Kuinka moni teistä EI VIE lastaan hoitoon, jos jää ite sairastavan kotiin??

  • Viestiketjun aloittaja Prrrr
  • Ensimmäinen viesti
Riippuu taudista. Toisinaan on helpompi silti ajaa tuo hoitoon ja lepää itse kun pitää se kotona tietäen että tiedossa kamala päivä. Hetken rauhaa ei saa ja laps menee seinille ilman ulospääsyä jne. kun se ois edes sellanen rauhallisempi joka viihtyy töllön ääressä tai kirjojen parissa.
 
"Lissu"
Yleensä ottaen vien hoitoon. Jos mä jaksan lapset huolehtia, niin jaksan kyllä töihinkin mennä. Poikkeus on mahatauti, silloin en veisi lapsiakaan hoitoon, sillä tartunta on aika todennäköinen ja levittäisivät vaan tautia.
 
"serafiina"
haluisin tietää kuinka moni lapsia kotiinjättävä on parisuhteessa/yh. Itse yhna haluan kipeänä pienen levähdystauon, joten yritän viedä hoitoon, jotta saan itse levätä ja lapset pääsevät ulos. Tänään oli yhtä tuskaa ku olen huonossa kunnossa, enkä saa lapsia mihinkään. Telkkaria o koko päivä tuijotettu kolmen alle kouluikäisen kanssa.
 
Näin todella riippuu. Mun keskimmäinen istuisi vaikka viikon telkkarin edessä, nuorimmaisen kohdalla on pakko sanoa että helvetti jäätyy ennen kuin se lapsi on 5 minuuttia hiljaa paikallaan. Ja hän ei taatusti jätä käyttämättä ainoatakaan tilaisuutta tuhota jotain tai joutua hämmästyttäviin tapaturmiin.
Ja todellakin riippuu lapsesta onnistuuko kotona pitäminen. Mulla sellanen suhinasanteri ja kokoaikasta ohjausta vaativa tapaus että halutakseni parantua, lapsi ei voi pyöriä tässä. Video kiinnostaa sen 15min ja taas se on vaikka missä menossa, kiipeää seinille ellei pääse ulos jne. Jos sen pystyn hoitamaan kipeänä ni sillon kykenen töihinkin. Poikkeuksena mahatauti jollon ei kykene mihinkään. Vaikeaa se ei oo viedä tuonne 2km päähän autolla ja palata kotia nukkumaan.
 
"vieras"
Mies vie hoitoon, kuten normaalistikin. Esikoisella on paha adhd, joten vaatii ohjausta ja toimintaa koko ajan. Nuoremmalla ei ole dg:tä, mutta on samanlainen. Nuku siinä sitten, kun koko ajan keksivät ties mitä...
 
"vieras"
Riippuu siitä mikä mua vaivaa. Jos on oksennustautia tai kuumetta, lapsi jää mun kanssa kotiin. Jos lääkäri määrää vuodelepoon ja välttämään liikkumista tai mulla on paha migreenikohtaus niin mies vie lapsen hoitoon.
 
"vieras"
Yleensä mies vie lapset hoitoon ja itse jään kotiin. Olen kaivannut unta ja lepoa enkä ole jaksanut laittaa ruokaa ja huolehtia lapsista. Järkevämpi olla hoidossa kun tv.n ääressä tuntikaupall ja mahdollisesti useampi päiväkin.
 
Mä en vie. Viimeks olin keuhkokuumeessa ja hoidin tyttären silti. Sitten mies puuttu siihen ja otti pari pekkasta, että sain levättyä. Tytär kävi aina makoilemassa pitkiä pätkiä mun vieressä ja katottiin lasten ohjelmia vierekkäin patjalla maaten :).
 
säpäle harmaana
[QUOTE="Jenis";27766782]Ja se on lapsen etu istua koko päivä/monta päivää katsomassa videoita, kun äiti torkkuu sohvalla? Jännää.

En mäkään lapsia hoitoon raahaa jos olen itse sairas, mies hoitaa sen homman.[/QUOTE]

Olenko sanonut, että se olisi lapsen etu? Kyse oli siitä, onko työkykyinen ja pystyykö hoitamaan lasta edes jotenkuten.
 
dfgh
Olen aina kysynyt lapsilta että haluavatko jäädä kotiin vai mennä hoitoon. Tähän asti ovat valinneet kodin. Touhailevat omiaan, katsovat telkkaria, lämmitetään evästä pakkasesta, komentelen sängynpohjalta, piirtelevät jne. Ei sairaspäivät paljoa eroa normaalista, ulkoilu vaan jää väliin. Viihdytättekö te lapsia terveenä kaiken päivää?

Tietty jos tajulähtee tai lääkkeet nukuttaa epänormaalin sikeästi, silloin mies saa kuskata lapset hoitoon.
 
"vieras"
Olen aina kysynyt lapsilta että haluavatko jäädä kotiin vai mennä hoitoon. Tähän asti ovat valinneet kodin. Touhailevat omiaan, katsovat telkkaria, lämmitetään evästä pakkasesta, komentelen sängynpohjalta, piirtelevät jne. Ei sairaspäivät paljoa eroa normaalista, ulkoilu vaan jää väliin. Viihdytättekö te lapsia terveenä kaiken päivää?

Tietty jos tajulähtee tai lääkkeet nukuttaa epänormaalin sikeästi, silloin mies saa kuskata lapset hoitoon.
Sun lapset taitaa olla jo vähän isompia? Itse vastasin aikasemmin tähän ketjuun ja meillä siis 2-vuotias vilpertti. Vähän eri asia komennella sängynpohjalta 2-vuotiasta kuin 5-vuotiasta. Ja mielestäni 2-vuotias tarvitsee jatkuvaa valvontaa ja tolkuissaan olevan hoitajan eli mies vie mun sairastaessa lapsen hoitoon.
 
"vieras"
En vie jos olen sairaana. Hyvin on selvitty ja vuositasolla mulla ei kyllä kovin montaa useamman sairaspoissaoloa edes ole. Eli ei ne lapset joudu usein kotona tuijottamaan telkkaria tai kipeää äitiä.

Olen kyllä parantunut nopeasti siitä huolimatta että lapset on olleet kotona. Ja joitakin kertoja on sairastettu myös yhtäaikaa, jolloin olen itsekin sairaana hoivannut kipeitä lapsiani. Ja silti taudit on menneet ihan hyvin ohi. En usko että se ratkaisevasti vaikuttaa toipumisaikaan. Paitsi tietysti jos kuumehoureessa laittaa kaikki ruoat alusta loppuun, ulkoiluttaa lapset ja puunaa koko kodin...
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27769164:
Olenko sanonut, että se olisi lapsen etu? Kyse oli siitä, onko työkykyinen ja pystyykö hoitamaan lasta edes jotenkuten.
No eikös siitä lapsen edusta tällä palstalla aina paasata? "Joten kuten" hoitaminen ei ole lapsen edun mukaista - eikä myöskään sen vanhemman, joka ei saa rauhassa levätä ja parantua.
 
dfgh
[QUOTE="vieras";27769398]Sun lapset taitaa olla jo vähän isompia? Itse vastasin aikasemmin tähän ketjuun ja meillä siis 2-vuotias vilpertti. Vähän eri asia komennella sängynpohjalta 2-vuotiasta kuin 5-vuotiasta. Ja mielestäni 2-vuotias tarvitsee jatkuvaa valvontaa ja tolkuissaan olevan hoitajan eli mies vie mun sairastaessa lapsen hoitoon.[/QUOTE]

Nuorin on nyt kolme ja puoli. Ja olin hoitovapaalla siihen kun täytti kolme, eli alle 3v:nä ei ollut edes mahdollisuutta viedä hoitoon vaikka kuinka kipeä olisi ollut.

Maata voi myös lattialla, lapsen sängyllä, tai sitten oleilla askartelupöydän ääressä vällyt niskassa. Pari vuotiaana muutti omaan huoneeseen, enkä läheskään aina ole ääressä kun hän leikkii, terveenäkään. Kuulolla kyllä. Ettekö te ihan oikeasti päästä kaksi vuotiasta silmistänne kotonakaan? Mites sitten kun lapsia on useampi? Kaikilla oma huone?
 
Täh
Mä en ollenkaan tajua, miksi ihmeessä lapsen pitäisi jäädä kotiin, jos vanhempi on sairaana? Eihän lapsi ole sairaana ja hänellä on maksettu hoitopaikka. Taitaa osallla huoltajista olla sellaisia puolilomapäiviä nuo sairaspäivät. Normaalisti töistä jäädään pois, jos vointi on sellainen ettei lastakaan pystyisi hoitamaan. Ainakaan työhön pikaisesti toipumisen kärsimättä...
 
säpäle harmaana
[QUOTE="Jenis";27773030]No eikös siitä lapsen edusta tällä palstalla aina paasata? "Joten kuten" hoitaminen ei ole lapsen edun mukaista - eikä myöskään sen vanhemman, joka ei saa rauhassa levätä ja parantua.[/QUOTE]

No en sanoisi, että lapsi kauheasti kärsii siitä jos pariin päivään ei ulkoilla ja askarrella. Pidemmän päällehän tuollainen ei ole hyväksi, mutta ne pari päivää kun sairaana ollaan ja hoidetaan "joten kuten", tuskin vaikuttaa siihen lapsen parhaaseen merkittävästi.

Jos vaihtoehtona on se, että kipeä äiti lähtee viemään lasta hoitoon, niin kyllä varmasti se kotiin jääminen lasten kanssa on usein parantumisen kannalta parempi vaihtoehto.
 
"mamma"
No en tasan pidä lasta kotona jos olen sairas enkä pysty lasta täysipainoisesti hoitaa. Ja olen sairaslomalla vain silloin kun olen oikeasti sairas.
Päiväkodissa lapsi saa seurata totuttua päivän rutiinia, miksi ihmeessä sotkisin sen jos en pysty sitä pätevästi korvaamaan?
Mies vie ja tuo lapsen jos olen kotona petissä.
 
Täh
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27774067:
No en sanoisi, että lapsi kauheasti kärsii siitä jos pariin päivään ei ulkoilla ja askarrella. Pidemmän päällehän tuollainen ei ole hyväksi, mutta ne pari päivää kun sairaana ollaan ja hoidetaan "joten kuten", tuskin vaikuttaa siihen lapsen parhaaseen merkittävästi.

Jos vaihtoehtona on se, että kipeä äiti lähtee viemään lasta hoitoon, niin kyllä varmasti se kotiin jääminen lasten kanssa on usein parantumisen kannalta parempi vaihtoehto.
eiköhän tässä hämmästelty nyt enemmänkin sitä, miksi lapsi jää kotiin vaikka toinen huoltaja voisi hänet hoitoon viedä. Eihän vanhemman sairaslomapäivä ole tarkoitettu miksikään lomapäiväksi hoidosta.
 
säpäle harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Täh;27774164:
eiköhän tässä hämmästelty nyt enemmänkin sitä, miksi lapsi jää kotiin vaikka toinen huoltaja voisi hänet hoitoon viedä. Eihän vanhemman sairaslomapäivä ole tarkoitettu miksikään lomapäiväksi hoidosta.
No meillä tuo syy on esimerkiksi se, että poika on osapäivähoidossa ja joka tapauksessa minun pitäisi hänet joko viedä tai hakea hoidosta, koska hoitopäivä on se max 5 tuntia.
 

Yhteistyössä