kjotkut ovat epähygiennisiä, en tajua! kävin tuttavalla aamukahvilla

  • Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
kuulostaa ihan meidän kodilta, paitsi että eteisessä oven vieressä on vielä pari roskapussiakin odottamassa että lähdetään ulos ja vien ne samalla! Aattele!
ps. Miten siitä maitopullosta tulee epähygieninen, jos se huuhtaistaan lavuaarissa tiskiksasan yläpuolella? Lentääkö sieltä kasasta jotain bakteereja sinne pulloon? ;)
 
Arvatkaa miks mä en halua meille vieraita kovinkaan usein?
Siks kun ihmiset kyttää ja jauhaa sit paskaa selän takana kaikesta näkemästään.

Meillä on kuusi lasta (joista pienin on vastasyntynyt) ja krooninen kaaos, mä otan aina ihan kamalan stressin jos ja kun tänne on joku tulossa ja siivoan koko päivän... Ei meillä mitään saastaista ole mutta tällä porukalla sitä tiskiä vaan kertyy altaaseen, pyykkiä koreihin ja vähän muuallekin ja leluja yms. roinaa on lattialla. Ja kyllä, häiritsee mua itseänikin mutta en mä voi kieltää muuta perhettä elämästä normaalisti vaikka tää arki ei mun esteettistä silmää hivelekään.
 
  • Tykkää
Reactions: Blondi :)
"vieras"
En minäkään tykkää epäsiisteydestä, eikä se ole kivaa kylässäkään, mutta mikä ihme tuossa on muka epähygieenistä? Lakanoiden kuivattaminen oven päällä ei liity mitenkään hygienisyyteen, tosin hygienisempää se noin on, kuin viedä ulos taloyhtiön pyykkinarulle. Tuttipullo ei saastu siitä, että sen huljuttaa hanan alla vaikka siellä altaassa olisi mitä. Ei ne tiskit saaastuta hanaa eikä ilmakehääkään siinä ympärillä. Itse ainakin olen hikoillut öisin todella voimakkaasti synnytyksen jälkeen, joten aamuisin saatan haista hielle. Suihkuun pääseminen on mahdotonta ennen aamupäiväunia (vauvaa ei voi viedä suihkuun) ja jos joku tulee aamukahville, en ole välttämättä ehtinyt pesulle. Hygieniaan tuokin liittyy kuitenkin vain sivuavasti, illalla olen kuitenkin käynyt suihkussa.
 
"..."
Meillä koti on elämistä varten.

Käytiin keittiökalusteita ostamassa ja melkein joka firmassa kysyttiin että käytetäänkö teillä sitä keittiötä vai käydäänkö yleensä ulkona syömässä. Enemmistö on kuulemma esittelykeittiöitä.

Meillä tiskikone pesee kolmekin kertaa päivässä, aina sekään ei riitä. Loput sitten odottelee vuoroaan joko pöydällä tai altaassa. Lapset saa leikkiä ja vielä joka huoneessa. Joten sitä lelua ja epäjärjestystä piisaa. Meillä tehdään paljon kaikenlaista. Mielummin luen pyytävälle lapselle sadun kun sanon etten ehdi kun pitää siivota.

Kukaan meillä ei sairastu puutteellisen hygienian vuoksi, joten meillä on minulle riittävän siistiä.

Ei tarvi tulla meille, jos ei kestä. Tai sitten voi soittaa ja sopia ajan ja pyytää siivoamaan ennen vierailua.
 
huomiohuokailija
[QUOTE="...";26722802]Kukaan meillä ei sairastu puutteellisen hygienian vuoksi, joten meillä on minulle riittävän siistiä. [/QUOTE]

Ylihygienisyys jopa aiheuttaa allergioita ja heikentää vastustuskykyä.
 
hyvä ettet käyny meillä :saint:

mulla on jopa 2 pussillista tyhjiä tölkkejä (joo, lonkero) oottamassa eteisessä pääsyä kauppaan :whistle:
Meillä on 2 pussillista tyhjiä pulloja ja tölkkejä LASTENHUONEESSA odottamassa kauppaan pääsyä.

Ja kyllä, osa niistä on olut-/siideri-/lonkerosellaisia :attn:. Muksut keräävät niitä ja saavat siitä rahaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Blondi :)
Hyhhy
[QUOTE="Minni";26722037].. ja YÄK! tiskiallas täynnä tiskejä ja siinä kasan päällä huuhtaistiin vauvalle maitopullo,
ovien päällä lakanoita roikkumassa, keittiön pöydässä kuivuneita puuro tms ja mehutahroja,
olohuoneen lattia niin täynnä leluja ettei päässyt kävelemään astumatta jonkun päälle..
lisäksi vielä tämä tuttavani itsekkin oli pesemättömän oloinen ja haisi hieltä sekä pulautukselta
:x[/QUOTE]

Jotkut kuivattaa pestyt alusvaatteet kuivaustelineessä sisällä... eivätkä varmasti ole pesseet niitä 90 asteessa. KakkabaGteerit leviää kaikkialle!
 
miuh
[QUOTE="...";26722802]Meillä koti on elämistä varten.

Käytiin keittiökalusteita ostamassa ja melkein joka firmassa kysyttiin että käytetäänkö teillä sitä keittiötä vai käydäänkö yleensä ulkona syömässä. Enemmistö on kuulemma esittelykeittiöitä.

Meillä tiskikone pesee kolmekin kertaa päivässä, aina sekään ei riitä. Loput sitten odottelee vuoroaan joko pöydällä tai altaassa. Lapset saa leikkiä ja vielä joka huoneessa. Joten sitä lelua ja epäjärjestystä piisaa. Meillä tehdään paljon kaikenlaista. Mielummin luen pyytävälle lapselle sadun kun sanon etten ehdi kun pitää siivota.

Kukaan meillä ei sairastu puutteellisen hygienian vuoksi, joten meillä on minulle riittävän siistiä.

Ei tarvi tulla meille, jos ei kestä. Tai sitten voi soittaa ja sopia ajan ja pyytää siivoamaan ennen vierailua.[/QUOTE]

Ihan niinku meillä! Mä päätin jo ennen esikoisen syntymää, että keskityn vapaa-ajallani enemmän lapsen kanssa touhuamiseen kun ylenpalttiseen kämpän putsaukseen. Puhdasta meillä kyllä aina on, mutta tavarat ei kyllä löydä aina omille paikoilleen eli epäjärjestystä löytyy aina.
 
"hmh"
On :heart:. Ei se oo vielä tehny mitään tuhmaa.

Vähän huonot pöytätavat sillä kyl on; syö ja pierii samaan aikaan.
No onneks sä olet itsekin niin epäaamuihminen ettei toi aloittaja varmaan tule teille aamukahville näkemään tota lapsen säädytöntä syömispieremisorgiaa..

(Tietty se toimitus voi herättää hänessä närkästystä sitten kun se tapahtuu jossain pankissa tai kaupassa tms....)

Haha.

Kiva että teillä menee noin kivasti, alkupeljätyksen jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"oona"
Vaikka tämä olisi provo, niin tiedän, että tuollaisia kyttääjiä ja juoruajia on oikeastikkin olemassa. Ja se suututtaa.

Mulla on ystävä, joka on kolmen pienen lapsen yh. Hänellä on todella rankkaa ja hän on väsynyt, ei jaksa aina siivota ja tehdä kaikkea mitä olisi "pakko" tehdä. Sitten hänestä juorutaan usein, kuinka hän on niin epäsiisti, laiska ja saamaton. Käy niin vihaksi. Monesti olen noilta juoruajilta kysynyt, että oletteko olleet itse samassa tilanteessa ja selvinneet siitä kunnialla ja koti kiiltävän siistinä. Eipä tähän asti vielä yksikään ole ja olen myöskin sanonut, etten itsekkään selviäisi varmasti yhtään tuota ystävääni paremmin.

Minulla itselläni on vain yksi lapsi ja pääsen helposti tarvittaessa auttamaan ystävääni siivoiluissa. Mä myöskin tykkään siivota (etenkin kaikissa muissa paikoissa, paitsi kotona :D ) ja tykkään auttaa, saan siitä itsekkin hyvän mielen. :)
 
"vieras"
Juu ehkä ei kannattais hommata niin paljon lapsia ja sitten dumpata pilttien isä ja heittäytyä yksinhuoltajaksi, jollei kerran jaksa mitään. Jollei ole jaksanut siivota avioliiton aikanakaan, niin miten sen jälkeen. En tajua. EI ois kannattanut hommata niin paljon lapsia, jollei jaksa siivota, koska siivoaminenhan on osa perheen ja lasten hoitoa. Lasten on hyvä elää puhtaassa ja siistissä kodissa, jossa ei loju ruuantähteitä, homeisia tiskejä, pulloja ja pyykkejä.
 
[QUOTE="vieras";26723447]Juu ehkä ei kannattais hommata niin paljon lapsia ja sitten dumpata pilttien isä ja heittäytyä yksinhuoltajaksi, jollei kerran jaksa mitään. Jollei ole jaksanut siivota avioliiton aikanakaan, niin miten sen jälkeen. En tajua. EI ois kannattanut hommata niin paljon lapsia, jollei jaksa siivota, koska siivoaminenhan on osa perheen ja lasten hoitoa. Lasten on hyvä elää puhtaassa ja siistissä kodissa, jossa ei loju ruuantähteitä, homeisia tiskejä, pulloja ja pyykkejä.[/QUOTE]

Muahahaa
 
ja taas
Mihin se ap katos tästä keskustelusta?? *aaaargh*
Meillä oli eilen ja varmaan viimesen viikon ihan hirvees kunnossa kämppä, ei vaan jaksanut siivota töiden jälkeen. Tiskit ja pyykit kyl yuli pestyy mut kaikki muu. Eilen anoppi tuli kylään ja päätti tarttua imuriin, imuroi siis koko asunnon, vaihdettiin lapsille lakanat, rajas lelut paikoilleen. Mä tietty nyt tein myös kun siivousinto itseenikin tarttui siinä hulinassa. Oli se ihan kiva .Sano vielä et voi tulla joku päivä siivoo meille kun ollaan töissä ja se lomalla. :)
 

Yhteistyössä