**KESKENMENON JÄLKEEN PLUSSANNEET ** maaliskuu <3

Nyt ei aamu menny iha putkeen :LOL: Mul olis ollu hampila klo 7.30. Muistin sen vasta 7.15!!!! |O Muistin siis, et se on 16. pvä mutten tajunnu, et se on maanantai.. Jotenki muistin, et ois tiistai ja sit ke ois neuvola.. Nooh, minä sitten n. 7.13 heräsin vessaan, katsoin puhelimen ja sit vasta huomasin muistutuksen! Oli siis känny äänettömällä.. Tietty sit säntään tukkaputkella (autolla) sinne iha persiistä vedetyn näkösenä ku tul "hitusen" kiire.. Autolla menee noin 10min. sinne. Hampilan täti ol yrittäny soittaa vasta 7.19!!!! |O :kieh: Kännykkä siis oli jääny äänettömälle edellee ku oli nii kiire..

Ja ajaessa sinne mulla sattu jalkoihin iha mielettömästi.. (niis o jotai kramppeja ja kipuja joskus) Sit ku pääsin sinne ni se pahotteli sitä, et ei hammaslääkäri ookaa paikalla, ku on lapsi sairaana.. Noh, sit soitti joku muu sille ja sille se yritti jotain uutta aikaa sopia ja sit ku lopetti sen puhelun ni yritti mulle tarjota sitä aikaa, joka ois ollu 31.pvä ku sille toiselle ei käyny. Sanoin, et no sit menee kyl liian pitkälle se aika ku mul on se LA 10.4... Kummastipa sit löytyikin aika ens torstaille klo 15.30. Voi juma etten sano!! Tää siis oli TOINEN kerta ku siirti sitä aikaa. Muutoin mul olis ollu jo 34-35 vkolla se aika. Ja hyvin tiesivät et mullon pian LA, et sen vuoks tulis käydä aika pian.. Noh, onneks ees sai ton ajan noin pikaiseen..

Et semmonen aamu :D

SS/ mytty 36+3
 
Pinkkimielelle tsemppiä ultraan! :hug: No... sanotaanko että nyt mä uskon jo että me saadaan tämä lapsi syliin asti. Mut rakenneultran jälkeen aloin jo olemaan aika varma. :) Mut tietynlainen huolehtiminen varmaan tulee jatkumaan seuraavat 30 vuotta. :p

 
huomenia!

onnea vauvan saaneille! :flower:

pinkkimieli onnea ultraan!

suukkosuulle kuullostaa ( ikävä ) kyllä ihan raskausmyrkytys oireilta. onko sulle tullut turvotusta? sulla on niin hyvin viikkoja että ei sen suhteen ole hätiä mitiä!
raskausmyrkytyshän on pääsääntöisesti ensisynnyttäjien kiusana. tosin sisarellani se ollut molemmissa raskausksissa. ensimmäinen käynnistettiin rv 36 ja toinen rv 37. kaikki meni hyvin ja pääsivät kotiutumaan kuten muutkin. joten nou hätä. kyllä meiän terveydenhuolto tosiaan on hyvin korkealaatuista!

(.) ei uutta eikä ihmeellistä..

voikaahan paksusti!

iltsu & beibe rv jotain
 
SusSoo, samassa veneessä ollaan. Mulla kanssa paineet olleet tosi alhaiset, maksimissaan yläpaine käynyt sadassa, yleensä noin 90. Huippaa siis. Mulla normipainekin alhainen, mutta tämä on jo hiukan liioittelua. Luulisi, että pitäisi päineiden nousta, kun verimäärä lisääntyy etc.

Pinkkimieli supertsempit ultraan. Kohtahan se jo on! Ja kaksi olisi oikeasti ihan huippujuttu :heart: :heart: !! Se huolehtiminen ehkä inasen helpottaa joka ultran ja joka sydänäänien kuuntelun jälkeen (ainakin hetkeksi), mutta kai meistä moni on siinä tilanteessa, että oikeasti voi huokaista vasta kun vauva on sylissä! Ja siitä alaa sitten soisenlainen huolehtiminen, kuten EM tuossa kirjoitti!

SuukkoSuulle, kyllä on maanantai-aamut mukavia! Hiukan kuitenkin täällä hymyilytti tuo meininkisi, sallinet? :)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
 
Pinkkimieli meillähän on hyvin samanlaiset nuo tarinat. Ainoa ero on, että mä kyllä hieman pelkäsin keskenmenoa ekallakin kerralla. Mutta riemuitsin kun tuli 12 viikkoa täyteen. Sit sillon nt-ultrassa 12+2 selvis, että pieni oli kuollut jo viikolla 9-10. Ja mulla oli kovaa pahoinvointia vielä tuon viikon 10 aikana ja jälkeen. Mutta siis nyt tällä kerralla pelko on ihan koko ajan läsnä. Joka vessareissulla pyyhkiessä pitää tarkistaa, että ei ole verta ja mahan nippailut pelottaa. Ultran jälkeen pelko ei helpottanut, kun nyt taas tietää mitä menettää. Elän toivossa, että nt-ultran jälkeen uskaltaisi sit jo hieman ottaa rennommin. Eli ihan vaan lohdutuksen sanoiksi nämä, että ihan samoja kokemuksia ja pelkoja täällä käydään läpi. Ja onnea ultraan! :hug:

Sairaslomalla täällä ollaan taas pahoinvoinnin takia. Viikko jo mennyt ja huomenna neuvola, jossa varmaan pitää pyytää lisää saikkua. Aika kamala olotila suurimman osan aikaa. :x

Barbapörrö ja Sisu :heart: 7+4
 
Riine ja Tauski onnittelut vauvoista!

SS toivottavasti ei ole raskausmyrkytys. Onneksi sulla on hyvin jo viikkoja kasassa!

Pinkkimieli onnea ultraan. Mä lakkaan suurimman huolehtimisen varmaan rakenneultran jälkeen jo siis kaikki on hyvin.

Mä ehkä tunnen liikkeitä. Sellaista jännää kuplintaa ja muljahtelua on tuntunut viime viikon keskiviikosta lähtien. Vosikohan olla?

Ihanaa, nyt voin aloittaa kotihommat taas kunnolla ja siivoilla rauhassa kun koulu on loppu! Siis aivan uskomattoman helpottavaa!

Voikaahan kaikki hyvin! :heart:

Päksäkkä 18+6
 
Pikaiset terkut kaikille! B)

Meillä neiti pitää äidin niin kiireisenä, etten juurikaan enää ehdi nettiin kuin sähköpostit tarkistamaan. :D Vaan niin sen kai pitääkin olla.

Vauva-arki on lähtenyt sujumaan ihan ok, vaikka juu, raskasta tämä on. Raskaampaa kuin osasin ikinä kuvitella. Silti en hetkeäkään antaisi pois. =) Klisee juu, mutta totta. Vaunulenkeille on nyt päästy kaksi kertaa ja mutsi on todennut olevansa s-u-r-k-e-a-s-s-a kunnossa. :xmas: Noh, tästä on tie vain yhteen suuntaan...

Imetys on edelleen hanurista, mutta sen suhteen olen vähän jo luovuttanut. Siis en sinänsä, edelleen imetän ja toivon, että homma lähtee vielä sujumaan paremmin ja ylipäätänsä jatkuisi vielä ainakin muutaman kuukauden, mutta en enää stressaa sen kanssa. Meille nyt sattui vauva, joka ei vain syö tissistä (enää ) kunnolla. Tiedä sitten, johtuuko imettäjästä, vauvasta, alun hankaluuksista (hitaasta maidonnoususta) vai mistä, mutta riittävän monta päivää asiaa itkeskelin ja totesin, että tärkeintä kuitenkin on, että vauva saa ruokaa. On se sitten rintamaitoa tai korviketta. Toistaiseksi mennään rintamaidolla täysin, mutta kun vauva ei syö kunnolla tissistä suoraan, joudun pumppaamaan suurimman osan ja antamaan sen tuolle pullolla.

Mutta papu kasvaa ja voi hyvin. Tosin hänellä paljastui pieni syntymävika ja sen vuoksi ollaan jouduttu juoksemaan lääkärissä. Ei hätää nyt, mutta voi kuulemma tulevaisuudessa muuttua vakavaksi, mistä johtuen vika joudutaan leikkaamaan parin kuukauden sisään. :| Pelottaa antaa noin pientä nukutettavaksi ja leikattavaksi, mutta lääkärit on vakuuttaneet, että vaihtoehto voi olla paljon kamalampi. Mutta katsotaan, asian tutkimukset on kesken.

Omaa napaa vain tällä kertaa... Pakko lähteä pikasuihkuun ja pukea päälle. Kohta alkaa taas syöttösessio. Arvioitu kesto vain n. 2 h... :xmas:

T. Kärppä ja unipupu (jo melkein 3 viikkoa! :eek: )
 
maanantaita!

kopsaanpa eka tähän omat neuvola kuulumiset..

verenpaine 125/93.. eli alapaine koholla.. mulla ollut siinä 120/73 paikkeilla koko ajan..
pissa ok
painoa ei ollut tullut lisää
sf mitta 33cm, sekään ei ollut kasvanut
pikkuisen syke ja liikkeet ok.

pikkuinen on alhaalla ja kiinni. sanoi että paikat kun vaan aukee niin sieltä tullaan =)
Sain kotiin verenpaine mittarin ja pitää mittailla nyt. Aamulla soitan neuvolaan ja sitten katsotaan pitääkö lähteä polilla käymään.
Ja varmaan pitää käydä loppu viikosta pissanäyte vielä antamassa että ei ainakaan valkuaista(??) ala kehittämään siihen.
Itsellä kun on ollut nyt vähän huonompi olo monta päivää ja valopilkut juoksee vaan näkökentässä. Mutta huomenna ollaan viisaampia.

Kärppis: Ihan niin kuin sanoitkin niin tärkeintähän on että pikku Papu kasvaa ja voi hyvin. söi sitten pullosta tai tissistä =)
Ihanaa kun kerkesit edes vähän käydä kuulumisia laittelemassa!
Toivottavasti ei mitään kovin vakavaa ole ja leikkaus menee hyvin, :hug:

Päksäkkä: Ihan hyvinhän siellä voi pikkuinen äitiä jo kutitella :D

jep, jep.. muuten ei omaan oloon mitään kummaa.. käytiin aamulla kaupoilla ja siellä tuli muutama kivuton supistus.. masun veti kovaksi ja tuli ihan kamalan kuuma ja vähän heikko olo mutta ohi meni. väsymystä ja jalkojen särkyähän tämä on |O menkkamaista juilintaa edelleen miltei jatkuasti.

nyt tekemään kasvissosekeitto niin pääsee mies syömään.. puukuormaa tuolla purkaa. Itse aloin koiralle uutta makuualustaa ompelemaan.

danjuska ja vilma 38+2
 
kerttu toki sallin:D Muaki pisti naurattaan siinä ku lähtöä sinne tein :LOL: Ku olin varmaa aika mukava näky ku suoraan sängystä hilpasin autolla sinne.. Ensimmäiset housut jalkaan mitkä ulottuvilla oli ja pipo päähän, hiukset kauhian näköset yms.. Mut nooh, onneks sai sen ajan ees torstaille :D

Iltsu sitä miekin mietin.. Ku mulleha vko pari sitten oli tullu turvotustaki yhtäkkii kolmen kilon verran.. Tai siis paino nous 1290g per vko sen parin vkon aikana.. Ja sormukset yhtäkkii jäi vaan mahtumatta sormiin.. Et en tiiä sitten. Ku tänää sit taasen ei oo särkeny päätä.. Et eiks jos ois myrkytys tulossa/tullut ni nytki pitäs päätä särkeä?

Barbapörrö toivot. pian pahoinvointi helpottuu! :hug:

Danjuska sullaha sit alapaine oli iha samoissa ku mulla! Toivot. ei ois sitä raskausmyrkytystä sullakaa ja jos on ni ei pahaks menis! Tosin sul on jo vkoi nii hienosti et hyvin vois jo käynnistellä :) :hug:

Kärppis voi että:/ Rankkaa ja sit vielä tuo syntymävika.. No mut toivot. ei ois pahempaa! Tai ettei jatkossakaan pahaksi muuttuis! :hug: Toivot. imetys lähtis sujumaan ja arkikin helpottuis! :hug:
 
Huoh Mulle ei kyllä sovi nuo rautatabut :( Vatsa ollu kipeä 3 päivää, suolistossa ei liiku mikään eteenpäin.. Yölläkin heräili vähän väliä masukipuihin.. Vauvallakin varmaan tukalaa kun riekkui ja keikkui ympäri yön.. :|

Noooh, mulla nää päivät on nukkumista, suihkussakäyntiä ja syömistä.. Ei oo velvotteita mitään.. Yks kaverikin sanoi että mie saan kunnolla levätä nyt ennen vauvan tuloa, mikä on ihan hyvä =)

Parin viikon päästä ois se lääkärineuvola jee!!! Saa kurkkia pikkuisen kasvua ja toivottavasti varmistaa sukupuoli uudelleen :heart: :heart:

Mulla ei vauvan menettämisen pelko katoa näköjään minnekkään.. Muutaman viikon saattaa olla poissa mutta sitten taas alkaa mietityttää että entä jos selvitään synnytykseen tai kotiin asti niin entäs ne kätkytkuolemat ym kamalaa.. Hapenpuutetta synnytyksen aikana pelkään kans.. :| Kaikki pelottaa

Pelottaa myös että pärjäänkö äitinä, osaanko kantaa vauvaa, imettää, vaihtaa vaipat, kylvettää.. Ja mistä erotan sen että mitä vauva itkee.. :eek: Ja et osaanko pukea vauvaa sään mukaan..

Joo kunnon panikointia ilmassa :LOL: Petasin beibille sängyn valmiiks tänään ku eihän tuohon laskettuun aikaan oo ku kolme kuukautta :LOL:

kleo :heart: sara 26+4
 
Onnea oikein paljon teille vauvaantuneet :heart: :heart:

SS toivotaan ettei olisi myrkytys... Muista mennä näytille jos alkaa tuntumaan siltä :hug:

ON... Täällä taas tunteet heittää laidasta laitaan, itkua ja naurua ja välillä jotenkin syyllinen olo ihan ihme asioista :whistle: Ja selkää särkee, taas. Ei olekaan pariin päivään tuntunut missään |O

HP & Pikkuinen 26+4
 
Ny ku otin tos torkut, ni sitä ennen huomasin et mun jalat on IHAN tönköt.. Siis niin täynnä turvotusta et iha ko pikkulapsen jalat verrattuna muute kroppaan. Sit nukuin ja välil tuntu päässä oudolle ja sormet puutu ja kaikkee. Nooh, onneks se neuvola on keskiviikkona, et jospa tää tästä asettuis.. Mut pitää kyl sanoo siel tuosta kauheesta turvotuksesta ja pääkivusta.. Nyt siis kunno pääkipua ei ollu mut semmone tosi outo olo vain.
 
Suukkis en mä usko että se siitä teestä johtuu... ei sen ainakaan pitäis aiheuttaa mitään tuollaista. Ei mikään yrttitee vaikuta sillai PAM -kertaheitolla... tai no ellet sä oo jollekin allerginen... hmm.

Kleo niin sullahan on jo kokemusta vauvasta... mut se sun esikoinen oli jo vissiin koululainen? vai muistanko ihan omiani... :p et kyllähän siinä ehtii unohtua. :)

Kärppis :hug: toivottavasti ei ole vakavaa ja että leikkaus menee hyvin. :heart:

(.) söin liikaa mokkapalaa ja nyt ällöttää... :LOL: :x Sen siitä saa.... Comfort Food. :p
eka ilta yksin kotona tällä viikolla niin pitihän se tehä vähän lohturuokaa. :D :D

EM ja Dodoliina 31+6 :heart:
 
Heips!

Kärppä :hug: imetyksen ja syntymävian kanssa. Juu ei ne ekat viikot helppoja ole. Hormoonit heittää häränpyllyä ja sit on tietty univelat sen päälle. Esikoisen kans tuo kaikki oli yllätys, nyt tiesin odottaa, joten ei mikään latistanut olotilaa.

SS toivotaan ettei sulle tuu raskausmyrkytystä. Se on niin salakavala paha.... |O

kukamitämuutahäh....

Heinis
on palannut maisemiin. :flower: :flower: :flower: Paremmalla onnella nyt siis. :heart:

Unicco :hug: Olipas diagnoosi: huono tuuri. En oo koskaan kuullut et tolleen voi käydä. :ashamed: Jaksamista asian kanssa ja voimia.

Täällä voidaan hyvin. Poju kasvaa tasaiseen tahtiin (on nyt n 5,5kg). Kovasti tarkkailee ympäriinsä ja hymyilee. En voi valittaa ollenkaan. Jos nyt jotain toivoisi, niin olis se et ruvettais nukkuu koko yö umpeen....

NP ja "Tirri" 2,5kk
 
Päivityksiä tännekin mitä omaan pinoon...

Nt-ultra takana ja kaikki hyvin! Lääkäri sanoi että saa huokasta helpotuksesta aika paljon, sillä rakenteet näky todella hyvin ja terveeltä näyttää. :heart: Turvostusta oli 1,1mm. Vielä en tietenkään voi ihan kokoaan huokasta helpotuksesta, vaikka vähän huojentunu olo on kuitenkin. =)

Vkon sisään tulee soitto jos veriseula hälyyttää, toivotaan että ei tule sellasta soittoa.

Vkotkin varmistui vihdoin ja viimein ja selvis, että todellakin viime ultrassa sikiö mitta mitattu päin hanuria eli oli mitattu liian pieneksi. Nyt vkoja tasan 12+0 ja LA 29.9.09 joten voit ElinaMaria päivitellä. =)

:heart: :heart: :heart:

nöttis & kirppu rv 12+0 POKS!!

*muoks!* Siellä me 4D:llä kirppua tuijoteltiin, ihanaa!! :heart:
 
Moikka!

En malta odottaa että päästään kunnalliselle puolelle ultraan, joten varasin yksityiselle ajan 1.4. Sillon pitäis olla viikkoja kasassa AINAKIN 6+5, eli jos syke on olemassa ja kaikki ok, niin pitäis näkyä. Jännittää, pelottaa ja kaikkee. Toivon niin kovin että siellä olis pieni :heart: joka pumputtais kovasti.

Onnea kaikille hyviä kuulumisia saaneille, ja vauvautuneille :flower:

Täällä edelleen väsyttää, huimaa ja mahaa kouristelee aika ajoin..Kahvi maistuu edelleen ja LIIAN hyvin, eikä oikein mikään muukaan ällötä sen kummemmin. Tasainen olotila kaikin puolin, jos mielialan heilahteluja ei lasketa :p
 
nöttiäinen onnea hienoista uutisista! Ja poksuista! :) Päivitin listalle!! :wave:

NP olipas kiva kuulla taas teistä! :D Ehkä se pikkuhiljaa alkaa nukkumaan kunnon yöunia... toivossa on hyvä elää sanoi lapamato. :)

Heinis uskoa peliin. :) Me pidetään kaikki sulle peukkuja! :D

Täällä poksutaan kans. :D



EM ja Dodoliina 32+0 POKS!!! :heart:
 
moro

Hienoa että ultrassa hyviä uutisia Nöttiäinen :D

EM: Voi kun näpsäkän näköinen masu sulla =)

NP: Just eilen mietin että mitäköhän teille kuuluu kun et oo käyny mitään kirjottelemassa.. hienoa että tännekkin ennätit =)
Eiköhän ne yöt vähän pitene kun kiinteät saa sitten aloittaa. meillä ainakin vaikutti vähän pidentävästi unijaksoihin kun sai vellin illasta antaa.

Minut määrättiin huomenaamuksi verikokeisiin.. (massu kutiaa ihan järkkynä) ja sitten to aamuna on polille aika.. kaiketi ultraavat ja kattoovat että kaikki ok.
Turvotusta pamahtanut eilis illasta ihan kunnolla... :|
verenpainetta pitää nyt kotona seurailla ja vaavin liikkeitä että liikkuu normisti (ainakin tähän mennessä sen suhteen ei hätää :) )

danjuska ja vilma 38+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Kleo mut sullaha on jo toinen tulossa ni mite sie nii paljo panikoit tuota osaamista jne? Vai miten sulla sit esikoisen kans meni?
Esikoisen kun sain niin olin 16 vuotias ja luonani asui siskoni+ äiti auttoi vauvan hoidossa paljon.. Tuntuu että siitä on niiiiin kauan aikaa.. En muistakaan mitään kylvetyksistä ym :eek:

Tosin kaverini jolla lapsilla myös 8 vuotta ikäeroa on sanonut monesti että sen vaan yhtäkkiä osasi ja muisti =) Kyllä ne muistuu mieleen.. Taitaa kuulua raskauteen nää ajatukset :LOL:
 
Kyllä se elämä taitaa voiton viedä...
Pientähän tämä on tuohon Uniccon koettelemuksiin
nähden. Hienoa miten jaksat kuitenkin olla niin positiivinen.
Ihan meinasin penkiltä pudota tuota lehmä-juttua lukiessani!
Samat ajatukset myös täällä.. :D

Täällä tyhjennys tapahtui osastolla ilman kipuja, josta
kaiketi oltava tyytyväinen...kai sitä sitten uskaltaa vielä
joskus kokeilla..?? Vielä kun tämä vuoto loppuisi niin
saisi jatkettua eloa ja päästä surusta yli.

woodoo meillä oli syksyllä se KU josta jouduin ihan
leikkauspöydälle asti. (poistettiin vasen johdin)
Tämä oli sitten sen jälkeinen raskaus ja kesken meni...
Että voi ihmisellä olla huonoa säkää...!

Dadalle tsemppiä ultraan, kyllä se hyvin menee!
:heart:
Kaikille ihanaa odotusta...toivottavasti tapaamme vielä... :wave:
 
Danjuska, epäilevätkö sulla hepatoosia vai mitä? Mulla oli just tuo kutina esikoista odottaessa ja verikokeisiin piti lähteä sairaalaan etä saadaan tulokset nopeammin. Ja kun tulokset tuli, heti osastolle melkein koko loppuajaksi... Onneksi "vain" reilu viikko, kun sitten käynnistivät. Mulle kyllä riitti sekin, en tykkää yhtään olla sairaalan muovisängyissä jne |O

Mitäs tässä muutakaan, huomenna taas poksuu :heart:

HP & Pikkuinen 26+6
 

Yhteistyössä