Kuinka moni teistä EI VIE lastaan hoitoon, jos jää ite sairastavan kotiin??

  • Viestiketjun aloittaja Prrrr
  • Ensimmäinen viesti
"sipsi"
Kun olivat päiväkoti iässä niin en vienyt. Nukuttiin mieluummin pitkään ja völlättiin yökkäreissä koko päivä. Nyt ovat jo kouluikäisiä, joten kouluun menevät vaikka minä olisin kipeä.
 
Khimaira
Riippuu miksi olen sairaana. Yleensä olen kuitenkin siinä kunnossa ettei musta ole kävelemään päiväkotimatkaa lapsen kanssa, joten paljon helpompi jäädä nukkumaan ja oleilemaan sisällle.
 
hellsbells
Yleensä en vie... kahdestakin syystä ; ettei musta tartu tauti hoitopaikkaan ja en jaksa viedä jos olen oikeesti kipeenä.
Raskauden aikana vein kyllä lasta hoitoon vaikka olin saikulla ; selkäkipusena, supistusten kanssa ja kauheen verenpaineen takia en vaan olis jaksanut / pystynyt hoitamaan 2 vuotiasta energiapakkausta.
 
Riippuu sairaudesta. Kun kaaduin viime talvena ja sain kovan tällin olkapäihin, vein kyllä tytön parina päivänä päiväkotiin. Kun taas olin poskiontelontulehduksen vuoksi saikulla pidin tytön kotona, en olisi kyennyt viemään ketään kävellen mihinkään.
 
"vieras"
Mulla lapset vielä kotihoidossa,mutta olen miettiny "tulevasuuden varalle" että varmaan riippuu taudista ja vanhemman kunnosta viedäänkö lapset hoitoon jos vanhempi kipeä. Eli jos on flunssa,vähän lämpöä jne.. Niin lapset varmaan kotona myös,mutta jos aivan sängynpohja-raato-olo niin lapset hoitoon että saa oikeasti levättyä.
 
säpäle harmaana
Aika harvoin olen itse sairaana, mutta esim flunssassa poika jää kyllä kotiin. Syksyllä oli sellainen tilanne, että olin niin huonossa kunnossa, että sairaalassakin makasin pari päivää. Silloin kyllä poikakin meni hoitoon kotiutumisen jälkeenkin.
 
Yhden kerran olin pidemmällä saikulla välilevynpullistuman vuoksi. Kävelin kepeillä ja nukuin kun sain niin "kovia" kipulääkkeitä. Mies vei lapset hoitoon ja olivat täyttä päivää siellä. En ois saanu laitettua ruokaa tai käytyä lasten kansa ulkona. Jos oon kuumessa jne. ovat kotona (paitsi koululainen)..Jos kellään perheessä on oksennus tautia, ei koululainenkaan lähde vaan ootellaan että tarttuu kaikkiin eikä mennä viemään pöpöjä hoitoon tai kouluun.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";27764459]Mitä nautittavaa on katsoa kun toinen sairastaa?[/QUOTE]

Lapset tykkäävät kun saavat aamulla nukkua
Olen kuitenkin läsnä vaikka sohvalla makoilisin.
 
Riippuu sairaudesta. Jos se heikentää lastenhoitokykyäni, vien hoitoon vaikka pää kainalossa. Eräs iäkäs tuttavani ylpeili kerran sillä, että tyttärensä hoitaa lapset (mm. 2-vuotias) kotona vaikka on niin sairas, että on pyörtyillyt sinne tänne :O Minusta se on kyllä jo törkeää lapsen laiminlyöntiä eikä mikään uroteko.

Jos minulla on joku perusflunssa, lapset saattavat jäädä kotiin. Eivät kylläkään mitenkään nauti köllöttelystä...silloin kun vielä opiskelin, vein lapset hoitoon ja tein itse kotona etätehtäviä sairaslomalla.
 
"vieras"
Riippuu, minkä vuoksi olen saikulla. Olin 6 viikkoa saikulla kun kämmenestä murtui luita, lapsi oli hoidossa vain leikkauspäivän, muuten kotona. Jos mulla taas on migreenikohtaus niin ei musta ole lapselle mitään iloa, kun en pysty mitään tekemään. Silloin mies vie ja hakee lapsen päiväkodista.

Tarttuvissa taudeissa (lähinnä mahatauti) pidän kotona, koska sen tarttuminen on niin todennäköistä.
 
[QUOTE="Vieras";27764546]Lapset tykkäävät kun saavat aamulla nukkua
Olen kuitenkin läsnä vaikka sohvalla makoilisin.[/QUOTE]

Nojoo, riippuu toki sairaudesta. Jos on joku pikkuflunssa, niin mikäs siinä. Tosi kovassa flunssassa tai vatsataudissa oleva ei kylläkään ole ihan täysillä "läsnä", saati jos oikeasti NUKKUU siinä sohvalla.

Nukkuuko teidän kaikkien lapset aina kovin myöhään? Vähänkö olen kateellinen! Meillä esikoinen herää usein jo ennen puoli seitsemää, vaikka saisikin nukkua.

Itse kyllä varmaan veisin päiväkotiin. Se (osa-aikainen) on lapselle kuitenkin enemmänkin harrastus/vaihtelua, ja varsinkin jos päiväkodissa tehdään jotain erityisen kivaa (retki, muskaritunti, tai vaikka askartelua josta lapsi tykkää) on se ehdottomasti parempi vaihtoehto kuin jäädä kotiin puolikuntoisen äidin kanssa katsomaan telkkaria. Onhan sitten koko iltapäivä ja ilta aikaa potea yhdessä :) Ja tietty sekin, että päiväkodissa on ulkoilua, mutta itse en tasan lähde sairaana leikkipuistoon.
 
[QUOTE="vieras";27764407]Mulla lapset vielä kotihoidossa,mutta olen miettiny "tulevasuuden varalle" että varmaan riippuu taudista ja vanhemman kunnosta viedäänkö lapset hoitoon jos vanhempi kipeä. Eli jos on flunssa,vähän lämpöä jne.. Niin lapset varmaan kotona myös,mutta jos aivan sängynpohja-raato-olo niin lapset hoitoon että saa oikeasti levättyä.[/QUOTE]

Millä alalla olet töissä? Ei flunssasta tai pienestä lämmöstä kyllä tarvitse olla saikulla, ellei ole hoitoalalla töissä.
 
"..."
En muista olleeni kertaakaan kipeänä lasten ollessa päivähoidossa. En olisi vienyt kyllä hoitoon.

Nyt ovat jo koululaisia ja menevät kyllä kouluun jos satun sairastumaan.
 
Saraldo
Millä alalla olet töissä? Ei flunssasta tai pienestä lämmöstä kyllä tarvitse olla saikulla, ellei ole hoitoalalla töissä.
Mä olen pois töistä jos koen etten ole työkykyinen, oli kuumetta tai ei. Mulle harvemmin tulee kuumetta, mutta flunssa vie silti voimat niin etten kykene toimimaan normaalisti. No joo, olen kyllä hoitoalalla, mutta omien voimieni mukaan mä silti toimin.

Kun tyttö oli vielä päiväkodissa, hän oli pääsääntöisesti aina hoidossa jos mä olin kotona saikulla. Enkä mä häntä pois koulustakaan oman saikkuni vuoksi jättäisi pois. Nyt meillä on vatsatautia enkä päästäisi kouluun tai hoitoon, jos joku meistä oksentaa. Ainakin tää tauti on ollut niin tarttuva, että pienikin kontakti näköjään riittää.
 
"Jenis"
Jos mä oon niin kipeä etten pysty töihin, en todellakaan pysty myöskään hoitamaan kahta vauhdikasta lasta. Esim. influenssassa en pystynyt edes nousemaan sängystä pyörtymättä, lapsethan ois ihan heitteillä tommosen zombien kans.
 

Yhteistyössä