Kuinka kauan joutuisit säästämään että pääsisitte koko perhe ulkomaile?

  • Viestiketjun aloittaja unelma lomasta
  • Ensimmäinen viesti
Kyy
Enemmänkin ajankohdasta kuin säästöistä kyse tuollaisessa reissussa. Tänä vuonna ei onnistu sitten millään, ehkei vielä ensi vuonnakaan, mutta luultavasti parin vuoden päästä talvella voisi onnistua, jos ei olla missään sitä ennen käyty.
 
pallero
säästettiin ehkä puoli vuotta ja rahat alkaa olla äkkilähtöön koossa. Saatiin myös viime jouluna lahjaksi muutaman satasen matkalahjakortti, kun suku tietää meidän "projektista". Ennen ensi kesää olisi tarkoitus päästä etelään!
 
vieras
En mä tiiä kuinka kauan mies on säästäny, ei oo tullu puheeksi. Kaks kertaa vuoteen mennään joskus muutama pikainen viikoloppu kaksistaan lisäksi. Mä varaan ja lykkään miehelle laskun se maksaa. Meitä on 2 + 2
 
hmm
Meillä on talous niin tiukilla nyt ettei mistään kylllä pystytä etelänmatkaa säästämään. Toisaalta mulla ei ole mitään hinkua etelään päästä..en jotenkin nauti siitä shokista mikä aina takaisin tulessa,pimeys ja kylmyys tuntuu vieläkin kamalammalle pitkän aikaa loman jälkeen.

Mä ihmetteln juuri kuinka kälyn perhe (5 henk.) juuri ilmoittivat lähtevänsä jouluksi etelään, vaikka koko ajan painivat tulojensa äärirajoilla..ainakin valituksen perusteella,jospa ovat kuitenkin pystyneet säästämään tai anoppi "hiukan avustanut".Anoppi avustaa heitä auliisti...toista se on meidän avustaminen :):
 
Liliana
Meitä on vain kolme, joten ei jouduta säästään kauaa... Käydään keskimäärin 2 x vuodessa matkalla ja ei olla suurituloisia. Mies on ollut työtönkin viimeisen 1½ vuotta. En tiedä miksi näin, ehkä me vaan huomaamattamme eletään niukasti. Ei tosin mitään kauheen kalliita matkoja tehdä. Viimeksi meni 1800e ja edellisellä kerralla vajaa tonni (sis. käyttärahat). Sitä edellinen matka oli tyyriimpi kun meni kolmisen tonnia käyttörahoineen. Tehdään pääasiassa omatoimimatkoja.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja unelma lomasta:
Vaikka ihan perus Kanarian-lomalle viikoksi?

Mä tuossa laskeskelin, että jos vedettäis talous oikein tiukille, eikä mitään yllättävää tapahtuis (kodinkoneen hajoamista, autoremppaa, sairastumisia ) niin me saatais säästää 3 vuotta, että saatais koko porukalle passit ja päästäis viikoksi Kanarialle. :( Eipä taida kannattaa. 5-henkinen perhe meillä.
Voitais lähtä vaikka samantien.
 
jaa
No jos puhutaan vaan mun tuloista ja varoista niin vaikka heti! Työtön olen tällä hetkellä ja kodinkoneitakin tässä vasta vaihdeltu. Pystyttäisiin matkustamaan heti jos miehellä olisi aikaa. Mutta vaikka aikaa olisikin, säästän silti mieluummin vastaisen varalle. Kun ei sitä tiedä löytyykö töitä koska vai ei. Ai niin ja meitä on vaan kolme.
 
4n äiti
voitas millon vaan lähtä Kanarialle. mutta emme näe järkeä tuhlata säästöjä siihen. käymme siellä kerran vuodessa ja miehen kanssa pitkän vkonlopun ulkomailla. lisäksi kotimaan lomat.
 
Lipton^
Kaikki oli viittä vaille valmiit suunnitelmat, niin ukko soitettiin hätätöihin 4viikoksi!
Ei pahemmin tarvinnut säästämistä, vaan nyt on tilanne, ettei tarvi mihinkään isoon jättää sitä rahaa säästöön. 6henkeä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
näyttäis maksavan viikon reissu meiltä n.1900? 2 aikuista ja 3 lasta. siihen kulutus päälle..yksin kun olin meni 1000? luulenpa että nyt menis ehkä ruokiin 700? mukavuuksiin 700? ni pitäis säästää 3300? siihen menis aikaa 7kk jos ei tulis tosiaan mitään isoja hankintoja.
OHO halvan matkan oot löytäny, me lähdetään kahden viikon päästä ja 2+2 henkeä viikon reissu noin 2800e tosin tossa on kaikki.

AP:n kysymykseen ei tarttis säästää
 
vieras
No joo. Minä käyn töissä, mies opiskelee. Säästöön saan laitettua joka kuukausi vajaan satasen. Jos vetäisin talouden tiukille, niin sitten ehkä pari sataa. Minä en siis pidä pienituloisena ihmisiä, jotka voi lomailla ulkomailla kerran-pari vuodessa ja näiden matkarahojen lisäksi pitää muutakin vararahastoa. Mutta toisaalta, jos on keskiluokasta kotoisin, ei voi tajuta edes millaista matalapalkkaduunareilla on, köyhistä puhumattakaan :D mutta eipä tuo mitään, tällä hetkellä mennään näillä ja muutaman vuoden päästä sitten on enemmän rahaa. Toivottavasti en vaan unohda tätä aikaa ja luule itseäni pienituloiseksi silloinkin :whistle:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja unelma lomasta:
Vaikka ihan perus Kanarian-lomalle viikoksi?

Mä tuossa laskeskelin, että jos vedettäis talous oikein tiukille, eikä mitään yllättävää tapahtuis (kodinkoneen hajoamista, autoremppaa, sairastumisia ) niin me saatais säästää 3 vuotta, että saatais koko porukalle passit ja päästäis viikoksi Kanarialle. :( Eipä taida kannattaa. 5-henkinen perhe meillä.
Voi kamalaa, itse en voisi elää ilman lomia. Ei tartte säästää, rahat löytyy tililtä, oletan, että tuollanen loma maksaisi n. 5000-10 000? ja meillä kans 5hlöä. Me käydään aina kaupunkilomilla ja itse tilataan lennot ja hotellit.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja unelma lomasta:
Vaikka ihan perus Kanarian-lomalle viikoksi?

Mä tuossa laskeskelin, että jos vedettäis talous oikein tiukille, eikä mitään yllättävää tapahtuis (kodinkoneen hajoamista, autoremppaa, sairastumisia ) niin me saatais säästää 3 vuotta, että saatais koko porukalle passit ja päästäis viikoksi Kanarialle. :( Eipä taida kannattaa. 5-henkinen perhe meillä.
Voi kamalaa, itse en voisi elää ilman lomia. Ei tartte säästää, rahat löytyy tililtä, oletan, että tuollanen loma maksaisi n. 5000-10 000? ja meillä kans 5hlöä. Me käydään aina kaupunkilomilla ja itse tilataan lennot ja hotellit.
Jos milloin vaan 10tonni irrottaa lomaan, niin millaiset tulot teillä on?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja unelma lomasta:
Vaikka ihan perus Kanarian-lomalle viikoksi?

Mä tuossa laskeskelin, että jos vedettäis talous oikein tiukille, eikä mitään yllättävää tapahtuis (kodinkoneen hajoamista, autoremppaa, sairastumisia ) niin me saatais säästää 3 vuotta, että saatais koko porukalle passit ja päästäis viikoksi Kanarialle. :( Eipä taida kannattaa. 5-henkinen perhe meillä.
Voi kamalaa, itse en voisi elää ilman lomia. Ei tartte säästää, rahat löytyy tililtä, oletan, että tuollanen loma maksaisi n. 5000-10 000? ja meillä kans 5hlöä. Me käydään aina kaupunkilomilla ja itse tilataan lennot ja hotellit.
Kuka saa tuhlattua tollasen summan Kanarianlomaan???
 

Yhteistyössä