kystä kilpirauhasessa?

hei!

onko kenellläkään vastaavanlaista vaivaa ? Minulla todettiin kysta kilpirauhasessa. ja se on jo 2 kertaa tyhjentty ja taas vaivaa. siihen tarvitaan nyt sitten leikkaus hoito. ajattelin että onko keltään leikattu ja miten suuri leikkaus on kysessä ?(pelottaa).
 
hei!

kerron asiaa näin leikkaussalissa työskentelevän näkökulmasta...on luonnollista että jännittää ja se kuuluu asiaan.itse leikkausta ei kannata pelätä.ensiksi kun tulet leikkaussaliin, nukutushoitaja laittaa sinulle tarkkaluitteet(ekg,happisaturaatiomittari ja rr-mittari).ennen nukutusta sinulle laitetaan tippakanyyli jonka kautta saat lääkkeet ja nestettä.sinut nukutetaan laittamalla kanyyliin unilääkkeet.seuraavaksi laitetaan sinulle unessa hengitysputkia, et siis tunne sitä.itse leikkaus kestää 1-2 h. haavalle voidaan jättää laskuputki eli dreeni.leikkauksen jälkeen sinut viedään heräämöön jossa vointiasi tarkkaillaan. heräämössä ollessa on tarkeää että pyydät kipulääkettä kun tarvitset sitä...ja mieluummin ennen kuin kipu käy sietämättömäksi...jos se on käydäkseen.myös vuodeosastolla sinun tulee olla rehellinen itsellesi ja pyytää kipulääkettä kun sitä tarvitset.

tsemiä :flower: =)
 

Yhteistyössä