km:n jälkeen kuumeilevat...

Heippa taasen :wave:

miikku : huhuu.. ootkos hollilla? =) Katsoin tuosta listasta et sullakin aika jännät päivät..ja tätiä ei oo näkynyt? Onko jotain oireita? :saint:

Sitten taas tätä samaa rataa vatvon täällä.. huh skipatkaa vaan suosiolla! ;) En tajua oikeestaan mitään enää..menkat jo viikon myöhässä ja testi vaan negaa näyttää!! :kieh: :kieh: :kieh: oon niin pettynyt!!!!! Mikä ihme mua sitten myöhästyttää jos ei raskaus!? ilmeisesti jotain on pielessä ja jotakuinkin omin avuin ei varmana nuo ala..tuntuu ainakin siltä.. ei mitään tietoakaan et ois menkat alkamassa. Verikokeesta sen tietty näkis..mut miten lie suostuvat ottamaan vielä, käskevät vielä kuitenkin viikon odottaa ja sitten pitäs työterv.huollosta lähetekin saada ei sinne muuten labraan pääse..ja en halua sitä t.t.huoltoa tähän sotkea, liian pieni kaupunki siihen;)
V.i.tuttaa rankasti justiinsa nyt. sorgen tämä pässinpäämäisyyteni . nyt painun vetää kilon suklaata naamariin niin taas on hyvä mieli ja vatsa ainakin kasvaa vaikkei raskaudesta tietoakaan :headwall: seonmoro.
 
Pullenah :hug:

Mimmuli Mulla kun oli siitä epäily, tehtiin normaali ultra, mutta kun siinä ei näkynyt mitään, sanoi se gynekologi, että hän ei suosittele sitä toista tapaa (leikkaus kait) tarkistaa sitä, koska se voi sitten taas vaikuttaa hedelmöitymiseen todella radikaalisti. Hän sanoi että koska olen kuitenkin tullut raskaaksi,hän ei ottaisi sitä riskiä(kun keskenmenon jälkeen hän sen ajan mulle silloin antoi, jolloin katsottiin ultralla).

Kauhee kun oli sekavaa, anteeks :headwall: Mutta mulla siis erittäin kivuliaat ja runsaat kuukautiset ja sitä kovaa kivuliasta vihlontaa. Nuo kaikki oireet on todella paljon vähentyneet kun sain viimeisen keskenmenon helmikuussa. Syytä en tiedä, mutta lääkäri sanoi että raskaus on paras mahdollinen keino parantaa endoa.
 
Iltaa!

Mä olen taas vrk yh:na kun mies lähti aamulla työreissuun ja palaileen huomenna illalla.

Tänään tuli postissa epikriisi ja siinä oli viallista tietoa km:stä, vaikkei sillä kai mitään väliä enää ole. Mullahan siis näkyi syke ja ruskuaispussit sun muut viikolla 7+5, mutta alkion koko vastasi vkoa 6. Np-ultrassa lääkäri näki kuolleen alkion, muutaman millin koossa. Epikriisissä kuitenkin luki, että kohtu tyhjä, ei alkiokaikua. Sehän tarkoittaisi tuulimunaa, mutta mullahan oli se alkio? Siis täh? No, eikai noita tarvitse korjata jos ovat vääri kirjanneet ne.

Mä sain mun siskolta, jolla 2 tyttöä ja lisää eivät enää iän vuoksi tee, valtavat määrät tyttövauvan vaatetta. Sellainen iso Ikean sininen säkki. Niitä olen ihastellut ja mielessäni kuvitellut, kuinka joskus vielä saan niihin pukea pikkuisen tytöntyllerön :'( :heart: Ja vaikka olisi pieni pojanpallerokin niin ihan sama :D

Uskooko kukaan sormustesteihin? Mä ehkä ainakin toivon uskovani. Äiti teki minulle aikoinaan testin ja se näytti poika, tyttö, poika ja siihen loppui. Yks päivä tein itselleni huvikseen saman testin taas ja näytti ihmeekseni saman tuloksen. Mieltäni jäi sitten askarruttamaan, että lasketaanko mukaan km:n raskaudesta tullut vauva? Eikai, uskottelin itselleni. Olisi aika masentavaa jos tuliskin 2. km ja mun vauvat olisi sitten siinä ja vain yksi asuisi kanssamme täällä... :kieh: :'(
 
Repa ja Tinii, toivottavasti ei ole mikään myooma juttu ja vaikka olisi niin olisi sitten sellainen joka ei haittaisi tätä raskautumista. :)

Strömsö löytyikö se sun myooma siis gynetutkimuksessa? Vai ultralla? Kiitos jos viitsit kertoa :)

Katherine Toivottavasti tilanteesi pian selviää. :hug: Mulla kävi viime syksynä kerran tuolleen, et menkat oli lähes viikon myöhässä ja testit näytti vaan negaa. Sitten se täti yks kaks löysikin perille.. :/ Mä aattelin silloin et ne menkat oli vaan siks myöhässä kun raskautta niin kovin toivoin.. :ashamed: Voima :hug: sulle !!

EevaRouva :hug: Kyllä teille vielä lapsi suodaan ellei useampikin, koeta jaksaa uskoa siihen :heart: Olen noista sormustesteistä kuullut mutta ei mulle sellaisia ole kukaan tehnyt, saati että itse olisin tehnyt. Mut voisin vaikka sellaisen tehdä kunhan joku kertoo että miten se tehdään :D

Pullenah kiva kun kävit ilmoittautumassa =) Koeta vain jaksaa uskoa sihen että teille se pienokainen vielä suodaan. Tiedän kyllä miten vaikeaa se on, tässä on oma uskokin jo aikamoisella koetuksella.. :ashamed: Eikä me pahaksemme pistetä vaikka taukoa pidät. Jokaisen on tehtävä miten parhaaksi näkee, eikä tämä palstailu mitään pakollista ole. Tänne voi ja saa kirjoitella silloin kun siltä tuntuu
 



Haaveissa esikoinen

Irtosora..................KM 08/07
Risukasa.................KM 07/07
Viuhti......................KM 07/07
Mouse.....................KM 07/07
Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Marleena83.............KM 07/07
Angelina..................KM 07/07
Wiola.......................KM 07/07
Siiri80......................KM 04/07
Iida-Liina.................KM 06/07
Emppu78.................KM 06/07
Onnenjyvä 30v........KM 05/07
Surusilmä 29v.........KM 02/07
Malttamaton...........KM 08/06
Ellen ......................KM 01/07
Surullista 20v..........KM 12/06
Giia..........................KM 01/07, 07/07
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Nannukka................KM 04/07, 07/07
Tytti..........................KM.......................................KP -/28-34
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Anni .......................KM 09/06...............................KP -/28
Jemina-81................KM 12/06.............................KP -/23-32
Tinii 21v HKI.............KM 02/07.............................KP 5/28-40
Pelottaa..................RK 06/07...............................KP 8/28-29
Repa 27v KOTKA.....KM 02/07...............................KP 10/28-35
Tuutikki ...................KM 02/07..............................KP 15/36
Kiti07.......................KM 05/07..............................KP 17/28-35
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 17/34
Gatsu 25v...............KM 06/07...............................KP 20/34
SatuKa 29v..............KM 05/07..............................KP 22/28
Pullenah85..............KM 03/07..............................KP 23/35
Miikku72 35v...........KM 04/07..............................KP 28/26-30
Katherine 25v..........KM 06/07..............................KP 36/28

Haaveissa kakkonen

EevaRouva.............KM 07/07
Amira......................KM 06/07
Sonja74..................KM 07/07
Merika ....................KM ?/07
Kaipaava.................KM 08/06, 03/07
Kentia.....................KM 04/07..............................KP -/30
Epskeps 36v...........KM 12/06, 03/07...................KP 4/26-28
Beccy......................KM 06/07..............................KP 18/-
Mimmuli82...............KM 06/07..............................KP 27/28-32
SadMam..................RK 06/07..............................KP 30/28-34
Emik 30v.................KM 06/07..............................KP 30/28-30

Haaveissa kolmonen

Minda........................KM 07/07
Stoppis.....................RK 07/07
Luhtalemmikki ..........Enkelilapsi 12/06................KP -/26-28
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 5/28
Äitee2 28v.................KM 06/07............................KP 5/28-30
Eliisa80.....................KM 05/07.............................KP 6/24-27
Hiidi...........................KM 05/07........................... KP 19/26-28
Pulttibois 25v HKI......KM 03/07............................KP 27/28-30

Haaveissa neljäs

Espoir......................KM 03/07
MargeSimpson 24v LAHTI KM 07/06,10/06,enkelipoika 07/07 KP 20-17/29
Puella......................KM 05/07.............................KP 31/28


Haamuilijat


Nasuliini
Mimmuli82

Plussanneet


Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex
Suppis76
Haikara
Tonttutiina
Strömsö (ent.Hippula)
 
N I M E N H U U T O!!! :attn: :attn: :attn:

Yritän tämän tehdä niin, että tässä viikon verran katson ketkä tänne kirjoittavat ja kirjaan heidät tähän. Sitten jos joku joka ei juuri nyt halua kirjoitella, mutta pysyä silti listalla, voi "lainaa" komennolla lisätä itsensä tähän listaan mukaan. Sopiiko näin? Jos joku keksii paremman idean ja tavan toteuttaa tämän niin kertokoot heti
;) :D


Amira
Aurinkoenergiaa
Beccy
EevaRouva
Eliisa80
Emik
Emppu78
Hiidi
Katherine
Kiti07
Kummi
Luhtalemmikki
MargeSimpson
Miikkis
Minda
Mimmuli82
Miukuli
Mymmelis
Nannukka
Nasuliini
Pelottaa
Puella
Pullenah
Repa
Risukasa
SadMam
SatuKa
Sonja74
Stoppis
Tinii
Tuutikki
Äitee2

Niin ja ne jotka eivät ilmoittaudu, otetaan tuosta meidän listalta pois. Mutta takaisinhan pääsee sitten jos niin haluaa!! :)

 
Heips!

EevaRouva en ollut koskaan ennen kuullutkaan koko sormustestistä ennenku luin sinun tekstistäsi siitä. Etsin netistä ohjeet ja tein testin: sain tulokseksi tyttö-poika-tyttö-poika ja sitten pysähtyi :D No olenki kyl ajatellu et varmaa 3 lasta ois kiva, et sinänsä ihan mukava testitulos. Yksi keskemenohan mulla on nyt, ja jos tuo ne tosiaan näyttää niin sit täytyy toivoa et niitä keskenmenoja ei tule enempää!

Tuolla oli sanottu yhdellä keskustelupalstalla näin:

"Muistelisin ett toi testi voipi näyttää esim,keskenmenot" ja toinen henkilö sanoi

"sormusta riiputetaan noin 1-2cm korkeudella ranteesta. Toinen variaatio on että sormus "lepää" hetken kämmenselällä ja sit se nostetaan parin sentin korkeudelle. (jotkut sanoo että tämä olisi niin "tarkka" että näyttäisi myös varhaiset keskenmenot)"


Ja jos joku sitä ohjetta kaipasi, niin tässä on:

http://www.nicehouse.fi/terveys/lapskeskuste/nayta.php?id=1371
 
Tein testin muuten kaksi kertaa, ja sama tulos tuli molemmilla kerroilla! :eek:

Jos se tosiaan näyttää keskenmenotkin, niin sen meidän vauvan pitäis olla sitten tyttö. No siitä patologin tutkimuksestahan se sukupuoli sitten selviää, kun se kerran ne kromosomit tutkii.
 
Mimmuli, Epskeps ja Repa Kiitos avustanne :heart: Soitin Kätilöopistolle ja siellä sanottiin, että voin hyvin seurata tilannetta tiistaille kun en ole sen kipeämpi. Mutta nuo Mimmulin kuvaukset omasta tilanteesta oli aivan kuin mun nyt... Mäkin tein äsken tosi vahvan plussatestin. Alamahassa tuntuu kuitenkin sen verran inhalle, että varasin huomiselle yksityisen gynen - jos joudun kaavintaan niin menen mieluummin heti ja jos kaikki on hyvin niin voin rentoutua viikonloppuna tältä oman olon vahtimiselta.

Ja olin taas niin täynnä omaa oloani, etten muistanut edes onnitella plussaneita! Lämpimät onnittelut kaikille teille, plussaneet :hug: :flower:

Ja Äitee2:lle vielä... Kiva, jos sanani ilahduttivat, niin oli tarkoituskin =)

Se tässä listassa on tosiaan 'paha' puoli, että kun täällä jatkuvasti on niin sitä tarkkailee itseäänkin jatkuvasti - milloin nipistää sieltä, milloin täältä, mitä minusta vuotaa (mäkin olen nyt sitten analysoinut vuotoni väriä yms. :snotty: ), joten ymmärrän erittäin hyvin, että moni haluaa pysytellä mieluummin enemmän taustalla. Luulotaudistani huolimatta tämä lista on kuitenki erittäin tarpeellinen, terapeuttinen ja ihana :)
 
Tein itekkin tuon testin ja näytti poika-poika-tyttö-tyttö ja kaksi poikaa meillä on joten km vauva oli tyttö elikkä olisko meillä viel toiveissa saada tyttö =) Pitää viel miehelle testata et mitä sille näyttää,toivottavasti saman =)
 
Kiinnostuinpa minäkin tekemään tuon testin , vaikka yleensä olenkin hyvin skeptinen mitä kaikkeen tuollaiseen tulee. Kaikkea se tämä vauvakuume teettääkin. :LOL: No joka tapauksessa tulos oli poika, poika, tyttö, (ihan oikein! ) ja poika! Huomenna varmaan teen sen testin kun kerta sormuskin jo tuommoisia lupasi! Keskenmenoja ei varmaan näytä, koska mullahan oli se yksi km ennen esikoista.

Puella lähtee nyt töihin, hyvää päivänjatkoa kaikille!
 
Pitihän minunkin tehdä tuo testi sitten :D Tuli poika, tyttö, tyttö, poika, tyttö (ja sitten väsyi jo kädet niin että en jäänyt kovin kauaksi aikaa ihmettelemään pysähtyikö lopullisesti) =) Ja meillähän on esikoinen poika ja kuopus tyttö eli alku on ainakin oikein. Ja tuosta keskeytetystä ajattelin tyttönä, patologin lausuntohan sen kertoo sitten joskus :'( Mutta meillehän olisi sitten vielä tulossa parikin vielä :heart: Puella skeptinen olen minäkin yleensä, mutta pitää sitä toivoa nyt repiä kaikenlaisesta ;) Ja kumma kyllä kaikillehan tuo on tuntunut näyttävän ainakin alun oikein...
 
Sonja74 mulla oli samantyyppinen tilanne pari viikkoa sitten (oireet oli tosin vähän erilaiset mutta kuitenkin). Kun itse soitin naistenpolille sain ajan vasta viikon päähän (ei ollut valtavia kipuja eikä kuumetta yms.) mutta oma mielenrauhan takia kävin kuitenkin yksityisellä jo perjantaina. Maksoihan tuo mutta sain mielenrauhan viikonlopuksi. Ei mennyt koko viikonloppu siihen, että mietti jokaista nipistystä ja vuotoa. Vaikka oireita olikin niin pystyi olemaan rauhallisin mielin kun tiesi, ettei mitään hätää ole. Toivottavasti sulla on kaikki kunnossa ja ettet kaavintaan joutuisi!
 
Kiitos repa tiedosta, hyvä että on normaalia... Mieli on ihan yli maassa :'( miehen kanssa ei olla vieläkään päästy puhumaan ja perk*le kun Kelasta lähettivät jo työkyvyttömyyseläkehakemuksenkin... Ei kai minusta tervettä sitten ikuna tule tuon selkäni kanssa.... :headwall:

Isot jaksuttimet tälle porukalle, itestä vaan tuntuu et voimat loppuu välillä...
 
Hei kaikki kultaiset!

Tulin kurkkimaan tännekin pitkän nettilakon jälkeen. Ihanaa, kun plussia on tullut! Onnea kaikille tuhannesti :heart: Ja uusille voimahalit :hug:

Täällä sitä ollaan edelleen turvallisesti raskaana =) Viikkoja on jo 11 ja ensi viikolla on eka ultra!! Hui! Sitten sen pikkuisen jo näkeekin. Ja saa varmistuksen sille, että kaikki on hyvin.

Täältä puhallan ja puhkun kaikille plussatuulia+++++++++++++++++ :whistle: Voimia odotuksen odotukseen!
 
:attn: PERJANTAI :attn:

Sopuli83: Ihana kuulla, että kaikki on mennyt hyvin!! Onnea ultraan ja toivotaan että kaikki olisi hyvin! :hug: Toivottavasti saamme kaikki täältä kipitellä perässäsi odottajien puolelle :heart:

Nasuliini: Nyt vaan vahva usko päälle että kyllä se pikkuinen kyydissä pysyy ja testin viivat vahvistuu... Jaksuja! :hug:

miukuli: Onnea haastatteluun!! Se ion hassua että sie haluat töihin ja mie haluan töistä pois :LOL: Onnea myös jälkitarkastukseen jo etukäteen!! Laitoit tuosta ASA lääkejutusta, niin tiiätkö että voiko korkea hb aiheuttaa tromboositaipumuksen?? Miulla se siellä 165-170 välillä.

SadMam: ++++++++++ :whistle: Toivotaan että nyytti vain ilmoittelee olostaan! :heart:

Samoin mimmuli82: +++++++++++ :whistle: kiitos toivotuksista, ollaan yritetty tasaisesti joka toinen päivä mennä mutta taitaa jäänä tänään-sunnuntai akseli hyödyntämättä kun lähdetään mökille porukalla, jos koittais tänään pikaiset ja su myöhäiset :LOL:

Epskeps: Toivotaan että kaikki olisi ok kuitenkin :hug: Onnea tikutteluun!! Se on hermoja raastavaa mutta sitten kun ovistesti näyttää plussaa niin olo on kuin lottovoittajalla :LOL:

Pullenah: ei todellakaan sua hylätä :hug: Taukoile ihan rauhassa, mielessä olet kyllä :heart:
 
(.) Ompahan ollut viikko |O Limat alkoi ke ja nippailua esiintynyt myös, pahaa oloa kanssa viikon ajan ja tänään oli lähellä :x Ovistesti näytti aamulla negaa, mutta eteenpäin sanoi mummo lumessa! Viimex oli niin että kun tuli eka kuiva päivä limojen jälkeen niin ovistesti näytti plussaa, joten tiedä näistä sitten...
Lähdetään tänään siis mökille joten kiksuttelut taitaa jäädä vähiin :headwall: :headwall: Pa.ka sanon minä kun tilanne vielä päällä!!! :headwall: :headwall:
 
Voi tonttutiina :'( :'( Ei saa mennä kesken. paljon voimahaleja ja jaksamista :hug: Mulle ainakin sanottiin, että pitää olla kirkasta verta ja klönttejä. Ja maha pitää olla tosi kipeä ja verta tulla paljon. Muunlainen vuoto on normaalia alkuraskaudessa.
 
Pikaisesti heit täältä kaikille :wave:

Tein kans tuon sormustestin ja skeptisenä ihmisenä kolmesti :LOL: Mut saman tuloksen se näytti joka kerta :eek: Eli poika-tyttö-tyttö :eek: :D Ja meillä tuo poika jo on :heart: Saas nähdä pitääkö paikkansa. Mua vähän "hirvittää" jos nuo tytöt onki kaksoset.. :D

Varasin itselleni ajan gynelle ensi viikon perjantaiksi. Se ois kp 11 silloin ja sitten sitä ois mahis nähdäki onko siellä follikkelia vai ei. Kummasti helpotti oloa kun ajan sain varattua vaikka eihän sitä tiedä mitä tuo käynti vielä tuo tullessaan.. :whistle:

Muita juttuja sit enempi myöhemmin. Nyt on jo mentävä.. :wave:
 
Tonttutiina toivottavasti ei ole km vaan jotain harmitonta alkuraskauden vuotoa :hug:

Epskeps mie ajattelin kanssa et tuleekohan meillekkin noi kaksi tyttöä yhtä aikaa,oltais sit vaan samaan aikaan laitoksella =) Hyvä juttu et varasit sen gyne ajan ni saat selvyyttä asioihin.

(.) Vuoto loppui tänä aamuna joten kesti vain sen 5pv niin kuin lääkäri sanoikin jotta normina menkka vuotona menee vaikka olikin ns.alkuraskauden km.Onneksi näin nopeasti helpotti vuoto ja kipu,päästään taas yritys aloittelemaan nyt luomuna ilman hormooneja,olo on muuten nyt aika tasainen ilman clomeja et kyllä ne paljon ainakin miulla vaikuttaa mielialaan.

Toi testi näytti miehelle samat kuin miulle...onneksi =) mies kyllä väitti että tuuli heilutti sormusta ;)
 
tonttutiina Ei voi mennä... :'( Tuntuu tosi pahalta puolestasi!! Koita jaksella siellä, mene maate lepäämään jos mahd. sen pitäisi vähentää vuotoa, jos ei ole km. Ei saa olla.... :hug: :hug:

Epskeps: hyvä kun varasit ajan gynelle! Muakin toisaalta hirvittää ajatus kaksosista (clomeilla aikas suuri mahdollisuus) mutta kaikki ovat tervetulleita ja varmasti rakastettuja! Kunhan vaan tulis edes :snotty:
 

Yhteistyössä