Kolmatta kuumeilevien kevät/kesä 2014

Minkälaisia oireita teillä on ollut aiemmissa raskauksissa?

Mä en itseltä muista muuta, kun esikoisesta oli rinnat tosi kipeät ja vatsaa viilteli. Kuopuksesta huippas pari kertaa, eli melko mitättömillä oireilla olen saanut alkuraskaudessa olla...

Tällä hetkellä "oireita" on vatsa sekaisin (onkohan raskausoire?), lievää etomista (voi olla vatsapöpökin), alavatsalla jännää kipuilua sekä rinnat on "oudot". Lisäksi näin viime yönä unta, että sain aivan ihanan poikavauvan.

Onkohan mielikuvitus lähtenyt lentoon :D
Pitänee huomenna hakea testi.
 
Magie, Boomkaa ja hispu, pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta!!! :hug:

Marmeli, minulla oli kahden ekan kohdalla oireina nenän tukkoisuutta ja kurkkukipua eli flunssan oireita. Oli varmaan sattumaa. Nytkin kolmatta yrittäessä on pari kertaa tullut samat oireet ja olen ollut toiveikas, mutta perusflunssaa se on aina ollut, myös varmaan silloin kahden ekan kohdalla. Kun toivon niin kovasti, niin kehitän oireita vaikka mistä. ;) Mutta jotenkin sitä tiesi kahden ekan kohdalla kun tein testin, että nyt sinne piirtyy kaksi viivaa.

Oireesi kuulostaa kyllä lupaavalta, olen varoivaisen toiveikas puolestasi :) Huomista tulosta odotellessa! Plussatuulta!!!
 
Magie, Boomka ja hipsu, Harmmi, että seuraavalle kierrokselle jouduitte! :(

Marmeli, mulla eka oire oli oikeestaan vaan raudan maku suussa ja sit olo oli ihan kun menkat ois alkamaisilla ja pissatti. Muuten ihan normaali olo. Aa, niin joo ja sekin et jäi noi Pms kiukkuamisen pois. :D Ihmettelin kuinka oon näin hyvän tuulinen.

Omaa napaa sen verran et nyt kävikin niin että ovisplussaa en virallisesti saanut tässäkään kierrossa jossa testailin. Mutta eilen oli semmonen melkein plussa ja aattelin että no josko se sit tänä aamuna ois jo ovisplussa niin mitä, olikin vaaleampi ja vielä negatiivisempi! Joten kierto jää lyhyemmäksi kuin edellinen. Ja miehelle sanoin illalla et josko sit huomenna ois vähän sutinaa. Joten taitanee olla jo sit hyvin myöhäistä tänään. Tässä ollut nyt pari semmoista työpäivääkin ettei paljoa ole kotona ehtinyt kuin kääntymään. Kolmivuorotyön ihanuuksia. Joten hyvin epätodennäköistä et tästä kierrosta nyt tärppäis, jos ei sit noi miehen pikkukaverit elä pidempään kun pari kolme vuorokautta.
 
Esikoisen kohdalla en ensin huomannut mitään oireita. Yksi päivä vain aloin miettiä, että milloinkas ne menkat on viimeksi olleet. Sitten kun hoksattiin ettei niitä ole pariin kuukauteen kuulunut, niin haettiin testi ja samoin tein siihen ilmaantui vahva plussa. Seuraavina päivinä alkoikin sitten huomata, että jotkut hajut pisti yökkäilemään kunnolla ja roskaruoka alko maistua vähän liikaakin. :D Toisen kohdalla kierto heitti häränpyllyä muutenkin, niin en edes ihmetellyt kuukautisten puuttumista. Sen sijaan ihmetystä herätti se, että rinnat olivat ihan tuhottoman kipeät. Huvikseen sitten ajattelin testailla ja plussahan sieltä tärähti.

En muistaakseni ole tänne nyt meidän tilanteesta kirjoitellut enempiä. Lääkärillä tosiaan kävin alkukuusta ja sain kuulla että mulla on rakkulaiset munasarjat. Tämä tosin oli todettu jo muutama vuosi sitten kun tutkimuksissa käytiin. Jostain syystä vain jättivät kertomatta asiasta. Verikokeisiin määräsivät, mutta itseä ei enää huvittaisi aloittaa alusta tuota rumbaa. Vielä en ole verikokeissa käynyt, mutta tiistaina ajattelin tuonne viimein raahautua. Sitten pitäisikin varailla uutta aikaa lääkäriin...sittempä näkee mitä sen jälkeen.
 
Pahoitteluni uuteen kiertoon joutuneille!! :(

Omaa napaa senverran, että tänään on ollut kyllä outo olo.. mahaa nipristelee aivan kuin menkat alkaisivat, semmoinen ihmeen painontunne kokoajan. Huoh.
 
Voi harmi Mrs-K, että meni testaus aika vähän ohi. Minkä hintasia muuten nuo hymynaama-testit on ja vissiin on 7kpl/paketti? Mietin tässä edelleen, että jaksaisko ostaa tähän kiertoon...nuo marketin testit oli vähän ärsyttäviä kun haamuilivat melkein joka testissä ja välillä oli pari tummaakin viivaa tikussa. Niin ja tietenki siten, että välillä taas haaleni ja sitten taas tummui : /

Ja toivottavasti pääset Boomkaa testaamaan ylihuomenna ja tuloskin olis paras mahollinen :D
 
Pikainen puhelinpäivitys.

Kiirettä ollut koko pääsiäinen, nyt rojahdin aurinkotuoliin ottamaan arskaa. Meillä on about 20C ja kirkkaan sininen taivas. Ihanaa!

Testiä en ole vieläkään uskaltanut hakea. Oireita on vatsakipuilu ja aamuinen oksennus sekä ällö olo. Jännittää ihan sikana :)

Ai ja se on vielä oirekirjossani, että rinnat on oudosti sivuilta kipeät?!


Viettäkäähän rennot pääsiäisen loput!
 
Viimeksi muokattu:
Pikaisesti puhelimesta...
Marmeli, jännittää puolestasi! Todella lupaavalta kuulostaa oireet! Kylläpä maltat pitkään olla testaamatta! Itse olisin varmasti jo testannut, toki pelonsekaisin tuntein! Pidän peukkuja!!! Kovasti plussaonnea!!!
Mitenkäs muut loppukiertolaiset?!? Plussatuulta kaikille!
 
Marmeli, pidetään peukkuja! :D Kuulostaa lupaavalta! Plussatuulia kovasti sinne päin! Ihmeen pitkään oot malttanut olla testaamatta. :D Ite oon kyl semmonen hätähousu et välillä hävettää...

pieni toive, harmi kun eivät sulle oo aiemmin viittineet kertoa, että sulla on rakkulaiset munasarjat. Tsemppiä verikokeisiin yms tutkimuksiin!

Täällä alkaa taas naama kukkimaan. Liekö tuo kevät aurinko. Vatsaa on oviksesta lähtien nyt tän pari päivää jomotellut. Etenkin tuolta endopuolelta. Nyt vaan pitäisi malttaa taas se 1,5vko miten on käynyt. Pääsin tänään ihastelemaan 9kk pikkuista. On nuo vaan niin pikkuisia omiin verrattuna. :)

Mutta oikein aurinkoista ja rentoa sekä toki munarikasta pääsiäistä kaikille! :) Ihanat säät sattui!
 
Kyllä mä olisin jo testannut, mutta kun ei pyhinä varmaan mistään saa testejä...
Torstain kauppareissulle lapset halusivat yllättäen mukaan, joten en voinut testiä ostaa :D
Lisäksi mulla on kerran aiemminkin kierto venähtänyt näinkin pitkäksi, joten ei auta kuin odotella. Tänään on taas sellainen olo, etten varmasti ole raskaana.

muoks. Pienen pieni veriviiru havaittu, vuoto alkanee tänään.
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Uusi vauvakuumeilija ilmottautuu!

vihdoin pääsin takaisin tänne muiden mukaan kuumeilemaan :)
Elikkä kahden lapsen äiti 3/2005 tyttö ja 5/2006 poika ennestään ja nyt sitten ajateltiin iltatähteä miettimään :)

tämä lähti niin yllättävästi käyntiin että viime pe mies vihdoin ja viimein ilmoitti että hänen puolestaan saapi tulla (itse viimeiset 4v kuumeillut yksinään..)

ja positiivistä oli että puolivälissä kiertoa mennään :) ovistestejä en uskalla lähtee ostelemaan, siitä ei loppua tule :D mutta aika hyvin onnistun tunnistaan milloin on ovis menossa ja voisin jopa luulla että se oli pe :D 3 päivää nipistelly ihan kunnolla joten mielikuvitus alkaa laukkaamaan et voiko olla mahdollista että tärppäs heti?! nyt sitten jännätään 2vk ja kehittelen itselleni oireita (mulla on aivan liian vilkas mielikuvitus!!) miehelle on ihan turha näitä hehkutella niin siksi liitynkin teidän joukkoon :) ainakin ymmärrätte tunteen!! <3

lupasin itselleni että 6.5 saan tehdän ensimmäisen testin sillon ois kp27 :)

kp12/28 yk1 ikä 31 lapset 05 ja 06
 
Viimeksi muokattu:
Noihin alkuraskauden oireisiin muistan esikoisesta paremmin että sen kyllä jotenkin ties että nyt on raskaana vaikkei sitä uskaltanu uskoa :) hajuaisti oli parempi heti ekat 2vk oviksen jälkeen ja joten rauhallinen olotila :) kävelytyyli muuttui ihan huomaamatta, kaveri huomas silloin heti et jotain on erilaista :D
juhannuksena oltiin sillon mökille menossa ja tein testin just ennen lähtöä kp25 mutta ei näyttäny mitään, olin silti niin varma etten juonu mitään ja ma näytti jo haaleaa viivaa ja siitä alko paha olo ja väsymys :D toisesta raskaudesta muistan kans sen tunteen et nappas mutta siihenpä se muistamiset jäi :D sen verran väsyny ollu varmaan sillon ettei muista kunnolla mitään XD
 
Miiwiu kiittää ja kuittaa tältä erää, vaikka haaveilen siitä kolmannesta, niin nyt täytyy sanoa että haaveeksi taitaa jäädä, elämässä sattuu ja tapahtuu, täytyy ensin pistää oma terveys etusijalle ja sitten miettiä uudelleen. Plussa tuulia muille <3 :)
 
Josko varovaisesti uskaltaudun taustalta tänne.
Tähän asti olen syönyt pillereitä. Nyt kuitenkin oli sen verran omituisia tuntemuksia alkaen pari viikkoa ennen menkkoja ja menkat tulivat myöhässä ja todella omituisina, joten päädyimme miehen kanssa tekemään testin. Negaa näytti kun menkat olivat päivän myöhässä ja negaa näytti eilen aamulla. Eilen olisi pitänyt ottaa seuraava pilleri, mutta päätimme pitää välikuukauden noiden omituisten menkkojen takia. Varmuudeksi teen testin vielä parin viikon päästä.
Tässä kaiken sekavuuden keskellä kuitenkin tuli puheeksi että mitä jos. Mies totesi, että jos on tullakseen niin saa tulla. Tämän välikuukauden jälkeen olisi jäljellä 3kk pillereitä, jonka jälkeen pitäisi tehdä lääkärikäynti ja miettiä mahdollista uutta ehkäisyä, tai päättää josko jätetään ehkäisy kokonaan pois.
 
Tietojani voi sen verran päivittää että tilanne on edelleen tjot, tosin yritystä ei olla ihan vakavissaan vielä aloitettu. Kp 15/28 menossa ja ennestään löytyy lapset 03 ja 05 ja ikääkin pärähti mittariin 39v.

Tosin sen verran tässä on sählätty että mielenkiinnolla odotan tätiä ja sitä tuleeko seuraavaa kiertoa :)
 
Uuteen kiertoon lähetty, kp 6 menossa yk mikä lie :headwall:

Tilasin lisää tikkuja ja tietenkin r-testejä. Kaveri sai vauvan eilen :heart:, paras ystävä raskaana, kolmannelle myös tulossa. Miksi tää voi niin kestää. (kevyt vuodatus)

Tervetuloa uusille :wave:

Koittakaahan muut plussailla ahkerasti tähän kiertoon :whistle:=)
 
Huomenta,
kiertopäivien mukaan loppukiertoa mennään, mutta luulenpa ettei ovis tullut sovittuna ajankohtana vaan viikon myöhemmin (mitä nyt limoista päättelisin), joten vielä ei ole syytä menkkojen alkaakaan. Ihan jännä nähdä, onko luteaalivaihe edelleen sama 14 päivää kuin aiemmin. Yritystä ei tällä kuulla vielä(kään) pidetty, oletetun oviksen aikaan käytettiin jopa kortsua, mutta nyt loppukierrosta ei, eli luonnonmenetelmällä mennään. Oon tuolla ruotuun ja raskaaksi -ketjussa nyt pudottamassa kiloja ensin, ja sitten voi alkaa tosissaan puuhata vaavelia.

Kiitos Boomkaa päivityshommien hoitamisesta :) ja tervetuloa kaikki uudet!

PH
 
Hellouta!
Tervetuloa uusille kuumeilijoille :)
Höh, mun mielestä olis nyt aika saada jo plussia meille kaikille ja heti! Jospa kevät toisi oikean plussa aallon tähän porukkaan. Uskotaan ja toivotaan näin!!

Omaa napaa sitten vähä. Oma kierto lähentelee ovisaikaa joten talletukset aloitettu. Toisin mieltä vähän painaa ennen pääsiäistä saadut verikoetulokset jotka viittais kilpirauhasen vajaatoimintaan :( Onko kellään kokemusta vastaavasta ja sen vaikutuksista raskautumiseen, keskenmenon tai raskausaikaan? Mulla arvot vain vähän yli viitearvon joten tilannetta vasta seuraillaan ja kontrolli 1kk päästä... Jos ei nyt natsaa niin pitää ottaa vauvatoiveet puheeksi uusien verikokeiden yhteydessä tai jos kävisi niin ihanasti että natsais niin ottaa heti yhteyttä neuvolaan ja kertoa kilppariarvoista et tarviiko toimenpiteitä asian tiimoilta... Ressi ei auta tässäkään asiassa vaan saattaa jopa pahentaa tilannetta. Helppo homma olla ressaamatta jopa joo.... No yritys on kova pitää lippu korkeella ja mies tukee kyllä täysillä. Onneksi on muutakin ajateltavaa ja tekemistä niin ei tartte koko ajan funtsia tätä.

Plussatuulia kaikille tasapuolisesti :heart:
 
Enpäs oo täällä muistanut käydä kirjottelemassa. Täällä on siis kp 27/27-30 ja nyt oon kärsinyt kamalasta pahoinvoinnista useamman päivän ja tänään sitten piirtyi raskaustestiin todellakin jokin haamun pikkuserkun esi-isän tädin kummin kissan kaima. Mutta nyt vaan jännätään ja ootellaan että mitä tapahtuu, en vielä hihku onnesta.
 
Iltoo leidit!

Toivottavasti Mandah on plussaa :heart:

tän päivän taas miettiny ettei se nyt vielä voinu niin hyvä tuuri olla että napsahti ja isäntäkin tokas jo että siinähän voi mennä vuosia... (mulla leviää pää ennen sitä!)
mutta maha on turvoksissa kun aatamin omena ja toista puolen vihloo aika lailla. Laskennallisesti tänään olisi ovis mutta mitään limoja ei oo tullu viikkoon :/ liekö hyvä vai huono asia...
isäntäkin lähti saunailtaan niin siitäkään ei ole mitään iloa enää tänään ;)
töissä onneksi alkaa kiire loppuviikko niin ei kerkee miettimään toivottavasti kovin paljoa koko asiaa :whistle:
onko kellään käytössä escitaploramia? mietin vaan että jos tässä jossain vaiheessa nappaa niin munhan pitää tuo lääkitys lopettaa samantien ja ne vieroitusoireet on ihan kamalia :O siiten ei oo kivaa kellään :D paperipusseja kuljettaa mukana joka paikkaa jos paniikki iskee :headwall:
mutta hyviä vauva pöpöjä kaikille, jospa joillekin niitä tarttuis :heart:
 

Yhteistyössä