kjotkut ovat epähygiennisiä, en tajua! kävin tuttavalla aamukahvilla

  • Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti
huomiohuokailija
[QUOTE="vieras";26722140]Kyllä, luultavasti tuollaisen kaverin kanssa en edes haluis jatkossa olla. Onneks mun kaverit ei ole tuollaisia.[/QUOTE]

Te täydelliset ihmiset liikuttekin ONNEKSI vähän eri piireissä kuin me epätäydelliset (paitsi ilmeisesti ap). :)
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";26722136]Jepjep, oikeestiko pitäis alkaa tiskaamaan kun tulee kyläilemään? Oikeesti - teetkö sä niin?

Mulla on ainakin niin vähän aikaa, että sen kerran kun menen ystäville, niin todellakin oletan, että se aika käytetään kaikkeen kivaan yhdessä.[/QUOTE]

Niin sulla, sulla ja sulla.
Entä jos se ystävä olisi oikeasti tarvinnut apua?
Miltä tuntuu sellainen että ystävä kauhistelee toisen sekasortoa? Ja jos ihmettelee, niin eikö voi tarjota auttavaa kättä?

Onneksi mulla ei vieraile ystäviä jotka kauhistelevat toisille meidän kotia tai tapaa elää.
 
  • Tykkää
Reactions: narikka83
[QUOTE="vieras";26722129]Mä en todellakaan ajattele, että pitäis ryhtyä toisen kotona siivoamaan, jos menee kylään. Tasan tarkkaan siivoan kodin kauniiksi, jos on tulossa vieraita. Ja pidän peruskohteliaisuutena, että on siistiä kavereillakin kun menen käymään ja saadaan jutella rauhassa ja vaikka juoda teetä tai viiniä. Siis on se nyt kumma, jos pitäiskin siivota kaverin huushollikin vielä, kun itsekin olen yksin 3 lapsen kanssa ja kotona siivoan aina ja alinomaan.[/QUOTE]

niin.. hyvä että pystyt toimimaan näin :) aika monilla on kuitenkin muitakin tehtäviä kotona ollessaan, vaikka nyt työasioiden hoitamista,opiskelemista,remontointia,sisustusta,harrastuksia tms. :) Lisäksi aika moni myös viettää aikaa lasten kanssa leikkien,lukien,läksyjä tehden,elokuvia katsellen jne sen sijaan että aina ja alinomaan siivoaa kotona ollessaan.
 
Viimeksi muokattu:
huomiohuokailija
[QUOTE="maija";26722164]Todellakin taittelen usein pyykkejä kavereiden luona, jos joku kasa siihen sattuu viereen :). Musta on kivointa se, ettei tartte mun takia kotia siivota, vaan voidaan samalla jutella.[/QUOTE]

Niinpä! Kotityöt sujuu vauhdikkaammin kun voi samalla jutella. :)
 
Tiskipino: normaalia. Ei se voinut kovin korkea olla, jos sen päällä mahtui huuhtaisemaan vauvan maitopullon...

Lakanat kuivumassa: normaalia. Pyykkiä on pesty - hyvä! Kaikilla ei oo kuivausrumpua tai tilaa kuivata lakanoita narulla.

Leluja lattialla: normaalia. Lapsiperheissä usein on.

Keittiön pöydässä tahroja: sellaista sattuu. Vaikka pyyhkisikin pöydän esim. joka ilta.

Ihan oikea saastaisuus on kamalaa, mutta tuo kuulostaa vain lapsiperheen hiukan huonommalta hetkeltä. Vauvalla itkupäivä eikä äiti ole ehtinyt siivota, tms.
 
"vieras"
niin.. hyvä että pystyt toimimaan näin :) aika monilla on kuitenkin muitakin tehtäviä kotona ollessaan, vaikka nyt työasioiden hoitamista,opiskelemista,remontointia,sisustusta,harrastuksia tms. :) Lisäksi aika moni myös viettää aikaa lasten kanssa leikkien,lukien,läksyjä tehden,elokuvia katsellen jne sen sijaan että aina ja alinomaan siivoaa kotona ollessaan.
Kyllä mullakin on paljon töitä ja silti ehdin pitää kodin siistinä. Kun ei sitä koskaan päästä edes sotkuiseksi niin se on suht helppo homma itseasiassa.

Juu ja asia on niin, että jos mua joku kaveri tarvis huushollinsa siivoojaksi ja lakanoiden viikkaajaksi, niin ei kiitos. Mulla on oma perhe huolehdittavana ja kaipaan kavereita juttuseuraksi enkä heidän kotipiiakseen.
 
"vieras"
Niin sulla, sulla ja sulla.
Entä jos se ystävä olisi oikeasti tarvinnut apua?
Miltä tuntuu sellainen että ystävä kauhistelee toisen sekasortoa? Ja jos ihmettelee, niin eikö voi tarjota auttavaa kättä?

Onneksi mulla ei vieraile ystäviä jotka kauhistelevat toisille meidän kotia tai tapaa elää.
En kauhistelisi toisen sekasortoa. Mutta en myöskään haluaisi mennä sinne sekasortoon vaan vaikka mieluummin kahvilaan tai ulkoilemaan. Ei vaan riitä jaksaminen mullakaan enää työn ja perheen hoitamisen ohessa vielä kavereidenkin huushollin hoitamiseen. Niin se on, pakko huolehtia omasta jaksamisesta ja omasta perheestä.

Näkiskin sen, että joku kaveri tulis siivoamaan mun talon...
 
[QUOTE="vieras";26722233]En kauhistelisi toisen sekasortoa. Mutta en myöskään haluaisi mennä sinne sekasortoon vaan vaikka mieluummin kahvilaan tai ulkoilemaan. Ei vaan riitä jaksaminen mullakaan enää työn ja perheen hoitamisen ohessa vielä kavereidenkin huushollin hoitamiseen. Niin se on, pakko huolehtia omasta jaksamisesta ja omasta perheestä.

Näkiskin sen, että joku kaveri tulis siivoamaan mun talon...[/QUOTE]

sulla ei nähtävästi kauhean läheisiä ystäviä ole jos et rikka ristiin voi heile laittaa. se että tiskaat kaverille voit tehä hälle ison asian, sinun aikaa se vie n 15min max ja keverille se voi olla iso,iso apu. mutta minkäs teet jos lusikalla .. kauhat ei sovi sekhaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinki
Jos joku siisteysfriikki änkisi meille aamukahville (mitä ei onneksi tee, en tod. ole aamuihmisiä!) niin voisi jopa kauhistua.

Keittiön pöydällä on puhdasta pyykkiä viikattuna. Se ei ole ehtinyt vielä kaappeihin. Kulkeutuu sinne kyllä ennen iltaa. Hain sen aamutuimaan pyykkituvalta.

Tiskiä on jonkin verran - vaikka mies juuri eilen iltapäivällä siivosi koko keittiön.

Leluja ei ole lattialla, kun 8½ v ja 6½ v osaavat jo pitää rojunsa pois olohuoneesta jne, eikä 3-viikkoinen vielä leiki, mutta katsotaan asiaa vaikka vuoden päästä uudelleen...

En ole käynyt vielä suihkussa, joten saattaisin haiskahtaa, jos joku tarpeeksi lähelle tulisi nuuskimaan. Enkä oo vaihtanut yövaatteitakaan pois, tai kammannut hiuksiani.

Eikä me kuitenkaan olla yhtään epähygieenisiä :p muttei myöskään sitä sorttia joka siivoaa, siivoaa ja vielä kerran siivoaa koko ajan, kulkee rätti kourassa ja korjaa jatkuvasti tavaroita paikoilleen, osaamatta ollenkaan relata. Tämä kämppä tulee kuntoon vartissa sitten, kun mies herää ja yhdessä hiukan siivoilemme.
 
Niin sulla, sulla ja sulla.
Entä jos se ystävä olisi oikeasti tarvinnut apua?
Miltä tuntuu sellainen että ystävä kauhistelee toisen sekasortoa? Ja jos ihmettelee, niin eikö voi tarjota auttavaa kättä?

Onneksi mulla ei vieraile ystäviä jotka kauhistelevat toisille meidän kotia tai tapaa elää.
Mun ihana, IHANA ystäväni on useammankin kerran auttanut mua siivoamaan :)

Ei siksi, että olisin jotenkin uupunut tms. Vaan siksi, kun hän haluaa. Hän on siivousihme, minä taas ihan tavis siisteyden ylläpitämisen suhteen.

Kerran esim. hän pyysi meitä heille kylään; syömään, grillaamaan, viettämään aurinkoista päivää heidän takapihallaan. Sanoin, että sopii, mutta me siivotaan ensin, ja siinä menee kyllä aikaa kun pitää pestä lattiatkin jne. Meni vartti, kun hän oli oven takana lastensa kanssa: tuli siivousavuksi, hänen esikoisensa vei mun silloin vielä aika pienet lapseni ulos leikkimään. Kämppä tuli kuntoon nopeasti, meillä oli hauskaa kun siivottiin ja samassa juteltiin, ja sitten päästiin nopeasti lähtemään heille illanviettoon.

Sitä varten YSTÄVÄT ovat olemassa :). Tuttavat...no, niille voi sanoa moi, niiden kanssa voi pari sanaa vaihtaa, mutta ei niitä kotiin kutsuta tai niiden kanssa ei vietetä sen enempää aikaa. En ainakaan minä vietä. Ei ne ole tärkeitä siinä mielessä.

Minäkin oon usein siivoillut ystävien luona. Tiskannut, sillä aikaa kun ystävä vaikka laittaa lastaan päiväunille. Siivonnut lelut lelulaatikkoon, yms pientä. Miksi ei?!
 
"harmaa"
Minua suorastaan ahdistaan jos joku tulee meille kylään ja häntä varten pitäsi levittää suunnilleen punainen mattokin alle.
Äitini lukeutuu näihin ihmisiin :(
Vaikka kuinka olisit siivonnut ja kaikki tavarat järjestyksessä on joko matto liian likainen tai matto kurtussa tai vääränväriset verhot tai jos on yksi vesilasi lavuaarissa on meillä valtavasti tiekejä ym.
parasta tässä vielä se että äitini jopa haukkuu ystävilleen minua kuinka epäsiisti hänen tytär onkaan :(
Kun äiti sitten joskus raahaa ystäviään meille uteliaisuudesta kylään katsomaan ja arvostelemaan ja yleensä nämä toteaa vain että ihan perus siistiähän meillä onkin ja äidin puheista jää kuva kuinka meillä suunnilleen paskaa lattialla,
alkaa äiti heti puolustautumaan kuinka olisin nyt perusteellisemmin siivonnut tms.

Eilen kun tuo ei muuta keksinyt niin meillä on siksi epäsiistiä kun verhot on vaan ylä ja alakäänteet ommeltu ja sivut muka tursottaa rumasti. Öh,ne on ohutta sifonkia ja ihan alan sisustusliikkeestä ostettu ja alan ihmisten neuvojen mukaan ommeltu joten niitä kaikkia sivuja ei kuulu paksusti kääntää kuten ala ja yläkäänteet.
 
meillä myös roikkuu lakanoita ovien päällä- joskus myös pyyhkeitäkin tai jopa farkut.
leluja pyörii lattiolla, täällä saa varoa mihin astuu. keittiöstä saattaa löytyä tahroja,
esim. eilen roiskautin kahvia jääkaapin oveen ja olin juuri aikeissa ruveta pyyhkimään kun
esikoinen alkoi kirkua olohuoneessa kuin päätä leikatteisiin.. sillä seurauksella, että tuolla se tahra nököttää oveen kuivuneena :ashamed: minä haisen usein, samoin haisee myös vauva. ei tässä ehdi tai muista mennä suihkuun,
vauva taas pulauttelee niin usein etten viitsi koko ajan vaihtaa puhdasta bodyä päälle. nytkin istun täällä tukka
p"""na ja puklu valuen lapaluiden välissä, vauvakin lemuaa kuin olisi ollut viikotolkulla samoissa vaatteissa.. kaiken huipuksi meillä on kannellinen pyykkikoro vessanoven vieressä
, oven ulkopuolella ja joskus suihkuun mennessa huiskaisen alushousut koriin..
tarkistamatta onko kansi kiinni vai auki :whistle:

ap, tarjoudu seuraavalla kerralla ottamaan vauva jotta ystäväsi pääsee pitkään, kuumaan suihkuun..
elettäsi varmasti arvostetaan !
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Te täydelliset ihmiset liikuttekin ONNEKSI vähän eri piireissä kuin me epätäydelliset (paitsi ilmeisesti ap). :)
Ai jaa, mun mielestä taas tässä ketjussa on niin monta itsensä korostajaa, jotka korostavat miten täydellisiä hyviä ihmisiä ja ystäviä he ovat, kun siivoavat vielä ystäviensäkin kämpät, hoitavat lapset ja ovat niin täydellisen hyviä ihmisiä.
 
  • Tykkää
Reactions: WhiteSnow
Tönt
jokainen hoitakoon omaa huushollia sanon minä. olisi tosi noloa jos tänne tulisi joku kahville ja alkaisi siivoomaan. eipä kyllä tee mieli ottaa vieraitakaan vastaan jos on todella sotkuista. en viihdy semmosessa itsekään. on sitäkin koettu. mun vanhemmilla on just semmosta että tavaraa on liikaa, jouluastiasto olkkarin pöydällä kesällä vielä ku ei saa sitä laitettuu mihinkään. tottakai likaa ja pölyy sitten kertyy kun ei mahu siivoomaan. kivaa siinä on käydä lasten kanssa kylässä. |O kyllä mä ymmärrän että ei aina jaksa hoitaa tiskit pois mutta sit taas jos on monen päivän sotkut vielä hoitamatta niin on kyllä kyse jostain muusta ku ajanpuutteesta. sotku okei ei aina ehi eikä jaksa mutta likaa. hmm. :x
 
"pingu"
Mä luulin, että tässä on kyse oikeasta epähygieniasta, eikä epäjärjestyksestä.

Mun mielestä se oli melko ällö ratkaisu, että ystäväni päätti sijoittaa kissanhiekkalaatikon ruokapöydän alle keittiöön. Kissa vääntää sinne pökäleet, potkii hiekkaa ympäriinsä ja hyppää sitten tuolin kautta pöydälle. Hyh.

Toisessa paikassa ei tehnyt mieli sen puoleen istua kuin syödäkään, kun sekä mööpelit, astiat ja tasot olivat karvojen ja jonkin epämääräisen peitossa. Juustopalassa oli mustat sormenjäljet remppareiskaisännän jäljiltä jne.
 
Mites täällä ap:ta aletaan moittimaan :) Kyllä mä voin myöntää etten pidä likaisesta, sotkuisesta kodista. Olen monesti auttanut kavereita siivouksessa, tiskannut jne.

Mutta en ymmärrä miksi joku haluaa vedota siihen että on likaista koska lapsiperhe, se on pelkkä tekosyy =) Paikkojen kunnossa pito ei vie kauaa aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tönt
Te täydelliset ihmiset liikuttekin ONNEKSI vähän eri piireissä kuin me epätäydelliset (paitsi ilmeisesti ap). :)
no olen kyllä kaikkea muuta ku täydellinen mutta meen silti mielummin kahville kuin siivoomaan. kuten sanoin, jokainen hoitakoon huushollinsa oman mielen mukaan. :D ajattelen vaan niin että jos on aikaa sotkea lisää ja lisää niin pitäisi kyllä olla aikaa siivota vanhatkin. mutta jos ei omat sotkut haittaa niin ei sitten voi mitään. pääasia että itse viihtyy.

noi posliinit vaan ärsyttää aika lailla kun aina saa pelätä että joku lapsista vahingossa hajottaa jotain.
 
[QUOTE="vieras";26722472]Voishan se epähygieeninen ystävä mennä suihkuun vauvan kanssa, vauvakin tykkäis.[/QUOTE]
Itsensä saa pestyä kyllä paljon paremmin, kun käy yksin suihkussa. Vesikin voi olla kuumaa, eikä mitään haaleaa.

En minä ainakaan osaisi pestä sekä itseäni että tuota pientä vastasyntynyttä samanaikaisesti. Isompien vauvojen kanssa kävin kyllä usein kimppasuihkussa :)

Ja jotkut vauvat huutaa kuin hyeena heti, kun pää kastuu. Siitä on rentouttava suihkuhetki aika hiton kaukana.
 
"Vieras"
meillä myös roikkuu lakanoita ovien päällä- joskus myös pyyhkeitäkin tai jopa farkut.
leluja pyörii lattiolla, täällä saa varoa mihin astuu. keittiöstä saattaa löytyä tahroja,
esim. eilen roiskautin kahvia jääkaapin oveen ja olin juuri aikeissa ruveta pyyhkimään kun
esikoinen alkoi kirkua olohuoneessa kuin päätä leikatteisiin.. sillä seurauksella, että tuolla se tahra nököttää oveen kuivuneena :ashamed: minä haisen usein, samoin haisee myös vauva. ei tässä ehdi tai muista mennä suihkuun,
vauva taas pulauttelee niin usein etten viitsi koko ajan vaihtaa puhdasta bodyä päälle. nytkin istun täällä tukka
p"""na ja puklu valuen lapaluiden välissä, vauvakin lemuaa kuin olisi ollut viikotolkulla samoissa vaatteissa.. kaiken huipuksi meillä on kannellinen pyykkikoro vessanoven vieressä
, oven ulkopuolella ja joskus suihkuun mennessa huiskaisen alushousut koriin..
tarkistamatta onko kansi kiinni vai auki :whistle:

ap, tarjoudu seuraavalla kerralla ottamaan vauva jotta ystäväsi pääsee pitkään, kuumaan suihkuun..
elettäsi varmasti arvostetaan !
Tämän jutun kun on lukenut en enää niin paljon ihmettelisi jos neuvolantäti on sulle jotain pukeutumisesta yms jutuista sanonut...
 
Mä oon monestikin auttanut ystävääni siivoamisessa, ja hän minua. Ja se ei tarkota sitä että joka kerralla vaan siivottas. Musta on mukava auttaa jos huomaan että rakas ystävä on väsynyt ja tarvis apua, ja itsekin kauhistelee sotkua. Ja sama homma toisinpäin. Muutaman kaverin kohdalla siivoilen vähän ennen kuin tulevat kylään, mutta sitten on näitä, että mulle on ihan sama millanen siivo meillä on. Yleensä meillä on melko siistiä, mutta satun vaan oleen sellanen aika epäjärjestelmällinen ja tavaroita saattaa olla hujan hajan :ashamed:
 
"taru"
No mie oon kyllä taas sen ääripään ihmisiä et en siedä paskakasan keskellä eläjiä, vaikka kuinka olisi lapsia. Kyllä minulla on 3 lasta, 9, 5, ja puolivuotias. Olen kotona päivät lasten kanssa, ja se ei vaadi paljoa aikaa että pesasee aina astiat kun niitä on käyttäny, tai nakkaa astianpesukoneeseen, ja meillä lapset kun on leikkineet nii keräävät romppeesa lattioilta ylös, tai leikkiivät huoneessaan, jopa penskat eivät pidä siitä että tavarat romottaa miten sattuu. Joo ja kyllä kädet on täynnä töitä koko ajan, mutta eipähän tartte perse levällään istuskella koko ajan ja mielikin pysyy pirteempänä kun on siistiä. Ja sitäpaitsi jos koko ajan hiljaan keräilee ja laittelee paikkoja siistiksi niin eipähän ole kerralla isoa hommaa tehtäväksi. Kyllä meille voi tulla kylään milloin vain eikä tartte hävetä et joka nurkka olisi paskaa täynnä. Lakanoita tässäkin mökissä kuivatellaan ovien päällä, se nyt ei ole ihmeellistä.
 

Yhteistyössä