Koulunkäyntiavustajan 40 viikon kurssin käyneitä paikalla?

Rupesin miettimään täyskäännöstä, ja tuli mieleen tuollainen homma. Ikärasismi jyllää omalla alalla (miehet haluavat nuoria nättejä kynsienviilajia toimistoihinsa ;) ), minulla on kuitenkin paljon tietotaitoa mitä voisin käyttää muiden opastamiseen jos en kerta voi niitä muuten käyttää. Ja olenhan tässä auttanut lapsia koulunkäynnissä 20 vuotta :D.
Siis sinulla ei ole siihen mitään koulutusta? Tuolla tutkinnolla sais pätevyyden.

Googleta "koulunkäyntiavustajan koulutus"
 
Viimeksi muokattu:
"vesimeloni"
"Kurssi" kuulostaa kovin harhaanjohtavalta sanalta. Mutta siis itse kävin koulunkäyntiavustajan KOULUTUKSEN, joka kesti varmaankin aika tarkkaan tuon 40 viikkoa, yhden lukuvuoden siis. Opiskelu oli aika vaativaa ja tahti rankka. Mutta toisaalta mulla oli todella suuri into ja motivaatio opiskeluun. Jos vaan siis intoa riittää, niin suosittelen. Koulupäivät oli meillä n. 8.30-16.00 ja sen lisäksi paljon kotitehtäviä (pari kertaa kuukaudessa oli etäpäiviä). Eli tiiviisti meni aika opiskeluun. Mutta itse tykkäsin! :)
Työpaikan sain melkein heti, kun valmistuin. Meidän ryhmästä valmistui 17 ja heistä 15 työllistyi heti saman vuoden syksyllä. Palkka on mulla n. 1800e nyt, kun aloitin kolmannen vuoden työpaikassani.
 
Rupesin miettimään täyskäännöstä, ja tuli mieleen tuollainen homma. Ikärasismi jyllää omalla alalla (miehet haluavat nuoria nättejä kynsienviilajia toimistoihinsa ;) ), minulla on kuitenkin paljon tietotaitoa mitä voisin käyttää muiden opastamiseen jos en kerta voi niitä muuten käyttää. Ja olenhan tässä auttanut lapsia koulunkäynnissä 20 vuotta :D.
Siis sinulla ei ole siihen mitään koulutusta? Tuolla tutkinnolla sais pätevyyden.

Googleta "koulunkäyntiavustajan koulutus"

Juu mulla ei ole pätevyyttä, mutta toimin siitä(tai miten sen nyt ottaa ;) ) huolimatta aika vaativassa luokassa. :)
 
"vieras"
Kka:n peruspalkka täysine tunteineen on pikkasen yli 1700e. Tarkkaa summaa en jaksa hakea. Mä olen vielä 35h/vko, joten ei tässä kovin pääse rikastuun. Nautin työstäni, ei tätä rahan takia tehdä.
 
"ylva"
[QUOTE="Vieras";24548377]Ööh, kuka tekee täyttä viikkoa tolla summalla? Nyt hieman itsekunnioitusta![/QUOTE]

Minä teen, lasten parissa, mutta en koulussa.
Kiva työ, mutta paska palkka.
 
"vesimeloni"
Tätä työtä ei tosiaankaan rahasta tehdä, vaan työn ilosta. :) Kyllähän tuolla rahalla leivän pöytään tuo ja kattokin on pään päällä, mutta ei rikastumaan tosiaan pääse.
 
[QUOTE="vesimeloni";24548425]Tätä työtä ei tosiaankaan rahasta tehdä, vaan työn ilosta. :) Kyllähän tuolla rahalla leivän pöytään tuo ja kattokin on pään päällä, mutta ei rikastumaan tosiaan pääse.[/QUOTE]

Ja päästään kysymykseen: onko elämän ainoa tarkoitus rikastua, sillä uhrauksella että työstä ei pidä mutta rahaa tulee ovista ja ikkunoista? Vähemmälläkin pärjää ja viimeisessä palttoossa ei ole taskuja.
 
df
Tutkinto on juuri muuttunut, koulunkäynnin ja aamu-ja iltapäivätoiminnan ohjaaksi. Kestää 10 kuukautta. Uudet tutkintovaatimukset on laajempia kuin aiemmin. Koulua 8-15.30, eikä juurikaan etäpäiviä ja ne mitä on ajoittuu koulujen lomiin. kotitehtäviä on paljon. Töiden saannista en vielä tiedä, kun oma opiskeluon vielä kesken.
 
"iiris"
Minä teen keikkaa ilman koulutusta, tarkoitus syksyn kirjoitusten jälkeen hakea ihan "vakipaikkaa", siis tämän kouluvuoden loppuun asti. Palkka on 10,85/h kouluttamattomille, RUTKASTI parempi kuin monen muun päivätyön palkka kouluttamattomalle... :) Siivooja saa 7-9€/h, lastenhoitajat päiväkodeissa saavat samaa kuin minä (mutta työ rankempaa, oma mielipide)...

En itse tiedä kauheasti muita päivätöitä joista voisi ilman mitään koulutusta saada tuollaista palkkaa :) Kahviloissakin taitaa jäädä kymmeneen euroon tai jopa alle.
 
"iiris"
[QUOTE="iiris";24548540]Minä teen keikkaa ilman koulutusta, tarkoitus syksyn kirjoitusten jälkeen hakea ihan "vakipaikkaa", siis tämän kouluvuoden loppuun asti. Palkka on 10,85/h kouluttamattomille, RUTKASTI parempi kuin monen muun päivätyön palkka kouluttamattomalle... :) Siivooja saa 7-9€/h, lastenhoitajat päiväkodeissa saavat samaa kuin minä (mutta työ rankempaa, oma mielipide)...

En itse tiedä kauheasti muita päivätöitä joista voisi ilman mitään koulutusta saada tuollaista palkkaa :) Kahviloissakin taitaa jäädä kymmeneen euroon tai jopa alle.[/QUOTE]

Ja pointtini oli siis vastata tuon erään ihmettelyyn palkasta :) Itse viihdyn koululaisten kanssa. Olen ollut vaativissakin kohteissa, kertaakaan ei ole tullut sellaista hetkä, että olisin tätä katunut. Olen työskennellyt paljon pienten lasten kanssa, nyt on kiva tutustua uusiin juttuihin ala- ja yläkouluikäisten parissa.
 
"vesimeloni"
Ja päästään kysymykseen: onko elämän ainoa tarkoitus rikastua, sillä uhrauksella että työstä ei pidä mutta rahaa tulee ovista ja ikkunoista? Vähemmälläkin pärjää ja viimeisessä palttoossa ei ole taskuja.
Monikin varmaan tekee töitä vain rikastuakseen ja hankkiakseen kaikenlaista. Itselleni rikastuminen (rahallinen sellainen) ei ole tärkeää. En todellakaan voisi kuvitella tekeväni epämiellyttävää työtä, vaikka siitä saisi huippupalkan!
Rikkaus on mulle paljon muuta, kuin paljon rahaa. Minulle se on ihana mies, ihanat lapset, oma koti, lemmikit, ystävät, mieleinen ja nautittava työ. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Huuhkajatar

Yhteistyössä