljainen kuiskaus; Voi, v***u ja lääkäri; en tuota taida itsekään paremmin sanoa! Ja oikeasti mä en kiroile oikein koskaan, hävetti jälkeenpäin.

Kaikenkaikkiaan minulla on sellainen olo, että ainakin nyt pärjään paremmin kuin viimeeksi, suru tulee ja menee omia aikojaan aaltoina, kyynel vierii silloin kun on tullakseen mutta muuten saan olla keskellä elämänmakuista arkea, elävät lapseni täällä ja tarvitsevat minua, kaksi pienintäni kannan mukanani sydämessä mihin ikinä menenkin mutta heillä ei ikinä enää koskaan ole mitään hätää, he voivat hyvin ja ovat rakastettuja, aina.

Joten rakkaat ystävät me pärjäämme, pärjätkää tekin, varmasti palaan lukemaan kuulumisianne ja tervehtimään teitä taas.
Jos haluatte kysyä jotain, niin rohkeasti vain.
Suuret kiitokset myötätunnostanne :hug: teille kaikille

Unicco
 
Unicolle tulin toivottamaan voimia, :hug: Rankka vaihe ohitse mutta surutyöhän jatkuu, eikä varmasti sekään helppoa ole.
Tuntuu sydäntä riipaisevalta lukea ja tuska on varmasti hirmuinen.
Kuitenkin toivotan hyvää jatkoa ja aurinkoista mieltä, :hug: tulehhan tosiaan kuulumisia kertoilemaan ja jos vaan rahkeet riittää niin kuin itse ilmaisit niin toivon että pian olisit taas tällä puolen!

Iltsu-Natsu: en usko että ainakaan hetkeen lähtö tulee joten saattaa joku keretä ennen minua. vaikka en pistä pahakseni vaikka olisin itse jo seuraava ;) :LOL:
sen verta hankala alkaa olo masun kans olla.

nyt jos lähtis huilimaan.. poika kerhossa ja viime yö meni taas unia nähdessä ja vessassa laukatessa..
 
Unicco , hyvä että fyysinen vaihe on nyt ohi ja hyvä, että se meni olosuhteisiin nähden hyvin. Ehkä helpottavaa kuulla syy heti, eikä odotella viikko tolkulla. Joskus elämä voi olla niin *itun epäreilua. :'(
Voimaa surun kanssa elämiseen ja :hug: vaikeisiin hetkiin!

 
AAM
Unicco... järkyttävän hyvin olet tilanteen järkeillyt.. :hug: :( :'(
Lääkärikin vaikutti todella charmantilta ja pätevältä sekä hallitsi tilannetajun, ko kuulee ett' on tökeröitä tapuksia ja niin tunteettomia.. ja toi kirosana kuule pöh se oli ihan paikallaan joskus ne tulee vaan niin spontaanisti sellaisillakin ihmisillä jotka ei niitä "harrasta". Kurja kuulla että menetys on "paskaa säkää" mutta se on minustakin parempi ja toivottavampi selitys kuin se että no teissä on selkeesti jtn vikaa ! se luo sitä toivoa että mikä todennäköisyys on seuraavassa raskaudessa tapahtua ko asia uudelleen.. ironista että viikot oli vain suht samat :headwall:
Nyt surulle tilaa ja kun ja jos jaksatte niin uudelle elämälle on aikansa ja paikkansa later.. :hug:
Paljon jaksuja Unicco murunen sulle ja perheelle :heart: !!

:heart:llä am
 
Unicco ihanaa miten positiivinen olet. Sinun täytyy olla todella vahva ihminen. Tuhannesti jaksamisia ja halauksia! :hug:

Mulla alkoi juuri loma ja lähdetään viikonloppu reissulle. Eilen päättyi myös opiskelu joten nyt yritän ottaa rennosti ja nauttia raskaudesta.

Hyvää viikonloppua teille kaikille! Täytyy sanoa että tämän pinon ihmiset ovat todella ihania ja täältä saa tukea aidosti. Kiitos kaikille!

Päksäkkä 18+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja SusSoo:
Iltsu :/ no voi kökkö, että taas vuotelet. Tsemppiä!

Kleo :wave: mä kävin tänään neuvolassa ja hymyilin vaan vaa'an lukemalle... Jos jotain positiivista, niin vielä toistaiseksi painan vähemmän kuin tuo mun toinen puolisko :saint:

Sussoo ja Suloinen 21+6 :heart:
Hihii, paino oli mulla noussut vaan 125 grammaa per viikko :LOL:
 
Neukkukuulumisia..

rv 36+0 (35+0)

Paino 73,4kg (74,1kg), lähtöpaino 66,7kg
Turvotus +/-
RR 133/97, odottelun jälkeen 132/93 (132/96, 127/90)
Pissa puhdas edelleen
Hb 111 (3 vkoa aiemmin oli 124, nyt unohtanu ton raudan syönnin)
Sf-mitta 29cm (30cm)
RT
Mytyn syke 160 kunhan rauhoittui. Sama ku viime vkolla. Liikkeet jälleen ++.

Eli eli.. Sf-mitta laskenu sentin.. Paineet turhan korkealla ja siinä rajoilla, et pitäiskö verenpainelääkitys aloittaa. Yläpaine on viel iha ok, mut alapaine kuulema liian korkealla. Ja sf-mittaa seuraillaan.. Jos edelleen laskusuuntanen ens vkolla ni sit lähettää todennäkösesti ultraan.
Tuo sf-mitta ja paineet nyt vähä mietityttää mut kahtelen rauhassa ens vkoon ja ehkä sinne 24.pvään asti ku o lääkäri enne ku alan huolestua viel :)

SS/ mytty 36+0
 
Unicco: voi pikkuista, huonoa onnea ollut matkassa siis rutkasti. Hienoa kun jaksat ajatella jo noin valoisasti, sinulla on asenne tosiaan kohdallaan :heart: Paljon voimia ja aurinkoa kevääseen

SS: olisikohan vauva jo laskeutunut kun kerran sf-mitta on pienentynyt? Mut on passitettu kaks kertaa ultraan kun maha on ollut liian pieni käsikopelolla ja sit ultrassa kuitenkin kaikki ok. Omalle mahalle kävi niin, että sf-mitta vaan polki paikallaan ja sitten maha "romahti" alas kun vauva kiinnittyi. Nyt siis 35+2 (tai 36+?) ja sf-mitta 29. Ja jos sun kohdalla mittaustuloksissa on vain viikko väliä, niin varmasti mittaan vaikuttaa sekin, oleileeko vauva mykkyrällä vai x-asennossa mittaushetkellä =)

Ox 35+2
 
Oxford ei se ollu :/ Tunnen iteki, et on suht ylhäällä ja neuvolatätiki sano, et ei se laskeutunu oo ku on suht korkeella.. Ja kyllähä se asentoki paljon vaikuttaa toki, eli eiköhä siel kaikki ok ole, mut hyvähä se on varmistaa jos jatkuu tuo laskusuuntaan meneminen..
 
SS, eiköhän kaikki ole kuitenkin OK, mutta hyvä kun pääset ultraan jos tarve vaatii. Mua on peloteltu sf-mitalla pahanpäiväisesti jo kahdessa eri maassa, se on kuitenkin mukavaa, että neuvolantädit suhtautuvat vakavasti asioihin, vaikka itseä vähän risoo :/ Mahtavaa muuten kun voit niin hyvin vielä! Itseäni kolottaa joka paikasta, mutta sinnikkäästi liikun ja yritän puuhailla juttuja kuten ennenkin.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille :flower: Taidan lähteä kävelylle kun on niin kaunis auringonpaiste taas B)

Ox 35+2
 
Mä olen ihan sanaton ja voimaton Unicon vuoksi. Omakin raskaus tuntuu siltä että eihän tämä nyt voi totta olla. Tai että vähintäänkin jotakin menee pieleen hetkenä minä hyvänsä. Nyt pitäisi jostakin pystyä kaivamaan sitä kuuluisaa optimismia. Viikotkin matelevat.

[/b]SS tsemppiä, komppaan Oxfordia, kaikki on varmasti ihan hyvin!

Teitähän on täällä ylipäätään nyt aika monta, joita voidaan tosissaan ryhtyä jännäilemään ja synnytystä odottelemaan! Ihanaa! Ja tervetuloa kaikki
uudet, yhtälailla ihanaa, että plussia ja hyviä ultrakuulumisia on tullut! :flower:

Kerttu ja Oliver ja POKS 15+0
 
Unicolle vielä :hug: kuten muutkin ovat jo kirjoitelleet, olet mahdottoman vahva ihminen :hug:

Tinttam osanottoni :hug:

Uusille onnea :heart:

ON... Selkä jumissa lähes joka päivä ja taas vaihtelevasti suppailee. Jee jee...

HP & Pikkuinen 26+1
 
Uniccolle paljon voimia :hug:

ON: Viime yö oli ihan tuskaa. Mikään asento ei ollut hyvä, kun tuntui, et virtsarakko poksahtaa hetkenä minä hyvänsä. Parhaalta tuntui maata selällään, silloin ei tuntunut niin pahalta kuin kyljellään. Arvatenkin siinäkin asennossa jokin sitten mätti. Tietenkin meidän kissa-neiti päätti "tanssia ripaskaa" (sillain teputtaa etutassuilla ja pehmustaa paikkaa) juuri mun virtsarakon kohdalla. Ai hemmetti kun teki ilkeetä. Hereillä ollessa ei ole läheskään yhtä herkkä tuo rakko, ei varmaan vaan tykkää makuuasennoista.
Että näin valitusta tänään.

pinkkimieli ja nimetön 7+0 POKS!
 
Unicco olet vahva ja rohkea nainen. :hug: Uskon ja toivon että teille on vielä luvassa pienokainen. Uuden raskauden aika ei ole vielä huomenna, mutta toivottavasti pian. Lohduttavaa kuulla että kyseessä on vain sattuma. Paska säkä. Kyllä Onnetar ja Kohtalo taas pelaavat julmaa peliä. Kovasti voimia ja jaksamista toivottelen teille sinne surun keskelle. KEvät tulee, kesä tulee ja aurinko tulee esiin. Toivottavasti surun taakka jossain vaiheessa hellittää ja pääset henkäisemään. Valoisaa kevättä! :heart: :heart:

EM ja Dodoliina 31+3 :heart:
 
Unicco :hug:

ON:
Lähdetää kohta ajamaan mökin rauhaan pariksi päiväksi, tätä on odotettu!
Koiruli pääsee temmeltämään kiellotta ja hihnatta, ja itse saa maata takan lämmössä :heart:
Tänään alaselkä juminnu ihan kauheesti, onhan se ihan normaalia?
Muuten on kaikki menny edelleen ihan ilman mitään kummia, mut tänään oli ihan kammo aamupv, tuli vessanpönttö tutuksi ja päätä särki niin maan vimmatusti.
Onneksi iltaa kohin taas helpottikin :)
Sunnuntaina poksuu, mulle tärkeä päivä, 12+0.
sitä ootellessa.
ens viikon to olis sitten se ultrakin, peukut pystyy kaikilla et siellä on kaikki edelleen kunnossa.. !!
kovin oon kyl ite positiivinen :)

dada ja rakkahin 11+5 :heart:
 

Yhteistyössä