La Elokuussa 2009/heinäkuun lopussa 2009

Mulle tuli äsken ensimmäinen Kaksplus-lehti! Taidan olla niin perinteinen ensimmäisen lapsen odottaja, hurahdan heti kaikkeen. Kaikki on niin uutta ja jännää ja haluaa tietää kaiken heti. :) Tiedän, että pitäis olla varovainen vielä jonkin aikaa keskenmeroriskin vuoksi.. mutta mutta. Miten ihmeessä se muka onnistuisi. Ylihuomenna tulee sit Vauva-lehti! Joo-o. Tilasin moelmmat. :) Nyt lukemaan!
 
Moiks ja terveiset töistä!
Hienot listat ootte värkänny tänne. Kymmenen pistettä ja papukaija merkki... Mä meen synnyttään hämeenlinnaan en tiedä tarkemmin sairaalan nimeä kun ensimmäisen synnytin tayssissa ja oon tänne juuri muuttanu. Mä oon ihan tohareissani tästä tulokkaasta, jotenkin aivan erilailla kun ensimmäisestä, johtuukohan siitä että tiedän jo millasta raskaus ja synnytys on, niin ei tarvii pelätä. Ekasta pelkäsin niin että kävin jopa pelkopolilla. Pelottaako teitä muita että menee kesken? Musta tuntuu että nyt justiinsa tulee telkkarista hirveesti ohjelmia jossa on keskenmenoja ja tottakai mä sit sen mukana mietin mitä jos... Mmm tiedätte varmaan...

Mun mies varas mulle tänää neuvolan ja sai sen jo 16.12, mitäs mieltä ootte onko liian aikasin? Eks eka neuvola oo yleensä joskus rv9? Juu mut nyt kaffelle, palailen taas.
 


:heart: :heart: :heart: ELOMASUT 2009 :heart: :heart: :heart:

Meitä on jo 17 masunkasvattajaa!

nimi................ikä.......synnytyssairaala......monesko lapsi


Heinäkuun 27. päivä
Treelo...............29...............TYKS..................toinen

Heinäkuun 30. päivä
Stellina..............?.................?......................esikoinen
Unicco..............30................MKS..................kolmas

Elokuun 1. päivä
Aaka................25................?.......................toinen

Elokuun 2. päivä
Zebu.................33................?.....................toinen

Elokuun 3. päivä
AnnaStiina82.....26..............Kät/KOS.............toinen
Mandy81...........27...............K-SKS................esikoinen
heitu.................27..................NKL.................viides

Elokuun 4. päivä
lenan................23................Kät/H...............toinen

Elokuun 5. päivä
Tikru70..............38................NKL.................esikoinen
Tuiskuliina.........32................LUS..................kolmas

Elokuun 6. päivä
H-a-n-n-e..........29................KYS.................toinen

Elokuun 7. päivä
Hudjuke............31...............K-PKS...............kolmas

Elokuun 8. päivä
Annitanni...........24..................?...................esikoinen?

Elokuun 9. päivä
L3nen...............28..................?.....................kolmas

Elokuun 10. päivä
missLuupää......25...............K-HKS...............toinen

Elokuun 13. päivä
Irmeli09............34................TAYS.................kolmas





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
missLuupää: Laitoin sun synnytyssairaalaksi tuon Kanta-Hämeen keskussairaalaan. Se on käsittääkseni Hämeelinnan seudulla. :) Ei mun mielestä sun neuvola oo liian aikaisin. Mulla on tällä viikolla, eli rv 6. Tosi aikaisin mun mielestä, mutta ei se mua haittaa.

Ajattelin heittää tuon meidän listan tälle uudelle sivulle mukaan, ettei tarvi selata aina taakse päin. Tehdään sitten tammikuussa vaikka niin, että listaus näkyis vaan etusivulla.

Nyt syömään!
 
Ihmismieli on sitten jännä, etenkin raskaana... Joka toinen hetki on onnessaan raskaudesta ja uskoo ja tietää kaiken menevän hyvin. Hetkessä se onni kuitenkin muuttuu peloksi ja ahdistukseksi mitä jos kaikki ei menekkään niin hyvin...

Nyt iski ainakin ihan hirveän huonon olon... Ja ihan järkyttävän väsyn... Että kyllä jotain kropassa tapahtuu...

lenan 5+0
 
Ihania kuvia liitelty:) Minä oon vapaapäivää viettäny siivoten ja joululauluja kuunnellen. Juuri selvis et saadaan kämppä mistä tehtiin tarjousta. :D Oon niin onnessani, vauva tulossa, häät ja vihdoin oma kotikin. Nyt vain jäitä hattuun... välillä lyö pelkoa päälle et jos kaikki ei menekkään hyvin mut se kai normaalia. Pitää yrittää pitää mieli positiivisena.
 
Heippa,

Minulle tuli ikää jo huikeat 38 viime viikolla, mutta sainpa parhaan mahdollisen synttärilahjan ;)
Synnytyssairaala on ehkä NKL eli Naistenklinikka, mutta ei varmaa tietoa.

Täällä alaselkäkivut sekä menkkamaiset vatsakivut vain jatkuvat ja kokoajan pelottaa, että täti pyyhältää kylään. Onneksi vielä ei ole näkynyt mitään konkreettista, mistä pitäisi olla huolissaan.

Klassisia oireita on väsymys ja palelu. Turvonnut rintavarustus on myös hieman kipeytynyt, mutta ei pahemmin.

Koska meillä edelsi tätä plussaa melkoisen pitkä ja kivinen tie IVF-hoitojen kautta, ei uskalla vielä riemuita ihan täysillä. Jotenkin sitä "ajelee" käsijarru päällä. Varhaisultra on meillä 18.12. joten jos sinne asti selvitään niin toivottavasti pääsisi kuulemaan pikkuisen sydänääniä ja vähän saisi uskoa siihen, että ehkä onni meillä vihdoinkin suoraan.

Raskausviikkojen kanssa olen vähän ymmälläni. Viimeiset kuukautiset oli 27.10. ja kierto noin 29 päivää eli tulos olisi tasan 5. Mutta koska meillä oli ivf-hoito tiedän tarkasti koska hedelmöittyminen tapahtui se oli 12.11. ja tämän perusteella tulokseksi saadaankin sitten 4+6. Taidan valita tuon jälkimmäisen koska se perustuu meillä ainakin tiukkaan faktaan eli

Sateisesta säästä huolimatta lämpimät terveiset kaikille kanssasiskoille

Tikru 4+6
 
Heippa kaikki :)

Äsken sitten tein testin ja plussaa näytti. ihan kummaa. mitä nyt? :) nopeaan se nappasi, ollaan nyt kaksi kuukautta ilman pillereitä oltu. Oon ihan ihmetyksestä pihalla.. ja kun näitä teidän tekstejä lukee niin vielä vaan ihmetys kasvaa, heti pitäis kaikkea tietää..

aika hurjaa, tuo vau.fi näytti et olis 4+3, herttinen. ja et La olis 8.8.09 näinkö se vaan käyntiin lähtee? :)
Auttakee :)
 
Onnea Annitanni! :flower: Ja tervetuloa joukkoon! Lisään sut listaan. Kerrohan myös ikäsi ja synnytyssairaalasi.

Itse elin tuota hetkeä vähän reilu viikko sitten. Se on ihmeellistä! Sitä vaan äimistelee eikä melkein voi uskoa todeksi. :) Nyt vaan soittoa neuvolaan ja varaat ensimmäinsen ajan sinne. Esikoinen tulossa? Meille myös. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ensimmäisten viikkojen ajan ja alkio pysyy mahassa. :O
 
Moikka!
Ilmottaudun myös mukaan :) Olen 27v Vantaalla asustelen ja minulla on neljä lasta, miehelleni tämä on ensimmäinen. Hieman pelon sekaiset tunteet vielä, ei tätä usko välillä todeksi :heart: Meillä elokuussa raskaus päättyi puolessa välissä keskenmenoon. Nyt toivotaan parasta :heart:
Heitu ja onni-helmi rv5 :heart:
 
Kolmen plussatestin jälkeen minäkin uskon tämän raskauden todeksi, nyt olis hienoa jos huolisitte minutkin tänne, vaikka täällä taitaa olla jo paljon porukkaa =) Toivotaan vaan nyt parasta näille meidän pikkuisille!

Meille olis toinen lapsi tulossa. Esikoinen nyt 2,5vuotta ja minä kohta puoliin 30 :eek: La näyttäys olevan 6.8.2009 synnytyspaikka on Kys (onko muita täältä savosta?)
 
Irmeli09
Tein juuri kolmannen positiivista näyttävän raskaustestin aamusella. Uskottava se on. Päivä päivältä tuo viiva on vahvistunut :D . Täällä onkin useita tuttuja nimimerkkejä tuolta kuumeilupuolelta. Itselle tämä oli kolmas lapsonen, edelliset 5v ja 2v. LA näyttäisi laskurien mukaan olevan 13.8.09. Ikää on tälle muorille kertynyt paria viikkoa vaille 34v, eli laita vaan se 34v niin ei tarvitse päivitellä (vaikka kyllähän tuossa iässä alkaa jo päivittelyn tarvetta olemaan :LOL: ). Synnytyssairaalana olisi TAYS.

Irmeli rv 3+6 (Hui, ei nuo viikot vielä kovin huimilta näytä)
 
Tervetuloa kaikki uudet plussanneet vaan. Kyllähän tänne mukaan mahtuu:) :wave:
H-a-n-n-ekin meidän kuume pinosta, ihanaa kun säkin tulit tänne :hug:
Täällä iltavuoroon olis meno... väsymys painaa päälle, mutta kyllä tämä tästä:)
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille synkästä säästä huolimatta! :flower:

AnnaStiina ja nyyti 5+2
 
Tuiskuliina myös ilmoittautuu elovauvan odottajaksi. Olen 32-v ja kolmas lapsi tulossa. Synnytyssairaala LUS eli Tammisaari. Tammisaaresta haettiin myös meidän pikkumiehet, jotka on kohta 2-v ja 4-v. Alkuraskauden ultraan olen menossa vielä ennen Joulua eli 18.12, koska kesällä oli kohdunulkoinen raskaus. Toivottavasti nyt on kaikki hyvin.

Mukavaa odotuksenalkua kaikille! :hug:
Tuiskuliina rv5+0
 
Tervetuloa ketjuun uudet! Mä olen miettinyt noita oireita, kun juuri mitään ei ole. No, välillä vähän nippailee ja vessassa saa juosta usein, lisäksi tänä aamuna oli vähän heikko olo. Se tosin saaattoi johtua myös huonosti nukutusta yöstä, esikoinen yski ja nukkui levottomasti. Otin pikkumiehen sitten viereen ja nukuin vieläkin huonommin kun poika reissasi pitkin sänkyä unissaan. Lopulta vein pojan aamuyöstä takaisin omaan sänkyynsä ja sen jälkeen me kaikki nukuttiin paljon paremmin.

Mutta yksi ihan mahtava oire on kuitenkin bongattu, mulle tulee karkista huono olo. Ihan huippua, mä kun olen sellainen sokerihiiri ettei toista löydy. Nyt tekee vaan mieli salaattia ja luonnonjugurttia. Jes! :p

Zebu ja sintti 5+3
 
Mullakaan ei suurempia oireita, mutta muutamia silti... Rinnat on arat ja mahaan sattuu välillä. Väsymys on tähtitieteellistä luokkaa. Eilen tuli hurja himo piimään ja salaatista keräsin kaikki vihreät oliivit. :) Hassua.
 

Yhteistyössä