koskas lapsi rupee leikkimään yksin?

äitikkä
Meidän 3,5v ei juurikaan leiki yksin. Tosi harvoin innostuu johonkin itsenäiseen leikkiin.
1v on leikkinyt yksin siitä lähtien kun liikkeelle lähti.
On siis yksilöllistä.
 
Eikös lapset just tuossa 3 ikävuoden paikkeilla ala viimeistään kaipaamaan sitä leikkiseuraa? Vai onko tämä sitten näitä poikien ja tyttöjen välisiä eroja, meillä 1v9kk poika ja nyt leikkii tosi paljon itsekseen, ja muuten lähinnä rinnakkain.
 
Ammattilainen
Mä en ole juuri ikinä leikkimällä leikkinyy lasten kanssa. Tietty vauva-aikana sellasia loruleikkejä ym ja joskus oon istahtanut rakentamaan legoilla. Ja askarrellaan yhdessä, otan mukaan leivontaan ja muihin keittiötöihin. Mut mun mielestä leikit kuuluu lapselle, ei aikuisellle. Varmaan on yksilöllisiä erojakin, mut eiköän enemmän ole tottumiskysymys.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mä en ole juuri ikinä leikkimällä leikkinyy lasten kanssa. Tietty vauva-aikana sellasia loruleikkejä ym ja joskus oon istahtanut rakentamaan legoilla. Ja askarrellaan yhdessä, otan mukaan leivontaan ja muihin keittiötöihin. Mut mun mielestä leikit kuuluu lapselle, ei aikuisellle. Varmaan on yksilöllisiä erojakin, mut eiköän enemmän ole tottumiskysymys.
meilläkin leivotaan,siivotaan yhdessä kyllä mutta kaikki lego,ponileikit niin ei leiki yhtään yksin. Välillä oon koittanut niin että "hivuttaudun" leikistä pois mutta ei mene kuin muutama minuutti niin juoksee perään!!

Pitäisi vaan saada tehtyä muitakin hommia ja vauvaa hoitaa myös
 

Yhteistyössä