Kokemuksia Oulun ja Haukiputaan päiväkodeista?

  • Viestiketjun aloittaja Kertokaa
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Jos asutte oulussa, niin lapsen täytyy mennä Ouluun myös päiväkotiin ja jos haukiputaalla niin sitten on mentävä haukiputaalle päiväkotiin.. paitsi jos yksityiseen päiväkotiin laitatte, niin sitten saatte itse päättää kumpaan haluatte..
 
Kertokaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos asutte oulussa, niin lapsen täytyy mennä Ouluun myös päiväkotiin ja jos haukiputaalla niin sitten on mentävä haukiputaalle päiväkotiin.. paitsi jos yksityiseen päiväkotiin laitatte, niin sitten saatte itse päättää kumpaan haluatte..
Joku pieni/pienehkö yksityinen päiväkoti tai vaikkapa ryhmis on ykkösvaihtoehto.
 
oululainen
Alkuperäinen kirjoittaja Kertokaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos asutte oulussa, niin lapsen täytyy mennä Ouluun myös päiväkotiin ja jos haukiputaalla niin sitten on mentävä haukiputaalle päiväkotiin.. paitsi jos yksityiseen päiväkotiin laitatte, niin sitten saatte itse päättää kumpaan haluatte..
Joku pieni/pienehkö yksityinen päiväkoti tai vaikkapa ryhmis on ykkösvaihtoehto.
Me käytiin oulussa aikanaan tutustumassa muutamaan yksityiseen päiväkotiin, mutta ei sitten niihin lastamme haluttu.. Noissa samat ihmiset sekä hoiti lapsia, teki ruokaa ja siivosi.. Oli aika sekavan tuntosta ja tuntui, ettei henkilökuntaa ollut tarpeeksi, kun pienellä määrällä väkeä niin paljon eri tehtäviä.. Me laitettiin lapsi sitten kaupungin päiväkotiin ja on oltu enemmän kuin tyytyväisiä.
 
Kertokaa
Alkuperäinen kirjoittaja oululainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kertokaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos asutte oulussa, niin lapsen täytyy mennä Ouluun myös päiväkotiin ja jos haukiputaalla niin sitten on mentävä haukiputaalle päiväkotiin.. paitsi jos yksityiseen päiväkotiin laitatte, niin sitten saatte itse päättää kumpaan haluatte..
Joku pieni/pienehkö yksityinen päiväkoti tai vaikkapa ryhmis on ykkösvaihtoehto.
Me käytiin oulussa aikanaan tutustumassa muutamaan yksityiseen päiväkotiin, mutta ei sitten niihin lastamme haluttu.. Noissa samat ihmiset sekä hoiti lapsia, teki ruokaa ja siivosi.. Oli aika sekavan tuntosta ja tuntui, ettei henkilökuntaa ollut tarpeeksi, kun pienellä määrällä väkeä niin paljon eri tehtäviä.. Me laitettiin lapsi sitten kaupungin päiväkotiin ja on oltu enemmän kuin tyytyväisiä.
Mitkä päiväkodit kyseessä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kertokaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Lilliputtia en ainakaan suosittele!!!!
Kertoisitko miksi et?
Johtaja esimerkiksi "tekee itse diagnooseja" lapsista; milloin joku on häiriintynyt ja joku on keskittymishäiriöinen. Sanoo nämä vanhemmille ja sanoo että "ei hätää, kyllä he kouluttaa."

Pk:n tiloissa pyörii hlökuntaan kuuluvan oma koira joka ei ole mistään kilteimmästä päästä vaikka pieni onkin. On siis siellä lasten joukossa.

Muiden perheiden asioista juoruillaan toisille vanhemmille, ym.

Tuossa jotain. En tiedä onko meno muuttunut mutta näin aiemmin.



 
S
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä lapsi ollut Oulussa Vaskitien päiväkodissa (ei ole enää) ja aivan ihana päiväkoti oli. :)
Meilläki oli esikoinen siellä jonku aikaa ja tykkäsin kovasti ja tyttöki viihty hyvin.
Nyt lapset on Kaakonpojan päiväkodissa ja olen todella tyytyväinen siihen. Aivan ihanat hoitajat. Lapset onneksi sai jäädä sinne vaikka muutettiin vähän kauemmas jota lähempänä on toinen pk.
 
Ihmeissään
..ja minä en suosittele Päiväkoti Palleroa (niillä ei ole edes omaa leikkipihaa, kulkevat viereiseen puistoon aina ulkoilemaan) enkä päiväkoti eväsreppua..
Eväsrepusta meillä ei ole kokemuksia, mutta täytyy kyllä Pallerosta sen verran sanoa, että minä puolestani olen ikionnellinen että meidän tyttö on päässyt juuri tuonne. Tekevät siellä kaikki ruuat itse joka päivä, henkilökunta on todella mukavaa ja käytännöt joustavia. Käyvät aika paljon esim. kirjastossa, Ainolan puistossa, torilla yms. pikku reissuilla tarjoamassa lapsille vaihtelua. Leikkitilat ovat mielestäni tilavat ja monipuoliset, ja henkilökuntaa riittävästi.

En ainakaan koskaan ole itse nähnyt sitä ongelmana, että lapset kävelee tätien kanssa 100m puistoon leikkimään. Paljon tärkeämpää ainakin meidän perheelle on ollut se, että henkilökuntaan voi oikeasti luottaa ja ympäristö on kotoisa. Itselle suurimmat plussat Pallerossa on ollut juuri itsetehty ruoka ja henkilökunnan asenne, ikinä ei ole ollut sellainen olo että täällä ei ketään kiinnosta miten meidän tytöllä menee. Meillä on käytössä myös kestovaipat, eikä niistäkään tarvinnut kuin kysyä että käykö, niin vastaanotto oli että tottakai. Kaiken kaikkiaan Pallerosta on jäänyt käteen ainakin meille ainoastaan positiivisia kokemuksia.

Ainolan päiväkodissakin ollaan oltu hetken aikaa, mutta todellakin vain hetken. Palleroon verrattuna Ainola oli kankea laitoshoitola, henkilökunta vähän teennäisen oloista ja monesta lapselle tärkeästä asiasta ei jostain syystä voinut siellä joustaa. Ei tee mieli viedä omaa lasta sinne toiste.
 

Yhteistyössä