Keskuspölynimurista myös

hi-5
Aivan taivaallinen tavalliseen, perässä vedettävään verattuna. Sinulla on vain letku, joka ei tartu joka ovenpieleen tai huonekaluun kiinni ja eipä ole ongelmaa sisäilmaan takaisin pääsevistä hiukkasista! Merkeistä en osaa sanoa, koska vanhemmilla oleva on ikivanha (AllAway tms) ja meillä ei ole ok-taloa, mihin sitä laittaa.
 
meillä on ollut yhdessä talossa BEAM ja toisessa oli PUZER:in OIVA.NYT RAKENNETAAN JA OTETAAN KYLLÄ TAAS TUO PUZER KOSKA SE OLI PALJON PAREMPI KUIN BEAM.beamissa joutui vajaan kahden vuoden jälkeen jo uusimaan lattiasuulakkeen ja ei ne nekään ilmaisia oo.lisäksi imuteho ei ollu yhtä hyvä kuin puzerissa ja tyhjentäminenkin on vaikeampaa beamissa kun taas puzerissa oli jotenki niin helppoa. =)
tässä mun mielipide asiaan. :D
 
Meillä oli edellisessä kodissa keskuspölynimuri. uuteen taloon ei otettu, en tykännyt ja lapset eivät jaksa raahata pitkää letkua perässään. Nyt käytössä pieni perinteinen imuri joka kevyesti liikkuu pyörillä myös lasten siivotessa, että silleen meillä.
 
Olen siivonnut talossa, jossa sellainen oli ja todellakin mun mielipide sen kokemuksen perusteella oli, että ei kiitos! Kauhea pitkä ja raskas letku, jota vedät perässäsi ja sit kun et enää tarvi niin miten sellaisen käärmeen saa mihinkään kaappiin mahtumaan. Joo, ei meille, kiitos vaan =)
 
Monkey Business
Mä oikein odotin, että pääsen imuroimaan kun uuteen taloomme tuli sellainen (Allaway). Nyt jos rakennettais, niin harkitsisin tarkkaan. Jostain syystä tähän meidän malliin ei kuulunut pölypusseja! Tyhjentäminen on ihan hullun hommaa! Ja kun on kaksi kerrosta, se letkun roudaaminen edestakaisin on raivostuttavaa. Ja käytössä ollut nyt vajaa kaksi vuotta, niin jo siinä on joku vika, pätkii koko ajan kun imuroi.

Eli en uskalla ainakaan lämpöisesti suositella. On siinä hyviäkin puolia, joita ei just nyt tuu mieleen...
 
kaislakerttu
Meillä on uudessa kodissamme Allaway ja en kyllä enää tavalliseen vaihtaisi. Imurointi on nopeaa ja helppoa eikä tuon letkun kaappiin laitto ole meillä ongelma vaikka sitä aluksi pelkäsinkin. Meillä on 8m letku ja imurasioita 100m2 talossa kolme. Yläkerran valmistuessa sinne on tarkoitus laittaa kaksi rasiaa ja ostaa lyhyempi letku ettei tarvi raahata 8m letkua aina alhaalta. Imurasioita kannattaa laittaa useampi kuin yksi, koska se helpottaa imurointia eikä letkun tarvi olla niin pitkä. Me tehtiin rakennusvaiheessa niin, että leikattiin villalangasta piirustukseen nähden oikean kokoinen pätkä ja mittailtiin tarkkaan missä imurasioille on paras sijoituspaikka. Tyhjentäminen ei minusta ainakaan allawayssa ole ollut ongelma, menee pihalle ja kippaa pölyt pussiin/roskikseen ja säiliö takasin paikoilleen. Suodattimen päällä me ollaan käytetty semmosta keittäjän myssyn näköistä suojusta niin ei tarvi kauhesti putsailla suodatinta kun vaihtaa uuden myssyn päälle.
Niin, ja keittiön rikkaluukku on kans kovassa käytössä meillä, tarkoituksena on laittaa vielä kuistille samanlainen (samalla kun vedetään putkistoja yläkertaan). Imuteho on mahtava, letku kevyt vetää perässä. En kyllä keksi negatiivistä sanottavaa 4kk käytön perusteella.
 
ei kiitos
Olen asunut muutaman kuukauden talossa, jossa oli keskuspölynimuri. Alkuun olin innoissani. Lopulta en enää käyttänyt koko systeemiä vaan otin tavallisen imurin käyttöön.

- Letku on pitkä ja painava ja hankala perässä vedettävä.
- Letku ei sentään yllä talon joka nurkkaan, joten sen paikkaa on välillä kesken imuroinnin vaihdettava ja se roudaaminen on tylsää, koska letku on niin pitkä, hankala ja painava!

- Imuteho aivan onneton!

- Piti ihan hirvittävää meteliä!! Meteli ei kuulunut meille asuintilaan, mutta ulos se kuului!
Säiliöjuttu oli tuulikaapissa.
Sama oli naapureidenkin kohdalla eli ulos kuului milloin naapurilla imuroitiin. Saman olen huomannut muissakin keskuspölynimureissa. Kun olen kävelyllä, kuulen kyllä missä huushollissa imuroidaan keskuspölynimurilla - ulos kuuluu kamala meteli!

- En tiedä oliko siinä mallissa pölypussia vai miten se valtaisa säiliö olisi pitänyt tyhjentää. Muutimme pois sitä ennen. Säiliö oli tuulikaapissa komerossa, sekä säiliö ulkopuolelta että komero kokonaisuudessaan sisältä oli mustassa hienojaisessa likapölyssä.

Tuo kokemus riitti, en ikinä hankkisi omaan huusholliini keskuspölynimuria. Meillä on nyt todella hyvä Eletroluxin kaikenmaailman allergiapölytehosuodatinherkuilla, imee hyvin, on hiljainen.
 
Muutimme maaliskuussa uuteen kotiimme ja nyt meillä on allaway-keskuspölyimuri (cv 1750) Talon pinta-ala 111m2 ja letku on 9m pitkä, imurasioita 2 ja rikkaluukku keittiössä. Olen TODELLA tyytyväinen keskuspölynimuriimme. Letku on kevyt ja varressa oleva katkaisin on tosi kätevä. Imuri on tehokas ja hiljainen. Ei ole ikävä vanhaa imuria!! Keittiössä oleva rikkaluukkukin on mainio apu, suosittelen lämpimästi! :flower:
 
dolli
Erittäin tärkeä pointti meillä on ollut keskuspölynimurin eduksi se, että ilma on paljon raikkaampi imuroinnin jälkeen kun ei leiju sitä hienonhienoa pölyä ilmassa imuroinnin jälkeen.

Letku on mielestäni ihan ok perässävedettävä, kätevämpi kuin perusimuri. Ainoa rasite on säiliön tyhjennys, joka me tehdään ½ vuoden välein, mut eipä sekään kestä 10 minuuttia kauempaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.08.2005 klo 16:44 ei kiitos kirjoitti:
Niin ja: tavallisella pölyimurilla voin imuroida suulaketta vaihtamalla myös huonekalut, verhot, pehmolelut yms.
no mikset sä muka keskuspölynimurilla vois imuroida ihan samalla tavalla suulaketta vaihtamalla noi edellä luettelemasi kohteet????en käsitä tota pointtia ollenkaa. :/ täytyy kyllä ihmetellä et miten ihmisillä voi olla noin huonoja kokemuksia keskuspölynimurista??? :eek: mä en ikipäivänä ottais tavallista imuria enää itelleni.toiset sanoo et se letku on liian painava raahata perässä...en tajua kun eihän se mitään paina.ja ennemmin sitä letkua perässään vetelee ku koko imurin säiliötä joka sitte kolhii oven pielet ja takertuu mattojen reunaan yms. :whistle:
kyllä mun täytyy ap:lle lämpimästi suositella ja jotenki vaan en voi ymmärtää sellaisia jotka ei keskusimurista tykkää. ;) jokaisella silti oikeus olla tykkäämättä et en mä tätä nyt tarkota sitte sellaseksi viestiksi et jokaisen olis tykättävä. =)

 
rakentaja
ehdottomasti laitetaan keskunpölynimuri!!!mulla ei ole mitään huonoa sanottavaa niistä ja varsinkin puzerin eeva malli on erikoisen hyvä,markkinoiden paras ja uusin tällä hetkellä,minun mielestäni. =) ja näissä uusissa malleissa on erityisesti kiinnitetty huomiota tuohon ääneen kun joku tuolla aiemmin kritisoi niiden kovaa ääntä. :/ ja minua ei kyllä haittaa vaikka se ääni ulos kuuluisikin kun eikös sitä sisällä olla silloin kun imuroidaan,ei kait nyt ketään oikeasti voi haitata jos naapurin pihalta kuuluu imurin hurinaa. :whistle: ;)
 
virtanen
Meille ei sopinut.Lapset pudottivat pikkutavaroita seinässä olevaan luukkuun, mihin letku laitetaan ja imuteho oli siinä :headwall: Tykkään tavallisesta imirista enemmän :D
 

Yhteistyössä