kuinka nopeasti tuloksia?

  • Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
harmaana
motivaatio erittäin korkealla!! Tuttu samanlaisella kuurilla Lääkärin valvonnassa. Aluksi ajatteli "tukena" olla viikon tai kaksi, mutta nyt kypsynyt ajatus todelliseen painon pudotukseen minullakin. Tutulla tiedossa kolme kuukautta diettiä..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.10.2006 klo 17:56 harmaana kirjoitti:
motivaatio erittäin korkealla!! Tuttu samanlaisella kuurilla Lääkärin valvonnassa. Aluksi ajatteli "tukena" olla viikon tai kaksi, mutta nyt kypsynyt ajatus todelliseen painon pudotukseen minullakin. Tutulla tiedossa kolme kuukautta diettiä..
Eikö hälyytyskellot soi, jos ystäväsi on lääkärin valvonnasa ja sinä omin päin? Saamasi energiamäärä on niin pieni, että luultavasti elimistösi kääntyy säästöliekille. Dieetin jälkeen kilot tupsahtavat nopeasti takaisin. Petrankin vauhti kuulostaa hurjalle. Jos haluaa pudottaa painoaan, niin "laihdutus" ei ole hyvä sana, parempi on elämäntapojen muutos ja pysyvä painonhallinta. Ruokailutottumukset remonttiin, niin ei tule jatkossa olemaan jojo-laihduttamista. Ei ole helppoa alkuuh, mutta jonkin ajan kuluttua huomaa kyllä eron energisyydessään.
 
Säästöliekki juttu on höpö juttu!!!
Keskitysleirillä olisivat varmaan olleet onnellisia jos se olisi totta.
Ihminen laihtuu aivan varmasti jos syö vähän.
Ainoa jttu mikä kannattaa muistaa että syö säännöllisesti.
Tosin 600 kaloria päivässä on aika vaarallinen tapa laihduttaa.
 
ei noin
Ei kannata alkaa 600kcal kuurille, itse olin noin kuukauden 800kcal kuurilla ja paino laski n. 3 kiloa. Nyt syön 1100kcal (lisäsin vähitellen syömistä) ja kaikki laihtumani 3 kiloa on tullut takas, vaikka syön VAIN 1100kcal. Laihdutetut kilot tulee VARMASTI takas jos syöt VAAN 600kcal....et voi syödä lopun elämääs noin vähän ja paluuta nykyiseen syömismäärään ei kyllä oo tai paino lisääntyy vielä nopeemmin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 02:55 vieras kirjoitti:
Säästöliekki juttu on höpö juttu!!!
Keskitysleirillä olisivat varmaan olleet onnellisia jos se olisi totta.
Ihminen laihtuu aivan varmasti jos syö vähän.
Ainoa jttu mikä kannattaa muistaa että syö säännöllisesti.
Tosin 600 kaloria päivässä on aika vaarallinen tapa laihduttaa.
No laihtuu laihtuu, enhän sitä toki kielläkään, mutta kun siirtyy taas normaaliin energiamäärään, niin paino tulee nopsaan takaisinkin, koska elimistö on tottunut tulemaan toimeen vähällä energiamäärällä ELI on kääntynyt säästöliekille. Eikä kukaan voi olla ikuisuuksiin noin vähällä energialla.
 
Pitemmän päälle tuo 600 kcal on kyllä liian vähän, mutta riippuu varmaan siitä paljonko laihdutettavaa on. Jos laihdutettavaa on esim. 40-50kg, uskon että tuo toimii tsempparina alussa ja auttaa saamaan painoa sen verran alaspäin, että liikkuminen tuntuu helpommalta. Sitten kun painoa on pudonnut esim. 10 kg voi lisätä liikuntaa ja nostaa kalorimäärää, lopputulos on varmaan sama eli paino laskee edelleen.

Jos taas kyse on vähäisestä painonpudotuksesta eli n. 10-15 kg, ei varmaan ole paras vaihtoehto tuo 600 kcal ja todennäköisesti tulee takaisin kilot, kun siirtyy suurempaan kalorimäärään ellei sitten lisää ihan hurjasti liikuntaa.

 
tuo on mahdollista laskea itse tuo painon putoamis nopeus. On monia sivuja missä voi laskea oman kulutuksensa ja sitten kun laskee että syö vain sen esim 600 kcal, niin näkee paljonko päivässä kuluttaa enemmän kui syö. Yksi kilo "läskiä" on n. 7000 kcal
 
harmaana
No ei minulla loppuelämää ole tarkoitus olla syömättä.. Haluan vain jonkinlaisen alkusysäyksen painonpuotokseen, on huomattavasti motivoivampaa kun jotain tapahtuu näkyvästi suht pian, eikä kuukausien päästä :D Sitä en tiedä kuinka kauan tällä dietillä loppujen lopuksi olen. Minkähän takia lääkärit muuten sitten suosittelisivat tälläistä kenellekkään, jos kerran A) on niin kamalan vaarallista B) painoa tulee tuplasti takaisin :p

-ap-
 
kuulostaa aika hurjalta. painonpudottajan pahin vihollinen on nälkä, sillä sitten kanssa repsahdetaan.

itse tämmöisenä taviksena laihduin 30 kiloa vuodessa syömällä 1800 kcal. semmoisen ruokkiksen voi halukkaat napata sokeriklubin ekalta sivulta, jossa on vastaava myös 1400 kalorille nopeampia tuloksia toivoville.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 17:28 harmaana kirjoitti:
Minkähän takia lääkärit muuten sitten suosittelisivat tälläistä kenellekkään, jos kerran A) on niin kamalan vaarallista B) painoa tulee tuplasti takaisin :p
Ja minkähän takia pitäisi olla lääkärin valvonnassa??! Sitäkin voisi miettiä, etten kuin aloittaa omin päin.
 
Noin pienienerginen dieetti tulee suorittaa lääkärin valvonnassa. Se voi aiheuttaa mm. munuaisiin toiminnan vajetta!

Jos haluat laihtua pysyvästi niin syö vähintään 1200 kcal, näin jaksat toimia vielä normaalisti,eikä tule palelluskohtauksia.

Kysyit nopeudesta; nooh siihen on oikeestaan vaan yksi keino. Opetella uudet elämäntavat. Jos olet 3 kk "Pikadieetillä" ja palaat sen jälkeen takaisin sinun aikaisempiin elämäntapoihin niin takaan että paino tulee takaisin.

Uudet elämäntavat kunniaan.
 
harmaana
ajattelitteko todella, että olisin niin tyhmä etten vaihtaisi elämäntapojani kuurin jälkeenkin? Minä en usko hetkeäkään että tälläinen kuuri tekisi kenellekkään pahaa 2-3 viikon kestoisena. Ja sen jälkeen on luontevata siirtyä edellestä terveellisimpiin ruokailutottumuksiin.
Enhän minä kaikista mene vannomaan, mutta minulle tämä sopii paremmin kuin pikkuhiljaa tuleva muutos. Olen siis "kaikki tai ei mitään"-tyyppi :p
Ja eikö ole terveellistä saada ensin vähän kertyneitä kuona-aineita liikenteeseen?

-ap-
 
harmaana
Minulla siihen sisältyy 1 pussi Nutrilettia (n.110 kcal.). Loput kalorit salaateilla, hedelmillä, latratulla tuoremehulla, Vitality-jogurtilla (anteeksi mainonta), ja PIENELLÄ määrällä kevyttä kotiruokaa.. Lisäksi mahdottomia määriä vettä (3-4l.)

-ap-
 
Harmaana
Oliko täällä joku th-opiskelija linjoilla? Pitäisikö minun olla huolissani, kun pissi on ruvennu haisemaan "pistävältä"? Muuten ei ole olossa mitään poikkeavaa, eikä ole mitään tulehdukseen viittaavaa oireiluakaan. Tarkkailenko vain liika?

-ap-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 15:37 Harmaana kirjoitti:
Oliko täällä joku th-opiskelija linjoilla? Pitäisikö minun olla huolissani, kun pissi on ruvennu haisemaan "pistävältä"? Muuten ei ole olossa mitään poikkeavaa, eikä ole mitään tulehdukseen viittaavaa oireiluakaan. Tarkkailenko vain liika?

-ap-
kyllä varmaan kannattaa huolestua. en tiedä mistä johtuu, mutta anteeksi vaan, ei tuo kalorimäärä voi olla ihmisen elimistölle hyväksi. varmaan nyt ainakin siussa olevat raskasmetallit ja muut kuonat ovat lähteneet hyväksi, kun elimistö etsii energiaa. siis paaston tyyppinen tila, jossa nestettä poistuu ja lihaksistä lähtee kanssa. anteeksi, tää on vaan miun pointti, tiedon varassa, jota olen tässä mielestäni ihan kiitettävästi haalinut.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 15:37 Harmaana kirjoitti:
Oliko täällä joku th-opiskelija linjoilla? Pitäisikö minun olla huolissani, kun pissi on ruvennu haisemaan "pistävältä"? Muuten ei ole olossa mitään poikkeavaa, eikä ole mitään tulehdukseen viittaavaa oireiluakaan. Tarkkailenko vain liika?

-ap-
Voi johtua joko liian vähäisestä nesteen saannista tai sitten saatat syödä liikaa proteiinia. Haiseeko se vähän niinku ammoniakki/asetoni? Se voi olla merkki voimakkaasta "typpiaineenvaihdunnasta", eli liiasta proteiinista. Sitä en tiedä, voiko pissa alkaa haisemaan noin esim. jos syö liian vähän ja kroppa käyttää lihaksia energiantuotantoon.

En ole th-opiskelija enkä kemisti, mutta näistä olen lukenut karppikirjallisuudessa sekä karppisivuilta.

Minä lisäisin aluksi nesteenjuontia ja haistelisin vieläkö haisee ;) Varsinkin jos haju on tullut ruokavaliomuutoksen seurauksena, niin aineenvaihdunta voi olla vähän sekaisin. Jos pissa ei muutu normaaliksi, niin silloin voi ottaa yhteyttä lääkäriin. Emmie ihan heti olisi kuitenkaan huolissani.
 
harmaana
Eikö proteiineja saa lihasta, maitotuotteista yms. Ne ei ole kyllä suurimmissa määrin kuuluneet ruokavalioon viimeaikoina. Ja haju on tosiaan jonkun kemikaalin kaltainen :/ Liian vähäinen veden juonti kyllä kuulostaisi mahdolliselta :headwall: Kiitos asiallisesta ja fiksusta vastauksesta!!

-ap-
 
harmaana
Kiloista ei hajuakaan, kun en omista vaakaa :D Mutta mies sitä mieltä,että posket ovat kavenneet, ja eilen huomasin joidenkin vaatteiden olevan väljempiä kuin aikasemmin :D :D Täytynee hankkiutua vaa'alle, ja tulla raportoimaan!
Tällä minun ystävällä onkin sitten lähtenyt huimasti paino laskuun, 1,5vko:a ja 10kg.. Vähän meinaa jo ruveta hänen puolesta pelottamaan, että miten terveys kestää :\|

-ap-
 
harmaana
Nyt kävin vaakalla, ja n.5kg oli poissa :D Eli ensimmäiset 1 1/2 viikkoa 600 kalorilla, ja nyt 3-4 päivää 800-1000 kalorilla. Posket ovat kuulema hieman kaventuneet, ja tissit pienentyneet ( ei haittaa, koko on 80 G-H).
Jännittyneenä jatkoa odottelen, motivaatio edelleen korkealla :D :D Pissin haisut ovat hävinneet kaloreja nostamalla..

-ap-
 

Yhteistyössä