kjotkut ovat epähygiennisiä, en tajua! kävin tuttavalla aamukahvilla

  • Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti
"Minni"
.. ja YÄK! tiskiallas täynnä tiskejä ja siinä kasan päällä huuhtaistiin vauvalle maitopullo,
ovien päällä lakanoita roikkumassa, keittiön pöydässä kuivuneita puuro tms ja mehutahroja,
olohuoneen lattia niin täynnä leluja ettei päässyt kävelemään astumatta jonkun päälle..
lisäksi vielä tämä tuttavani itsekkin oli pesemättömän oloinen ja haisi hieltä sekä pulautukselta
:x
 
"Neith"
kuullostaa meiltä aina välillä (ja tuo haiseminen oli vauva-aikana ihan tavallista.. siis pulautukselta haiseminen..)
tosin en kyllä ymmärrä mitä haittaa tuosta kaiketa on, muuta kuin ehkä joidenkin esteettistä silmää saattaa kirpaista..
 
  • Tykkää
Reactions: petite ja SuzieQ.
Mullakin oli äsken kasa tiskejä ja ruokatahroja pöydässä. En illalla jaksanut alkaa niitä siivoaan niin tein sen äsken. Ja usein on lakanapyykkiä ovien päällä roikkumassa kun en niitä muuallekaan saa kuivumaan. Siis toisinsanoen en jaksa lähteä viemään tuonne narulle talojen väliin. Eilen illalla laitoin lapselle vettä tuttipulloon vaikka ne tiskit oli siinä, kauheaa!?
 
Mullakin oli äsken kasa tiskejä ja ruokatahroja pöydässä. En illalla jaksanut alkaa niitä siivoaan niin tein sen äsken. Ja usein on lakanapyykkiä ovien päällä roikkumassa kun en niitä muuallekaan saa kuivumaan. Siis toisinsanoen en jaksa lähteä viemään tuonne narulle talojen väliin. Eilen illalla laitoin lapselle vettä tuttipulloon vaikka ne tiskit oli siinä, kauheaa!?
Hyi sua. Meillä lapsi otti itse vettä mukiin vaikka tiskialtaassa oli mm kattila likoomassa... Lapsi raukka. Tulee varmaan traumoja :'(
 
Meillä on melkein aina tommosta. Sillä erotuksella että leluja ei ole lattiat täynnä mutta makkarin pöytä ja hylly tursuaa mun vaatteita, en jaksa niitä koskaan viedä pyykkiin päivän päätteeksi vaan riisun ne siihen kasaan. Meillä on myös usein sänky petaamatta, vessanpönttö on pinttynyt ja imuroidaankin ehkä kaks kertaa puolessa vuodessa. Kuivaajaa ei ole joten pyykit roikkuu telineellä ja isommat ovien karmeissa. Tiskejä ei niin hirveesti loju ympäriinsä kun on kone. Problems?
 
  • Tykkää
Reactions: kookosta
"vieras"
Tarjouduitko avuksi vetämään lakanat ja tiskasitko?

Vai oletko sä niitä "ystäviä" jotka menee kahville ja kyttää että pääsee juoruilemaan?

Luojan kiitos mulla ei ole tollasia "ystäviä"!
Mä en todellakaan ajattele, että pitäis ryhtyä toisen kotona siivoamaan, jos menee kylään. Tasan tarkkaan siivoan kodin kauniiksi, jos on tulossa vieraita. Ja pidän peruskohteliaisuutena, että on siistiä kavereillakin kun menen käymään ja saadaan jutella rauhassa ja vaikka juoda teetä tai viiniä. Siis on se nyt kumma, jos pitäiskin siivota kaverin huushollikin vielä, kun itsekin olen yksin 3 lapsen kanssa ja kotona siivoan aina ja alinomaan.
 
"vieras"
hmm. oisit tiskannu ja pyhkiny pöyvän :) ei kannata kylästellä jos toisten koti on arvosteltavanna vain.
Jepjep, oikeestiko pitäis alkaa tiskaamaan kun tulee kyläilemään? Oikeesti - teetkö sä niin?

Mulla on ainakin niin vähän aikaa, että sen kerran kun menen ystäville, niin todellakin oletan, että se aika käytetään kaikkeen kivaan yhdessä.
 
"maija"
Kuulostaa ihan tavalliselta :). Ja kuulostaa myös siltä, että äiti on tosi väsynyt :(. Kysy kauniisti, voisitko jotenkin auttaa. Paikan päällä olisit ihan hyvin voinut kysyä, että kun nyt olet tässä, niin voitko samalla tiskata, kun jutellaan. Tai ehdottaa, että voit käydä vauvan kanssa vaunulenkillä, että äiti voi ottaa torkut tai käydä suihkussa.

Musta on ihaninta, kun mun ystävät kutsuu mua käymään vaikka koti onkin tuossa kunnossa, siitä tietää, ettei se jännitä mua. Joten ystäväsi kyllä arvostaa sua! Koti on niin henkilökohtainen asia. Ethän juorua ympäriinsä kodin epäsiisteydestä! Sitten kun joskus käy noilla kavereille niin, että ne on kutsuneet muitakin, niin koti kiiltää...
 
huomiohuokailija
[QUOTE="vieras";26722129]Mä en todellakaan ajattele, että pitäis ryhtyä toisen kotona siivoamaan, jos menee kylään. Tasan tarkkaan siivoan kodin kauniiksi, jos on tulossa vieraita. Ja pidän peruskohteliaisuutena, että on siistiä kavereillakin kun menen käymään ja saadaan jutella rauhassa ja vaikka juoda teetä tai viiniä. Siis on se nyt kumma, jos pitäiskin siivota kaverin huushollikin vielä, kun itsekin olen yksin 3 lapsen kanssa ja kotona siivoan aina ja alinomaan.[/QUOTE]

Onneks teitä täydellisiä ihmisiä on olemassa! :heart:

Onneks joidenkin ei tarvii esittää mitään ystävien edessä. Meille saa tulla koska vaan, eikä kukaan ole tän 10 vuoden aikana vielä valittanut sotkusta, päinvastoin!

Mä saatan olla laittamassa pyykkiä tai imuroimassa kun ystävät tulee, he tarjoutuu auttamaan, kuin myös mä heidän luonaan.

Kuka sua käskee siivoomaan aina? :O
 
[QUOTE="vieras";26722136]Jepjep, oikeestiko pitäis alkaa tiskaamaan kun tulee kyläilemään? Oikeesti - teetkö sä niin?

Mulla on ainakin niin vähän aikaa, että sen kerran kun menen ystäville, niin todellakin oletan, että se aika käytetään kaikkeen kivaan yhdessä.[/QUOTE]

itteasiassa. menin kaverille kylään. lapsi 2v oli kuumeessa. kaveri oli valvonu yön. käskytin kaverin nukhuun ja jäi läpin kans olkkariin. laittelin lelut paikalheen ja lakasin roskat. keittiössä tiskasin, pyyhin tasot yms. vessan pesin myös ja laitoin pyykit. kävin kaupassaki jopa. mutta joskus ku autta keveri on helpompi pyytää apua myös jos sitä tarvii itte.

ei mulle kaveruus ole pelkkää kiilotettua kotia. ehei. son sitä että josksu seisotaan yhessä sielä kaulaan myötenpaskassa ja tulhaan sieltä sitt pois ku kerithään.
 
[QUOTE="vieras";26722140]Kyllä, luultavasti tuollaisen kaverin kanssa en edes haluis jatkossa olla. Onneks mun kaverit ei ole tuollaisia.[/QUOTE]

Eli jos joku sun ystävä sairastuis eikä jaksais siivota, sä et enää jatkossa haluis olla hänen kanssaan?
Aika järkyttävää, mut kulta pieni sä tulet huomaamaan vielä et mitkä asiat ne olikaan tärkeitä ja mitkä ei..
 
"maija"
[QUOTE="vieras";26722136]Jepjep, oikeestiko pitäis alkaa tiskaamaan kun tulee kyläilemään? Oikeesti - teetkö sä niin?

Mulla on ainakin niin vähän aikaa, että sen kerran kun menen ystäville, niin todellakin oletan, että se aika käytetään kaikkeen kivaan yhdessä.[/QUOTE]

Todellakin taittelen usein pyykkejä kavereiden luona, jos joku kasa siihen sattuu viereen :). Musta on kivointa se, ettei tartte mun takia kotia siivota, vaan voidaan samalla jutella.
 
  • Tykkää
Reactions: pookypooh

Yhteistyössä