Kumpi teistä saa ottaa Juhannuksena alkoa?

  • Viestiketjun aloittaja "Jussi"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Molemmat, mies varmaan aloittaa tissuttelun aiemmin, minä pidättäydyn viinilasillisessa-parissa ruoan yhteydessä iltaan asti, kunnes aikaisen kokon jälkeen mummo lähtee lasten kanssa nukkumaan ja me muut otetaan muutama.
 
wut
Tätä mä en käsitä, miksi sitä viinaa pitää vetää niin, ettei pysty tavan asioita hoitamaan. Pitää vuorotella, kumpi saa ottaa alkoa. Miksei sitä voi nauttia ihan nauttimisen ilosta, eikä humaltumisen?
Missasit pointin kokonaan. Eihän molemmat voi yhtäaikaa ottaa alkoholia, ei edes maistaa. Naapurin kukkahattumamma tekee muuten ls-ilmoituksen ja lapsi annetaan lessujen perheeseen.
 
"vieras"
Kumpikin, mutta ei mitään kännejä kuitenkaan. Onhan se ihan parhautta kun saa laiturin nokassa ottaa lasin shampanjaa Meidän alkoholi määrä ei vaikuta lasten hoitoon yhtään mitään, kun määrä on tosi vähäinen.
 
Missasit pointin kokonaan. Eihän molemmat voi yhtäaikaa ottaa alkoholia, ei edes maistaa. Naapurin kukkahattumamma tekee muuten ls-ilmoituksen ja lapsi annetaan lessujen perheeseen.
Nimenomaan. Yhdestä saunakaljasta tai ruoan kanssa nautitusta viinilasillisesta katoaa kontrolli poikkeuksetta ihan jokaiselta ja lapset ovat välittömässä hengenvaarassa tai ainakin niistä tulee isoina vakavasti traumatisoituneita spurguja.
 
kotileipuri-
Mulla on useampana vuonna ollut 2 lonkeroa mukana koko juhannuksen saunajuomiksi, ja aina ne on jäänyt juomatta. Tänä vuonna en aio käydä niitä ostamassa.. mun tuurilla käy kuitenkin niin, että oiskin voinut yhden kylmän juoda :D
 
[QUOTE="Jussi";28607733]Miten päätätte kumpi saa juoda ja kumpi vahtii lapsia?[/QUOTE]

Meillä tämä on niin simppeliä. Kumpikin voi juoda lasin kaksi, eikä kumpikaan juo sen enempää. Ei ole aiheuttanut koskaan mitään ongelmia juominen. Tai juomattomuus. Meillä on sellainen periaate, että lapset eivät osallistu niihin kemuihin jkoissa aikuiset juovat niin paljon, että jonkun pitää erikseen olla lastenvahitina. Silloin lapsenvahti on lasten kanssa jossain muualla.
 
wut
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28607974:
Nimenomaan. Yhdestä saunakaljasta tai ruoan kanssa nautitusta viinilasillisesta katoaa kontrolli poikkeuksetta ihan jokaiselta ja lapset ovat välittömässä hengenvaarassa tai ainakin niistä tulee isoina vakavasti traumatisoituneita spurguja.
Todellisuudessa saunakaljan nauttinut mamma potee juhannuksen jälkeen niin kovaa morkkista, että tekee itse ls-ilmoituksen. Syyttää miestä ja ottaa eron, mutta harrastaa exän kanssa vielä kiihkeää seksiä.
 
  • Tykkää
Reactions: mamacita_
Niin, ja ei edes suunnitella kumpi juo vai juoko kumpikaan.. Jos mies nyt kysyis että sopiiko että hänelle tulee kaveri meille juhannuksena (tai menevät mökille tms.) niin se olisi ok ja olisin juomatta..En juhannus aattona sanois että nyt joudut kyllä perumaan koska mulla alkoi tekemään mieli :D
 
"yyhoo"
On vain minä ja ekaluokkalainen, joten ei kumpikaan... ;) :D Tai oishan mulla laillinen oikeus, mutta kun kerran olen jo 3 vuotta ollut absolutisti, niin en koe tarvetta ottaa edelleenkään.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28607974:
Nimenomaan. Yhdestä saunakaljasta tai ruoan kanssa nautitusta viinilasillisesta katoaa kontrolli poikkeuksetta ihan jokaiselta ja lapset ovat välittömässä hengenvaarassa tai ainakin niistä tulee isoina vakavasti traumatisoituneita spurguja.
Älä unohda sitä että jos ei pysty olemaan ilman sitä yhtä kaljaa, on alkoholisti.
Jos taas pystyy olemaan ilman, silloin ei ota sitä yhtäkään. Koska eihän kukaan olutta juo siksi että pitäisi siitä vaan vain ja ainoastaan siksi että on alkoholisti
 
Olen raskaana joten mies saa juoda oman mielensä mukaan (luultavasti tissuttelee useamman pitkin päivää, osaa ottaa fiksusti) ja minä olen ajovalmiudessa. Jos en olisi raskaana saattaisin itsekin tissutella pari kun vietämme jussia porukassa jossa kukaan ei vedä lärvejä ja joku on aina ajokunnossa
 
Me halutaan pitää kaikki tämmöset juhlat (pääsiäiset, vaput, juhannukset,...) lapsille ihanina päivinä, joten ollaan päätetty ettei kumpikaan silloin ikinä juoda. Meidän mielestä on turhaa juoda silloin, kun päivästä saa paremman sillä, että tehdään koko perhe jotain kivaa yhdessä. Ja se näissä juhlapyhissä meistä on parasta, annetaan kivoja erilaisia muistoja lapsille.

Tänä juhannuksena mennään likan kummin mökille, uidaan ja saunotaan ja varmaan grillataankin.
 

Yhteistyössä