***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammi-helmikuussa***




NIMI..........IKÄ.......SYNNÄRI.....KM.............MONESKO

MARRASKUU 2007:

1.11
Viivin.......................38v......LUS........KM 03/06..................2.

16.11
Vimpula05ja07........32v......KYS........KM 11/06 ja 01/07.....2.

JOULUKUU 2007:

9.12
Riikkuli................29v.....TYKS.....KM 03/07.....2.

28.12

Enkuli.................27v.......KYS.....KM 03/07.......1.

HELMIKUU 2008:

25.2
Vinja..................28v.....PHKS....KM 02/06 ja 02/07....2.

MAALISKUU 2008:

5.3
Sipuli..................24v......PHKS.......KM 12/06....3.

13.3
OIkukas.............23v.....Kättäri....RK 06/03 KM 05/05 TM 01/07....1.

16.3
Ninni78..............29v.......TYKS......TM 05/07.....3.

HUHTIKUU 2008


22.4
Puella................40V.......OYS........KM 05/07....4.

23.4
Malttamaton......27v........NKL.......KM 08/06 KR 11/06...........1.

24.4
Mymmelis.........................LS......KM 05/07 ja 07/07...1.

26.4
Mimmuli82.........25v......SEKS.......KM 06/07.....2.
PulttiBois...........25v.......NKL........KM 02/07.....3.

TOUKOKUU 2008


13.5
Beccy.................33v.......Jorvi.......KM 06/07.....2.
Repa..................28v.......KOKS.....KM 02/07......1.

24.5
SatuA................28v........NKL........KM 03/07.....3.

26.5
Hiidi...................28v......Kättäri.....KM 05/07.....3.

KESÄKUU 2008:

3.6
Amira.............................VKS........KM 06/07.....2.

7.6
Marleena83......24v.......SATKS.....KM 07/07......1.

8.6

Dulle.................32v.......SATKS.....KM 07/07......1.

9.6
Stoppis..............29v........KYS.......RK 07/07.....3.

17.6
Tuutikki.............23v........EKKS......KM 02/07......1.

18.6
Wiivi84.............23v.......KOS........KM 09/06......2.
EevaRouva.......27v.......NKL........KM 07/07......2.

27.6
Vio-la............................................KM 07/07......1.


HEINÄKUU 2008:

1.7
SatuKa..............30v........................KM 05/07.....1.ja 2.

6.7
MargeSimpson...25v.........PHKS...KM 07/06,10/06...4.

18.7
Äitee2................28v.........EKKS....KM 06/07......3. ja 4.

23.7
Adrian-80..........................KPKS..........................1.

24.7
Gatsu................25v..........TAYS....KM 06/07........1.
Minda...............24v...........SEKS....KM 07/07........3.

26.7

Jemima.............25v..........K-SKS...KM 07/07........1.

ELOKUU

7.8
Perämaan emäntä.............KYS.....KM 06/07.......3.
Eliisa80............27v............TAYS...KM 05/07 ja 09/07....3.
Aurinkoenergiaa...27v......KAKS....KM 06/07.......3.

13.8
Irtosora............35v......................KM 08/07.......1.

SYYSKUU

3.9
Tinii..................21v........Kättäri........KM 02/07.......1.

9.9
Katjuska-78.......29v........SAS.......KM 11/07.......3.

21.9
Viuhtis..............27v........TAYS......KM 12/06 ja 11/07.....1.

28.9
Siilura...............28v......................KM 10/07........1.

LOKAKUU

7.10
Miikkis.....................PHKS........KM 12/06, TM 02/07, KM 05/07....1.



SYNTYNEET

Viivin 07.11.2007....50cm.....3610g.....

Vimpula 17.11.2007...50cm...3504g....

Riikkuli 19.12.2007...54cm....4450g....



Ja linkit edellisiin keskusteluihin:
http://keskustelu.kaksplus.fi/t805193
http://keskustelu.kaksplus.fi/t877205
http://keskustelu.kaksplus.fi/t912799

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KPKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Siinä meille tammikuuksi lista, helmikuu kun joskus saapuu ni voisin testamentata sivun päivityksen jollekulle kellä laskettu aika sit vähän kauempana kun ite ei sit enää tiedä millon lähtö tulee!

Onnellista uutta vuotta kaikille!!! Kohta ne pikkunyytit saadaan syliin :heart: !

:heart: :Ninni ja Kirppu 29+1
 
Ninni vastasinkin siulle tohon toiseen listaan mut siis sen takia ultrataan noin usein kun seuraavat virtauksia ja istukoiden toimintaa.Kummasakin aikasemassa raskaudessa ollut myrkytys ja aina pahempana ni ihan sen takia tarkkailevat vaikka tää onkin se turvallisempi muoto kaksosodotuksesta.

Hyvää Uutta Vuotta kaikille :flower:

Äitee ja tuplat 11+4
 
Minäkin tänne listoille voisin tulla vaika kovasti pelottaakin ettei pieni pysy matkassa mutta Katjuskan kanssa aloitellaan Syyskuisten plusasatoa eli täällä menkkojen mukaan LA olisi 3.9 :heart:

Ikää on huimat 21 vuotta. Km koettiin 02/07 ja ensimmäistä yritetään kovasti saadaan syliin :heart:
 
Tuhannet kiitokset :heart:

Tulen olemaan todellinen pain in the ass-tapaus teille kaikkine kauhistuksine ja pelkoineni mutta toivottavasti jaksatte :flower:

Harkitsen juuri neuvolaan soittamista jotta saisin mahdollisimman pikaisesti ajan ja vähentäisin stressin märää jos saisin ammatti-ihmiseltä järkeä hieman päähän.. olisiko vielä aivan liian aikaista?
Ultrassahan ei mitään oikeen vielä pariin viikkon näy mutta jo pelkkä jutustelukin voisi auttaa ja myös jos olisivat oikein ymmärtäväisiä ja pääsisin mahdollisimman pian sitten myös ultrailemaan..

Pelkään vaan että täällä Helsingissä jonot ovat kovat ja ymmärrystä ei kauheasti liikene mutta..
 
No niin jokohan sitä minäkin uskaltaisin liittyä listaan...
Täällä onkin tuttuja tuolta "km jälkeen kuumeilevista" :wave: :heart:
Eli ikää 25 vuotta, synnäri K-SKS, km 07/07 ja esikoinen tuloillaan.
LA 26.7.

Tinii: Mikä sun tilanne on noiden kipujen kanssa?

Hyvää uutta vuotta 2008 kaikille!
 
Tinii kyllä muakin alkuraskaudessa vihloi ja juili masusta menkkamaisesti ja toisinaan tosi ilkeestikin, on noita kohdunkasvukipuja, huolestuttaa ja murehduttaa tietysti enemmän kun on jo huono kokemus takana, eiköhän sunkin masukivut oo vaan niitä kasvukipuja! Sit niitä repäisykipuja tuli myös yskiessä, aivastaessa, sängystä noustessa ja myös jos jotain joutui kurottamaan. Soita kuitenkin ihmeessä neuvolaan jos painaa mieltäsi niin paljon!

:heart: :Ninni ja Kirppu taas.... Ei, en oo koko päivää ollu koneella :LOL: :LOL:
 
Mulla oli lisänä vielä kova alaselkäkipu.. Mahakivut vielä osasin ottaa normaaleina mutta sitten kun toi selän juilinta eilen alkoi niin kyyneleet vieri pitkin poskia..

Toivotaan Toivotaan Toivotaan Toivotaan Toivotaan että meidän kaikkien nyytit pääsee turvallisesti perille :heart: :heart:
 
Heippa!

Terkut neuvolasta.

RR 100/62
Sykkeet 155 ja liikkeitä runsaasti. Hirvee rymähtely vaan kuulu kun kaveri luikki anturia pakoon :D .
Paino vihdoin kasvamaan päin, jopa 270g! :p
SF-mitta 19 - eli reilusti yli käyrien. :whistle:

Seuraava käynti n. kahden viikon päästä meidän matkasta johtuen.
Viikonloppuna tuleva isäkin bongasi pari liikettä vatsanahan läpi. Iltaisin alkaa olla jo melkoinen vipellys vatsassa :) . On se niin hellusta.

Riemukasta ja vauvaisaa uutta vuotta jokaiselle!

-A- 17+6
 
hyvää uuttavuotta 2008 vaan kaikille naisille pinossa :flower: :heart:

plussanneille :heart: ja tervetuloa

repa mullakaan ei liikkeet tunnu ei vaikka miten kuulostelis. mulla on sellainen maha ku oisin viimeisilläni (kerroin jo aikaisemmin, et mun mahasta tulee valtava, mut nyt se isompi ku koskaan aikaisemmin, ja muuten en leviä, vaikka paino nousee). ja kaikki kyselee joko tuntuu..joko...joko....joko.... ja mä oon et ei tunnu. aikaisemminkaan en tuntenu ku viikoilla 20++ ehkä vasta viikoilla 22, mut nyt mua on alkanu epäilyttää, MIKS EN MÄ TUNNE NIITÄ???? kaikkea se yleinen painostus saa aikaan. onneks on toka ultra 7.1 ni sittehän sen näkee.

riikkuli :heart: ihana vuoden päätös teillä, vaikka pikkuinen varmaan tulee isompana valittamaan syntymäpäivästään, joka on törkeästi joulun lähellä ;)

pulttis mitä kuuluu? huhuilen sua myös.

toivotan meille kaikille oikein vauvaisaa ja ihanaa vuotta 2008 (ja muutamalle onnekkaalle tupla vauvaisaa). :heart:
t.hiihid ja terminaattor3 19+
 
No mitkäs on kelläkin fiilikset näin uuden vuoden ensimmäisenä päivänä ja mites juhlinnat kullakin taholla sujuivat? Me oltiin ihan kotona muksujen kanssa ja katseltiin leffoja ja mässättiin herkkuja :p ja tytön isä toi muutaman paukun, niin kävivät sitten ukon kanssa ne ampumassa alkuehtoosta ja loppuilta nautittiin ja katseltiin kun muut laittoi raketteja ilmaan. Meillä isännys joutui töihin lähtemään, niin aika pian puolenyön jälkeen mentiin nukkumaan.

Tai mulla oli vähän ongelmia nukkumisen kanssa, kun tuntuu etten millään löydä hyvää asentoo tän turvonneen mahan kanssa :eek: on se vaan järkyttävää kun toinen on joku 1 mm kokoinen, mutta aiheuttaa sellaiset alkuturvotukset, ettei lempiasennosta mahallaan nukkumisesta tuu mitään :kieh: ja ne kivutkin piti mua hereillä ja sai tietty huolestumaan :/ Välillä on sellainen olo, ettei huomaakaan, että mitään ois kehossa erilaista...kun taas välillä on sellainen olo, että ois jo pitempääkin odottanut, etenkin iltaisin tuo maha on aivan turvoksissa.

mutta nyt taas jotain
ettei olo mee ihan
 
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!

Me oltiin neidin kanssa kahdestaan kotona, mies oli töissä puol 1 ja lähti aamulla takasin ennen 7. Kateltiin raketteja ja sit kun neiti kyllästy niin meni nukkumaan puol 10 jälkeen. Mä koitin mennä nukkumaan ennen puoltayötä mutta enhän mä unta saanut ennenku mies tuli kotia. Sit valvoinkin 3-7 jonka jälkeen sain tunnin nukkua ennenku neiti heräs ja tunnin vielä pötkötellä kun katto lastenohjelmia ja teki mulle yllätyksen. Eli kattoi aamupalan valmiiksi, oli kyllä ihana mennä valmiiseen aamupalapöytään huonosti nukutun yön jälkeen :heart:

Mun viimekirjottelun jälkeen on tainnut tulla uusiakin jotan oikein paljon onnea plussasta ja tervetuloa! Ja Satukalle tuplaonnittelut!

Nyt en tähän hätään muista muuta mitä piti kommentoida, mutta koitan tulla vähän tiheemmin käymään...

Vinja ja Urmi 32+1
 
Terveiset ultrasta!!!

Ihan aluks,Tinii,mulla oli noita selkäkipuja ja hurjia menkkakouristuksia silloin ihan alussa,joten kyllä varmaan on ihan normaleita =)

Jemina kanssa,rohkeesti listalle vaan,jokos oon onnitellu plussasta :ashamed: Jos en,niin oikein paljon onnea :heart:

Ninni,jos kehtoot mun ikäni tohon istaan korjata :attn: :attn: Täytin jo marraskuussa 28v.,niin paljon paremmalta kuin tuo 27 näyttääkin :D

No niin,sitten ultrakuulumisiin...eli kaikki oli oikein hyvin =) Kaikki elimet löytyi paikoiltaan ja vastas viikkoja. Istukka etuseinämässä. Kovasti liikuskeli ja peukalo oli aina menossa suuhun :D Muutenkin suu liikkui koko ajan,söpön näköistä :heart: Tunsin muutaman muksauksen siinä ultrauksen aikana just silloin kun kaveri oli pää alaspäin ja jalat viistosti oikealla...tunnen liikkeet yleensä aina oikealla puolella tai tossa keskellä. Silloin kun en tuntenut niitä liikkeitä moneen päivään,löytyi syke tuolta vasemmaltapuolelta ihan kyljen tuntumasta...tiedä onko merkitystä,mutta jos vasurissa on joku este =)
Saatiin ihania kuvia monta kappaletta ja niitä on nyt ihailtu =) Painoa pikkuisella oli 340g ja pituutta n.22senttiä. Syke oli pikkaisen päälle 140 :heart: :heart: Oh tätä onnea... :p

Repa ja kutvonen rv 21
 
PS. Unohdin mainita,että sukupuolesta ei saatu selvyyttä...kätilö kyllä yritti tihustaa haarojenväliin mutta kutvonen pitää jännityksessä loppuun asti :D

Niin ja hyvää uuttavuotta 2008!!!
 
Hienoa Repa, että rakenneultra sujui hyvin. :heart: :heart: :heart:

Sydänäänten kuuntelusta neuvolassa Vaikka olen joka välissä toitottanut, että minulta kyllä kuunneltiin jo viikolla 8 sydänäänet, niin ekalla neuvolakerralla sitä ei tehty. Vaan se oli neuvolalääkärin vastaanotolla, jolloin ne ekan kerran kuunneltiin. Eli ei meilläkään neuvolantäti olisi kuunnellut. Jos siis olen aiheuttanut sekaannusta jutuillani...

Uusi vuosi vastaannotettiin rauhallisissa merkeissä. Oltiin ystävien luona tupareissa ja kotiin oli pakko lähteä jo yhdeksän jälkeen. Minua niin nukutti ja vatsaa jomotti. :ashamed: Kotona maattiin sohvalla ja katsottiin raketteja, loppujen lopuksi jaksoin valvoa kahteentoista ja sitten simahdin. Mulla vaan toi maha on iltaisin tosi piukea ja oksettaa, joten paras paikka on silloin kotisohva.

Hyvää alkanutta vuotta kaikille!

SatuKa ja Tiuhti&Viuhti uuden vuoden kunniaksi korkataan myös uusi viikko eli 13+0
 
Repalle onnittelut hyvistä ru-kuulumisista =) kunpa jo itsekkin pääsis...

Jemimalle tervetulotoivotukset sekä onnittelut plussasta mikäli minultakin on ohi päässyt menemään :flower:

Onko kellään tietoa canestenista, eikös sitä uskalla käyttää raskaana? muistelisin että lääkäri joka teki varhaisultran puhui canestenista...en vaan muista varmaks. Pientä kutiamista ollu välillä ja tänään oli märkä läntti (valkkaria?) alkkareissa...outoa...onko kokemuksia? :D

Meillä vuosi vaihtui myöskin rauhallisesti. Mentiin miehen kanssa meidän sukumökille,missä oli mun eno ja hänen vaimoke. Ammuttiin raketit puolenyön aikaan ja alettiin sit pikkuhiljaa tekemään lähtöä kotiin ja nukkumaan. Oli taas niin karmee olo koko eilisen että oksat pois :$
 
Ninni: Laittaisitko tohon syntyneitten listaan, että meille tuli tyttö paino 4450g ja pituus 54 cm, kiitos jo etukäteen...

Uusille moikka :wave:

Tulin vähän kurkkimaan ja lukemaan kuulumisianne. Täällä arki lähtenyt ihan mukavasti käyntiin. Ainut on, että tyttö on niin kova syömään, ettei oma tissimaito riitä täysin, joten joudun antamaan korviketta pikkuisen lisäksi. :( Siitä syystä neidillä on aikamoiset vatsakivut välillä ja kakka tosi piukassa. :( Muuten täällä voidaan hyvin ja opetellaan taas tätä yövalvomista. ;) Toivottavasti kuitenkin tuo tissi nyt kelpaisi mahdollisimman pitkään. Kun pakkaa tuolta pullosta saamaan niin paljon helpommin. =) Jotenkin jännää, kun olin ihan valmistautunut täysimetykseen, kun esikoisesta maitoa riitti 7 kuukautta, tosin jouduin välillä korviketta antamaan, mutta kuitenkin...

Niin, ja siitä synnytyksestä: Tosiaan oli hirmu nopea synnytys. Olen tuota synnytyskertomusta lukenut ja tosiaan 1h 40 minuuttia merkattu kokonaiskestoksi + istukan irtoaminen 30 minuuttia. Ihmettelen suuresti, ettei niitä repeämiä tai episiotomiaa tarvittu. Alakerta on suhteellisen hyvässä kunnossa, tosin jälkivuoto on tosi runsasta ollut. Jotenkin tuntuu tämä vauva-arki vielä niin epätodelliselta. Mies on tytöstä aivan lumoutunut ja on ihana katsoa, miten toista lasta hän käsittelee paljon rennommin, kun tuo ensimmäinen oli tuommoinen koeversio...kaikki uutta ja outoa ja sitä jännitti kaikkea...

Tämmöistä tänne. Tulen teitä aina välillä moikkaamaan, kun en osaa varmaan poiskaan olla... =)

kaikille tsemppiä ja nauttikaa ihanasta raskausajasta täysillä ja varautukaa, ett voi mennä yli!!!!! =)

Riikkuli ja pikkuinen 13 päivää
 

Yhteistyössä