Kuinka moni teistä EI VIE lastaan hoitoon, jos jää ite sairastavan kotiin??

  • Viestiketjun aloittaja Prrrr
  • Ensimmäinen viesti
"Viima"
näissä tarkoiteta sitä tavallisinta perhetilannetta, jossa perheessä on kaksi aikuista tai isosisaruksia. Yksinhuoltajalla on tietenkin eri tilanne kun ei voi vaan jäädä kotiin lepäämään. Tosin yksinhuoltajana pyytäisin isovanhempia tai ystävää apuun viemään lapsen hoitoon. Suurimmalla osalla myös päiväkoti on se lähipäiväkoti, jolloin vaikkapa naapurin lasten kanssa saattaa päästä samaa matkaa. Tai kuten minulla, päiväkoti on parin minuutin kävelymatkan päässä. Pystyisin siis itsekin viemään lapsen, ellen tosiaan olisi aivan pää paketissa ja silloin en varmaan pystyisi myöskään pientä lasta kotosalla myöskääön hoitamaan. Kaikilla kun elämä ei ole ihan niin hankalaa kuin toisilla...
Meillä on kaks aikuista ja yks lapsi mut jos isä vie lapsen hoitoon tulee hälle yhteensuuntaan 50km lisää matkaa ja lapsen hoitopäivä venyy 11tuntia Pitkäksi. Mummula myös kaukana. Joillakin se elämä vain on hiukan hankalampaa. Tääl lähin kynnan hoitopaikka on 15-20km päässä meilt. Yksityinen ms lapsi On on mun työmatkan varrel ja siis täysin eri suunnas kun kunnan tarjoama.
 
säpäle harmaana
Enkä tiedä millaisissa työpaikoissa te olette, mutta meillä töissä ei ainakaan onnistuisi istua/makoilla paikallaan koko päivää ja mahdollisesti myös nukkua. Lapsen kanssa kotona se ei ole mahdotonta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;27774279:
Enkä tiedä millaisissa työpaikoissa te olette, mutta meillä töissä ei ainakaan onnistuisi istua/makoilla paikallaan koko päivää ja mahdollisesti myös nukkua. Lapsen kanssa kotona se ei ole mahdotonta.
Nämä riippuu varmaan työpaikoista ja lapsista. Omassa työssäni (sairaanhoitaja) on kyllä paremmat mahdollisuudet levätä ja toimia sen oman kunnon puitteissa kuin kotona noiden isompien lasten kanssa. 2v ja vauva taas menevät helpommalla kuin työt.

Mutta siis silloin kun isommat vielä olivat päiväkoti-ikäisiä niin jos olin liian sairas mennäkseni töihin niin olin kyllä samalla liian huonossa kunnossa huolehtiakseni lapsista. Tietty sitä pakon edessä tekee milteipä mitä vaan, mutta ei se noiden perässä juokseminen mitään mielekästä sairaslomaa olisi ollut. Joten jos päiväkotipaikka on olemassa niin veisin lapset sinne (tai mahdollisuuksien mukaan puoliso veisi). Veisin tuon 2v:nkin.

Käytännössä toimisin sen mukaan mikä tuntuisi helpoimmalta ja mielekkäimmältä.
 
"vieras"
Nyky ajan äidit ovat melkoisen uus avuttomia.
Ennen pystyttiin tekeen montakin työtä ja hoitaan lapset heti synnytyksen jälkeen.
Jos oltiin kipeitä,samat työt tehtiin eikä valitettu.
 

Yhteistyössä