Kuopion äidit hohoi!

  • Viestiketjun aloittaja kotonakykkijä
  • Ensimmäinen viesti
kotonakykkijä
Huhuilin tuossa aiemmin jos joku olisi tiennyt onko täällä perhekahvilaa tai jotain jossa käydä kotona olemisen ohella. Ystäväpiirissäni ei muilla ole lapsia ja kaipailisin arkeen samassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä. Olisiko siis kenelläkään ideoita ja vaihtelua kotona olemiseen?
 
"jiu"
Katsoppa avoimien varhaiskasvatusten palveluita. Heillä on avointa päiväkotitoimintaa monella eri alueella. mm neulamäessä, keskustassa, petosella, julkulassa ja saarijärven suunnalla. Kuopion kaupungin sivuilla pitäisi olla enemmän tietoa niistä.
Linkki: http://www.kuopio.fi/stk/paivahoito.nsf/TD/150207151153292?OpenDocument&MenuItem=150207153440JH763

Keskustassa maljapurossa on mukava ainakin tuo vauva avoinpäiväkoti, mikä on tarkoitettu äideille ja heidän alle 1,5 vuotiaille lapsilleen.

Seurakunnalla on myös jta omaa tarjontaa mutta mielestäni se ei kovin hääppöistä täällä suunnalla ole.
 
"Mona"
Mä en tiennyt myöskään tämmösestä avoin päiväkoti -toiminnasta. Julkulassa olisi lisäksi ihan meidän lähellä Toukolan päiväkodissa yksi ryhmä. Pitääkin harkita ensi keväänä vakavasti siellä piipahtamista. Onkohan noissa yleensä paljon porukkaa? Eli kuinka suosittuja ovat ryhmät olleet?
 
"jiu"
joo olen itse käynyt avoimissa päiväkodeissa. Sinne voi mennä aina niinä päivinä milloin se on auki. Torstaina on ainakin neulamäessä ja maljapurossa 9-12 avointa päiväkotia.
Keskiviikkoisin on maljapurossa keskustassa myös se vauva avoin päiväkoti, taisi olla 13 eteenpäin auki. Muiden aukiolot päivät löytyy siellä netistä.

Neulamäessä on yleensä käynyt joku parisen kymmentä aikuista ja heidän lapset.
Keskustassa on isompi kävijämäärä. Mutta vauva avoin on ihanan rauhallinen varsinkin jos on vain se yksi pieni itselleen, ollaan äidit ja vauvat niin ei jää isompien lasten touhujen alle.

Petosella on varmaan 50 aikuiskäyttäjää ja heidän lapsensa, siellä on kyllä isot tilat kun on pinarilla.

Tänä vuonna ilmeistesti on tuo avoin päiväkotitoiminta lähtenyt kasvuun että sitä on lisätty uusille alueille
 

Yhteistyössä