***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammi-helmikuussa***

heips!

(.) Eilen oltiin neuvolassa:

hemppa 130
pissa ok
paino 85,5kg (lähtö oli 85,2kg mut kun pudottiin tossa välissä 84 ni nyt oli sit nousua 300g viikko)
sf-mitta 21cm
syke 148
verenpaineet 108/69

sellasta!
nuha senkun jatkuu..ja maha kasvaa.
liikkeet tuntuu pitkin päivää mutta ei kuulemma ukon mukaan vielä ulospäin ja tähän siis vaikuttaa kun mulla todettiin että kohtu taaksepäin ja istukka edessä.

mut ei mulla tällä erää muuta.

ainii sain neuvolasta kelan paperit, arvatkaa tekiskö mieli heti hakee pakkausta et pääsis hypistelemään..

wiivi84 & ? 21+2
 
Jes, perjantai :wave:

wiivi hienoja uutisia neuvolasta!! Mulla varmaan menis ne paprut heti vetämään ;)

Eliisalle voimia ja jalsamista pöpön kanssa!! Toivotaan että helpottaa nopsaa :hug:

Äiteelle suuren suuri :hug: , koita jaksaa tämä päivä. Nuo la kohtaaminen on aina vaikeaa, mutta onneksi siulla on masussa apujoukot jotka saavat jaksamaan :heart:

(.) Eilen illalla tuli ekat pöklöt :x Vähänkö meitsi oli onnellinen :LOL: Oon huomannut että aina kun väsyttää niin alkaa huono-olo. Rinnat turvonneet ja pientä nippailua masussa havaittavissa, eipä muuta.
Se kätilö sanoi puhelimessa että 3 viikoa hedelmöittymisestä raja-arvot on 1050-4900 eli aika korkeallahan nuo ovat. Kysyin että mitä tarkoittaa, niin sanoi että voipi viitata usempaan tai sitten yhtä hyvin vain että siellä on yksi. Mutta ompa sitten yksi tai kaksi, tervetuloa vaan :wave: Kylläpä on heitä odotettu... :ashamed:

Muuten... Muistatteko miten teillä on nuo lämmöt menneet r-testin tienoilla ja sen jälkeen? Mua vähän ihmetyttää kun ei nouse ei, ihan normi 36,2 täällä.
Kätilö sanoi että mun on lopettava Luget, koska kyllä oma hormoonitaso pitää siitä huolen, mutta en taida uskaltaa... Jospa jatkan edes pienellä määrällä :ashamed:

Ainii, eka ultra sitten 19.2. Fertiksessä, joten jännäillään...

Ihanaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Perjantaita täältäkin!

Äiteelle :hug: ja Eliisalle pikaista paranemista.

Wiivin lisäksi minäkin kävin tänään neuvolassa.
SF 21
Hb 131
Lokakuinen lähtöpaino saavutettu - makeanhimon ansiosta :p
RR 98/60
Sykkeet 150 ja liikkeet ++.

Esikoinen oli mukana kuuntelemassa vauvan mekastusta ja kovasti nauratti :D . Seuraavana vuorossa onkin sit sokerirasitus ja lääkärineuvola vkolla 10.

Nyt kynä sauhuten Kela-lappujen kimppuun ja pakettianomus postiin ;) .

Hyvää viikonloppua jokaiselle!

-A- rv 23+3
 
Miikkis Kiitos,kova päivä on ollu mutta eiköhän tämä tästä helpota.miulla noi lämmöt on ollu koko ajan ihan normaali tasolla ja välillä on ollu reilusti alilämpöä...joten ei välttämättä jää ylös tai nouse.Siullakin jos olis tuplat ni sitten olis kaksi tässäkin pinossa vai oliko täällä muita muita tupla odottajia?? muisti pätkii
:ashamed:

Onnea hyvistä neuvola kuulumisista :flower:

Miulla on neuvola tiistaina ja loppu kuusta on rakenne ultra ja se rupee jo hirvittämään,ei ole ennen tälläisiä pelkoja ollu mut täällä on niin paljon kaikkea sattunut että :/

Miuta on huipannu koko tän aamun ja paha olo vaivaa,paineet on aika alhaalla,onneks mies osti mittarin joululahjaksi ni saapi ite tarkastella noita paineita.

Mukavaa viikonloppua

Äitee ja tuplat 17+1
 
Pikaisesti kuulumisia tulin kertoileen. Rakenneultrassa kaikki vaikutti olevan kunnossa.... Pahaa oloa on vieläkin aina välillä ja oksentaa pitää...yöks. Sais kohta puoleen käydä jo helpottamaan.
Masuasukin liikkeitä olen tuntenut jo n. kolmen viikon ajan ja nyt mieskin on jo tuntenut ne kädelle. On se vaan ihana tunne, kun pikkunen myllertää tuolla masussa...
Nyt on lähettävä iltavuoroon töihin...ei kerkeä kommentoida muiden tekstejä... :hug:

tuutikki ja masuasukki 21+4
 
Siilura,hyvä että jotain äkyi ja ens kerralla sitten syke :heart:

Miikkis,kuulostaa hyvältä :heart: :heart: Siellä on kaks kuitenkin sano mun sanoneen :D Mitäs seuraavaks...koska ultraan :p ?

Kaikille sairaille pikaista paranemista :hug:

Soitin tänään pissakokeen tulokset ja mitään tulehduksia ei ole =) Mistä lie johtunut että ne leukosyytit yhdellä plussalla...
Muuten ei kummia,samaa rataa... kolme ihunaista päivää vapaata,jee B)
Jos koittas harrastaa sosiaalista elämää:) Nähdä kavereita jne...

Hyvää viikonloppua kaikille.... :wave:

Repa ja kutvonen rv 26+3
 
Hiphei =) neuvolassa käytiin mekin tänään ja taas koko viikon oon jännänny kun tiesin et sydänääniä etsitään...mutta kaikki oli hyvin;
*hb 110 ja rautakuurin lykkäs käteen
*verenpaineet oli laskenu 121/76...
*pissa puhdas ja pissatulehduskin katsottiin mun toivomuksesta, joka myöskin ok.
* Painoa tullu +2kg :whistle:
* Ja sitten viimeseks jahdattiin Elviä kuulolle, eka kuulu jotain aaltojen kohinan tapasta ja täti kertokin että se on istukan verenkierto. Melkein vierestä löyty sitten hyvä jumputus (160krt/min), hetken jakso muru olla paikallaan mut ilmeisesti kyllästy ja paineli karkuun, vielä saatiin hänet hetkeksi kiinni ennenkun lopetettiin kiusaaminen =) Oli se kyllä taas ihanaa kuulla että masussa joku kelluttelee :heart:

Miikkikselle TUPLAonnittelut, oliskin kiva lukee taas uuden tuplaodottajan juttuja :D
Sä olisit jo ainakin kolmas Äiteen ja Satukan lisäks, vautsi!

Siiluralle tsemppiä, kyllä se sykekkin vielä näkyy =)

Kivoja neuvolakuulumisia oli myös muilla Wiivi ja Amira, eiku papereita täytteleen ja pakkauksien kimppuun :D

Olinkin tänään harjottelemassa serkun 1,5kk vauvan kanssa koko päivän että hän sai siivottua ristiäisiä varten ja ihana päivä oli,pikkunen on mahdottoman söpö ja tuoksuu niin huumaavalle :heart: oon ihan myyty...

Viikonloppuja ja hyviä vointeja kaikille meille!

Gatsu ja Elvi rv18
 
Pakko nyt tunnustaa kun Gatsu edellä kirjoitteli,että on vauvaa ollut hoitamassa...että mulla on vieläkin vähän vaikea suhtautua vauvoihin :eek: Tarkoitan vieraiden vauvojen sylissä pitämistä yms...tuntuu että rikon ne tai jotain :D Ihaniahan ne on ja niille aina lörpöttelen (siis kavereiden,en ihan tuikituntemattomien),mutta sitten kun nyytti isketään syliin,en yhtäkkiä tiedäkkään että mitenkäpäin sitä olis :LOL:
Kai ne vaistot sitten ohjaa,kun oman saa syliin.... :ashamed:

Repa ja kutvonen rv 26+4
 
repa täällä kuule kohtalotoveri vilkuttaa sulle :wave: en oo ite koskaan oikein treenannu vauvojen kanssa olemista, ne hetket ovat minuuteissa laskettavissa, kun oon edes pientä pitäny sylissä ja mietityttääkin, että millaista se sitten tulee olemaan. mutta luotan, että luonto tikanpojan puuhun ajaa siinä asiassa eli en huolissani oo. mut mietin kyllä asiaa välillä.

:flower: kaikille yhteisesti! oon kamalan huono kommentoimaan muiden juttuja, kun käyn täällä aina niin hätäisesti, mutta olette mielessäni ja seuraan jokaisen "käänteitä" silmä tarkkana :) luen juttuja päivittäin, joskus montaki kertaa. ja kylhän mää sit välillä intoudun kommentoimaankin, mut nytkin pitää taas rientää kouluun. ja juu, kouluun lauantaina! :$

irtis 13+3
 
Moikkuli!!


Nyt on yövuorot taas takana!

Ja meitsi taas erittäin virkeenä ja hyvin palautuneena (yeah, right!)


Ehdin lukemaan teidän tämän vuoden kirjoitukset, ja täytyy taas kyllä todeta että kyllä elämä osaa olla reilukin

Mä oon niin kovin onnellinen teidän kaikkien puolesta!

Niiiiiiiiiiin monia menetyksiä, mutta nyt meillä kaikilla on omat ihanat salamatkustajat mukanamme

Ja osalla on vielä kaksi siellä masussa!! Oon ihan äärettömän tupla-onnellinen teidän puolestanne Äitee2 ja Satuka!!



Ainakin Tiniillä ja Äiteellä oli niitä masukipuja kans alkuun?
Mulla on nyt selkäkivut helpanneet, mutta meni tuo toinen yötyövuoro tosi huonosti kun kärsin niin valtavasta toispuoleisesta alamahakivusta

Jomottavaa kipua oli vasemmalla alhaalla, ja kesti klo:22-03 välisen ajan, ja olin kyllä tosi kipee ja peloissani


Yhdessä hetkessä se oli niin kipeä, että aloin jo katsomaan työvuorolistalta että ketkä on tulossa aamuvuoroon, ja meinasin jo soittaa jommalle kummalle että tulisi jo silloin, että pääsisin sairaalaan...

Mutta onneksi kipu helpottui!

Toivotaan että ne olivat vain kasvukipuja.

Kiitos teille kaikille että saan täällä purkaa oloani!

Olette niin ihania ja ymmärrätte takuu varmasti mitä kaikkia tunteita lapsen menetykseen tulee. Kiitos että olette tukenani



Kiitos Eliisa80 sanoistasi
Menin aivan hämilleni

Mukava että tykkäät lukea kirjoituksiani, vaikka ne joskus ovat kovin surullisia...



Voi juuliai

Toivotaan joka solulla että kaikki on kuitenkin hyvin!!

Koitahan jaksella siellä ystäväni!



Flunssaisille pikaista paranemista

Levätkäähän ja juokaa paljon.


Stoppiksella ja Äiteellä oli koettelemus kohdata menetetyn la...

Voimia kovasti!


Mulla oli kamala päivä viime lokakuussa kun oli enkelipoikamme la, ja toinen la onkin tulossa sitten elokuussa...

Toivottavasti tämä pieni on vielä silloinkin sydämeni alla, eikä sydämessäni niinkuin nuo kaksi enkeliäni...

Niin kova ikävä!



Mitäs muuta, omaan napaan kuuluu ihan hyvää nyt, kun ei ole kipuja, ja tein tänään taas uuden testin. Olen testien suurkuluttaja!

Halusin vain varmistaa taas... Koska viimeksi pieni ei jaksanut enää ekan viikon jälkeen jatkaa kasvamistaan, raskaushormonista ja vuodon määrästä päätellen kasvu loppui siis plussauksesta ekan viikon jälkeen, ja ite km tuli vasta siitä viikon kuluttua.
Noh, onneksi viiva oli tänään jo tosi komea ja paksu!

Olen niiiiiiiiiiiiiiiiiiin onnellinen!!
 
Irtosoralle Hyvää koulupäivää,mites ne teitä lauantaina koulussa pitää?

MyAngels Onpas kiva lukea siun kirjoituksia tällä puolella,saavat minut hymyilemään ja välillä itkemään...olet todella aito luonnon lapsi =) osaat kirjoittaa niin elävästi kaikesta että ihan kuin juttelisit tuossa vieressä :hug:

Miulla tosiaan oli niitä kovia maha kipuja plussan jälkeen pari viikkoa ja ne oli välillä ihan järkyttäviä,jalat meinas välillä alta lähteä mutta johtuivatkin sitten kohdun nopeasta kasvusta ja nyt tulevat alamaha kivut johtuvat noista kahdesta vanhasta leikkaus haavasta jotka ei meinaa keritä kasvuun mukaan.

Onnea komeasta ja paksusta viivasta,uskon että kaikki menee nyt hyvin ja saatte pienen viereenne,sinä ja miehesi olette sen kyllä ansainneet.

Eilinen oli aika rankka päivä vaikka luulin että ei olisi,oli tosi herkkä olo ja eniten ärsytti kun mies ei muistanu mikä päivä kyseessä oli :kieh: en kyllä uskonutkaan että muistaisi,kun kerroin mistä oloni johtuu niin mieskin ymmärsi ja otti kainaloon ja taidettiin siinä muutama kyynel vuodattaa kumpikin...ihan kuin pienet olisi aavistaneet isin ja äidin murheen ni potkivat kovasti ja isikin sai tuntea ekat potkut mahan läpi,siinä sitten kyyneleistä huolimatta kävi naurattamaan...

Kertokaas miulle että olenko ihan kauheen kamala ihminen kun en osaa ajatella että olisin äitinä jotenkin vajaa kun molemmat pojat on leikattu maailmaan?

En uskalla kohta enää missään sanoa että nämäkin kaksi leikataan koska alasynnytys ei miulta vaan onnistu,kaksi kertaa on käynnistetty ja molemmat kerrat on päätyneet hätäsektioon ja nämä leikataan automaattisesti...mä olen niin surkee :saint: :( hah,en vaiskaan,onpahan noiden leikkausten ansiosta noi kaksi ilopilleriä koettelemassa äiteen hermoja =)

Mulla on tänään hyvä mieli...oletteko muut kuin hyvin pysyneet mielialojenne perässä? mun täytyy sanoa et olen välillä ihan pihalla et mistäs tämä nyt sitten johtuu...eihän tätä ole enää onneksi kun reilu puolet jälellä...

Äitee ja tuplat 17+2

On muuten tosi talvinen ilma täällä meillä vettä tihkuaa ja lämmintä on +3c...antovat jo lepän siitepöly tiedotteen :eek: siis hei nyt on helmikuu.Mut nyt lähetään poikien kanssa katsastamaan iskukoukut josko sais vaikka kalasoppaa keittää illaks :p mä syön nykyään ihan koko ajan.
 
äitee aikuisopiskelijana käyn koulua iltaisin ja viikonloppuisin, ja sit teen etätehtäviä tietty kanssa :)
ja kuule, kyllä mä aion kanssa olla ylpeesti täys äiti, vaikka esikoinen tulis tai otettais korvasta ulos synnytyssalissa :D tai vaikka sen salin ulkopuolella :D
 
repa ja irtis mä en oo kans koskaan ollu sellanen että haluaisin kaikkien vauvoja pidellä sylissä, kyllä siis voin hetken pitää ja onhan ne kaikki ihania ja sulosia, mutta mikään ei vedä vertoja sille omalle pienelle jota ei raaski laskea alas suurinpiirtein vessassakäynnin ajakskaan =)
mä oon ainakin ihan mahdoton näitten kanssa, poikakin nukkuu vielä hyvin tiukasti kainalossa yöt :D tyttö sentään omassa huoneessaan!

myangels mulla oli kanssa alussa kipuja muistaakseni vasemmalla puolella, mut just jostain luin että ne voi johtua keltarauhasesta joka on jääny sille puolelle ja ne kivut voi olla voimakkaitakin.. hyvä että oli jo vahva viiva =)

äsken tuntu ihan kun joku olis möngertäny mahassa, mutta voisko vielä tuntua, en tiä....... =)
nyt on kohta pakko pakkonukuttaa toi pikkumies kun ei oo vielä nukkunu ja juoksee ympäri taloo kun päätön kana!!!! sitä ei saa enää helposti päiväunille kun ei oo sitä tuttia

:wave: eliisa ja pikkuruinen 14+2
 
noni nyt sain pojan nukahtaan, hetken torkutkin riittää, ei voi kauan antaa nukkua kun kukkuu sitten illan =)

äitee ethän sä oo itse asialle mitään voinu, eikä se äitiys riipu synnytyksestä millään lailla,ihan sama mistä ulos tulee, kyllä muut asiat sitten äitiyden määrittää :D
mutta :wave: taas
 
Huonoja uutisia...



Eilen menin vessaan kiireellä kun oltiin kauppaan lähdössä, ja se oli ensimmäinen kerta kun en edes ajatellut että verta tulisi. Ylläri ylläri, pyyhkiessä tuli runsaasti kirkasta verta. Samassa alkoi taas jomottamaan vasemmalta alamahasta.
EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EI EIKÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MIKSI TAAS???????!!!!!!!??!?!?!??!



Päästiin ultraan, ja siellä näkyi onneksi pienen pesä, eli ruskuaispussi. Ja siellä pieni kaiku, eli ainakin kohdunulkopuolinen,- ja tuulimunaraskaus poissuljettiin. Viikkoja eilen 5+1, joten sydämen sykettä ei näkynyt. Vuoto loppui, ja lääkäri sanoi että ruskeaa vuotoa on tulollaan pois, mutta ei näkynyt sen enempää. Kivutkin hellittivät.


Otettiin verikokeita, ja hcG-arvoa jouduttiin odottelemaan pitkään. Lääkäri sanoi että näillä viikoilla arvon pitäisi olla vähintään tuhat. Iloksemme hcG oli 2011 joka kuulemma puoltaa sitä että keskenmenoa ei ollut ainakaan vielä tapahtunut.


Uusi ultra-aika reilun viikon päähän, ja sinne asti saikkua. Ei nostelua, ei mitään punnertamista eikä kovaa liikuntaa. Sitten nähdään ultrassa lyökö pienen sydän, vai onko kehitys pysähtynyt...



VOI PYSY PIENI MATKASSA MUKANA! PIDÄ TIUKASTI KIINNI!!! ÄITI JA ISÄ TAHTOIS SUT NIIN KOVASTI TÄNNE LOKAKUUSSA!!!!



Miten hemmetin vaikeaa voikaan olla lapsen saaminen?!?!?



Alamahaa jomottelee, ja ruskeaa vuotoa on tullut... Välillä on hirvee paineen tuntu mahassa, välillä menkkamaista kipua. Mä en jaksa jos menetetään tämäkin


En halua kolmatta enkeliä, haluaisin elävän vauvan syliini, kerrankin!


En jaksa...
 
voi, myangels, nyt vain lepoa ja rauhaa ja toiveikkaita ajatuksia yksi kerrallaan pääkoppaan kiertämään :) peli ei ole vielä menetetty! lääkärillähän selvisi kuitenkin hyviä merkkejä, ja eikös alkuraskauden vaarattomat vuodot ole tosi yleisiä? eli peukut vaan pystyyn, mynangels soffalle pötköttämään ja nauttimaan hyvällä omallatunnolla kaikesta hemmottelusta, mitä itsellesi vain suinkin nyt keksit :) teeveetä, hömppälehtiä, jne. :hug:

irtis 13+4
 
eikä myangels!!!! mutta onneks ultrassa kaikki näytti hyvältä, nyt vaan tosiaan lepäät etkä tee mitään muuta...... pidän täällä kaikki peukut ja muut ulokkeet pystyssä pienen puolesta ja kädet ristissä
tsemppiä kovasti ja yritetään ajatella positiivisesti vaikka se vaikeaa onkin nuo vuodot kun oikeesti on yleisiä, mullakin tuli viikolla viis kaks päivää ruskeeta vuotoo

nyt vaan :hug: :hug:
 
MyAngels :hug: täältäki,mäki toivon sydämeni pohjasta,et toi oli vaan merkki,et sun pitäis rauhottaa tahtia!!! Mie pidän peukkuja,teille on tota kärsimystä tullu ihan liikaa vähälle aikaa.

Mulla oli tossa viikolla toisen km vuosipäivä,veti aika hiljaseks,vaikka nyt onki toi ukkeli maailmassa.
 
myös täältä, toivotaan parasta, nyt vaan lepäilet ja otat rauhassa!

Äitee sektiot ei tee susta yhtään sen huonompaa äitiä, kyllä ne on muut asiat jotka äidistä huonon tekee :hug:

Täällä aletaan oleen jo loppusuoralla, supistelee välillä ihan kipeestikin, nyt vauva on varmaan laskeutunu aika alas kun kävellessä sattuu eniten, ei oikeestaan ollenkaan maatessa (paitsi liitoskivut kun kääntyy), istuessa kanssa välillä aika tukala olla. Enää 5 viikkoa laskettuun vaikken kyllä usko et niin pitkälle tämä vauva meinaa masussa pysyä. Lääkärissä rv 33+6 oli kohdunkaulaa enää 1,5 cm jäljellä ja kohdunsuu kiinni mut pehmeä. Hui...

:hug: kaikille sitä tarvitseville!
Onko joku jonka tietoja pitäis päivittää ja ois edelleen se päivittäjän paikkakin avoinna, oon jotenkin niin laiskistunu, koko ajan väsyttääkin..

Eipä muuta, toivottavasti kaikilla menee kaikki nyt hyvin!!

:heart: :Ninni ja Muru 35+0
 
MyAngels voima :hug: teille, täälläkin peukut ja kaikki mahdollinen pystyssä että teillä muru pysyy matkassa mukana, kaikki menee hyvin ja pääset pian nauttimaan odotuksesta =)

Ninni tsemppiä loppurutistukseen :) Jos ei muita päivittäjiä löydy niin voisin lähteä kokeilemaan tuota listan päivittämistä, annatko sit jotain vinkkiä että miten se tehdään? :D

Pikaisesti tulin kirjottelemaan kun ollaan lähdössä sen mun serkun pikkumiehen ristiäisten rääppiäisiin, ihanaa päästä taas häntä lullutteleen :D oon rakastunut! Ja kaiken lisäks hän on syntynyt samana päivänä kun mulla olis ollut kesken menneen LA.

Sit tuosta muiden vauvojen "hoitelemisesta"...meillä on suvussa noita pieniä ja oon niitten kans tottunu touhuaan ja pyöritteleen mut sitten jos joku ei-verisukulainen on saanu vauvan niin oon kyllä aika jäissä että uskallanko muuta ku istua ja pitää sylissä. Mikähän siinäkin sit mua jännittää...

Mutta nyt vauvantuoksuun...
 
Ihanaa jos jaksaisit ottaa listan hoitaakses!!!
Sun ei tarvis kun mennä tohon ekalle sivulle siihen listaan ja painaa sen alaosasta oikeelta tota "lainaa" painiketta, sit poistaisit ne "quote" merkit ja hakasulkeet alusta ja lopusta, sen jälkeen mustaisit tekstin, painaisit hiiren oikeeta nappulaa ja siitä "kopioi", minkä jälkeen mensit takaisin "odotusaika" valikkoon ja alottaisit uuden keskustelun mihin sit liittäisit sen kopioimas tekstin kans silä hiiren oikeella nappulalla... Kuulostipa hankalalta, ymmärsitköhän mitään :eek: :LOL: :LOL: Pyydä lisäohjeita ellet tajunnu...

Ihania hetkiä vauvantuoksussa ja sitä itekin odotellessa :heart:

:heart: :Ninni ja Muru 35+0
 
my angels... toivottavasti sinulla kaikki hyvin!

(.) tänään aamulla tuli veristä vuotoa ja menin käymään tyksissä jossa voitiin todeta raskauden menneen kesken. vuotoa ei enään ole, alavatsa jonkin verran kipeä. hcg arvo oli vain 67. nyt vain odotellaan että vuoto alkaisi. keskiviikkona uusinta labra jossa seurataan hcg:n arvoja!


masukki, joka palaa kuumeilemaan...
 
Masukki :'( :hug: :hug: Voihan p..ska :ashamed: Voimia sulle kovasti.... Oltaispa sut saatu täällä pitää....tää ei oo reilua:ashamed:

My Angels: En suostu sinua mihinkään täältä päästämään. Nyt lepäät ihan rauhassa.... Mulla oli kanssa alussa vuotoa parina päivänä ja paljon kouristuksia yms. masussa silloin alussa,ne ei vielä merkkaa mitään. Mutta tiiän,että oot huolesta kankeana...Voimia :heart:

Gatsu,hienoa jos alkaisit päivittämään,pääsis Ninni lepoon ja mun ei tarvis :D

Nyt ei kyllä pysty muuta kommentoimaan...surettaa niin nää uutiset. :snotty:

Repa ja kutvonen rv 26+5
 

Yhteistyössä