La Elokuussa 2009/heinäkuun lopussa 2009

Voi miten hienoa, että saatiin listaa! Hienoa AnnaStiina ja Mandykin on luvannut apunsa, joten nythän tämä näyttää jo ihan oikealta pinolta. Ei muuta kuin väkertämään.

Täällä bongattu uusi oire ;) Nyt tuntuu siltä, että kohta rintsikat repeää, sen verran turvoksissa on varustus. Myös hieman kosketusarkuutta havaittavissa...
 
Mandy81 vaihdoin viikot sulle oikein ja saat päivitellä listaa ja lisäillä kuvia:) Mä ehdin vaan ton ekan tehdä jo ennen ku tulit mukaan et saatas jonkun näköinen lista aikaseks:) Mut voit jatkaa vallan mainiosti:) Mut jos sä tiedät miten kuvia tänne saadaan niin kerro meille muilleki? =)
 


ELOMASUJA

nimi................ikä.......synnytyssairaala......monesko lapsi

Heinäkuun 27. päivä
Treelo...............29...............TYKS..................toinen

Heinäkuun 30. päivä
Stellina..............?.................?......................esikoinen
Unicco..............30................MKS..................kolmas

Elokuun 1. päivä
Aaka................25................?.......................toinen

Elokuun 2. päivä
Zebu.................33................?.....................toinen

Elokuun 3. päivä
AnnaStiina82.....26............Kät/KOS.............toinen
Mandy81...........27.............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 4. päivä
lenan...............23................Kät/H...............toinen

Elokuun 5. päivä
Tikru70..............?..................?....................esikoinen

Elokuun 7. päivä
Hudjuke...........31...............K-PKS...............kolmas

Elokuun 10. päivä
missLuupää.....25................?.....................toinen

Elokuun 11. päivä
L3nen...............?.................?.....................kolmas



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
 
Tosi hienon listan oot väkertäny =) :flower:

Mä oon 31 vuotias.

Kivat kuvat viestissä
niitä kuvia saa varmasti monesta paikasta, mut mä haen ne osoitteesta
www.glitter-graphics.com eli sieltä valitsen kuvan josta tykkään ja klikkaan kuvan isommaks. Skrollaan sivua alemmaks ja siellä on kaks laatikkoa joissa on paljon tekstia, kopioin omaan viestiini koko tekstin siitä alemmasta laatikosta jonka päällä lukee To post on Glitter-Graphics.com and forums, use this BB code:
Kopsasin tekstin toisesta pinosta.

Hudjuke ja Massukka 4+3
 
Onpa meitä jo paljon! Mä en oikein usko tätä todeksi, ei oo juuri mitään oireita. Esikoisesta oli vaikka mitä, mutta nyt ainoastaan jotain mitätöntä juilintaa alavatsassa. Ja ehkä vaipat tuoksahtelee tavallistakin pahemmilta. Mutta muuten ei mitään. Tissikokokaan ei ole kasvanut näistä imetyksen jälkeisistä rukkasista mihinkään, vaikka esikoinen aikaansai jo ennen plussausta mulle järjettömät hinkit. Nyt kun kaipaisinkin pientä kohotusta niin eipä sitä näy.

Mä en ole vielä saanut soitettua neuvolaan, olen töissä ja sieltä on vähän hankalaa soitella tälläisiä henk.koht. puheluita, mutta varhaisultran sentään sain varattua. Se on 17.12. Katotaan sitten tuliko meille ihana joululahja vai ei. Siihen asti yritän pitää jalat maassa ja olla toivomatta liikoja.

Mä en ole edes miettinyt synnäriä vielä. Täällä etelässä kun on noita vaihtoehtoja useita. Iäksi voit Mandy päivittää 33 (huokaus, henkisesti edelleen korkeintaan 25). =)

Zebu ja sintti 5+1
 
Mun laskettu aika Vauva-lehden raskauskiekon mukaan on 11.8.2008. Mutta jotkut laskurit antavat myös 9.8.2008.. tiedä häntä sitten kumpi pitää paikkansa? Yleensä tuon lyhyemmän antavat helpommin laskurit, jotka huomioivat kierron pituuden. Mutta suuntaa antavahan tuo on joka tapauksessa :p

 



Eilen illalla oli tosi voimakasta pahaa oloa ja rinnat alkaa kipeytymään ei oikein voi maata vatsallaan kun rintoihin sattuu. Ärsyttävin oire kaikista on se kun joka ilta vatsa paisuu kun ilmapallo, on täynnä ilmaa ja kipeä. Ei sais valittaa =) niin kauan kun on oireita kaiken pitäs olla hyvin =) :heart:

Tarrasukkia kaikille :heart:



Hudjuke ja Massukka 4+4
 
Huomenta vaan...

Mulla ei vielä toistaiseksi ole oireita näkynyt. En haluaisi tästä huolestua kun ei tosiaan tuota esikoista odotellessakaan mitään ollut... Muuten olen kyllä tosi huolissani joka asiasta, jännittää että onko ultrassa kaikki hyvin jne. Mä soitin eilen nvl ja sain sitten ajan sille samalle 17.pvä:lle milloin on se ultra. Aamusta neuvola ja illalla ultra eli toivottavasti kaikki on sitten hyvin.

Kiitokset kun jaksoitte tehdä listan =) Mulle voisi laittaa synnäriksi kätilöopiston haikaranpesän. Toivottavasti sinne pääsen...

Lenan 5+0
 
Huomenta!

Ja tervetuloa kaikille uusille ja onnittelut! :flower:

Ja hienon listan Mandy olet tehnyt!

Mulle voi laittaa iäksi 29 vuotta ja synnytyssairaala on TYKS.
Mulla on kauhee flunssa, että olo on suorastaan hirveä. Eikä sitten tietenkään voi ottaa mitään lääkettäkään, kun on raskaana. Mä en yleensä koskaan ole kipeänä, ja nyt tietenkin heti :headwall:

Täytyy nyt kuitenkin lähteä esikoisen kanssa pihalle, muuten hypitään kohta seinille molemmat!

Treelo 6+1
 
Mulle voi laittaa synnytys sairaalaks kätilöopisto. En tiedä vielä onko haikaranpesä vai ihan normaali osaso:)
Täällä samat oireet jatkuu... rinnat on kipeät, mielialat vähä vaihtelee ja alavatsaa ja selkää juilii. Mukavaa tiistaipäivää kaikille:) :flower:
 
Kenelle olette jo kertoneet raskaudesta? Vai maltatteko mielenne ensimmäisen kolmanneksen jälkipuoliskolle? Minä en ole kertonut kuin puolisolleni ja varmaan muut saavat kuulla vasta myöhemmin, ei uskalla hehkuttaa tässä vaiheessa, nyt otetaan ihan rauhallisesti. Tosin halu olisi kertoa, kun on onnellinen :heart:

Eniveis, oireita täällä.. kyllä on. Rinnat ovat arat, jopa kankaan kosketus tekee kipeää. Janottaa jatkuvasti, voisin olla jatkuvasti juomassa (googlasin asiaa ja se on raskausoire - vaikka voi myös olla oire sokereista.. mutta en oikein usko jälkimmäiseen, koska oire on juuri nyt raskauden alussa). Lievää päänsärkyäkin on. Vatsassa on outoja tuntemuksia, ei kipua.. mutta jotain tuntemuksia alavatsalla. Sellaista täällä.
 
Soittelin just neuvolaan ja ajan sain jo kahden viikon päähän. Eka ultra on kuulemma rv 10-12 niin siksi täytyy saada alta pois tämä eka käynti. Nyt tää alkaa tuntumaan todelliselle, kun pitää tehdä järjestelyjä.. iloa ja jännitystä täällä tunteina :heart:
 
Moi!

Mä olin niin innoissani pari kuukautta sitten, kun mies vihdoin suostui vauvantekoon, että kerroin jo vähän liiankin monelle kaverille kuumeestani. Nyt sitten kaverit ovat kyseleet, että onko tärpännyt. Ja munhan naamasta näkee siinä vaiheessa kilometrin päähän mikä on tilanne. Juu, eli 4 kaveria tietää. Kahta muuta en uskalla edes tavata, kun "pelkään", että kysyvät. Hirmusti teksi mieli mennä sanomaan jo omille vanhemmille jouluna. Olis niin kiva. Harkitsemme vielä.

Hyvä lasketun ajan laskuri löytyy: http://www.vau.fi/templates/Calculator_Period____65832.aspx Se kertoo myös tärkeitä päivämääriä sikiön kehityksestä.

Mulla on ylihuomenna neuvola! Jännää.. =)

Mandy ja nappula 5+1
 
Voisin tänne kanssa liittyä, vaikka epävarmaahan kaikki vielä on.. Oon 25-vuotias ja nyt luulisin et rv 5+3. Laskettu aika siis omien laskujen mukaan 1.8 tai ainakin niillä main. Eka neuvola-aika 31.12. Esikoinen, ihana poikani on syntynyt 26.1.2007, eli tammikuussa 2 v.
 
Poika olis ton testin mukaan tulossa, mut ei näyttäis toi esikoisen kohdallakaan pitävän paikkaansa. Mulle käy kyllä kumpi vaan =)

Niin ja ton laskurin mukaan vasta tänään olis 5+2, eikä eilen. LA kuitenkin edelleen sama 2.8. Ota noista nyt selvää.
 

Yhteistyössä