Koulurauhaa lehti...kustiinko simmuun?

  • Viestiketjun aloittaja siniset silmät tänään
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"..."
Minulle soitti tänään joku myyjä, joka tyrkytti jotain koulukiusaamista vastustavaa lehteä. Mies/poika puhui vähän oudosti ja epävarmasti, mikä sai asian kuulostamaan epäilyttävältä ja siksi aloin etsiä tietoa aiheesta. Ihan hyvä tarkoitus, jos oikeasti tarjoavat tuota puhelinapua, mutta myyjä kuulosti kyllä tosi hämärältä ja jänkkäsi tues kuinka pitkään.
 
"Satu"
Hieno kirjoitus Maria! Olen niin samaa mieltä!

Voi että harmittaa kun lähin tähän mukaan, halusin olla hyvää tekemässä mutta p**kat.. mulle kävi kans sama homma että perintätoimisto muisti laskulla, tuomonen se sitte ärsyttää. Tästä ees päin laitan hyväntekeväisyysrahat vain itseeeni
 
"rhj"
Noi ekan sivun puolustelevat vastaukset on selkeästi kirjoittanut sama henkilö, ei tarvitse olla edes vainoharhainen huomatakseen moisen. Tulee ihana vettenterä mieleen, sekin esitti samassa ketjussa mixua...
 
voi hitto
menin tuon lehden tilaamaan. myyjä tuputti ja menin hölmö lupautumaan.. nyt just laitoin viestiä asiakaspalveluun että peruutan. toivottavasti menis perille.
 
"voivoi"
Itsekin tilasin, toista kertaa viime vuoden vaihteessa. Ennen ensimmäistä eräpäivää tuli jo nettipostiin perintäkirje (!?!). No ei siinä mitään, maksoin laskun ja sen seuraavanki, nii vieläki on perintätoimisto asialla. Ihan järkyttävää toimintaa avustusliikkeeltä...Saa nähdä pääsekö niistä eroonkaan....
 
"vieraana"
En tiedä taustoja yrityksestä, mutta yhden lehden ennen joulua ostin kun kiireessä puhelimeen vastasin. Sen jälkeen sain painostavan puhelun, jossa yritettiin uutta lehteä myydä, vaikka heti sanoin, etten toista lehteä nyt osta. Ois pitänyt heti kysyä taustoja yrityksestä, ja siitä kuinka paljon rahaa todella menee auttamiseen.
 
"sari"
[QUOTE="alkup.";30043005]En tiedä iskeekö vainoharhaisuus vai mikä, mutta näistä puolustavista kommenteista joissa on nimimerkkinä nimi/lempinimi, tulee mieleen, että ne on saman henkilön kirjoittamia....

no jokatapauksessa, en tule enää KOSKAAN tilaamaan ko lehteä ja oikei odotan, että sieltä joku "vilpittömästi koulukiusatuista välittävänä" -todennäköisesti paksun lompakon päällä istuva, martti tai keke soittaa, niin pääseen avautumaan.

Kusetusta, sanon minä.[/QUOTE]

Joo, selkeästi joku lehden tyyppi kirjoittelee. Ihan saman tyyppisiä vastauksia, suoraan kopioitu jostain myyntipuheesta. Ei kukaan normaalisti puhu/kirjoita noin.
 
Puhelinmyyjä
Täällä on nyt niin paljon puhuttu paskaa puhelinmyyjistä että haluan omankin mielipiteen tänne kirjottaa :)
Eli siis itsekkin olen puhelinmyyjä ja voin ihan sisäpiirin tietoa kertoa että meitä on enemmänkin kuin yksi ihminen siellä teille soittelemassa ja enemmän kuin yksi tuote myytävänä. On myös eri telemarkkinointi firmoja elikkä jos teille viikon aikana soittaa 2 myyjää nii älkää heti ruvetko riehumaan miten paska ahdisteleva firma kyseessä on.
Joten ennenku päätätte että "kaikki on paskaa" nii ottakaa se pää pois takalistostanne ja huomioikaa noi faktat.

Tiedän että nyt tulee kommentteja miten mun pitäis suksia kuuseen, mutta miettikää myös tätä: mun työpäivään kuuluu se että vähintään 7 ihmistä haukkuu mut paskaks vaikka oon kertonu vasta nimeni ja ensimmäisen lauseen myyntipuheesta. Mikä mun mielestä kertoo aika paljon suomalaisista.
Mutta mä sentään käyn töissä vaikka joka päivä saan pahottaa mieleni eli mä säästän teijän verorahoja. Saatte multa yhden puhelun elämänne aikana jos sitäkään mutta ylpeänä voin sanoa että en valtion rahoilla elä. Joten aina kun teille joku soittaa niin huomioikaa että kyseessä on aina eri ihminen kuka ei teille oo mitään pahaa tehny (ainakaan vielä).
Suurinosa on näistä vielä nuoria jotka ei parempaa työtä saa eli todennäköisesti ihminen kenelle huudatte on 16-18vuotias.
Ei ihme että kuulostetaan epävarmoilta puhelimessa saatana.

Myös sen haluun sanoa että teillä on puhelimessanne punanen nappi mikä lopettaa puhelun. Eli jos ei kiinnosta nii laske sormi sen päälle.
Yleensä työnantajat pyörii meijän selän takana kokoajan tarkkailemassa joten helpotatte myös meijän työtä painamalla sitä punasta. Sitten me voidaan sanoa pomolle "lol löi luurin" ja meille ei voi pomo alkaa puolestaan huutaa.

Kiitos, olen puhunut.
 
"Leila"
Onneksi sattumalta huomasin tämän ketjun. Mies kertoi tilanneensa tuon lehden, mutta nytpä tietenkin peruu sen. Hyväntekeväisyyteen annetaan mielellään, mutta avun soisi sitten menevän perille oikeaan kohteeseen. Todella häpeällistä tehdä bisnestä lasten hyvinvointiin vetoamalla/lasten kustannuksella. Kaikki tuon yrityksen tulot, joilla ei oikeasti auteta kiusattuja lapsia, on asiakkailta huijattu ja lapsilta pois!
 
"Ansa"
Tilasin tuon lehden vuosi sitten, peruutin kirjallisena, soitin, mutta lehti ja lasku tuli silti. Nyt vuosi takaperin tuo samainen helvetin lehti tippui postiluukustani. Laitoin sähköpostia, etten ole tilannut lehteä, enkä myöskään aio maksaa ja teen rikosilmoituksen tästä firmasta heti jos lasku tulee. Halusin vuosi sitten kuunnella tilaukseni, että oliko esitetty kaikki myyntiehdot, se nauha oli kuulemma kadonnut.
 
"Tyyppi"
Olen puhelinmyyntiestolistalla, mutta sain silti soiton, joka oli tosi epäammattimainen ja löivät myös luurin korvaan jostain syystä ennenkuin paljoa kerkesin sanoa. Firman päähemmo näyttäisi googletuksen perusteella olevan aika ryvettynyt jätkä ja firman tuloista ja menoista ei ilmeisesti saa tietoja, mikä ei hyväntekeväisyyttä tekevältä yritykseltä ole mielestäni ollenkaan hyväksyttävää.

En ihmettelisi, jos joskus tulevaisuudessa kuullaan, että huijausta oli koko homma. Huomioikaa myös että sokean positiiviset vastaukset täällä voivat hyvinkin olla firman tahoilta propagandaa, koska tämäkin keskustelu tulee googlessa nopeasti esiin, kun hakee yrityksestä tietoja.
 
Höynäytetty
http://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/62612-koulurauhaa-kyseenalaisilla-keinoilla-lehden-markkinointi-arsyttaa-kuluttajia
 
"Äeti"
Hufvudstadsbladet on alkanut tutkia asiaa lukijoidensa yhteydenottojen vuoksi. 14.5.2015 julkaistun jutun voisi kääntää vaikkapa "Miljoonabisnestä kiusaamisella". http://hbl.fi/nyheter/2015-05-14/755312/de-gor-miljonaffar-pa-mobbning
 
säpäle harmaana
Jahas, nyt soitettiin minullekin tämän lehden tiimoilta. Ystävällisesti kieltäydyin ja sanoin tukevani asiaa jotain muuta kautta niin puhelinmyyjä vastasi "jaa, mikähän se muu keino sitten on, noh, jos ei lasten hyvinvointi kiinnosta, niin lopetanpa sitten tämän häirikköpuheluni tähän" ja myyjä löi luurin korvaan.
 
vierailija
Tuli tilattua avustuslehti koulurauhaa, sen hyvän asian puolesta. Eli rahat käytetään auttavan puhelimen toimintaan, joka toimii koulukiusaamista vastaan. Lehtimyyjän mukaan koulujen seinillä on ilmaisnumero, johon soittamalla saa tukea joko puhelimitse tai sitten ihan menevät paikan päälle selvittelemään asiaa.

Jo mietin puhelun aikana, että empä ole kuullut toiminnasta aikaisemmin mutta ajattelin sitten, että tarkoitus on tosi hyvä jne. Mutta mutta, sitten jostain syystä googletin tuon lehden nimen ja silmille hyppäs pääsääntöisesti vain sontaa siitä, että olisi enemmän huijausta.

Joo yrityshän se taitaa olla ja yrityksen tarkoituksena on tuottaa voittoa. En kuitenkaan käynyt tilausta perumaan. Mutta on olo, että kärsimpä tuon nahoissani. Mutta onko kenelläkään positiivisiä kokemuksia koulurauhaa-lehden toiminnasta tai että olisi saanut apua tuon auttavan puhelimen kautta.
 
vierailija
Minullekin soitettiin Kouluauhaa lehdestä. Olisi maksanut 70euroa. Litania oli pitkä. Sen kuuneltuani sanoin, että voin avustaa pienemmällä summalla, koska olen köyhä, lehteä en tarvitse.Kohta tuli lasku 30 euroa ja maksupäivä niin lähelle, etten ole vielä rahaa saanut. Soitin KR toimistoon. Ei minkäänlaista ymmärrystä, vaan hyvin kovaa puhetta, että summa on maksettava, olen kuulemma tilannut sen lehden.
Otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, joka kehoitti reklamoimaan sähköpostitse sinne ja jos tulee karhulasku, ottamaan uudelleen yhteyttä.
Huijarifirma on. Ei ole muuta kuin raha kyseessä.
 
vierailija
Tuli tilattua avustuslehti koulurauhaa, sen hyvän asian puolesta. Eli rahat käytetään auttavan puhelimen toimintaan, joka toimii koulukiusaamista vastaan. Lehtimyyjän mukaan koulujen seinillä on ilmaisnumero, johon soittamalla saa tukea joko puhelimitse tai sitten ihan menevät paikan päälle selvittelemään asiaa.

Jo mietin puhelun aikana, että empä ole kuullut toiminnasta aikaisemmin mutta ajattelin sitten, että tarkoitus on tosi hyvä jne. Mutta mutta, sitten jostain syystä googletin tuon lehden nimen ja silmille hyppäs pääsääntöisesti vain sontaa siitä, että olisi enemmän huijausta.

Joo yrityshän se taitaa olla ja yrityksen tarkoituksena on tuottaa voittoa. En kuitenkaan käynyt tilausta perumaan. Mutta on olo, että kärsimpä tuon nahoissani. Mutta onko kenelläkään positiivisiä kokemuksia koulurauhaa-lehden toiminnasta tai että olisi saanut apua tuon auttavan puhelimen kautta.
Koulurauhaa lehti on täyttä kusetusta. Itselleni soitettiin jakehuttiin, kuinka kiusattuja autetaan. Sanoin auttavani 30 eurolla, mutta lehteä en tilaa. Sen jälkeen on tullut tasaisesti maksumuistutuksia lehtimaksusta ja viimeksi uhkaus perintätoimistosta. Joku pistää rahat omaan taskuunsa. Älkää vain erehtykö tilaamaan tai antamaan mitään. Olette itse kusessa.
 
vierailija
Tuli tilattua avustuslehti koulurauhaa, sen hyvän asian puolesta. Eli rahat käytetään auttavan puhelimen toimintaan, joka toimii koulukiusaamista vastaan. Lehtimyyjän mukaan koulujen seinillä on ilmaisnumero, johon soittamalla saa tukea joko puhelimitse tai sitten ihan menevät paikan päälle selvittelemään asiaa.

Jo mietin puhelun aikana, että empä ole kuullut toiminnasta aikaisemmin mutta ajattelin sitten, että tarkoitus on tosi hyvä jne. Mutta mutta, sitten jostain syystä googletin tuon lehden nimen ja silmille hyppäs pääsääntöisesti vain sontaa siitä, että olisi enemmän huijausta.

Joo yrityshän se taitaa olla ja yrityksen tarkoituksena on tuottaa voittoa. En kuitenkaan käynyt tilausta perumaan. Mutta on olo, että kärsimpä tuon nahoissani. Mutta onko kenelläkään positiivisiä kokemuksia koulurauhaa-lehden toiminnasta tai että olisi saanut apua tuon auttavan puhelimen kautta.

Itselleni ainakin vajaa pari vuotta sitten riparilla ohjaaja kertoi meille kyseisestä auttavasta puhelimesta ja jakoi meille auttavan puhelimen numeroita ja tuo auttava puhelin on siis ilmainen ja sen toimintaa rahoitetaan tuolla koulurauhaa -lehdellä. Kouluturvaa -lehti on ihan eri asia ja on aikalailla kopiota koulurauhaa -lehdestä ja en osaa sen toiminnosta sanoa kauheasti muuta kuin, että en ole koskaan kuullut turvapuhelimesta mitä tuo kouluturvaa -lehti ymmärrykseni mukaan rahoittaa.
Luulen, että moni ehkä sekoittaa nää kyseiset lehdet.
 
vierailija
Jaha - ei ole vieläkään tätä yritystä kuopattu. Ulkomaisella aksentilla huonosti puhuva mieshenkilö yritti minulle lehteä kaupata, mutta kun kerroin olevani rahaton työtön, niin lopetti puhelun aivan siivosti.
Jotenkin haiskahti, en tiedä mistä ituitio tuli, mutta vasta nyt tutkittuani asiaa voin todeta: Wihiiii - vältyin tänään huijatuksi tulemiselta. :whistle:
 
sinisilmänen ku oon ollut
Hei, olen itse työskennellyt myyden kyseistä lehteä. Voin kertoa ihan suoraan, että lanttiakaan ei mene minnekkään koulurauhaa "tukipuhelimeen", ei muuten vissiin ole vieläkää olemassa. Eka työskentelin sivufirmalle ja lopulta itse "KLR:lle" Sivufirmalta sain rehdisti palkan, mutta itse klr, maksoi peräti 60€, 150h, eikä koomin sen jälkeen ollut edes halukas maksamaan loppuja. Mutta kuitenkin, palautuslaatikossa oli joka päivä tuotu yli 20 eri palautuspakettia, joita ei tuotu postilaatikosta pidemmälle, vaan KLR lähetteli niitä paketteja takaisin palauttaneille asiakkaille, tai heitti roskiin ja keräsi asiakkaitten tiedot "maksumuistutusta" varten, joita kaksi tyttöä näpytteli päivät pitkät. Asiakaspalvelun puhelin soi päivästä toiseen taukoamatta ja kaikki työntekijät olivat ohjeistettu, ettei niihin puheluihin saanut missään nimessä vastata. Sen sijaan tilausnumeroon pysty soittamaan ja sieltä sitten pääsi tilaamaan, mutta numeroon ei vaan koskaan soitettu. Sen sijaan kaikki vanhat kieltäytyjät sekä tilanneet soitettiin uudelleen ja uudelleen läpi, monien kohdalla en jaksanut soittaa moneen otteeseen joten poistin niitä numeroita kun oli jo soitettu 3 kertaan, pomo valitti eikä maksanut palkkoja kunnolla kellekkää, kun aloitin itse klr:lle nii kaikki töissä valitti ku ei palkkoja ole tullut vaikka ne olisi pitänyt tulla edellisenä perjantaina.

ELI HENKILÖKOHTAISESTI EN SUOSITTELE TYÖSKENTELEMÄÄN RIAFI OY:LLÄ / KOULURAUHAA:LLA. ENKÄ SUOSITTELE OSTAMAAN LEHTIÄKÄÄN, MARKON JA ANTIN MERCEDEZ-BENZ 2015/2016 VUOSIMALLI KIITTÄÄ SEKÄ TYÖNTEKIJÖITÄ, ETTÄ "TUKIJOITA" !
 
vierailija
Olen puhelinmyyntiestolistalla, mutta sain silti soiton, joka oli tosi epäammattimainen ja löivät myös luurin korvaan jostain syystä ennenkuin paljoa kerkesin sanoa. Firman päähemmo näyttäisi googletuksen perusteella olevan aika ryvettynyt jätkä ja firman tuloista ja menoista ei ilmeisesti saa tietoja, mikä ei hyväntekeväisyyttä tekevältä yritykseltä ole mielestäni ollenkaan hyväksyttävää.

En ihmettelisi, jos joskus tulevaisuudessa kuullaan, että huijausta oli koko homma. Huomioikaa myös että sokean positiiviset vastaukset täällä voivat hyvinkin olla firman tahoilta propagandaa, koska tämäkin keskustelu tulee googlessa nopeasti esiin, kun hakee yrityksestä tietoja.
 
vierailija
minä myös menin lankaan,yritin perua,mutta ei onnistunut ja uhataan ulosotolla,
mutta minä en saanut edes lehteä,mutta 2 laskua yht.lähes 100e
otin kuluttaja-asiamieheen yht.ja pyysin että tutkittas tarkasti mihin rahat käytetään
he sanoi,että jos minä vaadin niin tutkimus tehdään ja sanoin että kyllä vaadin.
ja myyjällä on kuulemma nauha josta käy esille,että lehti on tilattu ja se pitäisi
kuunnella soittamalla heille,mutta kun se numero joka on laskussa ilmoittaa että
numero ei ole käytössä tarkistakaa numero,että mitäpä teet pieni lankaan mennyt
ihminen miten kuuntelet nauhan.kuinkahan paljon meitä on.kirjoitelkaa.
tehdäänkö yhteiskanna,mitä ajattelette?
 
vierailija
Ihan vastaan kuule nyt kun alko ärsyttämään. Itse oon puhelinmyyjänä ja ei oo kuule helppoo saada myytyä, että ihan vaan työtä tehdään ja työnatajalle hän maksaa tietysti palkan. Että se jos otat itseesi siitä kun joku yrittää tehdä työtään nii myy vaikka koko puhelimes pois...huoh.. kiitos!!! :LOL:
Mulle myös kaupattiin kyseistä lehteä jokin aika sitten ja ikävä fiilis jäi. Ihan hyvän asian vuoksi myyvät mutta koska olen hoitovapaalla olen päättänyt että en sen aikana laita rahaa mihinkään ylimääräiseen ja selitin myös tälle myyjälle. Jankkasi ja jankkasi eikä meinannut millään uskoa etten tilaa. Menin niin hämilleni etten edes tajunnut kysyä että miksi mulle soittelee kun mulla on puhelinmyyntikielto. Mietin jälkikäteen että onko jonkin huijarifirma kun myyntityö oli niin aggressiivista..
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä