KULLANKERÄT 2008 vuonna 2010

Alkuperäinen kirjoittaja Ammuvainaa:
Mites se ursun oma vointi? :hug:

Pitelin tänään sylissä miehen siskon 2kk ikästä tytöntylleröä, eikä mikään kaipaus ailahtanut missään sielun sopukoissa edes. Onneksi meidän vauva on jo noin iso ja reipas =)
Tässähä tää oma vointi menee...välil olo tosihyvä ja sit ku huonompi nii het mietin et onks tää nyt lääkkeist vaiko sitä diagnoosii itteesä vaiko oonkos iha oikeest omana ittenäni tällane.
Hoitsul käyn kerra 2vkkoo juttelees ja tuntuu et löytyy vaa vikavikaa ja vikaa :headwall: Kai ne viat o eka kaivettava et voi alkaa korjaus :D

Kiitos kysymästä :heart:

Oih...siul sit o todella lapsluku täys jos ei sellain nyytti aiheuttanu ailahtelui =)
On nää mei taaperot kyl jo "isoi" ja reippaita :heart:

Mie en oo päässy koittaa tuot omaa sielustooni vauvan kestävyydessä...pikkuse kauhistuttaa et se ei varmaa ois ailahtelematta.
Luulen et miul o ikuine vauvakuume :whistle:
 
noniiin, nyt sitten Lucas vesirokossa, joten sen saa nyt sit pois meidän sairastelu listalta..
Ja ei lucaksella mitään maitoallergiaa ollu...kun vaan ihan normi atooppinen ihottuma, rasvaa aamuin-illoin, niin nyt on jo paljon parempi.

Emma terve kyllä, mutta tekee niitä vikoja isoa takahammasta...oireena, kitinää ja kovaa/löysää vatsaa...onneks panadol auttaa.

Emma on oppinu pari uutta ruotsinkielistä sanaa, Pil= bil, eli auto ja Tär=där, eli tuolla ja Ojfiiiin= oj fin, eli oi hieno :heart: :D

Ja just leikki un kanss kahvilaa...mulla kuppi ja emmalla kahvinpannu, ja aina ku hörppäsin leikisti mukista niin Emma sanoo: Lisäää! ja jos kieltäydyin niin sano kitinällä: LISÄÄÄÄ!!!!.. :LOL: ...joten pakko ottaa...lisää..

Jep eli nyt vaan ku tuo lucas selviäis yhtä helposti ku emma vesirokosta niin olis kiwa jos olis pitempi paussi noiden sairastelujen kanss...kun kerran kesä tulee..
 
äitiäitiäiti - voi kuule miten oikeassa oletkaan :D

Meillä on alkanut ihan kamala hulina nukkumisesta! Aiemmin kiltisti sänkyyn itsekseen nukkumaan mennyt Alex on aloittanut "tuun sängystä pois"- rumban, kestää 5-9485 min joka ilta. Aamulla herätään sitten klo 5 :headwall: Kiva päiväkodissa syödä lounasta, kun toinen ei jaksa enää edes käsiään nostaa, eilenkin oli suomalaisen miehen tapaan sammunut vappulounaalle pöytään :LOL:

Takahampaatkohan tekevät tämän ajoissa nousemisen? Käytiin 2 vko sitten hammashoitajalla, joka sanoi että enää 4 hammasta, yksi jokaisesta "takakulmasta" puuttuu vielä, muuten on rivistö mallillaan ja hyvin hoidettu. Mä en tiedä mistä se sen hyvin hoidetun käsityksen sai, kun meillä hampaiden harjaus menee niin, että Alex harjaa mun hammasharjalla mun hampaita, ja minä Alexin omalla pojan hampaistoa :D Sujuuhan se niinkin.

Aloitettiin muuten multivitamiinipureskelutabletit, kun tuota D-vitamiinia ei suostu ottamaan tippoina, ei ole kuukausiin suostunut sitä suuhunsa laittamaan. Hyvin menee alas, kun mansikalta maistuu.
 
Hiljasta täälki pidelly :/
No enpä oo itekkää useesti käyny kirjuuttaas,tiedän :ashamed:

Se ois enää hmmmmm...rapiat 3vkkoo ku miun vaavi täyttää 2v :eek: :heart: :heart:
Liukumäki ollaa synde lahjaks ostamas...eikä mikää muovihökötys vaa iha metallikehikkoinen et pysyy varmasti pystys :D
Mies meinas et sen voip sit talveks ottaa sisäkäyttöön :LOL: Saas nähä...
 
Ajattelin tulla teillekin kertomaan.
Meitä on nyt siis neljä. Rasmuksesta tuli isoveli vaavin laskettuna päivänä, eli 24.4.10 klo 4.40. Pienellä pojan mitat olivat 53cm, 3690g ja pää 35,5cm.
Synnytys meni hyvin ja suht nopeasti. Rasmus on ottanut vauvan hyvin vastaan. Haluaisi pitää pientä koko ajan sylissä ja on koko ajan silittelemässä ja antamassa pusuja :) Kyllä tuolta varmaan jotain mustistakin vielä löytyy, mut ainakin alku on lähtenyt hyvin käyntiin. Ens vkolla kun meijän isi palaa taas täyspäiväisesti töihin alkaakin meillä sitten arki, ja luulen, että meillä onkin sitten kaikki tavarat hukassa siitä lähtien... :/

Kahden pienen pojan onnellinen, mutta VÄSYNYT :D äiti, Rebel

P.S. Niin, ja pikkuveikan nimi on muuten Niklas =)

 
Rebelille onnea pienestä :)

Täällä ootellaan jo kesää kovasti ja kolmen viikon päästä alkavaa lomaa. Myös pikku-ukko jää hoidosta tuollon lomaileen ja menee takasin vasta elokuun alussa. Touhua lomalle piisaa runsaasti ku ollaan miehen kanssa menossa pienesti naimisiin tuon loman aikana :)
Pikku-ukko on alkanu kovasti jutteleen, uusia sanoja tulee päivittäin :)
 
Rebelille onnea pienestä :)

Täällä ootellaan jo kesää kovasti ja kolmen viikon päästä alkavaa lomaa. Myös pikku-ukko jää hoidosta tuollon lomaileen ja menee takasin vasta elokuun alussa. Touhua lomalle piisaa runsaasti ku ollaan miehen kanssa menossa pienesti naimisiin tuon loman aikana :)
Pikku-ukko on alkanu kovasti jutteleen, uusia sanoja tulee päivittäin :)
 
Tääl on aika hiljasta? Miks ihmeessä? Ketään ei vissiin enää kiinosta kertoo kuulumisiaan? :'( Siis joo, tajuun kyllä, että muutakin elämää on, mutta silti kaipailisin kuulumisia...?

Mulla alkaa kesäloma 3 viikon päästä ja sit otetaan tehostartti pottailuun uudelleen. Nyt se on kovin satunnaista. Loma startataan girlpower-hengessä ulkomaan reissulla kun risteillään tyttöjen (siis mä lähden omien tyttärieni kans, ettei kukaan nyt vaan erehdy luulemaan jotain holtitonta) kanssa Ruotsiin :LOL: :LOL: :LOL: (no sehän on ulkomaa, eri raha ja kaikkee!!) Turusta mennään laivaan ja päivä palloillaan Tukholmassa.

Korvakontrollissa käytiin eilen ja oli tulehdus parantunut, onneksi. Ja mitäs muuta? Äitillä paino putoaa hitaasti, mutta varmasti. 18 kiloa on lähtenyt ja periksi ei anneta.
Mukavaa kesän alkua kaikille ja pliis kertokaa, mitä teille kuuluu?!
 
Rebelille paljon onnea nyytistä!

Ja ammulle onnea hienosta painonpudotuksesta! Tosi upeeta! Hitaus on paras konsti, nimim. kokemusta löytyy.

Täällä on ollut hyvin työntäyteinen kevät, onneks alkaa pikku hiljaa helpottaa. Aloitin uudessa työssä huhtikuun alussa ja ylityötunnit vetelee jo +20h. No, eipä tarvii ihan palkatonta lomaa pidellä.

Meillä on pieni mies on avannut sanaisen arkkunsa ja puhetta tulee jopa nukkuessaankin =) Nykyään viihtyy ulkona niin hyvin,että itkun kanssa joudutaan sisään tulemaan. Potalla meillä käydään säännöllisen epäsäännöllisesti, tarhassa onneks käy hyvin ja kesällä meinataan, siis lomalla, meinataan tehopottailla. Meillä ukko nukkuu edelleen pinnasängyssä, mutta ens viikolla ollaan menossa ostamaan sille uusi sänky, katsotaan millainen härdelli siitä tulee. Tuttia olen yritänyt ottaa pois neuvottelukonstein, mutta vielä en ole siinä onnistunut. Tai onnistuisihan siinä, kun jaksais kuunnella yhden yön sitä kitinää, mutta vielä en oo jaksanu.

No, nyt puuron keittoon ja kukkapenkkikiven kuskaamiseen. Mukavaa kesän alkua kaikille!
 
Meil juhlittii tänää pojan 9v juhlii jotka oikeest 18pvä ja sitte 2vko pääst Himpun 2v juhlat...yhtä juhlaa elo tääl ;)

Ite taistelen lääkkeiden aiheuttamaa kilojennousua vastaan...onneks saan sellaset lääkkeet jotka ei pitäs nostaa painoa koska tiiän et miult jäis ennemmi lääkkeet ottamati ku se et kahtelisin itteäin ylipainosena :ashamed:

Sitte toi miun painotickeri tuohon loppuun...noi pudotetut kilot o vuoden ajalta pudonneita :D
 
Piiitkästä aikaa kurkkimassa. Olen siis kärpässieninen(Jennan äiti)

Niin ne 2v juhlat lähenee..ja tässä teemaa mietin synttäreille..auttakaas vähän :D
Hello kitty, Helinä Keiju vai prinsessat??

Jennan 1v11kk1pv mitat oli 12,5kg ja 89,9cm.

:heart:
 
Moikka!

Pitkästä aikaa tulin minäkin tänne kurkkaamaan ja kertomaan, että "Lellen pikkusisko Melle" syntyi 11.5. Lelle on ylpeä isosisko, eikä suurempaa mustasukkaisuutta tai kiukkua ole ainakaan vielä ilmennyt. Tutista ja tuttipulloista Lelle on luopunut hyvissä ajoin ennen vauvan syntymää, ja voitteko uskoa, ilman minkäänmoista protestia :eek: Molemmat "vauvat" nukkuvat vielä pinnasängyissä, mistä siirtyminen ison tytön sänkyyn tuntuu olevan Lellelle isompi prosessi. Yhden yön on suostunut nukkumaan ison tytön sängyssä ja sekin varmaan meni vahingossa. Alkaa vaan käydä jo pieneksi tuo pinnasänky..

Melle vaikuttaa isosiskonsa vastakohdalta niin ulkonäöltään kuin luonteeltaankin näin parin viikon tuttavuuden perusteella. Kaikki on mennyt tosi hyvin ja olen niiiin onnellinen! :heart: :heart: :heart:

Helinäkeijulle kommenttina, että meillä ainakin Hello Kitty, eli Helou Popi, kuten Lelle kyseistä kissaa kutsuu (kaikki kissat ovat siis Popeja), on kova sana!

Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!
 
Tiktulle onnea :flower:

Ai gauheaaa....en mie oo kellekkää muksulle synttärei tehny minkää teeman mukaa :ashamed:
Enkä kyl meinannu nyt Himpunkaa kans B)

Mut ehkäpä tytöil o eriasia...varsinki nykysi :D Ei sillo ku mei neiti ol pieni...täyttää elokuus 12v :heart:

Ps...12pvää ennen 2v. jäbän mitat 11455g ja 85cm
 
Kyllä mä käyn joka päivä lukemas... =) Mutta en oikein tiedä mitä kirjottas...tai sit kiire... :ashamed:

Täällä kaikki hyvin, Emmalla alkoi kesäloma, ekat kevätjuhlat oli kiwat... :heart: ...
Miehellä oli isyysvapaat viime viikko ja jää juhannuksen jälkeen 3viikoks kesälomalle...niin ihanaa...Ja sen jälkeen 5viikkoa töitä ja yks viikko kesälomaa ja syyskuun alus alkaa isyyskuukausi ja mulla kesäloma.. B)

Niin ja oon käyny Lucan kera vauvauinnissa ja sieltä tulleet kuvat oli hienot...kunhan saisin ens kuussa ne maksettua että saatais ne seinälle..

Emma alkaa pikkuhiljaa kaiken tämän uhman keskella puhuun kahdesanan lauseita... :D

Ja oon nyt löytäny itselleni aivan mainion ruokavalion... http://nutrix.fi/ tuolla lukee enemmän aiheesta..kannattaa lukea.
Oon siis jättäny kaiken roskan ja turhan pois, esim suolan, säilöntäaineet, tärkkelys, lisäaineet etc...

Jos kiinnostaa enemmän niin googlaa sanat, maca, goji, acai ja spiruliina..
Ja mikä parasta, mun ei tartte luopua mistään hyvästä...suklaan korvaan raakakaakaolla ( josta siis teen "suklaata" )
Luomu on hyvä asia.

Tää asia on niiiin koukuttavaa, ostin jopa nyt Lucakselle semperin purkkisapuskaa, niissä ei oo suolaa eikä säilöntäaineita...

Että näin... :wave:
 

Yhteistyössä