kuinka teidän kiinteiden aloitus sujunut?

meillä 5kk poika ja ollaan alotettu kiinteitä joku viikkoo sitte, aluks meni ihan ok, mut nykyään herra ei suostu edes avaamaan suuta. Puoli purkkia saan syötettyä n. puolessa tunnissa"huijaamalla". On vaan niin outoo ku esikoinen on taas ollu aina tosi hyvä syömään, sillon ku alotettiin ekan kans kiinteet ja oltiin eka maisteltu niin herra jo odotti suu ammolla seuraavaa lusikkaa.Elikkä jos teillä ollu kans huonoja syömään ni kuinka nopsaa on sitte alannu paremmin avaamaan suuta tai yleensäkki syömään. Meijän poika saa kyl illalla vellii ja pärjää kyl vielä hyvin ilman kiinteitäki, yöt nukkuu n 10-11h heräämättä ja syö päiväs n. 6 ateriaa(maitoo+puoli purkkii perunasosetta, ei aina sitäkää ja 6s ateria illalla on sit se velli)
 
meiilä kesti noin kaksi viikkoa kun alkoi syömään perunaa kunnolla. annoin niin kauan pelkkää perunaa, jotta tottuu siihen makuun ensin kunnolla. meillä esikoinen kans söi heti ihan älyttömän hyvin ja vaikka mitä. kuopus nyrpisteli ensin naamaansa myös hedelmille, mutta pikkuhiljaa alkoi myös ne maistumaan-
 
mamma80
Meillä aloitettiin myös 5 kk ikäisenä, pari päivää päälle.

Mä tarjoilin eka pelkkää perunaa, mutta koska se ei maistunut, tein perunaporkkanaa. Kelpasi vain jos porkkanaa oli paljon ja perunaa vähän.

Nyt on maisteltu jo viikon verran myös bataattia ja tänään ekaa kertaa päärynää. Banaaniakin on saanut kerran.

Ruoka ei kelpaa juuri sulatettuna ja lämmitettynä. (Teen soseet itse.) Tarjoan kyllä aina. Sitten kun se on puoli tuntia / tunnin seissyt pöydällä, menee koko annos hienosti. Kokeileppa säkin tarjota myöhemmin uudelleen.

Mä en viitsi lähteä huijaamaan tai pakottamaan, vaan yritän edetä lapsentahtisesti. Kyllähän se valtaosalla rupeaa kuitenkin maistumaan, ennemmin tai myöhemmin.

Ruokailusta ei kannata tehdä mitään numeroa muutenkaan. Tarjotaan ja syö jos syö. Jos ei syö niin sitten ei syö. Tarjotaan sitten myöhemmin uudelleen. Väsyneenä tai liian nälkäisenä ei muuten meidän pojalle soseet kelpaa. Hissukseen vaan.
 

Yhteistyössä