***Keskenmenon jälkeen plussanneet Tammi-helmikuussa***

Mun sisko lähti eilen illalla myöhään synnyttään kun oli lapsivedet menny, koko yön oon pyöriny sängyssä ja tuijotellu kännykkää jos ois tullu jotain väliaikatietoja mut ei vielä mitään :kieh: :kieh: Saas nähdä kauan kestää kun on ensisynnyttäjä ni voi venyä...

Masukille vielä iso rutistus ja :hug: ja samoin
MyAngelsille, toivottavasti sulla ois kuitenkin kaikki hyvin, kun näkyihän pikkuinen kuitenkin ultrassakin!!!

Omaaan napaa ei kuulu tällä kertaa mitään ihmeellistä, flunssakin on jo menossa pois, ja ihmettelen kovasti jos näin vähällä selvisin, ei kuumetta ei yskää, vaan nuha ja pieni kurkkukipu :eek: Ja ainuttakaan lääkettä en oo ottanu, onkohan se auttanu asiaa et pöpöt on saanu rauhassa tulla ulos ilman et olisin omia oireitani vaan koittanu parannella???
Eilen illalla taas supisteli vähän, mut eiköhän näillä viikoilla kuulukin jo tulla harjoitussuppareita mitkä kypsyttää paikkoja. Millään en kyllä viittä viikkoa enää jaksais, tuntuu et pää alkaa kohta hajoon, on välillä niin avuton olo kun ei pysty enää mitään tekeen, siivoominenkin ihan poissa kysymyksistä, ruokaa pystyn nippanappa tekeen istualtaan...


Ei muuta tähän hätään, mä jatkan siskon puolesta jänskäämistä...

:heart: :Ninni ja Muru 35+1 :hug:
 
ensinnäkin suuresti voimia masukille.. surullista :ashamed:
kovasti myös my angelsille nyt tsemppiä, lepäilet ja otat positiivisen mielen -näkyihän pieni kuitenkin niin on kaikki toivo jäljellä :hug:

o.n illaksi töihin tarvis taas mennä töihin..muuten ihan mukavaa mutta joka työvuoron jälkeen mietin kauanko jaksan enää sitä juoksemista ja jaloillaan oloa :/ olis kuitenkin vielä 7 viikkoa töitä edessä. eilen illalla töistä päästessä makasin vaan sohvalla ja lepuutin SÄRKEVIÄ jalkojani.

masu on taas kovasti kasvanu ja vinski on hurjan kova liikuskelemaan.. tunnen liikkeet selvästi aamuin-illoin :D parhaillaan on menossa aamujumpat vissiin :LOL: mies kovasti odottaa että sais kädellä tuntumaan liikeet mutta toistaseksi veilä ei. no hyvää kannattaa odottaa :D

nyt siivoileen, ruokakauppaan ja illalla töihin.. palataan :wave:

marleena83 ja vinski 23+3
 
Kiitos! Te kaikki olette niin valtavan ihania


Olen jotenkin alkushokista
selvinnyt, kai...


Vasta eilen tuli järkyttävän iso itku - taisi purkautua suurin jännitys ja pelko pois



Eilen tuli vielä ruskeaa vuotoa, onneksi ei enää kirkasta! Alamahaa jomottelee aaltomaisesti, ja lepääminen tuntuu parhaimmalta.
Pääsen huomenna aamulla labraan mittauttamaan hcG:n, ja tuloksen saan tietää iltapäivällä.
Voi miten uskallan soittaa tulosta?!?!

Olen kauhusta kankeana, mutta yritän ajatella positiivisesti


Pidättehän peukut ja pottuvarpaat pystyssä, että saisimme huomenna iloisia uutisia, ja hcG olisi noussut!!



:Rennosti lepäilevä ja positiivisesti ajatteleva, kuitenkin niin pahinta pelkäävä nöyrä MyAngels
 
Masukki! :hug: Olen niin pahoillani... :'(

MyAngels :hug: Toivottavasti kaikki kuitenkin vielä hyvin!

Ja sitten vain jatkan näitä huonoja uutisia omalta kohdaltani... Eli eilen aamulla alkoi vuoto, suoraan tuli selvää verta, ei edes yrittänyt aloitella tuhrulla. Välillä tulee hyytymiä, välillä ei. Särkylääkkeiden avulla mennään, selkä ja vatsa kipeät. Eli keskenmenohan tännekin taas tuli. Kolmas. :'( Keskiviikkona menen neuvolan lääkärille ultraan "todentamaan" keskenmenon, hän sitten ohjaa eteenpäin. Terkka ei osannut sanoa miten tutkimusten kanssa edetään, ei ole hänen kohdalleen koskaan osunut kolmen keskenmenon kolhimaa ihmistä.

Suututtaa. Tällä hetkellä se on päällimmäinen tunne. En IKINÄ kuvitellut tämän olevan näin vaikeaa!!

Toivon todella, että te kaikki saatte sen oman nyytin syliin ajallaan! Poistun taas takavasemmalle, tulen ehkä joskus takaisin, vaikka tuskin kovin korkein odotuksin... :'( Ehkä meidän ei ole tarkoitus saada lasta. :'(

Viuhtis
 
Moikka!!!!

Halaus kaikille joilla tuntuu elämä taas kölhivan ja paljon tsemppiä ja tarriksia... :heart:

Meillä tyttö kastettiin eilen ja nimeksi tuli PINJA!

Sitten tulin vaan kysymään, kun tuonne vauvat-palstalle on perustettu kuulemma meille oma palsta, niin millä nimellä ja mihin ryhmään, kun en löytänyt mistään... Kiitos, jos joku viitsii vastata...


Riikkuli ja Pinja 7 vkoa ja 5 päivää :heart:
 
Voi ei Viuhtis...Vetää taas sanattomaks.Se tuli vaan mieleen,et voiskohan sullaki olla apua noista lugesteroneista,jos sul ei oo tarpeeks sitä keltarauhashormonia... :hug: Kuten myös Masukille.

Riikkuli Se on tuolla kerhon puolella! Laitoin sulle siitä yv:tä,et varmaan oo huomannu. :wave:
 
Masukki ja Viuhtis Olen todella pahoillani :hug: paljon jaksamista eteenpäin.

MyAngels Toivottavasti kaikki on pienellä hyvin,täällä pietään peukut ja varpaat pystyssä että pieni pysyy mukana matkassa,paljon tarrasukkia mukaan :hug:

Riikkuli Kaunis nimi tytöllä, onnea :flower:

Äitee ja tuplat 17+4
 
Masukki ja Viuhtis :hug: olen niin pahoillani :'( .
Myangels :hug: myös sinulle. Toivottavasti tämä päivä tuo mukanaan hyviä ja helpottavia uutisia.

Riikkulille ja Pinjalle :flower: . Nätti nimi söpöllä neidillä :heart: .

(.) Mulla on alkanut tulla kipeitä supistuksia :/ . Tuntuu, kuin vatsaan heitettäisiin sata tikkaa. Tätä on jatkunut nyt viime viikon lopulta asti ja toistuu muutamia kertoja päivässä. Mitäs meinaatte, kannattaisko seurata/vihjaista neuvolaan?

-A- ja Jumppanen rv24+0

Ps. Mites Ninnin siskolla sujuu? Joko tuoretta tätiä saa onnitella? :flower:
 
Varovaisesti tulen jo kurkistamaan tänne... Jotkut ehkä muistaakin, meillä oli yksi km syyskuussa ja toinen joulukuussa. Eilen sain haalean positiivisen ja tänään toisen. Ei mitään haamuja, ihan selviä positiivisia siis oli, eikä ihan herkimmällä testilläkään.

Pelko on ihan hirmuinen, mutta vähän lohduttaa se, että lääkäri epäili keskenmenojen olleen vain huonoa tuuria, meillä kun yksi onnistunut raskaus on jo takana. Jospa tämä vauva olisi sitten meille tarkoitettu.

Alustavasti laskettu aika olisi 22.10. Voi kyllä muuttua, kun yleensä plussaan vasta kun menkat on melkein viikon myöhässä, niin nyt plussasin jo 3+5, eli en ole varma voiko pitää paikkansa. sairaalana olisi MKS.

MyAngels Mä niin toivon, että kaikki olis hyvin sulla!

riikkuli onnea tytölle kauniista nimestä :heart:

viuhtis olen kyllä sanaton :'( Toivottavasti kaikki vielä selviää :hug:

paljon täällä on tuttuja nimiä, toivottavasti saisin liittyä seuraanne seuraavaksi 9 kuukaudeksi :heart:
 
Masukki ja Viuhtis, olen tosi pahoillanne teidän puolesta. Ei tänne soisi moista surua enää kenellekään. Kyllä tässä pysyy nöyränä, kun ei koskaan tiedä milloin itelle tulee "lähtö" takaisin tonne kuumeilijoihin. Älkää antako periksi, ettehän? :hug:

Myangels, hirmusti hyvää vointia ja jaksamista. Kaikki järjestyy vielä :hug: .

On: viikonloppuna piti lähteä myös toispuoleisten alavatsakipujen pahetessa päivystykseen. Vielä ei ole vuotanut mitään ja ihan piiperöinen sykekin löytyi :heart: . Eli täällä otetaan myös aika rauhallisesti. Eka ultraaja viime viikolla arvioi alkion viikkoa vanhemmaksi kuin olikaan. Siksi ei varmaan silloin sykekään näkynyt. Eli nyt vasta 5 tai kohta 6 vko menossa. Sain kontrolliajan ensi viikolle. Ja muu ei auta kun ottaa panadolia noihin kipuihin, et pystyy nukkumaan.
 
viuhtis :hug: olen niin pahoillani, miten voi olla elämä julma :'( voimia jatkoon ja toivottavasti tutkimuksista löytyisi joku yksinkertainen syy, esimerkiks toi keltarauhashormoni

siilura ja amira ottakaahan rauhallisesti :)

riikkuli onnea pienen tytön kauniista nimestä =)

tapsu onnea hurjasti plussasta ja tervetuloa toivottavasti pitkäksi aikaa =)
 
Amira, saa onnitella joo :heart:
Siskolle syntyi sektiolla poika viime yönä, 26,5 tuntia joutui synnärillä kärvisteleen ennen kun tehtiin päätös sektiosta, ollu varmaan yhtä tuskaa. Mä oon nukkunu vaan muutaman tunnin viime yönä ku oon koko ajan vaan odotellu uutisia, ja sit kun niitä tuli ni enhän tietenkään saanu heti nukuttua...

Tapsulle onnittelut plussasta ja tervetuloa odottajien puolelle!!

Pinjalle onnittelut kauniista nimestä :flower:

Nyt oon niin omanapainen etten jaksa mitään kommentoida, aattelin mennä takasin nukkuun kunhan saan neidin vietyä kouluun.

:wave: :wave:

:heart: :Ninni ja Muru 35+2
 
Huomenta päivää!

Viuhtis olen sanaton :'( , voi kumpa olisi väärä hälyytys, täytyy olla!! Voimia ja jaksamista :hug:

Riikkuli aivan ihana nimi :heart: Onnea :flower:

Ninni Onnea tätskälle :flower: Oletko ekaa kertaa täti? Muuten, sie olet nyt tähän asti päivitellyt tuota ekan sivun listaa, niin voisitko lisätä mut siell lokakuisiin. Eli la 7.10 ja km oli 12/06, tm 02/07 ja ku 05/07. Synnäri on Päijät-Hämeen KS ja esikoista odotamme. Kiitti! :heart:

Masukki voih :'( Olen pahoillani, suuren suuri voima :hug:

Tapsulle onnea plussasta, kyllä kahdessa menetyksessä on tarpeeksi, joten bd täällä ollaan että tällä kertaa on eri ääni kellossa.

MyAngles Tottahan toki muruseni täällä ollaan nakit ja potut pystyssä :LOL: Tulehan kertomaan uutiset kun saat tietää tulokset :heart:

(.) Tänään siis 6+0 Tuntuu vähän oudolta koska nyt ollaan sen pari viikkoa iloittu tästä ja yleensä silloin on ilmaantunut huonoja uutisia. Kädet ristissä täällä ollaan, että tämä onni jatkuisi. Rinnat kipeytyneet todella. Yhtään pomppua ei voi ottaa eikä rappusia kävellä kunnolla, ne on turvonneet ja painavat :eek: masua polttelee välillä, mutta yritän ajatella että sen on kuuluttava asiaan, että jotain siellä kasvaisi. Pahaa oloa ajoittain, ei mitenkään tiettyä kaavaa noudattaen. Joskus aamusta huippaa, joskus tulee 1h syömisen jälkeen ylös, joskus väsymyksen ohessa tulee pahaa oloa. Muutaman kerran olen oksentanut. Voipi olla että mä omalla mielikuvituksella ruokin koko juttua ja sit tulee oikeesti paha olo :LOL: :LOL: Ensi viikkolla tiistaina varhaisultra, josta sitten saamme uutisia.
 
Onpas tänne nyt tullut suruja :( Olen niin pahoillani teidän puolestanne masukki ja viuhtis :'( Toivotan kovasti voimia, yrittäkää pitää toivoa yllä :hug: Myangels ei saa nyt nyt huonosti sullekin, ei saa!!!! Lepoa vaan ja pidän ihan hirmuisesti peukkuja että pieni jaksaa sinnitellä! :hug:

Riikkulille ja Pinjalle onnittelut hienosta nimestä (meillä löytyy lähipiiristä kaima =) ) :flower:

Amira totta kai kannattaa sanoa neuvolassa jos on kipeitä supistuksia, voivat sitten seurata tilannetta, että tapahtuuko muutoksia kohdunsuulla ja pääset saikulle jos sille näyttää! Toivottavasti sun ei hirveästi tarvitsisi suppareiden kanssa kärvistellä :hug:

tapsu onnea ja tervetuloa :flower: :hug: Nyt toivotaan että kaikki jotka tänne tulee, myös täällä pysyy!!! =)

Siilura onpa inhottavaa että sullakin on kipuja :( Toivottavasti menevät pian ohi! Onneksi syke kuitenkin löytyi =)

Ninni onnea tuoreelle tädille :)

Miikkis uskotaan että tällä kertaa kaikki menee hyvin! =) :hug: Lupaavalta ainakin kuulostaa ;)


Toivottavasti tänne nyt tulisi vähän iloisemmat ajat, monella ollut huolta ja murhetta viime aikoina... :(

Mä olen yrittänyt ottaa melko iisisti, vähän stressaa tuo remontti, kun tuntuu että mikään ei edisty ja kaikki menee v*turalleen... :headwall: No jospa se taas siitä... Mun ei vaan tee mieli mennä sinne, kun alkaa itkettää, kun kaikkea ei kuitenkaan pysty laittamaan niin kuin haluaisi (ei vaan rahat riitä ihan kaikkeen) ja kun kaikki on ihan levällään ja mammalla hormonit soi... :LOL: Pelot paikkojen aukeemisesta jne on vähän hellittäneet, olen saanut uskoa siihen, että ne paikat voi uudelleensynnyttäjällä aukeilla vaikka kuinka ja silti voi päästä loppuun saakka... Huoh, seuraavaa skitsoilua odotellessa...

stoppis 23+1
 
Saanko liittyä seuraanne vähän myöhäisessä vaiheessa? Eli monet on tuttuja tuolta kuumeilupuolelta "keskenmenon jälkeen- pinosta", plussaamisen jälkeen siirryin tuonne huhti-hippuihin, mutta jotenkin tämä odotus vieläkin tuntuu niin eriltä, että välillä kaipaisi enemmän tuota ymmärrystä, kun menettämisen pelko on edelleen kova...Nyt kun keskenmeno tai vauvan kuolema aikaisen synnytyksen takia ei enää ole ajankohtainen, niin silti koko ajan pelkään, että tämä vielä otetaan meiltä pois :'(

Yritystä meillä oli takana pitkä aika: 1 km rv 9 ja 1 kemiallinen. Tämä prinsessa sai alkunsa ovulaation induktion avulla ja laskettuaika on 23.4.2008.

malttamaton&hippu rv 29+6
 
Voi ei Viuhtis !!
Olen niin pahoillani!

Voimia kovasti ystäväni!!
Kaikkea hyvää...



Onnittelut Tapsulle vielä tännekkin puolelle!

Ihanaa että plussasit!!

Kaikkea hyvää pienelle masumatkaajalle!!



Miikkiksellä on mahtavia oireita!

Siis sillälailla mahtavia että ainakin tiedät että raskaus jatkuu, mikä on niiiiiin ihanaa!!!



Ninnille onnittelut tätiydestä!
(kai se on järkevä sana...?
)


Amira: Heti soittamaan neuvolaan jos on kipeitä supistuksia!



Stoppis: Remonttia tehdään täälläkin, ja meitsi ei osaa yhtä seinää maalata hermoamatta tai itkemättä

Ne hormonit


Siilura: Voi onneksi syke löytyi!!

Toivottavasti nää meitsinkin kivut on harmittomia...

Osasivatko ne sanoa mikä kipua tekee? Onko se vain "kasvukipua"?


Riikkulille ja Pinjalle kaikkea hyvää!



ON: Kiitos taas kaikille teille ihanaisille naisille!

Voin ihan hyvin tilanteeseen nähden

Kovasti olen pelokas, mutta niin valtavasti tahtoisin uskoa että pieni olisi vielä kyydissä mukana...


Kävin aamulla labrassa, ja tuloksen saankin vasta huomenna. Lääkäri soittelee klo:11.45. Kumpa tulos olisi hyvä, mahtava, upea, ihana...

Senhän pitäisi olla jo melko suuri lukema...? Jos se kerran tuplaantuu joka toinen päivä näin alkuraskaudessa, niin lauantaina se oli 2011, joten maanantaina 4022 ja tiistaina eli tänään kun koe otettiin pitäisi lukeman olla... PALJON enemmän kuin tuo lauantainen 2011.
Voi kumpa!


Kipuja on, varsinkin jos teen jotain muuta kuin lepään. Vuotoa ei ole ollut, onneksi!!

Ajatukset on todella sekaisin. Sen huomaa myös siitä että kun eilen laitoin yhdelle koirista ruokaa, niin lopuksi avasin laatikon, otin sieltä haarukan ja tökkäsin sen ruokaan pystyyn!

Koira kallisti päätään korvat niin edessä kuin mitä nyt ihmettelevällä koiralla voi olla, ja sen ajatuksista luki, että hei, ookko ihan tosissas että meitsin pitäis haarukalla syödä?!??


Joo-o, eli kaikiin puolin järjissäni täällä olen!



Lääkäri muuten sanoi, että sairaalassa oli ollut tilanne, että eräällä vauvalla oltiin todettu Epstainin anomalia, pahin muodoltaan. Eli sama diagnoosi kuin mikä meidän esikoisellamme, enkelillämme oli. Ne vanhemmat olivat jatkaneet raskautta, ja vauva oli kuollut kohtuun rv 35. Lääkäri totesi, että hänen mielestään me pääsimme helpommalla kun päädyimme keskeytykseen. Se on varmasti totta. Meille kuitenkin vakuutettiin että vauvamme ei vielä kärsinyt, mutta tulisi kärsimään jos raskautta jatkettaisiin. Voi niitä vanhempia

Ja sitä äitiä, synnyttää niin "valmis" ikuista unta nukkuva vauva...

Meidän 23 viikkoinenkin vauva oli niin täydellisen ja "valmiin" näköinen
 
Moi pitkästä aikaa!

Tovi on vierähtänyt edellisestä kirjoituksesta... Lukemassa olen käynyt kuulumisianne säännöllisesti kylläkin.

Ensinnäkin Masukille ja Viuhtikselle :hug: Olisi asiat voinut mennä toisinkin ja teidänkin kuuluisi nyytti syliin saada... Ja MyAngelsille kanssa voimia, pidetään peukkuja että kaikki menisikin hyvin.

Riikkulille ja Pinjalle onnea!

Amira Kyllä minunkin mielestäni kannattaa näytillä käydä, kaiken varalta. Onpahan sitten itselä mukavampi olo, kun käy tarkistuksella.

Tapsu Tervetuloa! Tiedän tunteen tuosta pelosta, mutta ainakin minulla ihan ensimmäiset viikot plussauksen jälkeen oli kaikista pahinta pelon kanssa. Kyllähän se varmaan tämän palstan mammoilla pelko on jollain tavalla mukana koko raskauden ajan, mutta ainakin itsellä tuntui, että ultran jälkeen edes jollain asteella helpotti. Mutta olo vaihtuu nopeasti ja pelko voi taas nousta, pitää antaa itselle oikeus kaikkiin tunteisiin. Toivotaan että meidän kaikkien salamatkustajat pysyvät loppuun asti kyydissä!

Siilura Tsemppiä kipujen kanssa, toivottavasti pian helpottavat =)

Miikkis Sinulle kanssa onnea oireista! Me varmaan osaamme olla onnellisiakin (ainakin aluksi) oireista, koska nehän ovat yleensä hyvä merkki. bd ultraan

Stoppis Älä turhia hermoile, asioilla on taipumus järjestyä.

ON: Eilen oli eka neuvola. Ekassa ultrassa kävin jo pari viikkoa sitten ja silloin syke löytyi oikeasta paikasta. Vähän oli mitat pienemmät mitä kuukautisten mukaan pitäis olla, mutta laskettu aika varmistuu vasta maaliskuussa. Eilen neuvolatäti katsoi kanssa ultralla ja hyvin näkyi syke sekä pienet käden ja jalan alut! Mitaksi sai 18,6 mm vanhalla hevosen kokoisella ultralla ja sanoi, että ehkä vähän pienempi kuin kuukautisten mukaan. Ei natiainen vielä liikuskellut, joten hyvinkin voi olla viikot alle 8. Muuten oli vähän pettymys koko neuvolakäynti. Noin tunti meni yhteensä, mutta suurimmaksi osaksi terkka naputteli itse tietoja koneelle. Ei sanallakaan kysynyt mun henkisestä voinnista ( 6. raskaus, 3 km, viimeisin viikolla 19 viime vuonna) ja muutenkin oli niin hätäisen oloinen. Seuraava neuvola 5 viikon kuluttua! Ja ekalla soitolla puhui, että olet sitten erityisseurannassa tässä raskaudessa, ei oikein siltä tunnu. Mulla on äitipolilla käynti 12 viikon paikkeilla, mutta silti. Sanoi vielä lopuksi, että hän ei nyt sulle noita lappusia ja vihkosia anna, kun tuskinpa niitä tarvitset!! Tuli vähän sellainen olo, että terkkakin ajattelee, että tuskinpa tästä mitään tulee... Masensi...

Mä olen onneksi siitä onnellisessa asemassa, että pystyn työpaikalla käyttämään itse ultraa ja vakoilemaan masuasukkia :) Pitää välillä käydä tsekkaamassa. Fyysinen vointi on ollut ihan jees, pientä pahoinvointia jos ei muista syödä kunnolla. Mutta kaikki otetaan ilolla vastaan!

Trine ja natiainen 8+5 (tai vähemmän)
 

Yhteistyössä