Kuinka yleistä on nykypäivänä se,että kysytään tulevan vauvan sukupuoli?

Me ei kysytä-toki mielessäni olen ajatellut viimeaikoina,että ois ihan kiva tietää(syytä en tiedä miksi).
Jotkut on kysynyt kumpaa odotan,ja kun vastaan että en tiedä,ei olla kysytty-niin katsotaan kummeksuen "kyllä me kysyttiin heti kun vaan mahdollisuus tuli".
 
"hillla"
Omassa tuttavapiirissä hyvin yleistä. On tainneet kaikki tututkin tietää kumpaa sieltä on tulossa. Mutta ei kukaan kuitenkaan katso toista kummeksuen, vaikka toinen olisi valinnut toisin.
 
vierass
On se varmaan melko yleistä, mutta jos joku ei halua tietää etukäteen en pidä sitä ihmeempänä asiana. Jos ite kolmannen saisin en haluais sukupuolta tietää etukäteen.
 
Taitaa nykyisin useampi kysellä kuin olla kyselemättä, mutta ei niitäkään oudoksuta jotka jättää kysymättä (tai eivät vaan saa tietää koska vauva "ristii jalkansa" juuri sillä hetkellä..) :)

Itse halusin tietää kummallakin kerralla (äärimmäisen utelias luonne), mutta esikoisen kohdalla Unohdin kysyä (!?!) ja jäi ylläriksi. Toisella kertaa sanoin sitten heti huoneeseen astuessa, että nyt kun vielä muistan niin jos mahdollista niin katsotaan sekin sitten :p
 
Meiltä lääkäri kysyi ultrassa halutaanko tietää. Seuraavassa ultrassa kysyivät joko tiedetään kumpi on. Kun sanoin, että pojaksi veikattu aiemmin, varmistivat sen tiedon. Ja poika tuli. Ei tarttenu ite ees udella.
 
"vierailija"
Heh, luulin ensin otsikosta että ap kyselee että kuinka yleistä on että odottajalta udellaan kumpi on tulossa. Minua nimittäin ihmetytti kun kuopusta odotin kuinka jotkut vähän vieraammatkin saattoivat udella jossain kassajonossa että onko tulossa tyttö vai poika. Valehtelin että en tiedä kun en kehdannut suoraan sanoa että ei kuulu sulle. Itselle ei tulis mieleenkään udella jos joku ei asiaa oma-aloitteisesti paljasta.

Olen aina halunnut tietää sukupuolen etukäteen, jotenkin se tuntuu kivalta ja tavallaan luo henkilökohtaisemman suhteen siihen vauvaan. Ja onhan niitä vaatteitakin helpompi hankkia etukäteen kun tietää.
 
4D
Hesassa ainakin yleistä. Useamman kohdalla lääkäri ei suostunut/osannut kertoa ultrassa, joten he ovat käyneet vielä 4D:ssä tarkistamassa asian. Paljon helpompaa, kun pystyy hankkimaan vaatteita+tavaroita etukäteen.
 
Rakenneultrassa kysyttiin ensin että kumpi on esikoinen ja kun sanottiin sukupuoli, kysyi ultraaja että noh, tahdotteko tietää tämän sukupuolen. Ei haluttu kun ei sillä ole mitään väliä meille - kivempi vaan jännätä että kumpi sieltä sitten tuleekaan. Saa mut ainakin ponnistamaan himpun verran kovempaa, koska malttamaton olisin tavallaan tietämään kumpi tämä tuleva on. Ei siis esikoisenkaan kohdalla haluttu tietää, vaikka sitä useammassa ultrassa tuputettiin, vielä yliaikaiskontrollissakin maaniteltiin että kyllä se tässä näkyisi jos vaan saisi sanoa.

Ja sitten noin muuten, multa on tyylin jokainen henkilö kysynyt että kumpi on tulossa, joka on raskaudesta saanut tietää. Siis ihan järjestään mummista kummiin ja kaimasta naapuriin. Miten se voikaan niin kovasti ihmisiä kiinnostaa? Käsittämätöntä.
 

Yhteistyössä