Kuinka ulkonäkösi on muuttunut parisuhteen myötä?

  • Viestiketjun aloittaja Kummastuttaa
  • Ensimmäinen viesti
Kummastuttaa
Tuntuu olevan yleisesti valloillaan sellainen että sinkkuna jaksetaan itsestä pitää huolta, mutta kun kumppani löydetään ja lapsia tehdään, alkaa ulkonäkö rapistumaan pahemman kerran. Liikakilot, täti-look ja freshi ilme häviää.
Miehet kasvattavat kanssa mahaa ja rötistyvät.
On myös pareja jotka alunperin ovat olleet komeita mutta sitten esim. nainen menettää ulkonäkönsä, lopettaa välittämästä.

Mistä tällainen välinpitämättömyys johtuu?
Lapset eivät ole este itsestä huolehtimiselle.
 
lucifer
Hmmm... ehkä suurin muutos ulkonäössäni on -60kg painosta pois. Näkyvät leikkausarvet ym pikku säätöä. Meikannut en ennen isännän tapaamista, joten en ole aloittanut sitä yhdessäolommekaan aikana.

Tatuointeja on tullut lisää muutama vuosien aikana.
 
"sasa"
monet kaverit selittää kuinka "lapsista jäi liikakilot"
Joo, nekin on syntyny jo 5-10 vuotta sitten.
Esim mun serkku 35kiloa ylimääräistä. "mut hei, mä oonkin synnyttäny kolme lasta"
Joo, ja nuorin täyttää 4-vuotta. Vanhin 13v.
Mulla on myös kaks lasta, eikä yhtään ylimääräistä!
Ja kyllä mä ehdin huolehtii itsestäni.
Tämä kyseinen serkku siskoinen tuli mun lasten ristiäisiin croksit jalassa, ja sellaset narutopit päällä.
Sen jälkeen vielä ihmetteli kun mun sisko ei halunu niiden häihin niitä.....
lapsilla oli likaiset verkkarit jalassa....
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"Vieras"
Hiukset ovat lähteneet harmaantumaan yhteisen kymmenen vuoden aikana. Painoa on tullut kymmenen kiloa lisää.kiitos miehen huolenpidon, olen normaalipainoinen nyt.
Oletko jokin ikinuoruuden ihailija? Sellaista ei saa kuin muovilla ja botoxilla. Kyllähän vuodet meihin kaikkiin vaikuttaa, sille ei voi mitään. Muutokset kuuluvat elämään.
 
Mä oon itse asiassa mennyt parempaan ja nätimpään kuntoon! Silloin keskityin työntekoon ja kavereiden kanssa juhlimiseen, mutta miehen tapaamisen jälkeen ryhdyin elämään terveellisesti ja säännöllisesti. Laihduin 14 kiloa, lopetin tupakoinnin, syön hyvin ja välitän itsestäni. Miehellä sama. Aloitti säännöllisen urheiluharrastuksen, syö paremmin eikä enää myöskään polta tai juo lainkaan :) Meistä ei tullut sohvaperunoita vaan aktiivisia ihmisiä! Katsomme myös nyt enemmän pukeutumiseen ja itsemme laittamiseen.

Meillä on kaksi lasta, mutta nekin ovat vain kasvattaneet haluamme olla hyvässä kunnossa ja elää terveellisesti.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
tuore mamma
Onko ap:lla lapsia?

Raskaana olin vielä todella upea ja hyvinvoiva, raskaus teki ihmeitä koko kropalle. Pari kuukautta synnytyksestä alkoi alamäki... vauvan vaativuus ja lukuisat yöheräämiset vie kaiken energian ja voimat. Vauvan sairastelu johtaa siihen ettei todellakaan kiinnosta pinnalliset asiat elämässä, ainoastaan lapsen hyvinvointi.

Synnytyksen jälkeen hiukset putoaa päästä ja tulee todella kuiviksi. Ei innosta laittaa hiuksia kun tulos on joka tapauksessa kuin kaljuuntuvalla pussieläimillä. Toisilla imetysaikana paino nousee, silloin ei saa edes laihduttaa. Meidät toiset imetys taas kuihduttaa kuiviin, minä painan vaan 45 kg nyt. Raskauden jälkeen kuukautiskierto on jotenkin muuttunut, nyt olen viikon kuukaudesta todella kipeä kuukautisten aikaan ja naama kukkii kuin teininä, vaikka ennen ei näin ollut. Silloinkin on vaikea keskittyä välittämään ulkoisista avuista, kun on itse kipeä. Niin ja rinnoista nyt puhumattakaan, imetyksen loppupuolella ne on muuttuneet läpysköiksi, patalapuiksi.

Nyt pikkuhiljaa, 1,5 v jälkeen alan tokenemaan, mutta suunnitelmissa on uusi vauva, joten varmaan taas taannun hetkeksi. Ei pikkulapsiaikana voi jaksaa KAIKKEA. Monet kyllä alkaa taas palamaan omaksi itsekseen kun lapset on vähän kasvaneet.

Tässä muutama syy, nyt lähden vessaan ja koitan pikaisesti vetää cc-voidetta naamaan, samalla kun taapero roikkuu ja kitisee mun lahkeessa, tai vaihtoehtoisesti repii kaikki kamat laatikoista ja tasoilta alas ja koittaa heittää ne vessanpyttyyn. Ah! on se itsestään huolehteminen niin mukavaa, JOS siihen on aikaa ;)
 
Olen hoikistunut ja kiintynyt, olen timmimpi nyt kuin ennen lapsia.
Olen luonnollisemman näköinen, en meikkaa niin voimakkaasti.
Hiukseni ovat luonnollisen blondit (ei värjätty), olen uskaliaampi kokeilemaan erilaisia kampaustyylejä.
Laittaudun joka aamu. Tuoksun hyvälle. Käyn kosmetologilla.
Mieheni rakastaa minua niin saunan jälkeen kuin juhliin lähtiessä.
Olen itsevarmempi kaikin puolin.
Mies on hoikistunut myös ja komistunut vuosien varrella. Ollaan kyllä näpsäkän näköisiä yhdessä ja kumpikaan ei millaan tavalla laiminlyö terveyttään tai ulkonäköään.
 
"Vieras"
Painoa on tullut n. 10kg lisää, lähinnä lantioon kertynyt. Meikkaaminen vähentynyt paljon. Ts. nuorena meikkasin joka ikinen päivä, nyt vain jos olen lähdössä jonnekin erityisempään.
Urheilua en ole koskaan paljoa harrastanut, hyötyliikuntaa sitäkin enemmän (minulla ei ole ajokorttia)

Ja kai sitä nyt ihminen jossain määrin vanhenee 17v aikana kaikin puolin.
 
paljon parempi nyt
Minäkin olen muuttunut vain parempaan. Olen laihtunut ja lapsen saannin jälkeen vartaloni muuttui naisellisemmaksi. Rinnat kasvoivat ja lantio leveni, enää en ole samanlainen tasapötkö kuin ennen lasta.

Aikaisemmin olin vähän sellainen omissa olokssa viihtyvä hippiäinen. Miehen mukaan tulo kuitenkin muutti tapaani elää sosiaallemmaksi ja rupesin kiinnittämään enemmän huomiota ulkonäköön ja vaatteisiin. Nykyään käyn säännölliswsti kampaajalla jne. Nykyään myös on enemmän rahaa vaatteisiin ja meikkeihin kun tulo ovat vakiintuneet. Ilmeeni ja olemukseni ei ole enää niin kulahtanut ja väsynyt kuin aikaisemmin.

Sitä en osaa sanoa miksi monille nuo raskauskilot jäävät. Kovasti itseänikin peloteltiin raskauden aikana, että kiloja tulee ja pysyy. No tulihan niitä lähemmäs 20kg, mutta lähtivät nopeasti imetyksen ja uuden urheiluharrastuksen myötä. Ehkä jotkut sitten uppoutuvat niin sinne äiteyden syövereihin, että kaikki itsestään huolehtiminen tuntuu toisenarvoiselta. Itsellä ainakin oli näin ennen kuin tapasin mieheni.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Ja lisään että olen kahden lapsen äiti, joista toinen sairasteli kroonisesti yli vuoden syntymänsä jälkeen. En unohtanut itseäni siinäkään vaiheessa.
Toki raskaus voi tehdä muutoksia kehoon ja kiinteyteen, mutta uskon että ruokavaliolla, liikunnalla ja kiinteytyksellä voi saada paljon aikaiseksi. (ei aina)
Itsellä rintojen palautuminen kimmoisiksi kesti kaksi vuotta imetysten loputtua, mutta palautui kuitenkin.
Ymmärrän juonteet ja tulevat rypyt, sellaiset asiat joille ei mitään mahda. Mutta en tajua likaisia hiuksia ja hampaita, ylisuuria t-paitoja ja muita rumia vaatteita, hoitamatonta ihoa, mallistaan kasvaneita hiuksia, törkeitä juurikasvuja, lihomista ja yleistä välinpitämättömyyttä omaa ulkonäköä kohtaan.

Olen nähnyt ja kuullut kun nainen on seinästä repäistyn näköinen, roikkuvat rinnat hyllyvät ilman tukea miehen T-paidan alla ja karvaiset jalat pilkottaa itse leikattujen shortsien lahkeista ja samaan aikaan nainen vaahtoaa täydestä suusta miksi mies ei enää edes halua häneen koskea... Mitäpä siihen sanot....
 
Nyt just en ole parisuhteessakaan, mutta ei mun ulkonäköön ole parisuhteet koskaan vaikuttaneet.
Lapset vei tissit ja toi pari arpea, mutta ei nekään ole muuten vaikuttaneet.

Lasten isän kanssa oltiin yhdessä 11 vuotta, erottiin huhtikuussa.
Sinä aikana hiusten väri on vaihdellut, mutta aina olen niitä värjännyt.
Olen meikannut aina, kun lähden töihin tai ihmisten ilmoille. Parisuhteessa tai ei.
Paino on vaihdellut sen verran, mitä 4:n muksun raskausaikoina on kiloja tullut, mutta ne on myös aina lähteneet.

Ikä on ehkä tuonut ryppyjä silmäkulmiin, mutta se ei varmaan liityy parisuhteellisuuteen.

n. 6 vuotta sitten lakkasin kyllä käyttämästä korkokenkiä ja hameita paitsi hyvin harvakseltaan, ja vaatekaapin sisältö muuttui muutenkin -farkku-t-paita-hupparilinjalle. Mutta sekin johtui työkuvioiden täydellisestä muutoksesta, ei parisuhteesta.
Olen aina ollut hoikka, jos en suorastaan laiha, mutta duunikuvioiden vaihduttua olen myös saanut muutettua sen vähänkin löysän ja selluliitin lihakseksi.
Olen siis itseasiassa ollut fyysisesti paremmassa kunnossa ja paremman näköinen edellisessä parisuhteessa, kuin ennen sitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Kyllähän se ulkonäkö muuttuu iän myötä ilman parisuhdettakin. Katso nyt ap niitä sinkkujakin, ei nekään nyt muuttumattomina pysy ikuisuuksia. Itse tunnnen useita sinkkuja jotka on muuttuneet aloituksessa kuvaamallasi tavalla, ei siihen puolisoa ja lapsia tarvita.

Ja lasten aiheuttamat muutokset riippuu siitä minkälaisia saa. Jos on oikein huonosti nukkuva, allergioista ja muista vaivoista kärsivä vaativa vauva niin todellakaan ei käy ekana aamulla mielessä alkaa ehostaa itseään kun on heränny vauvan kanssa 20 kertaa ja ehkä nukkunu yhteensä jonkun 4 tuntia vartin pätkissä.
 
"Tiina"
Kyllä siinä on ajanpuute joka vaivaa ja priorisointi. Mies arvostaa kyllä enemmän jos imuroin ja pyyhin pölyt, kuin että menisin salille. Lapset arvostaa enemmän että leikin heidän kanssaan, kuin että meikkaisin ja kävisin kampaajalla. Työnantaja arvostaa enemmän että teen työpaikalla töitä sen sijaan että puunaisin itseäni vessassa.
Ja itse saan enemmän iloa kirjan lukemisesta kuin hiusten kähertämisestä.
 
"vieras"
Tottahan sitä 13 vuoden aikana muuttuu, se miten raskaus vaikuttaa kenenkin kroppaan, ei kannata alkaa inttämään. Pelkästään iän tuoma aineenvaihdunnan muutos, muuttaa niin miehiä kuin naisiakin, monesti myös tehdään lapsia tai käydään töissä, niin vapaa aikaa ei enää olekkaan samassa määrin kuin teini sinkkuna. Mulla ei kyllä onneksi ole tarvettakaan eikä halua näyttää enää 17 vuotiaalta :) En kyllä nuorenakaan jaksanut itseäni tuntitolkulla peilin edessä ehostaa, se vaan ei ole mun juttu.
 
"Kerttuli"
Mä olen laihtunut noin 15kg ensitapaamisestamme. Nykyään pukeutuminen ja muoti on minulle tärkeämpää ja panostan vaatteisiin ja asusteisiin paljo enemmän.
Meikkaan edelleen ja hiukseni ovat nyt noin 20cm pitemmät, kuin tavatessamme.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
tuore mamma
Ainiin, lasten myötä monen taloudellinen tilanne muuttuu. Sen lisäksi että ei ole a. aikaa huoltaa itseään, ei ole b. varaa huoltaa itseään.

Lenkille voi aina lähteä joo, mutta mulla ainakaan paino ei ole se ongelma tai kropan kiinteys. Ehkä nuoruuden vuoksi vielä pääsi pälkähästä, ja esim. maha palautui ihan itsellään samanlaiseksi kuin ennen raskautta.

Kyllä se ongelma nimenomaan on että pitäisi päästä taitavalle kampaajalle ja kosmetologille säännöllisesti, sen sijaan että koitan kotona jotain säälittävää räpeltää. Samaten laadukkaat ihonhoitotuotteet, meikit, oikeanlaiset vaatteet iän mukana tekee ihmeitä, mutta ei niihinkään ole enää samalla tapaa varaa kuin ennen. Oma kasvorasvakin on rainbowta ja shampoo jotain markettikamaa, toisille ne sopii mutta ei mulle ainakaan. Ennen lastan ostin aina laadukkaat ja itselle sopivat tuotteet, mutta nyt pitää valita se halvempi vaihtoehto 9 kertaa kymmenestä. Harvoin voi hemmotella itseään jollain laadukkaalla tuotteella.

Toki tähänkin tulee monilla muutosta ajan myötä, hoitovapaa-aika lienee se vaikein taloudellisesti. Viimeistän sit ehkä helpottaa kun lapset muuttaa kotoa pois :D
 
"vieras"
Haluaisin vaan täältä sivusta sanoa sen verran, että ei se itsestä huolehtiminen aina vaadi niin kauheasti aikaa ja vaivaa. Suihkun jälkeen esim. voi ikäänkuin ohimennen sipaista hyväntuoksuista voidetta jalkoihin ja seuraavalla kerralla käsivarsiin. Tuntuu, että välillä kauneudenhoito otetaan kovin vakavasti ja koetaan ettei siihen ole aikaa. Eihän esim. arkena kotiäidin tarvitse aina olla täydessä tällingissä, mutta jos piristystä haluaa niin ei ripsarin laittoon kauaa mene aikaa. Tai sitten voi käydä värjäyttämässä ripset ja kulmat.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Näkyyhän nuo taakse jääneet 11 vuotta naamassa, meikki on nykyään luonnollisempi kun suhteen alussa ja tukka lyhyempi. Paino on muutellut lukujaan tässä vuosien saatossa, mut nyt olen taas "normaalissa" painossani eli samassa kun suhteen alkaessa.
Kropassa toki näkyy myös raskauden ja ajan jäljet, mut ne nyt ei suoraan parisuhteesta ole kiinni.
 
"mami"
Vartalon muoto muuttui synnytyksen jälkeen, nyt olen kurvikkaampi ja taidanpa tykätä tästä enemmän kuin entisestä :) painoa tuli raskausaikana lähes 20kg mutta kaikki on lähteneet jo pois. Näytän suunnilleen samalta kuin kuusi vuotta sitten, ehkä jopa paremmalta? Miestäni vuodet on komistaneet.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Kauneudenhoitoon ei mene tosiaan pitkään aikaa päivässä.
Aamulla meikkaus ja hiustenlaitto 10-15 min.
Suihku ja sheivaus 5min.
Suihkun jälkeen ihon puhdistus + rasvaus + hiustenkuivaus 15min.

Minusta on kiva laittaa kauniit alusvaatteet päälle suihkun jälkeen, hajuvettä kaulalle, föönata hiukset kuohkeiksi ja rasvata huulet. Kulmissa kestoväri. Mieskin tykkää....
 
"Nippe"
Mä olen viiden lapsen jälkeen pari kiloa hoikempi, mitä tavatessamme.
Olen aina ollut liikunnallinen, mutta nykyään urheilen jopa enemmän.
Hiukseni ovat aina olleet samaa tyyliä. Todella pitkät, vaaleat ja kiharahkot ja samanlaiset hiukseni ovat edelleen.
Kauneudenhoito ja muoti kiinnostavat mua nykyään paljon enemmän.
Kosmetologilla käyn säännöllisesti.
 

Yhteistyössä