Kolmatta kuumeilevien kevät/kesä 2014

Harmi, että näin moni muukin joutui mukaan uudelle kierrokselle :( Toivottavasti Marmelilta ja Mandahilta saadaan jotain positiivisia uutisia :)

Miiwiulle tervetuloa takasin sitten kun/jos on sen aika :)

Tervetulotoivotuksia myös kaikille uusille kuumeilijoille :)

Mun kone vissiin on jotakin sekoillut, kun yhtäkkiä olikin nyt vasta ilmestynyt monta viestiä, joita ei näkynyt silloin kun viimeksi kirjoitin. Melkein 10 viestiä jäänyt mulla ihan välistä :confused: tai liekkö oon ihan ite sekoillut sitten jotain.

Täällä alkais olla lähellä ne otolliset päivät ja kerranki mies saattaa olla kotosalla eikä työreissulla melkeinpä ne kaikki päivät! :kiss: Tosin ei passaa ilakoida, kun mun äiti on tulossa meille vieraisille pariksi päiväksi ja tämä kiertokin on mitä sattuu, joten voi ne parhaimmat päivät mennä silti ihan ohi. Mun kännykkäsovellus siis ennustais noiden parhaiden päivien alkavan nyt viikonloppuna, onko teillä muilla käytössä mitään oviskalentereita kännykässä tai muuten? Latailin ite aikonaan tuommosen kun en osaa/jaksa/muista muuten noita päiviä laskeskella :)
 
Joo, mulla oli edellistä yrittäessä käytössä Fertility Friend, maksullinen versio vielä. Jaksoin mittailla lämpöjä ja tikutella ja niitä sit kirjasin systeemiin. Hyvin toimi mutta nyt en jaksa lämpöjä alkaa miettimään. Mun ongelma on täysin ennustamaton oviksen ajankohta. Mitkään pelkkään kalenteriin perustuvat synsteemit ei siis auta hippaakaan. Molemmat lapset oon saanut kp 27-29 tapahtuneista oviksista :D
 
Mulla on käytössä My Calendar. Kätevä sovellus. Ovisten ajankohdista ei tietoa et pitääkö paikkaansa. Menkat tullu aina täysin sovelluksen mukaan. Osaa jopa muokata muuttuvia ajankohtia. Ennen pillereitä pituudet ja alkupäivät ei mennyt ihan päivälleen, mutta ohjelma ennakoi muutokset.
 
Hirmuisesti Onnea pieni toive!!
Eiköhän tuo testi paikkansa pidä, kun kiertokin on niin pitkällä ;) Joko sut saa siirtää plussanneisiin? Ihana, että saatiin edes yksi huhtikuulle :heart:

Pikkuhiljaa mieliala on kääntynyt taas positiivisemmaksi. Ei muuta kuin miestä petiin ja harjoituksia kehiin. Ovikseen on näillä näkymin pitkä matka, mutta tässä odotellessa... ;)


Plussatuulia, tarrasukkia tai piinailuja kaikille muille! :)
 
Pieni toive Eiköhän se plussa paikkansa pidä. Onnea!! :flower: :)

Onko muut loppukiertolaiset vielä uskaltautuneet testailemaan? :)

Noista oviskalentereista niin käytin joskus sitä liberon omaa kalnteria mut ei mulla oikein toiminut kun sen verran epäsäännöllinen on kierto et helpommin saa selville kun tikuttaa.

Miiwiu, Harmi, että tuollainen tilanne sattui eteen, mutta tosiaan kuten edelle jo toivoteltiin niin tervetuloa takaisin kun tilanne sallii. Paljon jaksamisia sinne!

Mulla on nyt yövuoroputki päällä mikä on oikein hyvä juttu kun ei kerkiä pahemmin pyörittelemään mielessä ja laskemaan päiviä et missä mennään. :D Pikkasen taas tuota vauvakuumetta pahensi tässä kun hyvä ystävä sai vauvan muutama päivä sitten. <3

Mutta paljon plussatuulia kaikille!!
 
pieni toive voi eeei :( olen pahoillani!!

cherise mikä siellä on tilanne,onko minkäälaisia tuntemuksia mihinkään suuntaan?

Entä joko Marmeli on päässyt testaamaan?

).( Täällä sitten alkoi taas jännät päivät, ei mitään oloja :/ paitsi että viimeviikolla oli aika rajuja alavatsakramppeja.. Yhtenä iltana veti niin kipeeks etten pystynyt seisomaan tms. Mitähän nuokin sitten on en tiedä. Välillä myös ollut viikko-puoltoista takaperin alkaneita "maito nousee" tuntemuksia.. Rintoja kivistänyt välillä silleen. Mutta en usko että tuo mistään kertoisi, nimittäin aiemmin mennyt todella kipeiksi ennen kun olen edes tehnyt testin. Psyykkisiä oireita varmaan tai siis kroppa oireilee tän kovan"kuumeen"vuoksi.

Vappuja!
 
Kovasti vaikuttais siltä, että tästä kerrasta ei onnistuttu. Ensimmäistä kertaa koskaan koitan nyt noita ovismerkkejä ja limoja seurailla ja olen asiasta ihan tietoakin etsinyt. Kalenterin mukaan tänään pitäis olla ovis, mutta lima on edelleen paksua ja valkoista. Sen mitä olen etsimällä löytänyt, oli että oviksen aikaan liman pitäisi olla läpinäkyvää ja venyvää. Joudun nyt siis tarkkailemaan tätä omaa kiertoani ja ehkäpä ensi kuussa osaan ennakoida oviksen ajankohtaa.

Näiltä osin ensikertalainen ottaa vinkkejä ja apuja vastaan. Aiemmat lapset on tullut omia aikojaan sen kummemmin mitään kikkoja tekemättä.
 
Hoo, huomasin, että meikäläisen koopeet huitelee jo aika isoilla lukemilla. Oon muutenkin pitkäkiertolainen eli 5-6 viikon kierrot on mulle tavallisia, yleensä 28 päivän kiertoja ei mulla nähdäkään eli 31-42 menee. Mutta kyllähän tämä nyt loppupuoleen on kääntymässä joka tapauksessa. Orastavaa päänsärkyä ilmassa ja palelua. Sitä riittää edelleen. Päänsärky viittaa vahvasti menkkojen lähestymiseen kyllä. Menkkojen pitäisi alkaa ovismerkkien mukaan aikaisintaan tällä viikolla huomenna ja viimeistään ens viikon keskiviikkoon mennessä. Tai sit ovista ei ollutkaan, mutta limat ennen ja lämmöt jälkeen paleluineen viittaa tällä hetkellä siihen, että kyllä se oli, mutta millon... Limat loppu mun mielestä aiemmin kuin mitä palelu alko, siinä oli monta päivää välissä semmoista kuivahkoa jo, mutta mistä minä mitään tiiän, kun en oo niin tarkkaa kirjaa pitänyt. Nytkin olen mitannut lämpöjä ihan satunnaisesti ja kyllä ne siellä oviksen jälkeisissä lukemissa nyt pyörii, iltaisin jopa reilusti koholla.

Vielä en mieti tosissani raskaustestin hommaamista laatikkoon, mutta kun nyt kerran kuitenkin viikko sitten paljailla vedeltiin niin kyllähän se takaraivossa on alkanut kummitella :) Tää on sitä tjotailua kai nyt sitten pahimmillaan... Vapun otan kyllä skumppaa ihan normaalisti. Siitä ei ole tässä vaiheessa suuntaan eikä toiseen mitään haittaa.

Katotaan montako päivää menee, että alan tosissan piinailla :D
 
Hei!
Kuumeilemaan ja haaveilemaan liityn minäkin.. Aikoinani kaksplussaan jo kirjaitunut ja vielä tunnukset löytyi käyttöön. Kolmatta siis haaveillaan.. Hormonikierukka ollut melkein 2 vuotta, poistettu nelisen viikkoa sitten. Kiurukan aikana ei kertaakaan menkkoja, joten kierrosta ei tietoa. Hoitaja suosittele odottaan ainakin yhden kierron, et saadan sit paremmin laskettua mahdollinen raskautumisaika ja samoin laskettu aika.

Tänään vihdoin menkat alkoi! Jee.. Nyt odotellaan et loppuvat ja et aika kuluu nopeasti ja sit vaan usein petiin miehen kera.. Ovislaskureista täällä puhetta? Itse en sellaisia ole käyttänyt, onnistunut vaan yhtymään ilmeisesti aina oikeaan aikaan. Parempi ainakin mulle, jos ei liikaa laske päiviä eikä tutki olotiloja.. Seksiä vaan ja rennosti yrittää olla, niin sillä ainakin 2 kertaa raskaaksi tultu. Onnea muille palstalaisille!
 
pieni toive Voi ei, suuret pahoittelut! :( :hug:

Tervetuloa uusille! :)

Marmeli, mitä kuuluu? Alkoiko vuoto kunnolla?

Mrs-K, noi on kyl tuttuja ja kiusallisia noi ns. valeoireilut. :D Mulla ollu kans välillä tota maidon nousun tunnetta. Kävin gynelläkin sen takia, mut sano et ei pitäis olla vaarallista kun sitä ei ihan hirveän usein ole ja kun ei maitoa vuoda kunnolla.

Omaa napaa: Noitten vappurientojen takia tänään testailin. Huomenna päästään pitkästä aikaa miehen kanssa kahdestaan liikenteeseen. :) Menkkojen pitäisi tikkujen mukaan alkaa ylihuomenna. Ja negaahan se testi paukutti tietenkin, joten yk 5 alkanee piakkoin. Melkoset pms oireet ollut nyt. Liekö toi kevät sekoittanut hormooneja. Ja endo kivut kiusaa (niistä vähän päättelin et ei tällä kertaa.)

Mutta plussatuulia ja tarrasukkia kaikille!! Ja Hauskaa vappua! :D
 
Hei taas!
Onkohan mulla sit kuitenkaan menkat alkanut vielä? Aamun ja alkupäivän oli vuotoa, mut sit muuttui tuhruksi ja nyt loppunut.. Olo kyl viittäis siihen, et olis menkat ilmassa, Selkä ja jalat kipeät, näppyjä naamassa ja hiukan kireänä ollut..
Liittyiskö eiliseen sekstailuun vuoto? Ei ennen oo vuotoa kyl sen jälkeen ollut.. Vai alkaako menkat hormonikierukan jälkeen tällei erilailla? Kroppa vielä kai antaa odottaa.. Ihan mälsää!
Jo niin kuvitellut pitkin päivää vaikka mitä.. Uusia rattaitakin jo katselin tori.fiistä. Pitäisköhän ostaa ovisliuskoja kans, niin sais vaikka selville et onko ovista tulossakaan? vai pitääkö odottaa, et muuttuuko tämä tästä menkoiksi? Ei tarvii vastata, kunhan puran ajatuksiani..
 
Mä ostin tänään elämäni ensimmäiset ovistestit ja heti kävin moiseen pissimässä kun kotiin pääsin. Ongelmana vaan se, etten oikeen ymmärtänyt tulosta. Mun mielestä siinä oli selkeesti 2 punasta viivaa.

Lisätäänpäs vielä, että aloin pitämään "päiväkirjaa" kaikennäköisistä kuvittelemistani oireista. Osaa sitten verrata tuntemuksia jatkossakin.
Tietysti heti tänään aamulla oli nännit kosketusarat ja rintojen ulkosyrjät hiukan pakottaa. Mutta taitaa mennä tuon oviksen piikkiin.

Onko täällä joku listannut näitä oikeita tai kuviteltuja raskausoireita? Kännykällä kovin hankala etsiskellä.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia kaikille ja hauskaa vappu aattoa!

minä siis aamukahvilla vasta, lapset laitoin 10 kouluun menemään niin saatu silmät auki :)
mie veikkaan että se ovis oli nyt sit kuitenkin viime ke, sen jälkeen limat tullut ja ja nipistelee melkein päivittäin oikealle puolelle... unta en oo saanu viikkoon kunnolla, en tiiä johtuuko kun tuota lääkitystä vähentänyt, vai mikä mutta aamu kahteen asti valvottaa :O ja sitten aamulla kun töihin herää 6 ni jippii!!
pari kertaa ollu etova olo mutta sekin voi mennä liiallisen kahvin juonnin piikkiin...
rinnat ei kipeet, yleensä viikko ennen menkkoja alkaa, nyt ei mitää :O onko sit hyvä vai huono.... ?!
mut siihenpä ne "oireet" loppuu :O ennen ovista tuntu miljoona eri oiretta nyt ei mitää muuta ku noit vihlontoja... nii ja eilen ihan järkky päänsärky, ei kärsiny päätä liikuttaa :(

jörröliini81 mieki tunnustan että kummasti eksyny nettikauppoihin ja tori.fi ettimään vaunuja :ashamed:
ei mahda mitään :D hätähousu mikä hätähousu...
esikoista kun aloin ottaa ni vaunut oli vk8 eteisessä :whistle: tosin tuttava oli myymässä niitä ja tarvi alta pois ni oli pakko ostaa kun sain niin halvalla :D
nyt jos oottas hieman pitempää....

Lillitys tässä on hyvä/"huono" ketju :)
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1921427-piinailijoiden-oireet-ovulaation-jalkeen-ja-tulos/
noista alkaa jo itekki kuvittelee et tää oire mulla on jne...

viime to oviksen jälkeen muuten olin ihan järkky kiukkunen :O siis tuntu et tekis mieli paiskoo tavaroita ja huutaa kaikille ja itkee... sitten töissä menin kaataa puuron sekaan mehua ku piti laittaa kiisseliä.... työkaverit alko nauraa ja mie itkee ja nauraa yhtäaikaa??!:whistle: sitten helpotti, mutta ikinä ollu tollasta fiilistä...

magie mulla ei varsinaista oviskalenteria ole mutta vuoden verran ollu woman calender-sovellus, helppo seurata millon alkaa menkat ja sit voi laitella oireita ylös sinne et onko finnejä, arkuutta, himoja yms :D mut näyttää samalla oviksenkin... ja aika hyvn pitäny paikkaansa...

isännälle tuli sitten kauhee autokuume :whistle: ku ei tuohon vanhaan mahdu kaukalo ja 2 lasta taakse, tai ainakin tosi ahdasta on ja muutenkin alkaa olee 300 000 ajettu... eli farmariin se on vaihdettava :D ehdoks laitoin peruutustutkan :D

enää viikko ja sit saan testata... saattaapi olla että varaslähdön ottaa ma aamuna :ashamed:
vaikkei pitäis....

mutta mie alan siivoilee ennen kun jengi kotiutuu ja toivottelen kaikille plussaa ja vappua!!
 
Ondine Suurkiitokset! Juuri tuollaista tarkoitin. Näemmä niitä oireita tulee ihan pelkästä toiveesta ja mielikuvituksestakin. Mulla olis sen pari viikkoa aikaa jäljellä odottelua ennenkuin menkkojen pitäisi alkaa. Tulee pitkät kaksi viikkoa.
 
Lillitys: Mä pidin tiukasti kirjaa v. 2012 tuolla "piinailijoiden oireissa" useita kiertoja ja merkkasin vielä plussakierron yhteyteen tuoreeltaan ne jutut, jotka erotti sen negakierroista. Oikeastaan kaikki muu meni ihan niin kuin aina, mutta joitain juttuja EI TAPAHTUNUT, kuten negakierroissa eli
- ei menkkamigreeniä, joka alkaa yleensä vuotopäivää edellisenä tai vuotopäivänä
- ei tissien "löpsähtämistä" pari päivää ennen menkkoja (ne kun joka kierrossa kipeytyvät ja muuttuvat jotenkin täyteläisemmiksi oviksen jälkeen, kunnes menkat lähestyvät)
- ei yöhikoilua, joka alkaa myös aina vähän ennen menkkoja

Kaikki muut oireet olivat ihan samoja, kuin normikierroissakin eli nännien aristukset ja tissien kipeytymiset ja alavatsatuntemukset. Jopa lämpökäyräkin käyttäytyi negakierron tavalla eli oletettuna vuotopäivänä lämpö oli vähän matalampi kuin edellisinä, mutta se ei ollut mikään paha enne onneksi :)

Ihan oikein tulkitsin eilen sitä päänsärkyä, eli päivän aikana alkoi vuoto ja nyt siis
kp 2/35 ja TJOT jatkukoon vielä toukokuun :) Ihan normaalin mittainen kierto mun mittapuulla ja ovis oli silloin kuin luulinkin! Näillä eväillä sitten yrittämään, kunhan aika koittaa...

Hauskaa vappua teidän perheillenne :cool:
 
Viimeksi muokattu:
Pippurihäntä hyvä tietää.
Mulla nyt tosiaan menossa moneen vuoteen ensimmäinen luomukierto kun edelliset menkat olivat kovin omituiset ja oli todella pahoja raskausoireita, mistä syystä jätettiin kuukaudeksi pillerit pois ja tehtiin sekä marketin että arvauskeskuksen raskaustestit. Molemmat näytti negatiivista ja mies myönsi olevansa totaalisen pettynyt. Monimutkaisten keskusteluiden jälkeen mies myönsi, ettei halua minun jatkavan enää pillereitä vaan haluaa että aloitetaan yritys nyt jo. Eipä noita pillereitäkään ollut enää kuin 3 kuukaudeksi.
Ei minkäänlaista muistikuvaa millaisia oireita oli ennen pillereitä kierron eri vaiheissa kun ei niitä tullut koskaan seurailtua. Nyt ainakin erona ollut ihan järkyttävät alavatsakivut verrattuna pillerikiertoihin. Koko eilisen tuntui kuin joku olisi vetänyt puukolla alavatsan auki ja jättänyt puukon sinne. Illalla tuntui kuin olisi työnnetty ruuvimeisseli alavatsasta sisään ja joku sitä siellä sisuskaluissa pyörittelisi. Voi tosin olla että kroppa palautuu pillereistä ja aiheuttaa tällaisia ylimääräisiä tuntemuksia.
Pitää varmaan tuonne ketjuun lisäillä omat päiväkirjat jossain vaiheessa.

Hyvät vaput kaikille kuumeilijoille!

Lisäys: Tänään menossa kp 16. Tähän mennessä kierto ollut 28. Uudesta kierrosta ei vielä tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
Minulle voi laittaa kp6/25-31. Menkat oli poikkeuksellisen kova pettymys tällä kertaa. Ainahan ne vetää mielen matalaksi, mutta jostain syystä nyt tuntui entistäkin pahemmalta. Tässä on nyt mennyt vajaa viikko masiksissa. Toivo raskautumisesta alkaa hiipua. No ehkä tämä taas tästä... Ihanaa kun on tämä palsta, missä voi purkaa ja jakaa haaveita. :)

Palailen paremmalla ajalla. Nyt pitää alkaa valmistua vappujuhliin. Hauskaa vappua teille kaikille! :)
 
Kp 1/23-29 yk 5 :/ . Oltiin vappua juhlimassa sukulaisissa ja kännyllä aiemmin kirjoittelin. Nyt kotona pääsee vähän jatkamaan. :D

Täällä täti siis ryntäsi täysin ajallaan jälleen kylään niin kuin ovistikut sanoi (vaikken selkeää plussaa saanutkaan missään vaiheessa). Vielä olisi tikkuja seuraavaan kiertoon jäljellä.

Oliko miellä näin kummallinen huhtikuu ettei kenelläkään ollut onnea? :O Toivottavasti olisi toiveikkaampi toukokuu. Miten muut loppukiertolaiset? Plussatuulia vain puhaltelen täällä!

Lillitys, Mie oon nyt pitänyt oirepäiväkirjaa. Lähinnä ihan tälleen mielenkiinnosta. Pidän sitä ns. tieteellisenä kokeena. :D Aiemmilta lapsilta pidin raskauspäiväkirjaa mut nyt harmitti kun ei ollut sitä edeltävästä ajasta mitään tietoa et miten on kroppa käyttäytynyt. Päätin sitten että nyt ainakin sitten kirjoittelen. Ompahan muisto yrittämisen tuskasta ja jonkinlaista itse tutkiskelua samalla kun kirjoittelee oireiden lisäksi myös ajatuksia ylös (ja tuleepahan pännimistä purettua menkkojen aikaan...)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä